Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Angielskim.

A jakieś bardziej wiarygodne opinie? :E

Zwykle najlepszy jest podkład w języku twórców, ale tu się waham, bo np. podczas walki nie zawsze da się przeczytać napisy, a słyszany angielski pozwala jednak coś tam zrozumieć.

Opublikowano

Angielski, są dobrzy aktorzy, jak już pisałem jedna z aktorek z Baldura 3, Jennifer English która podkładała głos Shadowheart- Posępne Serce w polskiej wersji.

Jennifer English (Baldur’s Gate III), Ben Starr (FINAL FANTASY XVI), Kirsty Rider (The Sandman), Shala Nyx (The Old Guard), Rich Keeble (Good Omens), and Maxence Cazorla (Ineffable)

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
3 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Angielski, są dobrzy aktorzy, jak już pisałem jedna z aktorek z Baldura 3, Jennifer English która podkładała głos Shadowheart- Posępne Serce w polskiej wersji.

Jennifer English (Baldur’s Gate III), Ben Starr (FINAL FANTASY XVI), Kirsty Rider (The Sandman), Shala Nyx (The Old Guard), Rich Keeble (Good Omens), and Maxence Cazorla (Ineffable)

Ok.
Na dodatek właśnie czytam że lip-syncing jest zsynchronizowany z angielskim, a nie z francuskim, więc to dla mnie ostatecznie przeważa.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Paw79 napisał(a):

A jakieś bardziej wiarygodne opinie? :E

Zwykle najlepszy jest podkład w języku twórców, ale tu się waham, bo np. podczas walki nie zawsze da się przeczytać napisy, a słyszany angielski pozwala jednak coś tam zrozumieć.

Kij z walką ale podczas zwiedzania napisy są po prawej a nie na środku i głos angielski się wtedy przydaje.

10 minut temu, userKAMIL napisał(a):

Pierwsze słyszę o tej grze. To coś jak final fantasy w klimatach? 

Duchowy spadkobierca FF7:lovin:

Edytowane przez ODIN85
  • Thanks 2
Opublikowano
50 minut temu, Paw79 napisał(a):

A jakieś bardziej wiarygodne opinie?

Angielski ma lepiej dopasowany lip-sync. 

Trochę sobie eksplorowałem i przypadkiem wpakowałem się w miejscówkę, w której ewidentnie nie powinno mnie być. :E  Trafiłem na jakiegoś bossa, co był dużo mocniejszy ode mnie - rozwalał moich kompanów na dwa hity. Musiałem wykuć uniki na pamięć, ale za piątym podejściem w końcu padł. :puchar: Za to wpadło ponad 2000 expa, fajna broń +3 levele. Warto było!:D 

Opublikowano
6 godzin temu, Jaycob napisał(a):

No przecież dokładnie tak to wygląda. Co tu niby nowego? Parowanie, uniki i jeszcze QTE, które swoją drogą jest całkiem wyrozumiałe. W zwykłej turówce jak wróg atakuje, to nie masz za dużo do gadania - po prostu otrzymujesz dmg. A tutaj chociaż masz szansę się wybronić, sparować albo uskoczyć. To raczej plus, a nie minus.  Naprawdę nie wiem, w czym niektórzy mają taki problem z tym. 

Zagraj w prawdziwe rasowe RPG z turowymi walkami to się chłopie przekonasz jakie pierdoły wypisujesz

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem, odpaliłem i płaczę...

Ta muzyka totalnie mnie rozbiła na początku! Złamany symbol Pryża? WTF!

Ładunek emocjonalny w pierwszych minutach to jest jakiś kosmos...

 

P.S. Za możliwość wyłączenia ''osoby mówiącej'' w napisach jak zawsze oskar!  :puchar:

Brak natywnego HDR w tym świecie to jakiś ku*wa żart XD

Edytowane przez userKAMIL
  • Sad 1
Opublikowano

No dobrze.

