SuLac0 354 Opublikowano 31 Marca Autor Opublikowano 31 Marca chyba, ze akurat stacje paliw dopadnie plaga padajacyh pomp albo "awaria" czytnika kart przy kasie i tylko gotoweczka. ba. mozesz zalac diesla benzyna, ale nie o to w tym chodzi. przytoczony filmik fajnie to pokazuje - w przypadku BEV wpiniasz sie i ladujesz. majac plug&charge nie musisz nawet niczego przykladac/klikac. kazdy ma swoje poczucie estetyki, wiec do tej kwestii nie bede juz wracal, ale to tez zostalo poruszone w tym filmiku. wiec tak - uwazam, ze ladowanie BEV jest zdecydowanie bardziej komfortowe niz tankowanie.
duniek 255 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia dobrze ze nie mam takich problemow i 99% leci z domu (przynajmniej autem) a jak juz musze doladowac to 5-10 max 15kWh wiec 5-10 min i jade dalej
DjXbeat 492 Opublikowano 5 Kwietnia Opublikowano 5 Kwietnia @duniek Mam podobnie choć od czasu do czasu jakiś SuC wpadnie. Inne to jest też dom i z 75% to ładowanie bezpośrednio z paneli ale nalicza opłatę z taryfy, którą ustawiłem.
Colicab 36 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia Nie wiem czy jestem teslofobem, czy to zwyczajnie śmietnik, ale próbowałem 3 lata temu jeździć S, X, Y, tego Lanosa nawet nie sprawdzałem. Wszędzie jakieś wady i głupie rozwiązania. W końcu znalazłem pasujące auto, ale kończę leasing i będę szukał nowego. Prawdopodobnie kierunek Chiny
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia W sobotę robiłem trasę do Gdańska i na trasie 440km w jedną stronę musiałem ładować auto dwukrotnie - 45min łącznie. Ze względu na bardzo silny, czołowy wiatr rzucało autami po trasie a ja uparłem się, że przejadę trasę ze stałą prędkością 140km/h Po 3h jazdy ręce od kontrolowania kierownicy bolały mnie jak po siłowni. Przez całą trasę może z 5 samochodów mnie wyprzedziło. Nie dało się szybko jechać. Na trasie zużycie dobijało do 28kWh/100km -TM3 LR Droga powrotna już bezwietrznie. Wyjazd z Gdyni na 76%, ładowanie 30min i przyjazd do domu na 29%. Wyszło 47zł/100km bo nie chciało mi się zjeżdżać na SUC tylko przy trasie na jedzeniu ładowałem samochód. 1
huudyy 2 848 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia (edytowane) Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? Bo dwa tankowania na 440km wydaje się sporo, chociaż to tylko 45 minut - czasem tyle się stoi po tankowanie i hotdoga. Edytowane 8 Kwietnia przez huudyy
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 19 minut temu, huudyy napisał(a): Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? Z Grodziska Mazowieckiego A2, zjazd na Łowicz, później starą „poznańską” do Kutna i z Kutna już pocisk A1 do Gdyni. Jazda A1 to była tragedia! Jeszcze nigdy w swoim życiu nie jechałem w takim wietrze. Tragedia Auto prowadzało po całej drodze ale ruchu praktycznie nie było.
marko 721 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia (edytowane) 3 godziny temu, huudyy napisał(a): chociaż to tylko 45 minut - czasem tyle się stoi po tankowanie i hotdoga. że co? Edytowane 8 Kwietnia przez marko
GordonLameman 8 470 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 20 minut temu, marko napisał(a): że co? No na autostradowych stacjach tak to wygląda Ja zawsze omijam. 2
marko 721 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Aha. Musiałaby mi cegła na łeb spaść, żebym tyle stał w kolejce.
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia W MOP Malankowo w McDonald’s w drodze powrotnej czekalem 20minut na kawę i jedzenie. Auto zdążyło się naładować zanim zjedliśmy i skorzystaliśmy z toalety
marko 721 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut 1
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 2 godziny temu, Karro napisał(a): Napisz za 2 lata jak tam bateria trzyma Sąsiad ma 7 lat i zrobione 192tys km. Bateria straciła 9% pojemności.
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 3 godziny temu, marko napisał(a): Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut Dla Ciebie to pierwsza stacja a dla kogoś innego to już 3 lub 4 Generalnie na autostradzie praktycznie na każdej stacji są korki i trzeba swoje odczekać.
