Skocz do zawartości

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja sie przyczepie dla odmiany. Po włączeniu PT odbicia w szybach wyglądają komicznie czyste, jakby szyby nie miały żadnej powierzchni, praktycznie są niewidzialne (widać to nawet na miniaturce tego filmu wyżej) i dlaczego w nich nie widać odbicia Indiany Jones'a :E

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

A ja sie przyczepie dla odmiany. Po włączeniu PT odbicia w szybach wykładają komicznie czyste, jakby szyby nie miały żadnej powierzchni, praktycznie są niewidzialne (widać to nawet na miniaturce tego filmu wyżej) i dlaczego w nich nie widać odbicia Indiany Jones'a :E

No! Czepialstwo (ale słuszne). ;)

Służby się po prostu spisują i mają wylizane witryny. :)
Faktem jest, że przydałyby się jakieś odciski paluchów.
Tak jak mnie zawsze kupują tanim trickiem... gdy w powietrzu, jakiejkolwiek gry (!) pojawiają się pyłki, kurz, volumetryka - jestem kupiony. :) 
Choćby gra była średnia. :)

 

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

A ja sie przyczepie dla odmiany. Po włączeniu PT odbicia w szybach wyglądają komicznie czyste, jakby szyby nie miały żadnej powierzchni, praktycznie są niewidzialne (widać to nawet na miniaturce tego filmu wyżej) i dlaczego w nich nie widać odbicia Indiany Jones'a :E

Jones ma czapkę niewidkę.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kadajo napisał(a):

A ja sie przyczepie dla odmiany. Po włączeniu PT odbicia w szybach wyglądają komicznie czyste, jakby szyby nie miały żadnej powierzchni, praktycznie są niewidzialne (widać to nawet na miniaturce tego filmu wyżej) i dlaczego w nich nie widać odbicia Indiany Jones'a :E

Dobry serwis sprzątający mają 🤭

 

Edytowane przez azgan
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Spychcio napisał(a):

Ja to bym dał PT do takich gier jak Diablo czy POE2:red:

Do Diablo Immortal na Galaxy24 odpalone, PT do gier mobilnych. :wariat: Jak by M4 Max był taki mocarny to by odpalił CP 2077 z PT w 8K, a nie odpali. :E

Edytowane przez Stjepan
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, galakty napisał(a):

Jeśli główny bohater się nie odbija to IMO słabo, ale zrozumiałe bo sporo mocy obliczeniowej potrzeba. 

Tak to wygląda z RT :E

 

20241210-183704.jpg

 

a tak z pełnym PT :lol2:

 

A działa przy tym tak samo jak wygląda delikatnie mówiąc 🤭😉

 

I mój ulubiony cytat z dzisiaj pewnej osoby :boink:

 

"RT wcale nie oznacza LEPIEJ!
RT oznacza a) prawdziwiej b) prościej do uzyskania super efektu".

 

20241210-185741.jpg

Edytowane przez azgan
Opublikowano

Nie potrzebujesz PT do realistycznych odbić. 

 

Nie ma mocy na super odwzorowane odbicia niezależnie czy to zrobisz na RT czy PT. Cały czas będą upraszczane;)

 

Tych zrzutów nie ma co komentować wiadomo jak developer podszedł do swojej roboty - kto będzie na to patrzył ;)

Opublikowano

No to lustro to raczej niedopracowanie niż ułomność PT, zresztą widać ze cos tam się odbija i jest lepiej niz bez PT.

A może po prostu lustro jest stare i zniszczone, wreszcie to jakiś artefakt :E

179387_3.jpg

 

Opublikowano

Jaki typ, przecież ja w to gram i wiem jak to wygląda :boink:

 

Nie ma czym się podniecać, nawet na tym materiale od NVIDIA wygląda to kapkę lepiej a wydajność spada dramatycznie na pysk i oczywiście odbić nie pokazali wiadomo z jakich powodów 🤭

Opublikowano

Ja tez wole lepsza grafikę ale to ze użyjesz DLSS nie zmienia faktu ze spadek wydajności jest nieadekwatny do uzyskanego efektu wizualnego.

Niestety gry nie posiadam i nie jestem w stanie sprawdzić jak wygląda gra na "lżejszych" ustawieniach z PT, ale gdybym miał wybierać to zostawiłbym tylko cienie PT bo te zdecydowanie potrzebują poprawy względem tych standardowych.
Ale sadzać po tym co podawała Bethesda to PT ma trzy stopnie:

obraz.png.0d27b9be52447506e7e1733b4e41f762.png

 

Nigdzie natomiast nie widziałem porównania tych właśnie stopni względem "standardowego" RT który był dostępny od początku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...