SuLac0 354 Opublikowano 7 Listopada Autor Opublikowano 7 Listopada (edytowane) SAP banuje pluginy i ...tesle od nowego roku tylko BEV beda zamawiane do floty https://ecomento.de/2025/10/08/sap-fuhrparkchef-bestaetigt-ab-2026-nur-noch-elektroautos-bestellbar/ wiadomo, polityka, ale z drugiej strony nie ma im sie co dziwic przy 19.000 aut we flocie, ze BEV sa dla nich tansze w utrzymaniu 18 minut temu, Dimazz napisał(a): 120k zł za wymianę baterii w starym złomku z niskiego segmentu A no tak państwowe pieniądze to jakas bzdura. kia dawala na soula min 7 lat gwarancji. na calosc a piszemy o aucie z 2019 roku... Wszystkie nowe samochody marki Kia objęte są gwarancją przez okres 7 lat. W przypadku pojazdów elektrycznych gwarancja obejmuje także baterię. Szczegółowe warunki znajdują się w książce gwarancyjnej. W przypadku sprzedaży pojazdu, gwarancja przechodzi na kolejnego właściciela Edytowane 7 Listopada przez SuLac0
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) Godzinę temu, galakty napisał(a): Sami gadacie że elektryki są dużo mniej skomplikowane i mniej awaryjne, bo co ma się psuć? I macie rację, co ma się psuć? Bo są mniej skomplikowane, mniej awaryjne ale nie "bez awaryjne". Takiego auta bez awaryjnego nie ma, nie było i nigdy nie będzie! W kwestii skomplikowania porównaj sobie ilość pierdół w spalinówce, którą musisz serwisować i która potencjalnie może się zepsuć. Silnik - wymiana oleju, wymiana filtrów, świece zwykłe, świece żarowe, przewody, cewki, alternator, pasek alternatora, rozrusznik, termostat, EGR, DPF, pełno czujników, sondy spalin, układ dolotowy, układ wydechowy, sprzęgło, tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko oporowe, dwumasa, skrzynia biegów, wymiana oleju w skrzyni, Turbo, itd. Jest tego od groma czego nie ma w EV. Mi w MK5 padł EGR przy 190tyś a znajomy ma juz 420tyś nalatane w takim samym silniku. To, że mi padł znaczy, że każdemu ma paść przy takim przebiegu? Godzinę temu, galakty napisał(a): Jak tego będzie 50% na rynku w Polsce, zaczną kupować używki zza granicy, ojeju wesoło będzie! Mam wrażenie, że chwilami zawieszasz się z logicznym myślenie. Jak przybędzie 50% aut na rynku w tym używek to co będzie z serwisem? Zostanie na dzisiejszym poziomie czy raczej będzie rozbudowany? Te 50% aut to kilkanaście jak nie kilkadziesiąt lat rozwoju technologicznego zarówno baterii jak i wzrostu ilości serwisów. Masz przykład z tego co wyżej - koszt wymiany baterii w ASO w 6 letnim aucie podali na 120tys zł gdzie na rynku wymiana takiej baterii na używaną łącznie z ceną zakupu to wydatek 12-14tyś zł. Za 2-3 lata to będzie wydatek rzędu 8-10tyś zł bo cena baterii i usługi wymiany systematycznie spada. Idąc dalej zastanawiałeś się ile kosztuje wymiana silnika w ASO na nowy jak Ci padnie w takim 6 letnim aucie? Kupisz kompletnie nowy silnik z ASO czy jednak używka na allegro? 3 lata temu w Tesli 3 wymiana baterii 78kWh na używaną z gwarancją to był wydatek rzędu 40tyś zł. Dzisiaj baterie wymienisz za połowę tej kwoty. Edytowane 7 Listopada przez DjXbeat
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 11 minut temu, DjXbeat napisał(a): Mi w MK5 padł EGR przy 190tyś a znajomy ma juz 420tyś nalatane w takim samym silniku. To, że mi padł znaczy, że każdemu ma paść przy takim przebiegu? Ale tu większość zależy od stylu jazdy, czy zamulał, czy rozgrzewał, czy wypalał DPF, jakie lał paliwo... Porównujesz to do ładowania baterii gdzie wpływ masz praktycznie zerowy? 11 minut temu, DjXbeat napisał(a): Jak przybędzie 50% aut na rynku w tym używek to co będzie z serwisem? Zostanie na dzisiejszym poziomie czy raczej będzie rozbudowany? Żywotność baterii się zwiększy od jej ilości na rynku? Co najwyżej ceny wymiany. A ja się nie czepiam w tej chwili ceny.
