GordonLameman 8 476 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Teraz, galakty napisał(a): Tak samo jak loty w kosmos. Nope. Bardziej jak telefony komórkowe 30 lat temu
galakty 3 340 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Jeśli to przytyk że za 30 lat elektryki będą normą to zgoda
GordonLameman 8 476 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 23 minuty temu, galakty napisał(a): Jeśli to przytyk że za 30 lat elektryki będą normą to zgoda Komórki były normą już w 2005 5-10 lat
janek25 191 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Szkoda że nie dotowali komórek 😂 i nie robili ustawy by zakazać stacjonarnego. Ale poza tym to to samo 😂 2
galakty 3 340 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada 2 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Komórki były normą już w 2005 5-10 lat To by miało sens gdyby benzyniakiem nie dało się wyjechać z garażu jak stacjonarnego zabrać z domu Jak Cię lubię tak tutaj klops
GordonLameman 8 476 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Godzinę temu, galakty napisał(a): To by miało sens gdyby benzyniakiem nie dało się wyjechać z garażu jak stacjonarnego zabrać z domu Jak Cię lubię tak tutaj klops SCT
8V32 PcLab 249 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada (edytowane) Jak to było 100 lat temu? Po co mi samochód benzynowy? Specjalnie jeździć do apteki po benzynę! Jak ja konia napasę na każdym rogu Za 20 lat. Serio! Tato kiedyś się spalało benzynę w samochodzie Edytowane 7 Listopada przez 8V32 PcLab 1
TheMr. 2 606 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada 14 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Używana bateria do Soul to wydatek 5tyś zł. Kolejne 8-10tys to robocizna. EV Reapair Garage Fajnie, ale SM nie może wysyłać tego do EV Repair Garage tylko musi być przetarg, wybrana oferta, i muszą się zgłosić firmy, a że firmy najczęściej mają to gdzieś albo nie wiedzą że można to zgłaszają się tacy co lubią kasę publiczną. Do EV Repair to może podjechać Mietek handlarz a nie instytucja państwowa.
Cappucino 222 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 20 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Koszt wymiany baterii na używaną w tym aucie to 13-16tyś zł a nawet i mniej bo starą, nie nadającą się do auta można sprzedać pod magazyn energii więc część kasy odzyskujemy. Podasz adres tego warsztatu i konkretną wycenę naprawy baterii w tym aucie? Edytowane 8 Listopada przez Cappucino
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 14 minut temu, Cappucino napisał(a): Podasz adres tego warsztatu i konkretną wycenę naprawy baterii w tym aucie? Jakiej naprawy ? Tych baterii w 90% się nie naprawia bo jest to nie opłacalne. Wymienia się je na używane a robi to sieć serwisów EV Repair Garage. Starą baterię sprzedajesz pod magazyn energii i tyle. Wymiana baterii w Tesli 3 LR 78kWh razem z bateria kosztuje u nich w Piasecznie ~22tys zł. Edytowane 8 Listopada przez DjXbeat
Cappucino 222 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 17 godzin temu, DjXbeat napisał(a): 3 lata temu w Tesli 3 wymiana baterii 78kWh na używaną z gwarancją to był wydatek rzędu 40tyś zł. Dzisiaj baterie wymienisz za połowę tej kwoty. Gdzie konkretnie? Bo tu podają ceny od 10 tyś zielonych w górę:https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/ile-kosztuje-bateria-do-tesli/ 1 minutę temu, DjXbeat napisał(a): Jakiej naprawy ? Tych baterii w 90% się nie naprawia bo jest to nie opłacalne. Wymienia się je na używane a robi to sieć serwisów EV Repair Garage. Starą baterię sprzedajesz pod magazyn energii i tyle. Wymiana baterii w Tesli 3 LR 78kWh razem z bateria kosztuje u nich w Piastowie ~22tys zł. Wymiana na używane które po roku mogą też paść? 15 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Obecnie jak byś wszystkie auta EV w Polsce podłączył to zostanie Ci ponad 70% dostępnych publicznych ładowarek. Google wypluło: Cytat Na koniec września 2025 r. w Polsce działało 11 173 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Dane te wskazują na dynamiczny wzrost w ciągu ostatniego roku. Z tej liczby, 6 345 stanowiły ładowarki AC (prądu przemiennego), a 2 997 były szybkimi ładowarkami DC A w Polsce jest podobno ponad 100 tys. aut elektrycznych, coś się tutaj matematyka nie spina. 16 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Używana bateria do Soul to wydatek 5tyś zł. Kolejne 8-10tys to robocizna. EV Reapair Garage Ta padła po 6 latach, więc ile wytrzyma ta używana? Edytowane 8 Listopada przez Cappucino
