MarcoSimone 672 Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia Widzę, że trzeba przypomnieć koledze @wallec ksywkę jaką Mu nadałem jeszcze na labie - Bollec Jednak należy dać ignora na ten forumowy odpad. 3
caleb59 1 634 Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia (edytowane) @wallec z ciekawości możesz sprawdzić czy Strażnicy Galaktyki sypią się po cichu z błędem w systemowym podglądzie zdarzeń podczas wyłączania gry? Na Windowsie 11 23H2 nie było tego problemu, pojawił się wraz Windows 11 24H2 - było trochę poprawek systemowych w tym czasie, Ty akurat grasz więc może masz ten system? ---------------- Dobra, nie było tematu bo widzę na screenie, że masz Windows 10 a tam problem nie występuje. Edytowane 20 Kwietnia przez caleb59
ODIN85 3 504 Opublikowano 3 Lipca Opublikowano 3 Lipca https://ithardware.pl/aktualnosci/wtyczka_spalona_rtx_3060_ti-43090.html
ShaDow_Pro 566 Opublikowano 13 Lipca Opublikowano 13 Lipca RTX 3060 2000MHz @0.975V jak to zakwalifikować? Tak wklepałem z dupy i działa stabilnie coś jeszcze idzie sensownie ugrać, serii 3000 specjalnie nie testowałem stąd pytanie.
tom36816 77 Opublikowano 13 Lipca Opublikowano 13 Lipca Lepiej zdjąć te 50mHz z rdzenia. Wtedy możesz atakować nawet 0.850-0.875v. 1
ShaDow_Pro 566 Opublikowano 13 Lipca Opublikowano 13 Lipca Jako że to karta na zastępstwo to chcę jak największą wydajność, a jednocześnie zapodałem UV. Stock było ~1910MHz @1.08V, dałem tak o [email protected] i śmiga, spróbuję potem może zejść do 950mV przy 2000MHz.
Send1N 4 192 Opublikowano 13 Lipca Opublikowano 13 Lipca Ja leciałem na 1980mhz przy 0.931v na 3060Ti 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) Jakby ktoś miał głupie rozważania... Zmieńcie sobie DLSS Q na P i na takim rtx3070 wydajność nie będzie odstawała od rtx5060ti. Po OC, bez podnoszenia power limitu będzie czasem równał się z rtx4070, po obniżeniu DLSS do performance. Wystarczy podnieść o bezpieczne 180mhz taktowanie rdzenia i 650mhz taktowanie pamięci i wypłaszczyć krzywą ponad 1.012v... Choć wolę już UV do 74% PL ~165w i maksymalnych 1905mhz 900mv, gdzie power limit pozwala na ~1845mhz 860mv przy pełnym obciążeniu, a tyle robi fabryka w dellu OEM. Wydaje się to u mnie stabilniejsze niż sam UV, bo karta reguluje sobie granicę napięcia, gdy power limit jest poniżej max. Jednak jedyna sensowna karta do zmiany to rtx5070 lub rtx4070super lub przyszły superek z 18gb, ale cena znów zabije jego sens. Edytowane 31 Lipca przez musichunter1x
tomcug 2 450 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca 32 minuty temu, musichunter1x napisał(a): Zmieńcie sobie DLSS Q na P i na takim rtx3070 wydajność nie będzie odstawała od rtx5060ti. Na 5060 Ti też możesz dać DLSS P i też FPS wzrośnie 4
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) Ale przynajmniej nie muszę dopłacać 1000 zł lub min. 700 zł przy używanej, po to by mieć jakieś 49fps zamiast ~40fps. Mogłem napisać że względem rx9060xt, bo chodziło mi o FSR4 w tym porównaniu. Po prostu te prawie x1,4 więcej wydajności rtx5070 względem rtx5060ti za bardzo boli, by nie dopłacić paru stówek, mimo że nie potrzebuję takiej karty. Przy 400-500 zł zmieniłbym dla samego poboru po UV, finansując imperium zielonej chciwości. Edytowane 31 Lipca przez musichunter1x 2
leven 552 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) 1 godzinę temu, tomcug napisał(a): Na 5060 Ti też możesz dać DLSS P i też FPS wzrośnie Na 5060ti 16GB Vram można na spokojnie zapodać 3000mhz na GPU i + 2000mhz na memkach Edytowane 31 Lipca przez leven
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca @leven Dzięki temu jest bliżej rtx4070 przy 130-150w... A co jest jeszcze blisko tej karty? Rtx4070 po UV do 145w. Wtedy przynajmniej nie mam zagwozdki czy pcie obniży wydajności, bo widziałem kilka gorszych wyników nawet dla 16gb. Dla samego mniejszego poboru mocy może wezmę rtx5060 super. Może 12gb wersja będzie jednoznacznie lepsza od rtx3070. Tylko znowu te PCIE 3.0 x8... RTX3070 z 10-12gb byłby nieśmiertelną kartą.
