Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Napisałem wyżej - w pełni programowalne rolki, które ustawiłem pod siebie.
Po naciśnięciu i przytrzymaniu chwile rolki mam na pierwszej pozycji zawsze temperature, rolka przewijana w dół czyli pozycja druga siła nadmuchu, rolka do góry  kierunek nadmuchu. 

Po prostu wiem na jakiej pozycji mam ustawione konkretne opcje a rolka zawsze uruchamia się na temperaturze bo tak ja ustawiłem. 
Temperature startową mam zawsze ustawiona na 21C bo tak mam przypisana do profilu kierowcy. Wsiadam do auta i mam swoja temperaturę. 
Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

 

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. Wybierasz opcję siła nadmuchu, kliknięcie a potem ruch ruch w dół lub w górę jak się domyślam, potem by wybrać temperaturę ponowne wciśnięcie, zmiana trybu...W klasycznej jedno fizyczne pokrętło, mega proste. Jak pisałem, do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Cytat

Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

Tak, tak, znamy to...;D

Opublikowano
21 godzin temu, galakty napisał(a):

Totalne minimum to powinno być pokrętło od głośności (od biedy na kierownicy może być) oraz sterowanie temperaturą i nawiewami. Reszta niech sobie będzie na tablecie. 

imo wszystko zalezy od "automatyki" i okolicznosci 
temp i nawiewu, nie ustawiam jak jestem na rondzie, albo skrecam ciagle gdzies po miescie. robie to w korku lub na swiatlach. czyli mam wiele mozliwosci na bawienie sie klima :) nie pamietam, abym w ogole "dotykal" ustawienia nawiewow, bo nie mam takiej potrzeby. dzialanie "auto" jest dla mnie wystarczajaco komfortowe. a ustawienie temp jezeli mam taka potrzebe, a mam ja b.rzadko, absorbuje mnie mniej, niz spogladanie w lusterko wsteczne, czy znowu jakis inteligenty inaczej, nie chce mi przegladac zawartosci baganizka

wiec w sumie nie wiem o co to zamieszanie z ta klima. to nie jest kierukowskaz, ze ciagle musze w nia klikac. ustawiam raz, wlaczam "auto" i praktycznie zapominam. wydaje mi sie, ze ta nagonka wynika troche, jak nie glownie z braku swiadomosci, ze cos co kiedys wymagalo ciaglego klikania, obecnie b. dobrze dziala w trybie auto. cos jak skrzynia biegow, kiedys tylko "wajcha", potem automat, a teraz przycisk/ekran do przodu/tylu. w sumie nawet hamulca pod noga juz nie potrzebujemy :E

Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. 

Nie, nie wymaga. Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.
Sekwencja przełączenia jest intuicyjna i nie wymaga patrzenia w stronę ekranu! To jak obsługa pada czyli wiesz jaka kombinacja daje konkretny efekt. Zrozumiałeś ? 
Temperature reguluje w zakresie 21-22C, prędkość wentylatora ma 3 automatyczne stany i nawiew ma 2 opcje. Do tego mam ustawione zamykanie obiegu czyli przycisk, rolka w górę, przycisk i bahh obieg zamknięty. 

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Tak, tak, znamy to...;D

Wydaje ci się że znasz. 

Opublikowano

Jeżdżąc A3 z fizycznymi przyciskami od klimatyzacji, podgrzewanych siedzeń, czujników parkowania i Golfem 8 FL (czasem zwanym 8.5) (wszystko z tableta) muszę przyznać, że albo moje następne auto będzie miało fizyczne przyciski albo nie kupię następnego auta :E

  • Like 4
Opublikowano

Ja myślę że to niedługo będą zupełnie zbędne rozważania.

 

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę, a za chwilę będziemy filmy oglądać w trasie -> auta zaczynają same jeździć.

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Opublikowano (edytowane)

o komendach glosowych nawet nie ma co pisac, bo zaraz sie dowiemy, ze mamy ciagle kaszel i bol gardla :lol2: ale np. u siebie moge sterowac komendami glosowymi m.in. podstawowymi funkcjami klimatyzacji - wl/wyl, temp, defrost, wentylatory, tryb pracy  i nie jest to jakis high-end, praktycznie juz standardowa funkcjonalnosc, wiec nie wiem co moze byc jeszcze bardziej intuicyjne, niz "powiedzenie" czego chcesz od auta :) 
nie wiem dlaczego, ale odnosze wrazenie, ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Edytowane przez SuLac0
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Nie, nie wymaga. 