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 12 minut temu, Cappucino napisał(a): Gdzie konkretnie? Bo tu podają ceny od 10 tyś zielonych w górę:https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/ile-kosztuje-bateria-do-tesli/? Tu podają ceny wymiany baterii w ASO i zaskocze Cię jak Ci padnie bateria na gwarancji to nie wkładają Ci nowej baterii a używaną z podobnym poziomem degradacji. Jak nie masz gwarancji to na wolnym rynku koszt wymiany baterii w EV Repair Garage to na dzisiaj ~22 tyś zł Bateria 78kWh 12 minut temu, Cappucino napisał(a): Wymiana na używane które po roku mogą też paść? Jak padnie Ci silnik to kupujesz nowy w ASO od producenta czy używany ? Edytowane 8 Listopada przez DjXbeat
Cappucino 222 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 12 minut temu, DjXbeat napisał(a): Jak padnie Ci silnik to kupujesz nowy w ASO od producenta czy używany ? A po co mam kupować cały silnik, skoro można wymienić na NOWĄ każdą jego część? I nie silniki padają tylko głownie eko osprzęt. 12 minut temu, DjXbeat napisał(a): Tu podają ceny wymiany baterii w ASO i zaskocze Cię jak Ci padnie bateria na gwarancji to nie wkładają Ci nowej baterii a używaną z podobnym poziomem degradacji. Nic nowego, idą po taniości. Cytat Jak nie masz gwarancji to na wolnym rynku koszt wymiany baterii w EV Repair Garage to na dzisiaj ~22 tyś zł Bateria 78kWh Koszt samej wymiany? Czy do tego jeszcze cena baterii? Edytowane 8 Listopada przez Cappucino
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) 1 godzinę temu, Cappucino napisał(a): A po co mam kupować cały silnik, skoro można wymienić na NOWĄ każdą jego część? Jak Ci się silnik zatrze, korby wyjdą bokiem albo zerwany pasek narobi problemów to też ? W większości przypadków koszt naprawy jest nie opłacalny i ludzie szukają na allegro dobrego, używanego silnika. Nikt nie myśli o ASO. To samo jest z bateriami po zakończonej gwarancji. Rynek wtórny. Polecam obejrzeć kanał Auto Serwis Dworaczek - YouTube ile kosztują naprawy silników. 1 godzinę temu, Cappucino napisał(a): Nic nowego, idą po taniości. Wkładają baterię po naprawach, które dalej mają bardzo długą żywotność i niczym się nie różnią od nowych po za poziomem degradacji. 1 godzinę temu, Cappucino napisał(a): Koszt samej wymiany? Czy do tego jeszcze cena baterii? 22tys zł to koszt wymiany razem z baterią czyli kompletna usługa wymiany. Starą baterie można sprzedać pod magazyn energii i taka bateria 78kWh nie nadająca się do auta a idealnie nadająca pod magayzyn kosztuje ~8tys zł więc 22- 8 =14 tyś za wymianę baterii. Trzeba tu nadmienić, że to są sytuacje pogwarancyjne. Edytowane 8 Listopada przez DjXbeat
galakty 3 340 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada 13 godzin temu, GordonLameman napisał(a): SCT No ale to ograniczanie jednych praw, żeby zyskać drugie. Nikt nie ograniczał sztucznie stacjonarnych żeby mobilne miały sens, one po prostu były lepsze 7 minut temu, DjXbeat napisał(a): Jak Ci się silnik zatrze, korby wyjdą bokiem albo zerwany pasek narobi problemów to też ? W większości przypadków koszt naprawy jest nie opłacalny i ludzie szukają na allegro dobrego, używanego silnika. Nikt nie myśli o ASO. To samo jest z bateriami po zakończonej gwarancji. Rynek wtórny. Zależy od danego modelu, ale generalnie remontów dziś nikt nie robi bo się nie opłaca, to też wina warsztatów bo im się nie chce, taniej/szybciej jest wstawić słupek.