 

1. Graficznie, miazga

2. Muzycznie, aż nie wiem co powiedzieć

3. Fabularnie, nieźle mnie poryło przez 3h grania w słuchawkach. Kończę już dzisiaj bo mi się śnić będzie

4. Czy tylko ja widzę twarze gwiazd z Hollywood? 

5. Złamana statua wolności jako świeczka mnie tak samo sponiewierała

 

Zapowiada się mocny klimat. 

  • Like 1
Opublikowano
43 minuty temu, CavieZ napisał(a):

Zagraj w prawdziwe rasowe RPG z turowymi walkami to się chłopie przekonasz jakie pierdoły wypisujesz

Grałem w jakieś 10 turówek RPG - nie wiem, czy były typowo "rasowe", ale zwykle schemat walki wygląda podobnie: atakujesz przeciwnika, wzmacniasz drużynę, leczysz się, korzystasz z przedmiotów, osłabiasz wrogów, a potem następuje ich tura. Tutaj jest podobnie, z tym że na ten moment nie ma opcji bloku (nie wiem, jak będzie dalej, bo nie odblokowałem wszystkich perków) ani możliwości ucieczki. Za to pojawiają się nowości, jak unik, sparowanie albo wzmocniony atak z QTE.

34 minuty temu, userKAMIL napisał(a):

Brak natywnego HDR w tym świecie to jakiś ku*wa żart XD

To jest jakiś żart, biorąc pod uwagę, że technologia jest już od lat obecna, a HDR-u brak. Wszystko wskazuje na to, że winny jest silnik UE5?

Black Myth, Robocop, Clair Obscur, Oblivion Remastered - każda jedna na UE5 i żadna nie miała HDR na premierę. Przypadek? Nie sądzę.

:E 

31 minut temu, Sobtainer napisał(a):

4. Czy tylko ja widzę twarze gwiazd z Hollywood? 

Ja tam widzę Pattinson'a. :E  

  • Upvote 1
Opublikowano

Zrobiłem godzinkę, czyli nawet nie cały prolog. Historia zapowiada się intrygująco, fajnie że nie wszystko podano na tacy, przez co chce się grać dalej, aby odkrywać kolejne elementy układanki. Dialogi całkiem w porządku, podobnie voice acting. Walka w sumie dość typowa. Mam mieszane uczucia co do QTE, ale zobaczymy. Rozwój postaci nie wygląda na specjalnie rozbudowany, ale w tej produkcji główną rolę będzie grała fabuła, więc powinno być okej.

 

Od strony art designu gra robi świetne wrażenie, od strony czysto technicznej jest już zauważalnie gorzej. Tekstury na niektórych obiektach pozostawiają wiele do życzenia, NPC w pierwszej lokacji to sklonowane kukły. Zabrakło albo czasu, albo funduszy (lub obu). To z pewnością nie jest topka, ale też nie musi być, pamiętając o tym, że za całość odpowiada małe studio. Wręcz przeciwnie, nie ma się specjalnie czym wstydzić przy molochach od dużych wydawców.

Opublikowano

Mam 8lvl, jak udało się zdobyć fajne itemki, lvl i wydaje się być łatwo, nie zawsze ofc, bo nadal nie zawsze trafię z okienkiem na parowanie czy unik, ale bywa tak, że idzie w 1 turze wykończyć przeciwnika jak dobrze pójdzie. Przy okazji wróciłem do tamtego mini bossa co miał mnie na hita, nadal ma, ale jego HP dosyć szybko zeszło, tym razem wystarczyło trafić z parowaniem albo unikami i poszło. Zrobiłem też questa na znalezienie światła.

Gram na normalu, nie mam zamiaru podwyższać, bo nie czuję się ekspertem w parowaniu ani w unikaniu ciosów, raz wyjdzie raz nie, raz za szybko, a raz za późno i tak się unika te ciosy. Jedynie nie wiem co rozwijać i w co dawać staty, jedna broń ma C na to, inna na tamto, zmieniasz broń i lipa, bo skalowanie nie te co trzeba.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po prologu i nie pamiętam kiedy tak się wzruszyłem...