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia 5 godzin temu, Karro napisał(a): To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku Nie wiem o jakich urządzeniach masz na myśli. W przypadku telefonów mam Realme 7 Pro kupiony w listopadzie 2020r, ładowany od początku 65W ładowarką gdzie wielokrotnie słyszałem, że taka moc zabija baterie i skraca żywność. Prawie 5 lat korzystania i bateria ma 90% nominalnej pojemności. W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania. Jeśli ładujesz non stop do 100% baterie którą zaleca się ładować do 80% i sporadycznie do 100% skracasz jej żywotność. Najgorsze dla baterii jest zostawienie jej na długo bez użycia z bardzo niskim lub pełnym naładowaniem. To najbardziej zabija baterie. Oczywiście szybkość ładowania też ma wpływ na degradację ale to już potwierdzono że jest nie wielki. W pierwszych 2 latach, tak do 50tys km % spadek pojemności baterii jest największy. Później proces znacząco spowalnia. Ja mam 3 letnie auto z przebiegiem 47tys km i degradacja wynosi 4.3%. Jak je kupiłem miałem 32tys km przebiegu i degradację na poziomie 4%.
GordonLameman 8 470 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia 7 godzin temu, Karro napisał(a): To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku Mam pomysł - jak nie masz pojęcia o temacie to siedź cicho. Wiem, że to spowoduje że zamkniesz gębę na wieki, ale będzie to z korzyścią dla ludzkości. 1
Dimazz 569 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia (edytowane) W dniu 10.03.2025 o 17:33, bergercs napisał(a): Na Pajączku był test - patrząc na to: Czym to jest inspirowane - Trabantem czy Wartburgiem? Może trafiłeś bo największa europejska fabryka tesli jest pod Berlinem. Dużo Polaków tam pracuje Ja się wyleczyłem z elektryków. One w ogóle nie nadają się na dłuższe trasy. To dobry samochód jak masz przemyślany dom z PV i jeździć wokół komina. Edytowane 9 Kwietnia przez Dimazz
SuLac0 354 Opublikowano 9 Kwietnia Autor Opublikowano 9 Kwietnia 5 godzin temu, DjXbeat napisał(a): W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania. ogolnie tak, ale to tez zalezy od typu ogniw LFP musi byc regularnie ladowane do 100%, aby poprawnie kalkulowac SOC - LFP ma bardziej "plaska" krzywa napiecia na ogniwie. znowu NMC lubi byc ladowane malo, a czesto, z zachowaniem max SOC 75-80%. wiec jesli nie masz gdzie sie ladowac czesto np. pod odmem, lepiej wybrac LFP i ladowac sie raz, a porzadnie. z tym SOC, to tez roznie - jedni producenci maja bufor na poziomie 10%, a inni paru %. na pewno w kazdym pryzpadku niskie rozladowanie ponizej paru % zwieksza ryzyko trwalego uszkodzenia ogniwa, a to najslabsze ogniwo w pakieccie definiuje jego sprawnosc. Temat sprwanosci/zywotnosci baterii jest mocno rozdmuchany. Wystarczy przeczytac instrukcje/zalecenia producenta, nie przeginac w zadna strone , a bateria przezyje auto - "palowanie" zimnego ICE, tez moze sie skonczyc wyjsciem korbowowdu bokiem, wiec wszsytko nalezy robic "z glowa". Bez powodu te 8 lat gwarancji na pojemnosc baterii producenci nie daja.
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia @SuLac0 Te regularne ładowanie do 100% w przypadku LFP to z reguły raz na tydzień / dwa a pozostałe ładowanie dla utrzymania kondycji powinno odbywać się tak samo jak dla NMC czyli najlepiej 20-80% a idealnie 30-70%. NMC również trzeba od czasu do czasu naładować do 100% by BMS poprawnie rozpoznawał pełną pojemność baterii. Takie informacje uzyskałem w serwisie Tesli
Cappucino 222 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) W dniu 8.04.2025 o 17:03, marko napisał(a): że co? Też się uśmiałem. W dniu 8.04.2025 o 17:23, GordonLameman napisał(a): No na autostradowych stacjach tak to wygląda Ja zawsze omijam. Pewno głównie w sezonie. Mi jeszcze się nie zdarzyło, bym wolnego nalewaka nie widział na stacji. Inna sprawa, że na autostradzie nie tankuje bo drogo a z reguły paliwa starczy by przejechać cała Polskę. Stacja na autostradzie to siusiu, kafka i dalej w drogę. Edytowane 10 Kwietnia przez Cappucino
bergercs 1 408 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Te +/-450 km z Cz-wy do Gdańska to na LPG bez tankowania dolatuję z prędkością "autostradową".
bergercs 1 408 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Jajco. Informacja równie ważna jak twoja, o tym, że się odlałeś i zeżarłeś coś na stacji. Natomiast o wiele prawdziwsza od kilkudziesięciominutowych kolejkach na tychże stacjach. 1
DjXbeat 492 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Jaki związek z tematem o samochodach EV ma twoja kuchenka na gaz?
bergercs 1 408 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Porównanie zasięgu do wcześniejszych wpisów. Co ma z tematem o samochodach EV informacja o skorzystaniu z kibla?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się