Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Cytat

 

Investing.com — Volkswagen Group (ETR:VOWG) niemal podwoił dostawy samochodów w pełni elektrycznych (BEV) w Europie w pierwszym kwartale 2025 roku, umacniając swoją pozycję jako wiodący producent pojazdów elektrycznych w regionie, poinformował w środę niemiecki koncern.

Dostawy wzrosły o 113% rok do roku do 158 100 sztuk, dając firmie około 26% udziału w rynku.

 

https://pl.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-podwaja-sprzedaz-pojazdow-elektrycznych-w-europie-globalne-dostawy-wzrosly-o-14-900009

 

kwiecien 2025. nie wrzesien i grudzien 2024...

Edytowane przez SuLac0
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

Tak,tylko  dlatego, że spadła sprzedaż Tesli a dwa, VW trzymał elektryki pod koniec 2024 celowo, by jak najwięcej wypuścić właśnie w tym roku i obniżyć wymaganą normę średniej emisji spalin na obecny rok które niedawno weszły.

Zobaczymy, czy w następnych miesiącach tez będą takie dane sprzedaży jak na początku roku.

Jeszcze w 2023 najpopularniejszym autem w europie była tesla y, teraz dacia a tesli nie ma nawet w pierwszej 10, jak i żadnego innego elektryka.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
23 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Jeszcze w 2023 najpopularniejszym autem w europie była tesla y, teraz dacia a tesli nie ma nawet w pierwszej 10, jak i żadnego innego elektryka.

W 2023 Tesla Y była na 1 miejscu w Europie W 2024 była na 4 miejscu w Europie a obecnego roku mamy dopiero pierwszy kwartał gdzie na początku sprzedaż spadła głównie względu na premierę nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego. 
Oczywiście Musk też się przysłużył do spadku.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, DjXbeat napisał(a):

W 2023 Tesla Y była na 1 miejscu w Europie W 2024 była na 4 miejscu w Europie a obecnego roku mamy dopiero pierwszy kwartał gdzie na początku sprzedaż spadła głównie względu na premierę nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego. 
Oczywiście Musk też się przysłużył do spadku.

Zgadza się, ale czy wróci na tron to wątpię.

Cytat

nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego

Mamy ponad połowę kwietnia i pomogło ?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Cappucino napisał(a):

Mamy ponad połowę kwietnia i pomogło ?

I przez miesiąc dostępna była tylko wersja Launch Edition w jednym kolorze. Od kwietnia dopiero ruszył konfigurator z możliwością konfigurowania auta pod swoje preferencje.

 

W marcu 2025r sprzedaż BEV w Europie wzrosła o 22% względem marca 2024r.

 

W Chinach konfigurator był od premiery czyli od końca lutego. Efekt 

 

IMG_4352.jpeg

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)

Chwilowe zachłyśnięcie nowym modelem bo to głównie ci co się wstrzymywali z zakupem w oczekiwaniu na ten lift.

15 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

W marcu 2025r sprzedaż BEV w Europie wzrosła o 22% względem marca 2024r.

U nas tylko dzięki temu, że ruszyły dopłaty od lutego. Sprzedaż będzie rosła to oczywiste bo taki jest narzucony kierunek, tylko nie idzie to w takim tempie jaki sobie politycy i korporacje założyły.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
W dniu 20.04.2025 o 09:44, Cappucino napisał(a):

Chwilowe zachłyśnięcie nowym modelem 

Starym modelem ludzie przez dwa lata byli zachłyśnięci bo 2 lata z rzędu Y sprzedawał się najlepiej na świecie. 

Opublikowano
13 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Starym modelem ludzie przez dwa lata byli zachłyśnięci bo 2 lata z rzędu Y sprzedawał się najlepiej na świecie. 

To były inne czasy, mamy wysyp elektryków więc nie licz na powtórkę.

Opublikowano
9 minut temu, Cappucino napisał(a):

To były inne czasy, mamy wysyp elektryków więc nie licz na powtórkę.

A przez dwa lata nie było innych elektryków? 
Chinskie auta już od dawna stanowią największą konkurencję a wykres sprzedaży z marca z chin pokazuje ze konkurencja nadal jest daleko w tyle. 

Wątpię aby Y 3 rok z rzędu został najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie ale tak samo wątpiłem w zeszłym roku i się myliłem. 
Obecnie sprzedaż nowego Y bije wszystkie dotychczasowe rekordy poprzednika więc rok będzie ciekawy. 
 

