Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chyba, ze akurat stacje paliw dopadnie plaga padajacyh pomp ;)  albo "awaria" czytnika kart przy kasie i tylko gotoweczka. ba. mozesz zalac diesla benzyna, ale nie o to w tym chodzi. przytoczony filmik fajnie to pokazuje - w przypadku BEV wpiniasz sie i ladujesz. majac plug&charge nie musisz nawet niczego przykladac/klikac. kazdy ma swoje poczucie estetyki, wiec do tej kwestii nie bede juz wracal, ale to tez zostalo poruszone w tym filmiku. wiec tak - uwazam, ze ladowanie BEV jest zdecydowanie bardziej komfortowe niz tankowanie.

Opublikowano

Nie wiem czy jestem teslofobem, czy to zwyczajnie śmietnik, ale próbowałem 3 lata temu jeździć S, X, Y, tego Lanosa nawet nie sprawdzałem. Wszędzie jakieś wady i głupie rozwiązania. W końcu znalazłem pasujące auto, ale kończę leasing i będę szukał nowego. Prawdopodobnie kierunek Chiny 

Opublikowano

W sobotę robiłem trasę do Gdańska i na trasie 440km w jedną stronę musiałem ładować auto dwukrotnie - 45min łącznie.

Ze względu na bardzo silny, czołowy wiatr rzucało autami po trasie a ja uparłem się, że przejadę trasę ze stałą prędkością 140km/h :E 

Po 3h jazdy ręce od kontrolowania kierownicy bolały mnie jak po siłowni. Przez całą trasę może z 5 samochodów mnie wyprzedziło. Nie dało się szybko jechać. 
Na trasie zużycie dobijało do 28kWh/100km -TM3 LR 

Droga powrotna już bezwietrznie. Wyjazd z Gdyni na 76%, ładowanie 30min i przyjazd do domu na 29%. 
Wyszło 47zł/100km bo nie chciało mi się zjeżdżać na SUC tylko przy trasie na jedzeniu ładowałem samochód. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? Bo dwa tankowania na 440km wydaje się sporo, chociaż to tylko 45 minut - czasem tyle się stoi po tankowanie i hotdoga. 

Edytowane przez huudyy
Opublikowano
19 minut temu, huudyy napisał(a):

Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? 

Z Grodziska Mazowieckiego A2, zjazd na Łowicz, później starą „poznańską” do Kutna i z Kutna już pocisk A1 do Gdyni. 
Jazda A1 to była tragedia! Jeszcze nigdy w swoim życiu nie jechałem w takim wietrze. Tragedia Auto prowadzało po całej drodze ale ruchu praktycznie nie było. 

Opublikowano

Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, marko napisał(a):

Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut

Dla Ciebie to pierwsza stacja a dla kogoś innego to już 3 lub 4 ;) 

Generalnie na autostradzie praktycznie na każdej stacji są korki i trzeba swoje odczekać.

Opublikowano
5 godzin temu, Karro napisał(a):

To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku

Nie wiem o jakich urządzeniach masz na myśli. W przypadku telefonów mam Realme 7 Pro kupiony w listopadzie 2020r, ładowany od początku 65W ładowarką gdzie wielokrotnie słyszałem, że taka moc zabija baterie i skraca żywność. Prawie 5 lat korzystania i bateria ma 90% nominalnej pojemności. 

W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania. Jeśli ładujesz non stop do 100% baterie którą zaleca się ładować do 80% i sporadycznie do 100% skracasz jej żywotność. Najgorsze dla baterii jest zostawienie jej na długo bez użycia z bardzo niskim lub pełnym naładowaniem. To najbardziej zabija baterie. Oczywiście szybkość ładowania też ma wpływ na degradację ale to już potwierdzono że jest nie wielki. 
W pierwszych 2 latach, tak do 50tys km % spadek pojemności baterii jest największy. Później proces znacząco spowalnia.
Ja mam 3 letnie auto z przebiegiem 47tys km i degradacja wynosi 4.3%. Jak je kupiłem miałem 32tys km przebiegu i degradację na poziomie 4%.  

Opublikowano
7 godzin temu, Karro napisał(a):

To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku

Mam pomysł - jak nie masz pojęcia o temacie to siedź cicho. Wiem, że to spowoduje że zamkniesz gębę na wieki, ale będzie to z korzyścią dla ludzkości. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.03.2025 o 17:33, bergercs napisał(a):

Na Pajączku był test - patrząc na to:

tesla-y-lift.jpeg

Czym to jest inspirowane - Trabantem czy Wartburgiem?

Może trafiłeś bo największa europejska fabryka tesli jest pod Berlinem. Dużo Polaków tam pracuje

 

Ja się wyleczyłem z elektryków. One w ogóle nie nadają się na dłuższe trasy.
To dobry samochód jak masz przemyślany dom z PV i jeździć wokół komina.

Edytowane przez Dimazz
Opublikowano
5 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania.

ogolnie tak, ale to tez zalezy od typu ogniw ;) LFP musi byc regularnie ladowane do 100%, aby poprawnie kalkulowac SOC - LFP ma bardziej "plaska" krzywa napiecia na ogniwie. znowu NMC lubi byc ladowane malo, a czesto, z zachowaniem max  SOC 75-80%. wiec jesli nie masz gdzie sie ladowac czesto np. pod odmem, lepiej wybrac LFP i ladowac sie raz, a porzadnie. z tym SOC, to tez roznie - jedni producenci maja bufor na poziomie 10%, a inni paru %. na pewno w kazdym pryzpadku niskie rozladowanie ponizej paru % zwieksza ryzyko  trwalego uszkodzenia ogniwa, a to najslabsze ogniwo w pakieccie definiuje jego sprawnosc.

Temat sprwanosci/zywotnosci baterii jest mocno rozdmuchany. Wystarczy przeczytac instrukcje/zalecenia producenta, nie przeginac w zadna strone , a bateria przezyje auto - "palowanie" zimnego ICE, tez moze sie skonczyc wyjsciem korbowowdu bokiem, wiec wszsytko nalezy robic "z glowa". Bez powodu te 8 lat gwarancji na pojemnosc baterii producenci nie daja.

Opublikowano

@SuLac0 

Te regularne ładowanie do 100% w przypadku LFP to z reguły raz na tydzień / dwa a pozostałe ładowanie dla utrzymania kondycji powinno odbywać się tak samo jak dla NMC czyli najlepiej 20-80% a idealnie 30-70%.
NMC również trzeba od czasu do czasu naładować do 100% by BMS poprawnie rozpoznawał pełną pojemność baterii. 
Takie informacje uzyskałem w serwisie Tesli ;)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.04.2025 o 17:03, marko napisał(a):

że co?

Też się uśmiałem.:lol2:

W dniu 8.04.2025 o 17:23, GordonLameman napisał(a):

No na autostradowych stacjach tak to wygląda :)

 

Ja zawsze omijam. 

Pewno głównie w sezonie. Mi jeszcze się nie zdarzyło, bym wolnego nalewaka nie widział na stacji. Inna sprawa, że na autostradzie nie tankuje bo drogo a z reguły paliwa starczy by przejechać cała Polskę. Stacja na autostradzie  to siusiu, kafka i dalej w drogę.

 

Edytowane przez Cappucino

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...