leven 552 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) 43 minuty temu, musichunter1x napisał(a): @leven Dzięki temu jest bliżej rtx4070 przy 130-150w... A co jest jeszcze blisko tej karty? Rtx4070 po UV do 145w. Wtedy przynajmniej nie mam zagwozdki czy pcie obniży wydajności, bo widziałem kilka gorszych wyników nawet dla 16gb. Dla samego mniejszego poboru mocy może wezmę rtx5060 super. Może 12gb wersja będzie jednoznacznie lepsza od rtx3070. Tylko znowu te PCIE 3.0 x8... RTX3070 z 10-12gb byłby nieśmiertelną kartą. 12GB Vram na dzisiaj ? Nie rób tego. Zobacz co generuje W3 w 2160p przy DLSS performance bez FG. Ustawienia graficzne max. DLSS jakość + FGx2 i juz ponad 15GB Vram. Edytowane 31 Lipca przez leven
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) 40 minut temu, leven napisał(a): 12GB Vram na dzisiaj ? Nie rób tego. Zobacz co generuje W3 w 2160p przy DLSS performance bez FG. Ustawienia graficzne max. Nie każdy jest więźniem ustawień max. Poza tym ten Vram to chyba alokacja, a nie użycie? 40 minut temu, leven napisał(a): DLSS jakość + FGx2 i juz ponad 15GB Vram FG i tak nie zamierzam używać grając na 60hz, a gdy mam dopłacać prawię drugie tyle względem obecnej to nie po to by grać w 43 FPS. Zejdę z RT oraz czym tam jeszcze i będzie 60fps nawet na obecnej karcie. 54fps z FG x2 też nie wydaje się być używalnym ustawieniem. Ale dzięki za przypomnienie o W3. Będzie coś nowego do testu, bo nie uruchamiałem odświeżonej wersji. Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy. 4k z DLSS Q, przy performance byłoby to już praktycznie 60fps. Edytowane 31 Lipca przez musichunter1x
leven 552 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) Jak sobie życzysz. Poobcinaj jakość, wyłącz RT i ? W3 z RT ON max jest piękny. Ale żre Vram, dla tego wolałem 16Vram, niż 12 Vram. EDIT: Alokacja ? Właśnie od tego zależy na płynnośći rozgrywki bez zapełniania Vram pod korek i nagle spadek FPS, szarpanie, itd. Edytowane 31 Lipca przez leven
Phoenix. 4 730 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca Ty się naucz co to jest alokacja a później doradzaj kto jakie ma pojemności kupować bo bladego pojęcia nie masz o czym piszesz. 28 minut temu, musichunter1x napisał(a): Nie każdy jest więźniem ustawień max. Poza tym ten Vram to chyba alokacja, a nie użycie? FG i tak nie zamierzam używać grając na 60hz, a gdy mam dopłacać prawię drugie tyle względem obecnej to nie po to by grać w 43 FPS. Zejdę z RT oraz czym tam jeszcze i będzie 60fps nawet na obecnej karcie. 54fps z FG x2 też nie wydaje się być używalnym ustawieniem. Ale dzięki za przypomnienie o W3. Będzie coś nowego do testu, bo nie uruchamiałem odświeżonej wersji. Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy. 4k z DLSS Q, przy performance byłoby to już praktycznie 60fps. Dziwnym trafem na karcie 12gb nie brakuje vram i jest większy fps na wydajniejszej karcie z mniejszą ilością pamięci 🤣 1
leven 552 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca Pokaż fotkę z W3. I jakim programem jest przechwycony obraz.