DjXbeat 492 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada 47 minut temu, galakty napisał(a): Zależy od danego modelu, ale generalnie remontów dziś nikt nie robi bo się nie opłaca, to też wina warsztatów bo im się nie chce, taniej/szybciej jest wstawić słupek. Są też serwisy gdzie naprawiają ale nawet Oni liczą koszty i sens naprawy i nie raz lepiej wymienić jednostkę na używaną niż pchać 20tyś w silnik trup. Często oglądam "Auto Serwis Dworaczek - YouTube" i tu jest masa takich przypadków a rzetelne naprawy silników są mega drogie.
galakty 3 340 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Najlepiej to używka z rozbitka, bo te po naprawach to pożal się boże, a jak są dobre to lepiej zezłomować i drugie auto wziąć Tu jest nadzieja w elektrykach, bo poza wymianą silnika i baterii nic więcej nie powinno sprawiać problemu. Tylko rynek musi się napełnić. 1
SuLac0 354 Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada 1 godzinę temu, Cappucino napisał(a): Ta padła po 6 latach, więc ile wytrzyma ta używana? padla, czy zostala uszkodzona? bo to dosc istotna roznica 11 minut temu, galakty napisał(a): Tu jest nadzieja w elektrykach, bo poza wymianą silnika i baterii nic więcej nie powinno sprawiać problemu. Tylko rynek musi się napełnić. najczesciej padaja ladowarki pokladowe AC/DC
galakty 3 340 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada A to prawda, nawet Zmywak w Kia na gwarancji miał problem i ładował bardzo powoli, a z naprawą czekał kilka miesięcy... Co prawda UK, ale mimo wszystko.
SuLac0 354 Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada dlatego wazne jest, aby kupujac uzywane BEV, sprawdzic w nim wszystko, a to nie jest wcale takie trudne. na pewno latwiejsze niz w przpadku auta spalinowego. do BEV wsiadam, jade, widze jak spada mi pozom baterii, podjezdam na ladowarke, laduje AC i DC i wiem o aucie praktycznie wszystko. 2h max. w przypadku spalinowego, to moze byc i pare dni, bo tyle moze trwac np. "wydmuchanie" silikonu albo "wyplukanie" z silnika jakiegos uszczelniacza, albo innego miodu
galakty 3 340 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Jak w ciągu 2 dni wywali sylikon to zwracasz auto albo prosisz o pomoc sąd
SuLac0 354 Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada 2 dni, to nie 2h chodzi o to, ze niestety, ale w spalinowym jest zdecydowanie latwiej ukryc zly stan techniczny silnika/skrzyni, niz w przypadku BEV
galakty 3 340 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Niestety ale przez "ekologię" i księgowych mamy co mamy. Kiedyś kupowało się auto z przebiegiem 300kkm i jeździło dalej, dzisiaj wszystko co ma turbo i jest kartonem mleka to cykająca bomba i pytanie czy tylko kiedy się rozsypie Oby przy elektrykach za X lat nie poszli w to samo, bo nagle im się przestanie opłacać wypuszczać bezawaryjne modele, nikomu na rękę nie jest by ludzie kupowali używane auta i ich nie naprawiali 1
SuLac0 354 Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada (edytowane) dla zainteresowanych, zebrane uwagi dot najczestszych awarii i kosztow ich naprawy dla aut uzywanych. https://evclinic.eu/2024/11/03/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/ dane pochodza z jednego z bardziej doswiadczonych serwisow EV i jezeli chodzi o ceny, nie beda odbiegac jakos szczegolnie od tych w PL. ciekawa lektura i jeszcze to https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate-ev-ice-and-hybrid-comparison/ uzywanych hybryd to nawet kijem nie dotykac i omijac z daleka Edytowane 8 Listopada przez SuLac0 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się