Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, GordonLameman napisał(a):

Jechałeś kiedyś autem co przyspiesza 4s do setki? Emocje przy takich prędkościach i przyspieszeniach po prostu są. Niezależnie od dźwięku silnika. Szczególnie tego z głośnika :lol2:

Mylisz emocje z przeciążeniem. 

Opublikowano
3 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Nie porównuj tych dwóch skrajnych przypadków. Kto kupuje tesle jako auto sportowe? Kupując RS masz wartość dodaną w postaci dźwięku silnika, a tesla...to taki szybki odkurzacz na kołach i tyle, zero emocji.

Mam świadomość, że RS to auto typowo sportowe i jakością choćby hamulcy zostawia daleko w tyle Teslę jednak samym dźwiękiem człowiek nie żyje. Emocje to również przyspieszenie ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Mam świadomość, że RS to auto typowo sportowe i jakością choćby hamulcy zostawia daleko w tyle Teslę jednak samym dźwiękiem człowiek nie żyje. Emocje to również przyspieszenie ;) 

No ze trzy razy tak depniesz i będziesz się rozglądał za ładowarką, więc emocje jakieś będą :E

Opublikowano
12 minut temu, Cappucino napisał(a):

Kupując RS masz wartość dodaną w postaci dźwięku silnika, a tesla...to taki szybki odkurzacz na kołach i tyle, zero emocji.

Dla mnie to żadna zaleta, cisza to ostateczna forma komfortu podczas jazdy. Do tego usztywniony i obniżony zawias to kolejna niepraktyczność.

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Cappucino napisał(a):

No ze trzy razy tak depniesz i będziesz się rozglądał za ładowarką, więc emocje jakieś będą :E

No ze 3 razy tak depnę i ubywa mi 2-3% baterii.  Coś jeszcze mam wiedzieć o EV, którym jeżdżę ?

22 minuty temu, bleidd napisał(a):

Dla mnie to żadna zaleta, cisza to ostateczna forma komfortu podczas jazdy. Do tego usztywniony i obniżony zawias to kolejna niepraktyczność.

Jak w każdym przypadku - indywidualna kwestia. Jeden woli ciszę, drugi ryk silnika i wydechu. 
Faktem jest, że cisza i miękkie zawieszenie bardziej wpasowuje się w komfort jazdy ;) 

27 minut temu, Cappucino napisał(a):

Tyle, że po 20 40km. bez problemu dotankuje i zajmie mi to kilka minut i dalej jazda.

Zatem rozbijaj „świnkę”  i kupuj RS’a :E 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Dam wam protipa, kupcie sobie starą Ibizę albo Polo w 1.8T, mały chips i macie 5 sekund do setki. Dodatkowo jest śmiesznie tanie w serwisie w porównaniu do 2.0 tfsi :metal: Najtansze 200-250 koni dla młodego gniewnego, którym obejdziesz 90% fur na ulicy :hihot: no i podtlenek biedy łyka jak trzeba. 

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Hamulce i zawieszenie do Tesli, która robi 4s do 100 są tańsze niż do Forda Mondeo MK5 :E 

A bateria? Chyba że wyciągamy pojedyncze elementy żeby się teza sprawdzała? Matko bosko naprawdę z sektą rozmawiam :E 

8 minut temu, Totek napisał(a):

Dam wam protipa, kupcie sobie starą Ibizę albo Polo w 1.8T, mały chips i macie 5 sekund do setki. Dodatkowo jest śmiesznie tanie w serwisie w porównaniu do 2.0 tfsi :metal: Najtansze 200-250 koni dla młodego gniewnego, którym obejdziesz 90% fur na ulicy :hihot: no i podtlenek biedy łyka jak trzeba. 

I dolicz 20k w remont bo żadne 1.8T nie trzyma serii, więc najpierw wymiana turbo, szlif, rozrząd (mało kto wie że tam jest łańcuch), sonda lambda, przepływka... Żeby mieć 200 koni w FWD bez szpery i mielić na każdym biegu, deal życia. 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, galakty napisał(a):

A bateria? Chyba że wyciągamy pojedyncze elementy żeby się teza sprawdzała? Matko bosko naprawdę z sektą rozmawiam :E 

Napisałem wcześniej - koszt utrzymania EV o mocy ~500km należy porównywać do kosztów utrzymania auta spalinowego o podobnej mocy. Przy takim porównaniu koszt EV jest śmiesznie niski a ludzie najczęściej porównują stare diesle do EV. 
Ja podałem przykład ile kosztują hamulce z zawieszeniem w aucie EV o mocy 500km. Są tańsze niż w Mondeo MK5.