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca 49 minut temu, Phoenix. napisał(a): Dziwnym trafem na karcie 12gb nie brakuje vram i jest większy fps na wydajniejszej karcie z mniejszą ilością pamięci 🤣 Na jego obronę... W RT bierze więcej Brak, ale wątpię żeby ponad 12gb w DLSS performance 4k. Na ampere i tak rzadko kiedy używa się RT, bo jest dość słabe do tego, a z RT na transformerze traci kolejne kilka %. RE4R też straszą jak Vram pożera, a wystarczy nie odpalać RT, które było tam dodane na siłę oraz efektów włosów i rozwiązuje to większość problemów z Vram. Nawet RTX4060 może to ogrywać w 4K z DLSS, pewnie w kulawych 60fps, ale rtx3070 już bez problemu.
tomcug 2 450 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca 10 minut temu, musichunter1x napisał(a): RE4R też straszą jak Vram pożera No bo generalnie sporo żre, na kartach z 8 GB VRAM trzeba ustawić paczkę tekstur 2 GB zamiast maksymalnej 8 GB, dopiero wtedy jest dobrze. Inna sprawa, że te tekstury 2 GB wyglądają tak samo jak 8 GB 1 godzinę temu, musichunter1x napisał(a): Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy. W Wieśku sporo VRAM zżera dopiero z włączonym RT, ale też nie jest tak, że bez 16 GB nie podchodzić. 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca 6 minut temu, tomcug napisał(a): Inna sprawa, że te tekstury 2 GB wyglądają tak samo jak 8 GB Może to po prostu alokacja na wszelki wypadek, aby zmniejszyć zużycie ramu? Kto ich tam wie. 2
tomcug 2 450 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca Nie, jak ustawisz tekstury 8 GB na karcie z małą ilością VRAM, to FPS leci na pysk powyżej 1080p. Także trzeba ten VRAM mieć do maksymalnych tekstur Co więcej, seria RTX 5000 notuje dużo bardziej brutalne spadki przy zapchanym VRAM niż RTX 4000, to taka inna ciekawostka. Bez większego znaczenia praktycznego, bo przy zapchanym VRAM i tak nie da się grać nawet na najnowszym procu z PCIe 5.0, ale tak jest. 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) 5 minut temu, tomcug napisał(a): Nie, jak ustawisz tekstury 8 GB na karcie z małą ilością VRAM, to FPS leci na pysk powyżej 1080p. Chodzi mi tylko o to, czy ładuje rzeczy z ramu do Vramu. Może tylko to zmienia te ustawienie, aby zbyt mała przepustowość nie powodowała doczytywania tekstur? Po prostu nie wiem jaki był ich zamysł, skoro nie widać różnicy Edytowane 31 Lipca przez musichunter1x
leven 552 Opublikowano 31 Lipca Opublikowano 31 Lipca (edytowane) 750ti 2 BG Vram. Szyna 128bit. Właściwie nic nie dawało OC pamięci karty. No, ale + 2000mhz dla Vram daje już z 5-6 % do wydajności przy serii 5xxx. IDLE z muzyką YT Borderlands3 2160p max ustawienia, bez fg od sterownika. https://postimg.cc/gallery/VbsS8yd Edytowane 31 Lipca przez leven 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się