Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Napisałem wyżej - w pełni programowalne rolki, które ustawiłem pod siebie.
Po naciśnięciu i przytrzymaniu chwile rolki mam na pierwszej pozycji zawsze temperature, rolka przewijana w dół czyli pozycja druga siła nadmuchu, rolka do góry  kierunek nadmuchu. 

Po prostu wiem na jakiej pozycji mam ustawione konkretne opcje a rolka zawsze uruchamia się na temperaturze bo tak ja ustawiłem. 
Temperature startową mam zawsze ustawiona na 21C bo tak mam przypisana do profilu kierowcy. Wsiadam do auta i mam swoja temperaturę. 
Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

 

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. Wybierasz opcję siła nadmuchu, kliknięcie a potem ruch ruch w dół lub w górę jak się domyślam, potem by wybrać temperaturę ponowne wciśnięcie, zmiana trybu...W klasycznej jedno fizyczne pokrętło, mega proste. Jak pisałem, do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Cytat

Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

Tak, tak, znamy to...;D

Opublikowano
21 godzin temu, galakty napisał(a):

Totalne minimum to powinno być pokrętło od głośności (od biedy na kierownicy może być) oraz sterowanie temperaturą i nawiewami. Reszta niech sobie będzie na tablecie. 

imo wszystko zalezy od "automatyki" i okolicznosci 
temp i nawiewu, nie ustawiam jak jestem na rondzie, albo skrecam ciagle gdzies po miescie. robie to w korku lub na swiatlach. czyli mam wiele mozliwosci na bawienie sie klima :) nie pamietam, abym w ogole "dotykal" ustawienia nawiewow, bo nie mam takiej potrzeby. dzialanie "auto" jest dla mnie wystarczajaco komfortowe. a ustawienie temp jezeli mam taka potrzebe, a mam ja b.rzadko, absorbuje mnie mniej, niz spogladanie w lusterko wsteczne, czy znowu jakis inteligenty inaczej, nie chce mi przegladac zawartosci baganizka

wiec w sumie nie wiem o co to zamieszanie z ta klima. to nie jest kierukowskaz, ze ciagle musze w nia klikac. ustawiam raz, wlaczam "auto" i praktycznie zapominam. wydaje mi sie, ze ta nagonka wynika troche, jak nie glownie z braku swiadomosci, ze cos co kiedys wymagalo ciaglego klikania, obecnie b. dobrze dziala w trybie auto. cos jak skrzynia biegow, kiedys tylko "wajcha", potem automat, a teraz przycisk/ekran do przodu/tylu. w sumie nawet hamulca pod noga juz nie potrzebujemy :E

Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. 

Nie, nie wymaga. Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.
Sekwencja przełączenia jest intuicyjna i nie wymaga patrzenia w stronę ekranu! To jak obsługa pada czyli wiesz jaka kombinacja daje konkretny efekt. Zrozumiałeś ? 
Temperature reguluje w zakresie 21-22C, prędkość wentylatora ma 3 automatyczne stany i nawiew ma 2 opcje. Do tego mam ustawione zamykanie obiegu czyli przycisk, rolka w górę, przycisk i bahh obieg zamknięty. 

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Tak, tak, znamy to...;D

Wydaje ci się że znasz. 

Opublikowano

Jeżdżąc A3 z fizycznymi przyciskami od klimatyzacji, podgrzewanych siedzeń, czujników parkowania i Golfem 8 FL (czasem zwanym 8.5) (wszystko z tableta) muszę przyznać, że albo moje następne auto będzie miało fizyczne przyciski albo nie kupię następnego auta :E

  • Like 4
Opublikowano

Ja myślę że to niedługo będą zupełnie zbędne rozważania.

 

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę, a za chwilę będziemy filmy oglądać w trasie -> auta zaczynają same jeździć.

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Opublikowano (edytowane)

o komendach glosowych nawet nie ma co pisac, bo zaraz sie dowiemy, ze mamy ciagle kaszel i bol gardla :lol2: ale np. u siebie moge sterowac komendami glosowymi m.in. podstawowymi funkcjami klimatyzacji - wl/wyl, temp, defrost, wentylatory, tryb pracy  i nie jest to jakis high-end, praktycznie juz standardowa funkcjonalnosc, wiec nie wiem co moze byc jeszcze bardziej intuicyjne, niz "powiedzenie" czego chcesz od auta :) 
nie wiem dlaczego, ale odnosze wrazenie, ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Edytowane przez SuLac0
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Nie, nie wymaga. 

