Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zaczynam trochę grzebać co to za studio, bo jest "nowe".
Ponoć jest tam sporo weteranów np. z Ubisoftu, a "lead game designer" pracował wcześniej przy Wolcen: Lords of Mayhem... Tamta gra ponoć miała dobre mechaniki, historię itd., ale "endgame" był słaby, a to tytuł nastawiony na multiplayer, więc to powinno być w nim najważniejsze... Taki mniej więcej konkurent Diablo, ale ponoć było tam sporo złego zarzadzania i marketingu.., ale Ci ludzie raczej nie przeszli do nowego studia. 
 

2020r to rok założenia, a w 2023r ponoć zatrudniali 25 pracowników, ale to informacja z tyłka, więc nie wiem ile w tym prawdy. :E 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Gra nie ma DLSS4, więc trzeba sobie wrzucić

Stutter...  i dropy <60
SandFall-WinGDK-Shipping_2025_04_24_10_45_04_328.thumb.png.9aa05d05396ef3566b6e3f3d05fd8fd3.png

 

A tu z dlss jakość, detale epickie, jedynie przetwarzanie końcowe dałem na wysokie, bo będzie za dużo bluru i głębi ostrości. Na razie mając dlss jakość nic nie dropi
Można wyłączyć Aberrację, Winietę, blury i głębie.

SandFall-WinGDK-Shipping_2025_04_24_10_44_33_028.thumb.png.cbeff087949e5741d6014af8aedd6bdd.png

 

Ah ta Jennifer English, przypomina mi o Baldurze 3:lovin:

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano

Mim mnie prawie zabił bo nie trafiłem z parowaniem albo unikiem... i jeszcze trzeba być skupionym żeby nie zapomnieć o klikaniu w czasie ataku bo stracimy dodatkowy dmg... gra wymaga mocnego skupienia na walce i patrzenie na animacje, wyuczenie ich by robić idealne uniki, parowanie itd
To nie jest zwykła turówka, tak jak się spodziewałem... do tego mamy 1 zapis i to autozapis, więc może lipa z powtarzaniem walk itp  Ja dałem normalny poziom, ale jak mnie będą wkurzać te QTE to dam na łatwy.
 

Opublikowano

3 godziny za mną. Muzyka genialna, grafika powoduje opad szczęki, walka ciekawa i wciągająca, bohaterowie autentyczni i realistyczni, fabuła zapowiada się bardzo ciekawie. Nic tylko grać i to jeszcze w cenie zawstydzającej chciwe korpo wydające niedorobiony syf z mikrotransakcjami.

17 godzin temu, Jaycob napisał(a):

Ktoś będzie cisnął z francuskim dubbingiem?
Właśnie odpaliłem GP na miesiąc, wsiadam do tego hype pociągu! :D

Nie polecam bo jednak Serkins, Starr i Jennifer English robią robotę.

  • Like 2
Opublikowano

Oczywiście że obowiązek, jedynie co można wyłączyć to QTE przy naszych atakach- to znalazłem w opcjach gry, ale QTE w czasie obrony jest to wymagane, musimy być skupieni na walce, jakbyśmy walczyli w Dark Soulsach na 1lvl z bossem, bo taki mim bił taki dmg, że wystarczyło nie trafić ani razu z parowaniem czy unikiem i zjedzie nam cały pasek HP.
Muszę przerwę, potem zaś pogram, ale ja nie lubię takich gier na refleks itp, trzeba się spinać.. do tego mamy 1 slot zapisu i autosave.

Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, Reddzik napisał(a):

do tego mamy 1 zapis i to autozapis, więc może lipa z powtarzaniem walk itp 

Ta, mnie też trochę irytuje brak przycisku "repeat".

 

Poza tym? Jak na razie zapowiada się świetnie.

 

Graficznie prezentuje się bardzo ładnie, chociaż moim zdaniem trochę przesadzili z blurrem.

Świat wydaje się nieco statyczny, mało w nim interakcji, a jeśli już są, to często bez animacji. Próbowałem zagrać na fortepianie w mieście - muzyka była, ale brakowało animacji grania. Rozumiem, że to nie jest gra AAA, więc takie detale to pewnie nie priorytet.

 

Muzyka za to na duży plus - świetnie buduje klimat i bardzo dobrze wpasowuje się w wydarzenia na ekranie. 