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 8 minut temu, galakty napisał(a): Ale tu większość zależy od stylu jazdy, czy zamulał, czy rozgrzewał, czy wypalał DPF, jakie lał paliwo.. Przecież żywotność baterii tak samo zależy od stylu jazdy czy nawet od sposobu użytkowania i ładowania - jest to dokładnie opisane w tym co udostępnił @SuLac0 8 minut temu, galakty napisał(a): Porównujesz to do ładowania baterii gdzie wpływ masz praktycznie zerowy? Jak najbardziej masz wpływ na żywotność choćby w sposobie ładowania DC wysoką mocą vs AC ładowanie niską mocą. Choćby poprzez sposób użytkowania czyli ładowanie do 100% i zostawianie auta na wiele dni, rozładowanie do 0% i zostawianie na wiele dni. Ciągłe ładowanie do 100% bez takiej potrzeby. To wszystko ma wpływ na żywotność. Edytowane 7 Listopada przez DjXbeat
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Jeśli stylem ładowania można zajechać baterię po 190k albo po 420k to super zabezpieczenia mają te baterie. Jeszcze się okaże że diesel bardziej żywotny w rękach przeciętnego Kowalskiego będzie.
SuLac0 354 Opublikowano 7 Listopada Autor Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 19 minut temu, galakty napisał(a): Żywotność baterii się zwiększy od jej ilości na rynku? Co najwyżej ceny wymiany. A ja się nie czepiam w tej chwili ceny. a na jakiej podstawie twierdzisz, ze baterie w BEV maja problem z zywotnoscia? masz testy i statystki, ze takiego problemu nie ma, ale dla ciebie wazny jest ten jeden "news"? bo pasuje do narracji antyBEV? to moze inaczej. skad pewnosc, ze bateria w tym soul padla z powodu "zywotnosci", a nie dlatego, ze ktos jej w tym nie pomogl ? wlasnie ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna, bo inaczej w ogole by tego "newsa" nie bylo, tylko auto poszloby na gwarancji do serwisu. ktos w urzedzie uszkodzil pakiet, to przeciez latwiej napisc, ze "taka droga wymiana" ale nie. jest warty news, to hejt musi odpalic czytales w ogole? czy nie, bo nie? https://wysokienapiecie.pl/114536-naukowcy-bateria-elektrycznego-vw-id-3-przezyje-auto/ Edytowane 7 Listopada przez SuLac0
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 10 minut temu, galakty napisał(a): Jeśli stylem ładowania można zajechać baterię po 190k albo po 420k to super zabezpieczenia mają te baterie. D. Grzyb w w swojej Tesli Model S ładuje baterie z głową na szybkich ładowarkach DC czyli w zakresie 10-80% i sporadycznie 100%. Stosuje się do zaleceń producenta i jego bateria ma już nalatane prawie 600 tys km i 19.5% degradacji.
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 9 minut temu, SuLac0 napisał(a): czytales w ogole? czy nie, bo nie? Nie jestem fanatykiem EV i nie czytam takich stron. A zapewnienia naukowców chętnie zweryfikuję za te 1.5 mln kilometrów w ID3 2 minuty temu, DjXbeat napisał(a): Stosuje się do zaleceń producenta i jego bateria ma już nalatane prawie 600 tys km i 19.5% degradacji. No to pytanie co jak ktoś by ładował do 100% bo potrzebuje max zasięgu. Według "naukowców" bateria miała starczać na 1.5 mln km, a tu zgodnie z zaleceniami i już po 600k 20% uleciało? Czy inny typ baterii i tamta lepsza jest?
SuLac0 354 Opublikowano 7 Listopada Autor Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 4 minuty temu, galakty napisał(a): Nie jestem fanatykiem EV i nie czytam takich stron. czyli jestes zwyklym hejterem. https://wysokienapiecie.pl/o-nas/ Edytowane 7 Listopada przez SuLac0
TheMr. 2 602 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 4 godziny temu, DjXbeat napisał(a): 4 lata temu Kupili 3 letnią używkę do Straży Miejskiej i teraz jak padła bateria to chcą wymieniać baterie na nową? Gdzie sens? Gdzie logika? Koszt wymiany baterii na używaną w tym aucie to 13-16tyś zł a nawet i mniej bo starą, nie nadającą się do auta można sprzedać pod magazyn energii więc część kasy odzyskujemy. BTW. Tesla w PL zaczyna powoli udostępniać swoje SuperChargery dla wszystkich pojazdów. Oczywiście cena dla innych marek jest znacznie większa. Podobno SM robiła wywiad i koszt wymiany baterii przewyższa koszt auta W sensie ponad 40k zł im zaśpiewali, ale to plotki. A to bateria jakiejś 1 generacji.