Jasne...telepatia. Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Cytat

Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.

Burak wyszedł jak peron odjechał.

10 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Tak, to w automatycznej nie masz opcji zmiany kierunku nawiewu czy zmiany temperatury? Rano jak wsiadasz nie włączasz nawiewu na przednią szybę zimą czy późną jesienią ? To samo tylna gdy zamarznie, po wejściu automatycznie to wszystko się dzieje? Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

11 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę,

Nanosekunda ?

Cytat

Pisaliśmy niedawno o wyroku sądu w Niemczech, który na miesiąc pozbawił prawa jazdy i ukarał grzywną w wysokości 200 euro pewnego kierowcę Tesli Model 3. Za co? Właśnie niejako za korzystanie z ekranu dotykowego. Ów nieszczęśnik próbował wyregulować z jego pomocą pracę wycieraczek. Tak był zaabsorbowany tą skomplikowaną czynnością, że zjechał z szosy na przydrożne drzewa. Został uznany za winnego spowodowania kolizji.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-tablety-w-autach-to-smiertelne-zagrozenie-dla-uzytkownikow-d,nId,4823351

Oczywiście skrajny przypadek, ale znając nasze karyny i brajany...

 

Ja codziennie widuje przysłowiowe karyny jadące w wypasionych furach fabrycznie wyposażonych w zestaw głośnomówiący, ale gadających do telefonu trzymanego przed ryjem, więc jak taka nie ogarnia prostej czynności jak sparowanie fona z autem, to tak intuicyjnie będzie ogarniać wszystko na tablecie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

 

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

Mam zapisany zakres 21-22C gdzie domyślnie zawsze mam 21C więc mogę tylko podnieść na 21.5 i 22C. Może jesteś ograniczony i masz problem do 2 policzyć bo ja z tym problemu nie mam tym bardziej, że w rolce można przypisać dźwięk podczas przewijania. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni. To samo ogrzewanie lusterek, kierownicy,  rozmrażanie szyb, osuszanie, nawiewy. Wszystko działa w pełni automatycznie łącznie ze zmianą obiegu bo tu również system sam co jakiś czas przełącza obieg na zamknięty/otwarty. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Burak wyszedł jak peron odjechał.

Burakiem jesteś ty ponieważ wypowiadasz się o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. 

 

17 minut temu, SuLac0 napisał(a):

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

 

15 godzin temu, Wu70 napisał(a):

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Aktualnie większym problemem są idioci odblokowujący ekran żeby filmy na nim puszczać. No, kretyni.

sadze, ze wiekszym problemem jest telefon w uchwycie. jezeli zintegrowany ekran trzeba "jakos" odblokowac, bo ma fabryczna blokade, to w przypadku telefonu, nie ma zadnej blokady i kontroli nad nim. czesto-gesto widze na trasie, w miescie, szczegolnie w nocy, bo wtedy najlepiej to widac, debili bo inaczej nie da sie tego nazwac, ogladajacych mecze, teledyski, czy tam jakies filmy. to jest dopiero patologia. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Małe podsumowanie kosztów utrzymania auta razem z domem 165m2 + PV 10kwp. 

Ostatnie 2 lata

 

Tesla 3 LR 2022 zrobione 29000 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 3720zł

Ładowarki EV w trasie - 3170zł  

AC/OC od EV - 3760zł 

Serwis auta - 100zł filtr kabinowy.

Łącznie - 10750zł

 

 

2 lata wstecz

Mondeo MK5 2.0TDCI 2018r zrobione 28700 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 1470zł

Paliwo - 12800zł

AC/OC - 3400zł

Serwis auta - 2550zł (wymiana pękniętej chłodniczki EGR, Olej + filtry)

Łącznie - 20200zł

 

Pomijając kwestię awarii różnica w utrzymaniu auta przy takim samym przebiegu wyszła by mnie 6900zł. 

