Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, TheMr. napisał(a):

Wulkanizator to założy wszystko, szkoda byłoby stracić dowód przy kontroli w razie :E Rozmowę miałem z diagnostykiem na stacji, bo się go zapytałem jak on to widzi. 

Więc chyba nie warto oszczędzać, stracisz dowód i na złych oponach będziesz w plecy i tak zmuszony kupić prawidłowe.

Opublikowano

Opony to wrzucę sobie do kolejnego samochodu po prostu, ale byłem po prostu ciekaw, bo sam diagnosta nie był przekonywujący, powiedział że musi się upewnić :E Trzeba będzie pojeździć na tych XL przez te dwa tygodnie, dopóki nie dojdą GY Cargo z C.

W dowodzie nie ma napisanego nic na temat nośności albo jakich opon używać, a w Internecie nic nie mówią na ten temat :) 

Opublikowano

Przy takim setupie opony sobie poradzą. 
Tfu tfu odpukać obawiałbym się tylko kolizji (zwłaszcza za granicą) i skrupulatną weryfikację auta via wymogi homologacyjne...
Przy rutynowej kontroli nikt raczej patrzeć na coś więcej poza stanem bieżnika raczej nie będzie.

Dwa zapewne jest tu też kwestia opony 'osobowej' vs modele stricte pod auta dostawcze (te z C);
X/naście lat temu pamiętam siakiś test opon 'dostawczych' i osiągami odstępowały od modeli osobowych...

Aczkolwiek jak to typowy Polak: nie znam się, a swoje musiałem napisać...

Opublikowano
W dniu 14.11.2024 o 12:28, Krzysiak napisał(a):

U mnie jedno auto na wielosezonie od hankook, więc na szczęście tylko w jednym musze zmieniać :E 

Odkąd wszedłem w całoroczne, mało wątpliwe jest abym wrócił do sezonowych. Obecnie "dokańczam" Goodyear V4S 2-gen. Trzeba tylko pamiętać, ażeby co jakiś czas przełożyć tył na przód, bo osie zużywają się nierównomiernie.

 

W dniu 14.11.2024 o 15:32, TheMr. napisał(a):

Czy różnica 50kg nośności robiłaby dla was różnice przy wyborze opony? Pewien diagnostyk robi mi wykład że do Renault Traffic nie mogę założyć opon wzmocnionych XL o nośności 850kg, muszą być C - 900kg. 200kg na całym samochodzie, 3.6t vs 3.4t. 

Ekspertem nie jestem, ale osobiście trzymałbym się parametrów podawanych przez producenta. Opona to jeden z najważniejszych elementów pojazdu. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Updejt. 
 

Opony XL mogą być montowane do samochodów takich jak Renault Traffic, VW Caravelle, czy ogólnie większych busów, różnica polega na tym że samochody bez szyb muszą mieć C bo są uznawane już za dostawcze. Info prosto z centrali diagnostycznej. Także GY które założyłem będą na dłużej, a 300 zł zaoszczędzone na oponie. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wymieniać wielosezon? :E 

 

Dodatkowo: 

 

IMG_3919.jpeg
 

A tak poważnie. Moja rodzina wymieniła tydzień temu, u siebie jeszcze poczekam na bardziej letnie warunki w samochodzie w którym mam trochę więcej koni, a w roboczych siedzi wielosezon. 

Edytowane przez TheMr.
Opublikowano

Miesiąc temu byłem na przekładce z wyważeniem wielosezonów.

Uniknąłem przynajmniej kolejek. :D

 

Za miesiąc będzie dwa lata, jak jeżdżę na moich pierwszych całorocznych oponach i z tego doświadczenia, z całym przekonaniem, mogę stwierdzić, że było warto i różnic nie ma w jeździe.

 

Przynajmniej nie trzeba dwa razy w roku tradycyjnie "kolejkować się" i patrzeć w niebo, a drugi komplet opon/kół nie zajmuje miejsca.

Opublikowano
8 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Nikt jeszcze nie wymienił?

 

Ja właśnie siedzę w poczekalni i czekam na wymianę :) 

Pojechałem na wulkanizację, gdzie trzymają moje opony - najbliższy termin za tydzień XD 

  • Sad 3
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3?

Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio.

Opublikowano (edytowane)

Mimo stażu (od 2013r) to z nowych opon w tym rozmiarze do 400,00 zł /szt. wciąż będą wypadać najsensowniej;
Realnie poza Kumho są jeszcze świeże Barum Polaris 6, ale nie uwierzę, żeby budżet przebił dojrzałe uhp...
(pomijam stado econo-azjatyckich);

A w temacie:
Jakoś tak wyszło, że Punto zjechało na stały adres pod koniec czerwca, więc finalnie wpadły letnie;
W temacie zakupowym wspominałem, że wybór padł na nowość Kumho, Ecsta Sport PS72, które są niejako następcą PS91 - oferując również rozmiary dla PS71 (Sport/Sport+);
Po aż jednej (pozytywnej) recenzji wzięte w ciemno, zwłaszcza że komplet nowych w 205/45/r17 wyszedł ~1320,00 zł;
Po 1. niecałym miesiącu wrażenia całkiem pozytywne, na pewno lepiej niż poprzednie Fuldy SportControl 2;

Edytowane przez serwal4
Opublikowano
2 godziny temu, Klima napisał(a):

Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3?

Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio.

Ja je miałem w Astrze K, ale na 17 calach. Takie se. Przebiłem jedna na krawężniku :E 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...