Opublikowano

Doświadczenia po 3 latach po kupnie PEUGEOT e-Traveller Business. Zasięg 330 km przy kupnie, po 3 latach 80% baterii, degradacja z pewnością w następnych latach nastąpi. Bateria 75 kWh, to o wiele za mało na tego rodzaju pojazd. Kupiony za 290k brutto. 

Realnie podczas lata obecnie robi 180-220 km, podczas zimy 130-150 km. Długa i daleka podróż? Można zapomnieć. Z tego co widzę to nowy e-Traveller dostał 18 km więcej zasięgu przy tej samej baterii :E Do miasta? Ledwo, ledwo się nadaje ale dopóki może pracować to będzie wykorzystywany. Nie liczę na sprzedaż, tylko na spadek ceny wymiany baterii, bo po następnych 3 latach to będzie 60-80 km zasięgu zimą i 130-150 latem :E 

 

24 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

A przez dwa lata nie było innych elektryków? 
Chinskie auta już od dawna stanowią największą konkurencję a wykres sprzedaży z marca z chin pokazuje ze konkurencja nadal jest daleko w tyle. 

Wątpię aby Y 3 rok z rzędu został najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie ale tak samo wątpiłem w zeszłym roku i się myliłem. 
Obecnie sprzedaż nowego Y bije wszystkie dotychczasowe rekordy poprzednika więc rok będzie ciekawy. 
 

Przez 2 lata Europa dopiero wprowadzała swoje modele, konkurencja jest o wiele większa i rynek jest o wiele większy niż 2 lata temu. Tesla może mieć problemy głównie przez Muska, niezależnie jak udany jest model Y. 

W Chinach to co roku powstaje taki model Y która przekracza granicę. 

  • Haha 1
Opublikowano

@TheMr.a ile bateria do twojego wozidła kosztuje?

już pisałem po chwilowym zachłyśnięciu się jakie to super są elektryki przyszedł czas na otrzeźwienie.

Sam byłem podjarany póki nie widziałem w praktyce.

Chcesz jechać w dalszą trasę musisz dobrze zaplanować miejsca z ładowarkami a w sezonie liczyć się z kolejkami.
Chcesz sobie jechać bez planu to zapomnij.
Baterie ogólnie są w bardzo wysokich cenach. Do tesli koło 80k zł.

Jak Twój ma już 80% baterii po 3 latach to duża degradacja w krótkim czasie.

Elektryk dobry jako wozidło do pracy z sypialni pod miastem z dopłatą i jak masz PV.

W Chinach coś kombinują z lepszymi i tańszymi bateriami.

 

Opublikowano

Nie pytałem, nie patrzyłem. Ale cenowo pewnie podobnie do innych 60-80k zł? Czy elektryki są super? Tak, są. Czy mają minusy? Jak każdy samochód. Duża degradacja? Nie wiem, nie mam porównania. Może proces degradacji spadnie, i przez następne 3 lata spadnie o 10%, a może o 50%. Dużo zależy pewnie od kierowcy, a ja nimi nie jeżdżę. 

 

"Elektryk dobry jako wozidło do pracy z sypialni pod miastem z dopłatą i jak masz PV." - I to jest zastosowanie dla większości populacji. Obecnie będę jechał na majówkę nad Polskie morze. Pociągiem. 80 zł za dwa bilety, to żal nie skorzystać. Również Europa nie posiada niesamowitych odległości. 

 

 

Opublikowano

@TheMr. 

3 lata i 20% degradacji? To ile producent daje gwarancji na baterie i do jakiego poziomu degradacji ? 
W listopadzie moja Tesla będzie miała 3 lata i ma 3.2% degradacji gdzie przez pierwsze 2 lata jest największa degradacja. 

Tesla daje 8 lat gwarancji na baterie do 70%. 
 

Opublikowano (edytowane)

Nie dopisałem 

8 lat gwarancji lub do 192tys km przebiegu. Jeśli degradacja w tym okresie przekroczy 30% bateria kwalifikuje się do wymiany gwarancyjnej.

 

Dzisiaj procesowałem wynajem auta - nowej Corsy E.