EV wybrałem się w wakacyjną trasę objazdową dlatego poszło sporo na ładowarki. 4760km w 11dni i 1760zł wpadło za ładowarki. 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

 

Ja pierd...a zdajesz sobie sprawę, że ludzie zmieniają sobie ten zakres według własnych upodobań i potrzeby i WYMAGA to spojrzenia na wyświetlacz??

Cytat

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni.

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Dalszego bełkotu nawet nie czytam, bo twoja odklejka przerosła nawet kabareciarzy. 

Cytat

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

Dokładnie to samo o tobie, fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, 

W których zwykłych autach przy ustawieniu klimy na np. 22st automatycznie włącza się podgrzewanie zewnętrznych lusterek czy grzanie foteli? 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie!  Przy braku argumentów dyskusje rozciągasz na inne auta z tabletem o których ja się nie wypowiadam! 

Podkreśliłem to również na poprzedniej stronie cytuje: 

Cytat

Mam świadomość że są auta w których część ustawień trzeba dokonywać na tablecie przedzierając się przez różnego rodzaju zakładki co jest niebezpieczne podczas jazdy. W Tesli tego nie ma no chyba, że ktoś sam z siebie bawi się opcjami podczas jazdy ale to nie jest konieczność a możliwość

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Dalszego bełkotu nawet nie czytam

A szkoda bo może złapał byś trochę wiedzy jak działa system Tesli łącznie z automatyczną klimatyzacją, która działa zupełnie inaczej niż w zdecydowanej większości aut. Krytyka czegoś czego się nie zna.  

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

 fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Cytat

Doprecyzowując są rozwiązania w Tesli które w mojej opinii są całkowicie do bani i nie są praktyczne - przykładem tego był brak manetki kierunkowskazów w Tesli 3 Highland. W nowym Y, który pojawił się 1.5roku po Highland ze względu na krytykę wrócono do manetki. 
Kolejna głupota było wyrzucenie manetki do kierunku jazdy, która działała perfekcyjnie i którą można było intuicyjnie sterować tempomatem i autopilotem. Podczas jazdy pociągasz dźwignia w dół i masz włączony tempomat. Pociągasz 2 razy i masz aktywny autopilot. 
Wyrzucili manetkę i wprowadzili sterowanie kierunku jazdy na tablecie i wprowadzili dodatkowe przyciski na kierownicy do tempomatu. Tu również lepiej sprawdzało się rozwiązanie z manetkami 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie! 

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Spoko i rozumiem, tyle, że dyskusja ze schowka zeszła na powszechną tabletozę jaką nam wciskają wszyscy producenci goniąc za cięciem kosztów. W większości marek działa to po prostu źle i nieintuicyjnie, w tesli dopracowano, ok, nie jeździłem więc daruje sobie dalszą krytykę. 

Nawet obsługa radia, wyboru żródła, zmiany stacji czy sterowanie głośnością jest często kiepskie gdy mamy do czynienia z tabletami, szczególnie w chińskich autach o ile w ogóle działa (film powyżej).

Cytat

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Opublikowano

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

moze wyjasnijmy jedna kwestie, co innego wstepne przygotowanie auta, czy to z "kalendarza", aplikacji, co innego jezeli takiej opcji nie mamy i wsiadamy do auta nagrzanego latem /wychlodzonego zima (tutaj nie ma znaczenia co, jak i gdzie klikasz, to moze byc jedno klikniecie, albo 10), a zupelnie co innego obsluga klimy podczas jazdy. jezeli klima jest na tyle "inteligentna", ze raz ustawiony parametr utrzymuje oraz dodatkowo "dba" o komfort w kabinie (nawiew, obieg, fotele) jak i na zewnatrz (lusterka, szyby) w zaleznosci o warunkow/temp, to powiedz, co jako kierowca (bo piszemy o kierowcy, a nie o pasazerach bo ci moge sobie klikac do woli) chcesz ciagle ustawiac? temp? co 5km ja zmieniasz? ustawiam raz i sysytem ja utrzymuje. nawiewy? ustawienie fotele tez ciagle zmieniasz? nie pamietam kiedy opcji nawiewu dotykalem w panelu. system sam reguluje nawiew zaleznei od pogody. obecne klimatyzacje, szczegolnie w BEV, to nie to co znamy z "climatronicow", to zaawansowane systemy, naszpikowane czujnikami, algorytmami. obsluga ogranicza sie do min. takiego, ze czlowiek nawet nie wie, ze ma jakies dodatkowe funkcje.