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 6 minut temu, galakty napisał(a): No to pytanie co jak ktoś by ładował do 100% bo potrzebuje max zasięgu. Według "naukowców" bateria miała starczać na 1.5 mln km, a tu zgodnie z zaleceniami i już po 600k 20% uleciało? Czy inny typ baterii i tamta lepsza jest? Wszystkie odpowiedzi na swoje pytania masz w tym co udostępnił @SuLac0 Nie twórz herezji a zwyczajnie zapoznaj się z materiałem. Będzie ci łatwiej to zrozumieć 3 minuty temu, TheMr. napisał(a): Podobno SM robiła wywiad i koszt wymiany baterii przewyższa koszt auta W sensie ponad 40k zł im zaśpiewali, ale to plotki. A to bateria jakiejś 1 generacji. Używana bateria do Soul to wydatek 5tyś zł. Kolejne 8-10tys to robocizna. EV Reapair Garage
janek25 191 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 12 minut temu, galakty napisał(a): Według "naukowców" bateria miała starczać na 1.5 mln km na etykiecie mogą wpisać i dzylion a zycie jest zycie
8V32 PcLab 247 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 49 minut temu, galakty napisał(a): Ale tu większość zależy od stylu jazdy, czy zamulał, czy rozgrzewał, czy wypalał DPF, jakie lał paliwo... Porównujesz to do ładowania baterii gdzie wpływ masz praktycznie zerowy? W artykule jest, że auto z drugiej ręki, 3 lata temu kupiony za 58 tyś jako 3 letnie, co już jest podejrzanie niska cena, nie ma słowa o przebiegu auta, ostatnia sprawa, każdą baterię/elektryka da się zajechać w 6 lat, a nawet szybciej, tym bardziej w rękach "fachowców" tu straż miejska. Ale niektórzy już się podniecają bo przeczytali artykuł, w dodatku bardzo rzetelnie napisany
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 38 minut temu, DjXbeat napisał(a): Wszystkie odpowiedzi na swoje pytania masz w tym co udostępnił @SuLac0 Nie twórz herezji a zwyczajnie zapoznaj się z materiałem. Będzie ci łatwiej to zrozumieć Bardzo mi się spodobało, że ładując codziennie wydłuża się żywotność. Nooo a jak pisałem że codziennie ładowanie to mrzonka to pisaliście, że nikt nie zużywa całego zasięgu i ładuje np. raz w tygodniu Szach mat! A tak na serio te żywotności wyglądają bardzo dobrze, jak z te 70-80k będą Tesle LR z przebiegiem 200-250kkm... Może kto wie
janek25 191 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) Jeśli nie trzyma dobrze pradu albo spada zasieg to jeszcze pól biedy ale co jak sie pewnego pewnego dnia wyłaczy? Od tak po prostu.Bateria która ma 500 ładowań jest jak człowiek po 40tce. Bez RMA Edytowane 7 Listopada przez janek25
marko 714 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Meanwhile wczoraj pomoc drogowa ładowała na lawetę BMW i5. Wyglądało to sarkastycznie, bo zabierali to auto ze stacji paliw, gdzie nie było żadnej ładowarki Czyżby rozładowana bateria?