Jasne...telepatia. Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Cytat

Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.

Burak wyszedł jak peron odjechał.

10 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Tak, to w automatycznej nie masz opcji zmiany kierunku nawiewu czy zmiany temperatury? Rano jak wsiadasz nie włączasz nawiewu na przednią szybę zimą czy późną jesienią ? To samo tylna gdy zamarznie, po wejściu automatycznie to wszystko się dzieje? Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

11 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę,

Nanosekunda ?

Cytat

Pisaliśmy niedawno o wyroku sądu w Niemczech, który na miesiąc pozbawił prawa jazdy i ukarał grzywną w wysokości 200 euro pewnego kierowcę Tesli Model 3. Za co? Właśnie niejako za korzystanie z ekranu dotykowego. Ów nieszczęśnik próbował wyregulować z jego pomocą pracę wycieraczek. Tak był zaabsorbowany tą skomplikowaną czynnością, że zjechał z szosy na przydrożne drzewa. Został uznany za winnego spowodowania kolizji.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-tablety-w-autach-to-smiertelne-zagrozenie-dla-uzytkownikow-d,nId,4823351

Oczywiście skrajny przypadek, ale znając nasze karyny i brajany...

 

Ja codziennie widuje przysłowiowe karyny jadące w wypasionych furach fabrycznie wyposażonych w zestaw głośnomówiący, ale gadających do telefonu trzymanego przed ryjem, więc jak taka nie ogarnia prostej czynności jak sparowanie fona z autem, to tak intuicyjnie będzie ogarniać wszystko na tablecie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

 

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

Mam zapisany zakres 21-22C gdzie domyślnie zawsze mam 21C więc mogę tylko podnieść na 21.5 i 22C. Może jesteś ograniczony i masz problem do 2 policzyć bo ja z tym problemu nie mam tym bardziej, że w rolce można przypisać dźwięk podczas przewijania. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni. To samo ogrzewanie lusterek, kierownicy,  rozmrażanie szyb, osuszanie, nawiewy. Wszystko działa w pełni automatycznie łącznie ze zmianą obiegu bo tu również system sam co jakiś czas przełącza obieg na zamknięty/otwarty. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Burak wyszedł jak peron odjechał.

Burakiem jesteś ty ponieważ wypowiadasz się o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. 

 

17 minut temu, SuLac0 napisał(a):

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

 

15 godzin temu, Wu70 napisał(a):

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Aktualnie większym problemem są idioci odblokowujący ekran żeby filmy na nim puszczać. No, kretyni.

sadze, ze wiekszym problemem jest telefon w uchwycie. jezeli zintegrowany ekran trzeba "jakos" odblokowac, bo ma fabryczna blokade, to w przypadku telefonu, nie ma zadnej blokady i kontroli nad nim. czesto-gesto widze na trasie, w miescie, szczegolnie w nocy, bo wtedy najlepiej to widac, debili bo inaczej nie da sie tego nazwac, ogladajacych mecze, teledyski, czy tam jakies filmy. to jest dopiero patologia. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Małe podsumowanie kosztów utrzymania auta razem z domem 165m2 + PV 10kwp. 

Ostatnie 2 lata

 

Tesla 3 LR 2022 zrobione 29000 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 3720zł

Ładowarki EV w trasie - 3170zł  

AC/OC od EV - 3760zł 

Serwis auta - 100zł filtr kabinowy.

Łącznie - 10750zł

 

 

2 lata wstecz

Mondeo MK5 2.0TDCI 2018r zrobione 28700 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 1470zł

Paliwo - 12800zł

AC/OC - 3400zł

Serwis auta - 2550zł (wymiana pękniętej chłodniczki EGR, Olej + filtry)

Łącznie - 20200zł

 

Pomijając kwestię awarii różnica w utrzymaniu auta przy takim samym przebiegu wyszła by mnie 6900zł. 