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

  • Thanks 1
Opublikowano
28 minut temu, SuLac0 napisał(a):

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

A co mam rozumieć? Przeciętne auta jakie kupują Polacy. Toyoty, vw, audi, fordy, renault itd. Jakoś nie zauważyłem, a wiele już aut przerabiałem, by mi sie lusterka same ogrzały czy fotel po włączeniu klimy na auto. Zawsze był od tego osobny przycisk. To samo ogrzewana elektrycznie tylna szyba.

41 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ze raz ustawiony parametr utrzymuje

No i co w tym kosmicznego? 

Opublikowano

ok. dlatego moja żona w swoim miejskim ec3 ma "klawiature"

 

image.png.4502022a86a7bb2b91f275d596d584ef.png

 

i jej to wiecej niz pasuje. ale czy to wyklucza sterowanie klima/funkcjami tylko z poziomu panelu? wiele razy pisalem i do tego zmierzam,  ze to zalezy od tego jak dziala system. jezeli funkcjonalnosc systemu jest na tyle ograniczona, ze wymaga ciaglej ingerencji uzytkownika, to nie ma sensu. ale w przypadku kiedy dziala to tak jak powinno, czyli wymaga min. obslugi, to w czym problem?. wiec nie ma co wrzucac do jednego wora, ze jak tablet, to z zalozenia nie moze to dobrze dzialac, bo to nie jest prawda. 

  • Upvote 1
Opublikowano
58 minut temu, Cappucino napisał(a):

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Na pewno by mnie to irytowało ale ja mam normalną manetkę po prawej stronie kierownicy, którą wybieram kierunek jazdy. Wciskam hamulec + manetka do góry i jadę do tyłu. Wciskam hamulec + manetka w dół. Jadę do przodu.
Podczas jazdy manetka w dół i włączam tempomat. Dwukrotnie manetka w dół i włączam autopilota. 

 

41 minut temu, Wu70 napisał(a):

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

Również czekam na FSD ;) 

 

Opublikowano

Nie wiem do czego zmierzasz, ale w każdym aucie jakie miałem, testowałem, gdy raz ustawiłem 22st, to schładzało, ogrzewało do tej temperatury a po ponownym uruchomieniu zawsze był obrany ten parametr bez potrzeby ingerencji, ale to tylko zwykły czujnik, czujniki temperatury na którym opiera się system sterujący klimą i odcina lub załącza ogrzewanie/schładzanie, żadna kosmiczna technologia. 

Opublikowano (edytowane)

te chińczyki to jednak chcą nas wykończyć, ale mentalnie :E 

dla niecierpliwych od 18:10

 

 

Tesla czy ostatnie wynalazki VW to szczyt intuicyjności i komfortu przy tym.

Edytowane przez huudyy
  • Haha 1
Opublikowano

To jak z Xiaomi/POCO. Jarają się bo tanie, a po dłuższym użytkowaniu szlag człowieka trafia, bo najprostsze funkcje potrafią odmówić posłuszeństwa.

 

I zapominają że gdyby nie dopłaty państwowe to te chinole wcale tanie by nie były. 

  • Upvote 1
Opublikowano

do Xiaomi miałem jedną przymiarkę i to niepełną, bo wziąłem A1 z programu Android One - służył dobrze kilka lat, ale to jednak tylko kiński telefon co po 4 latach już działał mega wolno.

 

Zastanawiam się czy podobnie nie będzie z tą chińską motoryzacją i tak za kilka lat - ciągle bugi w oprogramowaniu, wady techniczne i problem z częściami.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja się spodziewam, że to co "zaoszczędzisz" kupując chińczyka stracisz przy odsprzedaży. Będą tracić na wartości jak szalone. 

 

 

I myslę też nad kupnem benzynowego youngtimera (bardziej może coś co nim dopiero będzie), żeby potrzymać i trochę zyskał na wartości :E 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...