IceMan 103 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Jak widzę sami teoretycy się wypowiadają. A co niby nowe spalinówki to takie super duper ? Cały osprzęt ekologiczny to jedna wielka katastrofa i najczęściej to one nawalają w nowoczesnych autach. Pracuję w ASO od prawie 15 lat, przez moje ręce przeszło kilkanaście tysięcy aut, elektrycznych bardzo mało bo jest ich mało, ale mogę śmiało napisać że ich % awaryjność jest dużo dużo mniejsza od spalinówek. Mam 2 auta spalinowe, motocykl i elektryka. Mogę śmiało o sobie napisać że jestem petrolheadem i kocham motoryzację i parę lat temu nie uwierzyłbym że będę śmigać BEV. Ale do jazdy na codzień tylko BEV. 1
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 26 minut temu, galakty napisał(a): Bardzo mi się spodobało, że ładując codziennie wydłuża się żywotność. Nooo a jak pisałem że codziennie ładowanie to mrzonka to pisaliście, że nikt nie zużywa całego zasięgu i ładuje np. raz w tygodniu Szach mat! Bo tu nie chodzi o ładowanie a doładowanie i wystarczy 10% by wydłużać żywotność. Szach mat! Cytat Jak wydłużyć życie baterii? Baterie samochodów elektrycznych lubią chłód i niski poziom naładowania gdy stoją zaparkowane. Nie przeszkadza im to także w trakcie jazdy. Natomiast przy ładowaniu potrzebują wyższych temperatur (20-50 st. C), ale o to zadbają sobie już same. Wolą też płytkie cykle pracy (ang. DoD), a zatem lepiej jest doładowywać baterię codziennie o 10% niż co drugi dzień o 20%. Wolą pozostawać przy niskim stanie naładowania, a zatem gdy jeździmy „wokół komina” i nie potrzebujemy większego zasięgu, lepiej jest utrzymywać auto w zakresie 30-50% niż 60-80%. Najbardziej szkodliwe dla baterii będzie np. naładowanie auta latem do 100% i pozostawienie na tydzień w opale (np. gdy lecimy na wakacje). Szybkie ładowanie przyspiesza starzenie baterii w niewielkim stopniu, bo auta potrafią dziś już dobrze zadbać o odpowiednią temperaturę i moc takiego ładowania. Edytowane 7 Listopada przez DjXbeat
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 5 minut temu, DjXbeat napisał(a): Bo tu nie chodzi o ładowanie a doładowanie i wystarczy 10% by wydłużać żywotność. Szach mat! Ta to weź to doładowuj codziennie w mieście gdzie ładowarek jak na lekarstwo Powtarzam że to dobre jak ktoś ma dom i z tym się kłócić nie będę. W trasy wciąż lepsza benzyna/hybryda. Jak nowa Tesla powiedzmy ma 550km zasięgu, zimą przy mrozie -10 ile odejmiemy? 30%? Po 300kkm ile odejmiemy, kolejne 10%? I tu widzę problem numer dwa pomijając ładowanie w mieście.
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 11 minut temu, galakty napisał(a): Ta to weź to doładowuj codziennie w mieście gdzie ładowarek jak na lekarstwo Obecnie jak byś wszystkie auta EV w Polsce podłączył to zostanie Ci ponad 70% dostępnych publicznych ładowarek. 11 minut temu, galakty napisał(a): W trasy wciąż lepsza benzyna/hybryda. W trasy 2-3razy w tygodniu czy w trasy 2-3 razy w roku? Bo to bardzo duża różnica. Edytowane 7 Listopada przez DjXbeat 1
galakty 3 318 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 1 minutę temu, DjXbeat napisał(a): Obecnie jak byś wszystkie auta EV w Polsce podłączył to zostanie Ci ponad 70% dostępnych publicznych ładowarek. Ale co mi cała Polska da? W moim rejonie jest 6 ładowarek, z czego tylko 2 mają sens bo są pod Lidlem. 1 minutę temu, DjXbeat napisał(a): W trasy 2-3razy w tygodniu czy w trasy 2-3 razy w roku? Bo to bardzo duża różnica. U mnie czasem raz na 3 miesiące, czasem 3 razy w tygodniu. Po prostu muszę jechać i jadę, 5 minut i jestem załadowany na 800 km. 1
DjXbeat 488 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) 15 minut temu, galakty napisał(a): U mnie czasem raz na 3 miesiące, czasem 3 razy w tygodniu. Po prostu muszę jechać i jadę, 5 minut i jestem załadowany na 800 km. No popatrz a ja EV potrafię zrobić w 7 dni 1600km za każdym razem ładując się w domu czy 4800km w 11 dni ładując się na SuC. Wracając do kosztów to w 2023r w MK5 2.0 TDCI 180km z 2018r wyłożyłem na serwis 9tys zł (wymiana oleju w silniku, skrzyni, filtry, EGR + gumowe przewody, wymiana kompletnego rozrządu z uszczelnieniem pompy CR). + 12tyś zł na ON aby przejechać 29 tyś km. W ciągu roku na serwis diesla wyłożyłem prawie połowę kwoty z kosztów wymiany baterii w TM3. Oczywiście po takim serwisie autko pojeździ ale w następnej kolejności czeka już sprzęgło z dwumasą, Turbo, Wtryski, skrzynia. Po kolejnych 80tys znowu rozrząd, co 15tys wymiany oleju. I to w aucie o znacznie mniejszej mocy. Przy podobnej mocy serwis x2-3 Edytowane 7 Listopada przez DjXbeat 1 1
janek25 191 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Ten cytat ze baterie lubią chłód to jest jakiś z Alice madness returns bo właśnie tak załatwiłem jedna 🤣🤣
GordonLameman 8 436 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada BEV to przyszłość niezależnie od wszystkiego. A dla wielu jest już teraźniejszością. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się