EV wybrałem się w wakacyjną trasę objazdową dlatego poszło sporo na ładowarki. 4760km w 11dni i 1760zł wpadło za ładowarki. 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

 

Ja pierd...a zdajesz sobie sprawę, że ludzie zmieniają sobie ten zakres według własnych upodobań i potrzeby i WYMAGA to spojrzenia na wyświetlacz??

Cytat

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni.

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Dalszego bełkotu nawet nie czytam, bo twoja odklejka przerosła nawet kabareciarzy. 

Cytat

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

Dokładnie to samo o tobie, fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, 

W których zwykłych autach przy ustawieniu klimy na np. 22st automatycznie włącza się podgrzewanie zewnętrznych lusterek czy grzanie foteli? 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie!  Przy braku argumentów dyskusje rozciągasz na inne auta z tabletem o których ja się nie wypowiadam! 

Podkreśliłem to również na poprzedniej stronie cytuje: 

Cytat

Mam świadomość że są auta w których część ustawień trzeba dokonywać na tablecie przedzierając się przez różnego rodzaju zakładki co jest niebezpieczne podczas jazdy. W Tesli tego nie ma no chyba, że ktoś sam z siebie bawi się opcjami podczas jazdy ale to nie jest konieczność a możliwość

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Dalszego bełkotu nawet nie czytam

A szkoda bo może złapał byś trochę wiedzy jak działa system Tesli łącznie z automatyczną klimatyzacją, która działa zupełnie inaczej niż w zdecydowanej większości aut. Krytyka czegoś czego się nie zna.  

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

 fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Cytat

Doprecyzowując są rozwiązania w Tesli które w mojej opinii są całkowicie do bani i nie są praktyczne - przykładem tego był brak manetki kierunkowskazów w Tesli 3 Highland. W nowym Y, który pojawił się 1.5roku po Highland ze względu na krytykę wrócono do manetki. 
Kolejna głupota było wyrzucenie manetki do kierunku jazdy, która działała perfekcyjnie i którą można było intuicyjnie sterować tempomatem i autopilotem. Podczas jazdy pociągasz dźwignia w dół i masz włączony tempomat. Pociągasz 2 razy i masz aktywny autopilot. 
Wyrzucili manetkę i wprowadzili sterowanie kierunku jazdy na tablecie i wprowadzili dodatkowe przyciski na kierownicy do tempomatu. Tu również lepiej sprawdzało się rozwiązanie z manetkami 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie! 

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Spoko i rozumiem, tyle, że dyskusja ze schowka zeszła na powszechną tabletozę jaką nam wciskają wszyscy producenci goniąc za cięciem kosztów. W większości marek działa to po prostu źle i nieintuicyjnie, w tesli dopracowano, ok, nie jeździłem więc daruje sobie dalszą krytykę. 

Nawet obsługa radia, wyboru żródła, zmiany stacji czy sterowanie głośnością jest często kiepskie gdy mamy do czynienia z tabletami, szczególnie w chińskich autach o ile w ogóle działa (film powyżej).

Cytat

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Opublikowano

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

moze wyjasnijmy jedna kwestie, co innego wstepne przygotowanie auta, czy to z "kalendarza", aplikacji, co innego jezeli takiej opcji nie mamy i wsiadamy do auta nagrzanego latem /wychlodzonego zima (tutaj nie ma znaczenia co, jak i gdzie klikasz, to moze byc jedno klikniecie, albo 10), a zupelnie co innego obsluga klimy podczas jazdy. jezeli klima jest na tyle "inteligentna", ze raz ustawiony parametr utrzymuje oraz dodatkowo "dba" o komfort w kabinie (nawiew, obieg, fotele) jak i na zewnatrz (lusterka, szyby) w zaleznosci o warunkow/temp, to powiedz, co jako kierowca (bo piszemy o kierowcy, a nie o pasazerach bo ci moge sobie klikac do woli) chcesz ciagle ustawiac? temp? co 5km ja zmieniasz? ustawiam raz i sysytem ja utrzymuje. nawiewy? ustawienie fotele tez ciagle zmieniasz? nie pamietam kiedy opcji nawiewu dotykalem w panelu. system sam reguluje nawiew zaleznei od pogody. obecne klimatyzacje, szczegolnie w BEV, to nie to co znamy z "climatronicow", to zaawansowane systemy, naszpikowane czujnikami, algorytmami. obsluga ogranicza sie do min. takiego, ze czlowiek nawet nie wie, ze ma jakies dodatkowe funkcje.

