Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

ktory w ogole nie powinien wyjechc na ulice i cale szczescie, ze w EU nie dostanie tak szybko homologacji, jezeli w ogole

ekhm

image.png.0caf83aeb269ca224ef683aad77086a1.png

 

może i ma małego siusiaka, ale za to parkuje jak debil :E 

  • Upvote 2
Opublikowano

homologacja "indywidualna", na cale szczecie nie dziala dla wszystkich. i nie bede zaskoczony jak sie okaze, ze ta rejestracja w tym przypadku, to tez tak nie do konca poprawna byla :cool: do pierwszego przegladu/zmiany wlasciciela . "lysy z 4kolek" cos o tym wie ;)

Opublikowano
W dniu 8.10.2025 o 10:29, galakty napisał(a):

Wgl powinniśmy się zastanowić czy ponad dwutonowe kloce to są dobrym pomysłem w mieście...

 

Dyskusje o spalaniu, cząstkach, DPFach, ekologii, a potem taka masa wjeżdża w pieszego i nie ma co zbierać. 

Czy w grupę ludzi wjedzie  KIA Sportage CRDi2.0   1650kg  czy   kloc  BYD Sealion 7  2350kg  to prawie żądna  różnica .  Ten Cybertrack wedle przepisów nawet jednym kołem nie powinien stać na  chodniku  bo przekracza wagę  dopuszczalną chyba .

Opublikowano
17 minut temu, BEM.22 napisał(a):

Czy w grupę ludzi wjedzie  KIA Sportage CRDi2.0   1650kg  czy   kloc  BYD Sealion 7  2350kg  to prawie żądna  różnica . 

Ale jak wjedzie w inny samochód to już ogromna róznica się robi.

 

Natomiast w przypadku pieszych, nie chodzi o masę, ale o kształt maski - i tu też powinni te kloce wyj..a z Europy.

  • Upvote 4
Opublikowano
31 minut temu, BEM.22 napisał(a):

Czy w grupę ludzi wjedzie  KIA Sportage CRDi2.0   1650kg  czy   kloc  BYD Sealion 7  2350kg  to prawie żądna  różnica .  Ten Cybertrack wedle przepisów nawet jednym kołem nie powinien stać na  chodniku  bo przekracza wagę  dopuszczalną chyba .

Ależ proszę bardzo, można spalinowe SUVy też wykluczyć. Jak dla mnie takie kloce nie powinny jeździć po centrach miast. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.10.2025 o 19:01, galakty napisał(a):

Z zewnątrz rozumiem jak ktoś chce mieć chowane (chociaż przy mrozach to jest proszenie się o kłopoty) ale na litość boską od środka ma być fizycznie klamka połączona cięgnami czy innym mechanizmem, żadnej elektryfikacji czy wadliwych projektów. To TYLKO klamka... 

W 2009 r miałem poważny wypadek. Auto uszkodzone od strony pasażera a od strony kierowcy nic nie tknięte. Mialem zwykle klamki z cięgnami a i tak nie mogłem wydostać się z auta bo otwieranie nie działało. Finalnie wybita szyba i o własnych siłach wydostałem się oknem. 
Przy uderzeniu nawet zwykłe mechanizmy potrafią ulec awarii także nie zawsze to najprostsze rozwiązanie daje gwarancję poprawnego działania przy wypadku i zostaje wybicie szyby. 
 

Ja mam w każdych drzwiach po za elektrycznym otwieraniem awaryjne, mechaniczne. 

2 godziny temu, bergercs napisał(a):

Natomiast w przypadku pieszych, nie chodzi o masę, ale o kształt maski - i tu też powinni te kloce wyj..a z Europy.

Dokładnie. 
Dziwi mnie fakt, że Cybertruck jest w ogóle dopuszczony do ruchu na terenie UE, która ma jasno określone przepisy na temat ostrych krawędzi w samochodach. 

Jak dla mnie to auto to fanaberia producenta i marnowanie surowców. 

2 godziny temu, galakty napisał(a):

Jak dla mnie takie kloce nie powinny jeździć po centrach miast. 

+ diesle :E 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 godziny temu, bergercs napisał(a):

Ale jak wjedzie w inny samochód to już ogromna róznica się robi.

 

Natomiast w przypadku pieszych, nie chodzi o masę, ale o kształt maski - i tu też powinni te kloce wyj..a z Europy.

Zgadzam się co do  CyberTrucka  , nie powinni tych kloców dopuszczać do ruchu miejskiego .