Ta historia muzyką stoi bez dwóch zdań! Przerywniki są zrobione tak bardzo ''plastycznie''? Szukam słowa w głowie... Paleta barw i jakaś taka specyficzna kreska...

Poruszanie się straszne drewno ale walka turowa to strzał w dychę! Do tego te elementy w czasie rzeczywistym pod czas walki. Kurczę dawno takiego powiewu świeżości w tym segmencie nie było. Jestem oczarowany! 

P.S. FIlmy w 30FPS znowu, naprawdę? jprdl!

 

Czarny koń tego roku chyba wjechał!

 

edit: Mod na zdjęcie tych 30FPS z przerywników:

https://steamcommunity.com/app/1903340/discussions/0/592895445665058620/

Działa elegancko. 

Edytowane przez userKAMIL
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Jaycob napisał(a):

Grałem w jakieś 10 turówek RPG - nie wiem, czy były typowo "rasowe", ale zwykle schemat walki wygląda podobnie: atakujesz przeciwnika, wzmacniasz drużynę, leczysz się, korzystasz z przedmiotów, osłabiasz wrogów, a potem następuje ich tura. Tutaj jest podobnie, z tym że na ten moment nie ma opcji bloku (nie wiem, jak będzie dalej, bo nie odblokowałem wszystkich perków) ani możliwości ucieczki. Za to pojawiają się nowości, jak unik, sparowanie albo wzmocniony atak z QTE.

To jest jakiś żart, biorąc pod uwagę, że technologia jest już od lat obecna, a HDR-u brak. Wszystko wskazuje na to, że winny jest silnik UE5?

Black Myth, Robocop, Clair Obscur, Oblivion Remastered - każda jedna na UE5 i żadna nie miała HDR na premierę. Przypadek? Nie sądzę.

:E 

Ja tam widzę Pattinson'a. :E  

Idzie włączyć przecież. Tu jest różnica niebo a ziemia i polecam się pobawić.

 

Ten system walki jest genialny. Jak już myślisz że koniec idzie tak zakombinować by jednak wygrać.

Mimów jest jednak więcej:E

6 godzin temu, Reddzik napisał(a):

Mam 8lvl, jak udało się zdobyć fajne itemki, lvl i wydaje się być łatwo, nie zawsze ofc, bo nadal nie zawsze trafię z okienkiem na parowanie czy unik, ale bywa tak, że idzie w 1 turze wykończyć przeciwnika jak dobrze pójdzie. Przy okazji wróciłem do tamtego mini bossa co miał mnie na hita, nadal ma, ale jego HP dosyć szybko zeszło, tym razem wystarczyło trafić z parowaniem albo unikami i poszło. Zrobiłem też questa na znalezienie światła.

Gram na normalu, nie mam zamiaru podwyższać, bo nie czuję się ekspertem w parowaniu ani w unikaniu ciosów, raz wyjdzie raz nie, raz za szybko, a raz za późno i tak się unika te ciosy. Jedynie nie wiem co rozwijać i w co dawać staty, jedna broń ma C na to, inna na tamto, zmieniasz broń i lipa, bo skalowanie nie te co trzeba.

Masz kamyki do resetowania statów.

Edytowane przez ODIN85
Opublikowano
13 godzin temu, Paw79 napisał(a):

Ok.
Na dodatek właśnie czytam że lip-syncing jest zsynchronizowany z angielskim, a nie z francuskim, więc to dla mnie ostatecznie przeważa.

Jeszcze głosy podkładają Andy Serkis czyli Golumn z LotR i Charlie Cox czyli Daredevil - zbyt dobra obsada i jakość angielskiego voiceactingu, aby grać w to w innym języku.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...