Gram na "normalnym" poziomie i walka moim zdaniem świetna. Kluczowe jest umiejętne parowanie - można wtedy bardzo szybko pozbyć się przeciwników bez otrzymywania żadnych obrażeń. Nie jestem pewny co do tego QTE - jak by tego nie było, to chyba wiele by się nie zmieniło. 

 


Fabularnie także ciekawie. Nasuwa się kilka pytań:

Spoiler

1. Czemu świat został zniszczony?
2. Kim jest Malarka?
3. Czemu część ludzi zniknęła, a część nie?

 

Wydajnościowo - u mnie działa bardzo dobrze. Wszystko na maksa w 1440p, żadnych przycięć, żadnego stutteru. Zdziwiło mnie tylko, że nie ma FSR, tylko TSR i ten intelowski upscaler.

Edytowane przez Jaycob
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Reddzik napisał(a):

Oczywiście że obowiązek, jedynie co można wyłączyć to QTE przy naszych atakach- to znalazłem w opcjach gry, ale QTE w czasie obrony jest to wymagane, musimy być skupieni na walce, jakbyśmy walczyli w Dark Soulsach na 1lvl z bossem, bo taki mim bił taki dmg, że wystarczyło nie trafić ani razu z parowaniem czy unikiem i zjedzie nam cały pasek HP.
Muszę przerwę, potem zaś pogram, ale ja nie lubię takich gier na refleks itp, trzeba się spinać.. do tego mamy 1 slot zapisu i autosave.

Trzeba się uczyć ataków i ich rytmów. To nie będzie prosta gra nawet na normalu.

Potem jeszcze skok dochodzi do uniku i obrony.

Edytowane przez ODIN85
Opublikowano
Godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Jaki macie Windows bo 10 nie mam żadnego stutteringu.

Niestety 11. 

 

8 minut temu, Pavel87 napisał(a):

Gracie na padzie czy k+m?

Jak zawsze na padzie. Gra nawet sugeruje, aby korzystać z kontrolera. 

Godzinę temu, musichunter1x napisał(a):

Ponoć jest tam sporo weteranów np. z Ubisoftu,

Kto by pomyślał, że wystarczyło zostawić ten cudowny korpo-rajski statek i nagle - dobra gra powstała. :E 

Opublikowano

Ja nie skipuję dialogów, a o mimie napisałem u góry. Wróćiłem z biedry, to można testować gierkę. Jak nie załapię tych QTE to poleci do kosza, jako rozczarowanie roku, szkoda będzie Jenniferki :( na szczęście mam Baldura 3.:E tam nie ma QTE ^^

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Pograłem dzisiaj w Clair Obscur: Expedition 33 .. Ciekawa gra. Zapowiada sie na ciekawy RPG. Fajna melancholijna muzyka, otoczenie, świat i postacie..

Natomiast niepodoba mi sie UI. Strasznie to nieczytelne. Dlatego wstrzymam się i poczekam jak poprawią. Bo momentami oczy to męczy :(. 

Drugi minus to jednak obrona przed atakiem wrogów. Ehh jakieś to takie nieczytelne.  Szkoda troszkę że nie dali mozliwosci wyłączenia tego. Bo uwielbiam gry turowe. No ale walki bardzo ładnie są zrobione od strony wizualnej :)

Dlatego grę na pewno kupie w wersji pudełkowej. w Game Pass już nie zdąże ograć bo za 1,5tyg kończy mi się subskrypcja. 

QTE można wyłączyć ale obrony nie wyłączysz.. Nie rozumiem.. Dlaczego 

Edytowane przez CavieZ
Opublikowano
2 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Wczoraj pobrałem 40GB a dziś tylko 6GB xD

Jednak przetwarzanie końcowe warto dać na niskie, wtedy nie ma tej głębi pola i rozmycia ruchu, obraz jest dużo czystszy na ekranie.

Ja jednak na razie spasuje ... Chyba wezmę się za obliviona bo go kupiłem na ps5.

Expedtiiton 33 może dadzą opcje by walka Turowa wyglądała jak prawdziwa walka Turowa. ? Kto wie. Poczekam. Bo i tak mi się subskrypcja kończy w GP i szkoda by tyle tracić forsy za wypożyczanie gier :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...