Opublikowano

 

 

kwestia duzego ekranu, jak i braku fizycznych przyciskow tez zostala poruszona. ogolnie to jest ten przyklad, jak szybko zmienia sie zdanie, gdy przechodzi sie z teorii do praktyki :cool:

"mechanicy jezdza elektrykami, ale ciesza sie jak klienci ich nie kupuja" serio? :hahaha:

Opublikowano

Tylko Chris to już nie to co kiedyś... Nie wiem od kiedy go oglądacie, ale miał filmy o płukankach do silnika, mówił że to ściema i lepiej sobie naftą zalać. A teraz co? Uuuuu płukanka Luqui Moly taka super zalewamy. $$$ robi swoje ;) 

 

I też ciężko żeby na podlasiu miał mnóstwo klientów z elektrykami, skoro tam mało elektryków jest. Poczekajmy 20-30 lat i zobaczymy. 

Opublikowano

Naturalny cykl życia jutubera, najpierw utożsamia się z tłumem, robi ciekawy content, łapie suby, potem wchodzi lokowanie produktu, dorabia się i nagle zapomina o czym mówił, a ostatecznie staje się łysym z m4k :hahaha:

 

19 godzin temu, galakty napisał(a):

 

I też ciężko żeby na podlasiu miał mnóstwo klientów z elektrykami, skoro tam mało elektryków jest. Poczekajmy 20-30 lat i zobaczymy. 

Na Pomorzu też elektryki widuje tylko w okolicach 3City albo w kaszubskich sypialniach pod aglomeracją. Podobnie na Kujawach, głównie Bydgoszcz-Toruń. Może na południu jest inaczej, północ kraju to bida z nędzą jest. 

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Totek napisał(a):

Naturalny cykl życia jutubera, najpierw utożsamia się z tłumem, robi ciekawy content, łapie suby, potem wchodzi lokowanie produktu, dorabia się i nagle zapomina o czym mówił, a ostatecznie staje się łysym z m4k :hahaha:

 

 

Ostatnio Chris "pochwalił się", że u niego  wymiana tarcz (robocizna) na jednej osi to 600zł.  Delikatnie mówiąc 'zaczyna się odklejać".

Edytowane przez bergercs
  • Upvote 2
Opublikowano

wymiana , wymianie nie jest rowna. w "swiezym" aucie zajmuje to <1h, bo wszystko ladnie sie odkreci i zejdzie, a w innym przypadku bedzie walczl z rdza i zapiekami >3h. jezeli robi to dobrze, bierze odpowiedzialnosc za to jak zrobi i uwaza, ze tyle to u niego kosztuje, ma prawo tyle oczekiwac. klient nie musi sie zgodzic. wolna droga, nikt nikogo nie zmusza do korzystania z jego uslug. 

  • Upvote 3
Opublikowano

Na dzień dzisiejszy to mechanicy też mają skrzywiony obraz, naprawiają często gęsto pełnoletnie spalinówki, a elektryki to raczej nie starsze niż 10-12 lat ?

Silniki elektryczne z czasem będą się psuć, jak każde urządzenie mechaniczne, kto im zrobi nowe uzwojenie? Jak trwałe będą te silniki po wymianie łożysk czy uzwojenia, jeśli ktoś niedoświadczony będzie miał problem z uszczelnieniem tego jak to zrobili w fabryce itp. itd. 

 

Opublikowano (edytowane)

Chris trochę naciąga w kwestiach awarii Tesli bo zawsze coś może się zepsuć - to normalne.
Zgodzę się z nim co do wad, które wspomniał. Tesla 3 wersja przedliftowa ma bardzo sztywne zawieszenie, jak w każdym aucie z czytaniem znaków potrafi zaczytać ograniczenia z pupy, ma „ghost braking” czyli na autopilocie potrafi zwalniać widząc coś czego nie ma na drodze :E 

Mam takie jedno miejsce niedaleko domu gdzie Tesla zawsze mi zwalnia o 10km/h i później przyspiesza do ustalonej prędkości. Wielokrotnie sprawdzałem co tam może być ale tam nic nie ma. Prosty odcinek bez zabudowań. Kiedyś tam miało być skrzyżowanie i może dlatego sobie zwalnia :E
Co do silników to w przypadku Tesli są trwałe ale początkowo były z nimi problemy.
Pierwsze silniki z S miały wadę chłodzenia i często się psuły ale silniki w 3 to bardzo dobrze zaplanowane konstrukcje nie wymagające żadnej obsługi. 
Na bieżąco śledzę kilka dużych grup w Polsce i za granicą i 90% awarii Tesli 3 dotyczy baterii, konkretnie wadliwej serii  Panasonica. Pozostała reszta to wahacze, gniazdo ładowania, awaria akumulatora niskonapięciowego. Od czasu do czasu ekran, światła LED. O awariach silników jest bardzo mało zgłoszeń a tam 3 przedliftowe mają nawet po 300-350tys km. Awarie silników w 3 to głównie elektryka bo mechanicznie tam nie ma się co popsuć. 
Idąc dalej kompletnie nowy silnik do Tesli 3 LR w serwisie Tesli kosztuje aktualnie 3800$.