Teraz pokaż koszt hamulcy i zawieszenia w aucie spalinowym o mocy 500km :E 

Ups 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

To teraz pokaż mi koszt wymiany baterii i silników elektrycznych w Tesli? 

 

No i sorry ale Tesla ma TYLKO przyspieszenie, to nigdy nie będzie się tak prowadzić jak sportowe auto o podobnej mocy. Ale rozumiem, fanatycy EV zawsze podniecają się tanim prądem i przyspieszeniem, bo niczym innym nie ma zwyczajnie ;) 

Opublikowano (edytowane)

A to zależy jak długo ją będziesz użytkować, w końcu kiedyś regenerację lub wymianę trzeba zrobić. Tarcz ceramicznych tez nie wymieniasz co 20kkm ;) 

 

To inaczej, wjeżdża Ci baba na skrzyżowaniu i uszkadza baterię :hihot: Ciekawe kiedy ubezpieczalnie przestaną to opłacać albo podniosą koszty OC przy EV. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)

to OC, albo AC :E

 

przyklad. oczywiscie brakuje paru rzeczy po stronie tesli, ale nie za kolejne 75k euro ;) i to pod warunkiem, ze po lewej stronie to nie hybryda :E

 

 

 

tylko niech przypadkiem nikt nie wyskakuje z cenami ze szrotu - piszecie o cenach serwisowych tesli, to piszmy o cenach serwisowych mocnych aut spalinowych

 

a jak ktos ma ochcte polemizaowac z kosztami naprawy ICE vs BEV, to zapraszam

 

 

Edytowane przez SuLac0
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, galakty napisał(a):

To teraz pokaż mi koszt wymiany baterii i silników elektrycznych w Tesli? 

Mylisz pojęcia wymiany z kosztem utrzymania. 

 

Proszę
 

IMG_6005.thumb.png.53deae0c2d57fd695364a9bd0dbc2679.png

32 minuty temu, galakty napisał(a):

Tesla ma TYLKO przyspieszenie, to nigdy nie będzie się tak prowadzić jak sportowe auto o podobnej mocy. Ale rozumiem, fanatycy EV zawsze podniecają się tanim prądem i przyspieszeniem, bo niczym innym nie ma zwyczajnie ;) 

Zerknij na czasy okrążeń aut o mocy 500km na  torze Nurburgring łącznie z krytykowaną przez Ciebie Teslą.

Jak się zaznajomisz z wynikami może nabierzesz pokory przed kolejnym postem ;) 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

I gdzie wam te setki kW są potrzebne, skoro to jest traktowane jako kupić, albo nie kupić dane auto?

Wszyscy tu codziennie jeżdżą na tor?

W normalnym ruchu 150kW + 6-7s do 100, wystarczy z zapasem.

Chyba ze następny poluje na spalenie rodziny w innym aucie, ludzi czekajacych na przystanku, albo chce sprawdzić jak plastyczne jest jego auto po spotkaniu z drzewem.

  • Upvote 3
Opublikowano
8 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Zerknij na czasy okrążeń aut o mocy 500km na  torze Nurburgring łącznie z krytykowaną przez Ciebie Teslą.

Jak się zaznajomisz z wynikami może nabierzesz pokory przed kolejnym postem ;) 

Nurburgring czy Nordshleife? 

 

No dobra, a moze być słabsze auto? :hihot: 

 

 image.thumb.png.4af193bf71d727c867b4dc6cae68f1ed.png

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

W normalnym ruchu 150kW + 6-7s do 100, wystarczy z zapasem.

Czasem potrafisz napisać coś z sensem :)

 

 

Mi na przykład nie jest potrzebne 500 kucy, 250 Z fajnym wydechem i dobrym zawiasem wystarczy by się fajnie bawić. Kurde nawet w moim audi na serpentynach fajnie się bawiłem, więcej mocy to by było proszenie się o lot w przepaść. 

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...