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

  • Thanks 1
Opublikowano
28 minut temu, SuLac0 napisał(a):

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

A co mam rozumieć? Przeciętne auta jakie kupują Polacy. Toyoty, vw, audi, fordy, renault itd. Jakoś nie zauważyłem, a wiele już aut przerabiałem, by mi sie lusterka same ogrzały czy fotel po włączeniu klimy na auto. Zawsze był od tego osobny przycisk. To samo ogrzewana elektrycznie tylna szyba.

41 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ze raz ustawiony parametr utrzymuje

No i co w tym kosmicznego? 

Opublikowano

ok. dlatego moja żona w swoim miejskim ec3 ma "klawiature"

 

image.png.4502022a86a7bb2b91f275d596d584ef.png

 

i jej to wiecej niz pasuje. ale czy to wyklucza sterowanie klima/funkcjami tylko z poziomu panelu? wiele razy pisalem i do tego zmierzam,  ze to zalezy od tego jak dziala system. jezeli funkcjonalnosc systemu jest na tyle ograniczona, ze wymaga ciaglej ingerencji uzytkownika, to nie ma sensu. ale w przypadku kiedy dziala to tak jak powinno, czyli wymaga min. obslugi, to w czym problem?. wiec nie ma co wrzucac do jednego wora, ze jak tablet, to z zalozenia nie moze to dobrze dzialac, bo to nie jest prawda. 

  • Upvote 1
Opublikowano
58 minut temu, Cappucino napisał(a):

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Na pewno by mnie to irytowało ale ja mam normalną manetkę po prawej stronie kierownicy, którą wybieram kierunek jazdy. Wciskam hamulec + manetka do góry i jadę do tyłu. Wciskam hamulec + manetka w dół. Jadę do przodu.
Podczas jazdy manetka w dół i włączam tempomat. Dwukrotnie manetka w dół i włączam autopilota. 

 

41 minut temu, Wu70 napisał(a):

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

Również czekam na FSD ;) 

 

Opublikowano

Nie wiem do czego zmierzasz, ale w każdym aucie jakie miałem, testowałem, gdy raz ustawiłem 22st, to schładzało, ogrzewało do tej temperatury a po ponownym uruchomieniu zawsze był obrany ten parametr bez potrzeby ingerencji, ale to tylko zwykły czujnik, czujniki temperatury na którym opiera się system sterujący klimą i odcina lub załącza ogrzewanie/schładzanie, żadna kosmiczna technologia. 

Opublikowano (edytowane)

te chińczyki to jednak chcą nas wykończyć, ale mentalnie :E 

dla niecierpliwych od 18:10

 

 

Tesla czy ostatnie wynalazki VW to szczyt intuicyjności i komfortu przy tym.

Edytowane przez huudyy
  • Haha 1
Opublikowano

To jak z Xiaomi/POCO. Jarają się bo tanie, a po dłuższym użytkowaniu szlag człowieka trafia, bo najprostsze funkcje potrafią odmówić posłuszeństwa.

 

I zapominają że gdyby nie dopłaty państwowe to te chinole wcale tanie by nie były. 

  • Upvote 1
Opublikowano

do Xiaomi miałem jedną przymiarkę i to niepełną, bo wziąłem A1 z programu Android One - służył dobrze kilka lat, ale to jednak tylko kiński telefon co po 4 latach już działał mega wolno.

 

Zastanawiam się czy podobnie nie będzie z tą chińską motoryzacją i tak za kilka lat - ciągle bugi w oprogramowaniu, wady techniczne i problem z częściami.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja się spodziewam, że to co "zaoszczędzisz" kupując chińczyka stracisz przy odsprzedaży. Będą tracić na wartości jak szalone. 

 

 

I myslę też nad kupnem benzynowego youngtimera (bardziej może coś co nim dopiero będzie), żeby potrzymać i trochę zyskał na wartości :E 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...