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

wymiana , wymianie nie jest rowna. w "swiezym" aucie zajmuje to <1h, bo wszystko ladnie sie odkreci i zejdzie, a w innym przypadku bedzie walczl z rdza i zapiekami >3h. jezeli robi to dobrze, bierze odpowiedzialnosc za to jak zrobi i uwaza, ze tyle to u niego kosztuje, ma prawo tyle oczekiwac. klient nie musi sie zgodzic. wolna droga, nikt nikogo nie zmusza do korzystania z jego uslug. 

I potem wszyscy będą ciągnąć robociznę do góry bo kolega też drogi, a poziom serwisu nie polepszy się... 

 

Chris zaczynał od edukowania, testów, eksperymentów, pomocy. Dzisiaj tylko bierze hajs i niezbyt wiele daje od siebie. Ehhh kto pamięta silnikowe laboratorium i zielony fartuch to pamięta :( 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.10.2025 o 11:39, SuLac0 napisał(a):

 

 

kwestia duzego ekranu, jak i braku fizycznych przyciskow tez zostala poruszona. ogolnie to jest ten przyklad, jak szybko zmienia sie zdanie, gdy przechodzi sie z teorii do praktyki :cool:

"mechanicy jezdza elektrykami, ale ciesza sie jak klienci ich nie kupuja" serio? :hahaha:

Co do autopilota to...

Mam takie coś jak asystent kierowcy, gdzie jak włącze wszystkie układy łącznie z ustawieniem trasy na wbudowanej mapie to dziad sam jedzie, skręca (łącznie ze zwolnieniem przed zjazdem z autostrady, sam pasy zmienił, zwolnił, skręcił i utrzymywał jazde po łuku, następnie włączył się do jazdy)

Aktywny tempomat, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, asystent kolizji, zbliżania się do poprzedzającego pojazdu, aktywne czytanie znaków i ustawienie pod nie prędkości + trzymanie się zadanej trasy.

 

23 godziny temu, galakty napisał(a):

W Poznaniu jakoś dużo elektryków też nie ma, 1-2 dziennie może widuję. 

Raczej większość znajomych dieslami jeździ :E 

Takimi? ;)

 

IMG_20251017_173709770_HDR.jpg

Edytowane przez Petru23
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, galakty napisał(a):

I potem wszyscy będą ciągnąć robociznę do góry bo kolega też drogi, a poziom serwisu nie polepszy się... 

ciagnac to sobie moga :E  jakosc uslugi ma miec odzwierciedlenie w cenie. ale niby jak taki "Janusz" ma to zweryfikowac? byle warsztat, ktory "specjalizuje" sie tak w taczkach jak i s-klasach, zrobi mu to za 100zl, wiec identycznej ceny oczekuje od warsztatu, ktory robi tylko s-klasy :) no da 10zl wiecej. ma gest :E a, ze "Janusz" po n-tej poprawce i tak trafi do tego ostatniego, tego juz w internetach sie nie dowiesz. dowiesz sie, ze  zaplacil 100zl za pierwszym razem, nie o kolejnym 1000 :E

 

btw. wiesz, ze do wymiany klockow w BEV/PHEV potrzebne sa uprawnienia na prace przy wysokim napieciu? no, ale bez prawa jazdy tez przeciez da sie jezdzic autem, czyz nie? ;)

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, galakty napisał(a):

Safety Car to raczej Emki były, a nie diesle :P 

 

A tak na serio to górują niemieckie 2.0 TDI. 

Ta akurat w dieslu jest ;)

 

https://archiwum.allegro.pl/oferta/bmw-5-e39-530-d-184-km-safety-car-warszawa-i15135364595.html

 

Edit

O, jest i filmik. Oczywiście diesel musi dymić 😂

 

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Like 1
Opublikowano
59 minut temu, SuLac0 napisał(a):

btw. wiesz, ze do wymiany klockow w BEV/PHEV potrzebne sa uprawnienia na prace przy wysokim napieciu? no, ale bez prawa jazdy tez przeciez da sie jezdzic autem, czyz nie? ;)

Coś słyszałem... To fajnie koszty serwisu wzrosną, mniej roboty niż przy ICE, ale cena ta sama bo uprawnienia trzeba zrobić. Genialne. 

Opublikowano

ale serwis rzadziej ;) i jezeli w przypadku BEV/PHEV nie bedzie to jakis problem, to w przypadku pozostalych watpie, aby "warsztaty" rodzielaly to cennikowo. ale tak imo tez latwo zweryfikowac  cennnikowa uczciwosc takiego warsztatu oraz jego profesjonalizm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...