Przy uwzględnieniu dotacji w kwocie 40tys zł (żona ma stare 25 letnie auto do zezłomowania), wpłata własna 9tys zł, limit  km 25tys rocznie, rata za wynajęcie 3zł brutto/ms :E. Z pakietem ubezpieczenia OC/AC 130zł/ms. 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
6 godzin temu, TheMr. napisał(a):

PEUGEOT

EU dopiero zaczyna się liczyć na rynku EV, kilka lat temu to był wybór Tesla vs. jakieś padło ;)

 

Taka degradacja to fatalny wynik podchodzacy pod naprawę gwarancyjną.

 

5 godzin temu, Dimazz napisał(a):

Baterie ogólnie są w bardzo wysokich cenach. Do tesli koło 80k zł.

Realnie ludzie kupują kilkukrotnie taniej  ;)

 

5 godzin temu, Dimazz napisał(a):

Chcesz sobie jechać bez planu to zapomnij.

Realnie po Polsce jeździ już się bez planu bo trasy masz obsadzone ładowarkami.

 

Ale żeby nie było tak kolorowo to są też tragiczne przypadki - wczoraj widziałem fajny post na grupie Tesli - gość zaczął szukać ładowarki mając 8% i odwiedził trzy - żadna nie działała 8:E naładował się na czwartej 8:E

 

3 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

rata za wynajęcie 3zł brutto/ms :E

No nie, tyle to nie 8:E 

 

chyba tez cos wezme dla rodzicow do miasta

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
13 godzin temu, TheMr. napisał(a):

Doświadczenia po 3 latach po kupnie PEUGEOT e-Traveller Business. Zasięg 330 km przy kupnie, po 3 latach 80% baterii, degradacja z pewnością w następnych latach nastąpi.

 

a ile ma zrobione kkm, bo jak 1mln, to te 80% nie robi wrazenia ;)

nie zawsze wysoka degradacja swiadczy o problemach z sama bateria - aktualizacja BMS potrafi "magicznie" przywrocic +10% SOH, szczegolnie w przypadku PSA/Renault. pomecz serwis, 80% SOH nie jest normalny, no chyba ze przy 1mln km ;)

 

Opublikowano

35-40 kkm. Serwis pomęczyć będę mógł dopiero w czerwcu ale zgłoszę się. W sumie to na 6 sztuk tych samochodów, to wszystkie mają podobnie :E Opel Zafira również chociaż jest nawet rok młodsza, dokładnie teraz nie pamiętam. 

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Ale żeby nie było tak kolorowo to są też tragiczne przypadki - wczoraj widziałem fajny post na grupie Tesli - gość zaczął szukać ładowarki mając 8% i odwiedził trzy - żadna nie działała 8:E naładował się na czwartej 8:E

Ja miałem podobnie z tym, że po za Teslą nie miałem żadnej, dodatkowej aplikacji bo ładowałem się tylko w domu lub sporadycznie na SuC. O 2:20 w nocy podjechałem na jedną ładowarkę i kombinacja bo nie można ładować, próba instalacji aplikacji - nie działa, prace serwisowe :E . Tak 3 ładowarki objechałem. Wszystkie działały ale jakieś systemowe updaty były i nie mogłem zainstalować aplikacji. Finalnie po 15minutach GreenWay działał więc doładowanie 10min i powrót do domu :). Mogłem od razu jechać na SuC ale mi się nie chciało tracić 6km. Na drugi dzień przygotowałem sobie 5 aplikacji z różnych sieci ładowarek więc teraz jestem przygotowany na wszystko :E 

 

15 godzin temu, Wu70 napisał(a):

No nie, tyle to nie 8:E 

Jak mi zaproponowali ratę 3zł brutto/ms za wynajęcie auta to się w głos śmiali. Przez chwile pomyślałem czy nie sprzedać Tesli i wziąć od razu dwa auta pod wynajem. Corse E na żonę z dotacją i Teslę Y na siebie również z dotacją. Taki chytry plan liska 8:E

 

4 godziny temu, TheMr. napisał(a):

35-40 kkm. 

Taki przebieg i 20% degradacji... Ja mam obecnie 48tyś i 3.2% degradacji baterii. 

W Święta wyjechaliśmy do rodziny. 100% naładowane auto i bez ładowania zrobiłem 354km z czego 250km to ekspresówki z tempomatem 120km/h a reszta drogi lokalne do 90km/h i miasto. Do domu wróciłem na 18% baterii gdzie na postoju 4% zjadł wartownik aktywujący się przy ruchu i nagrywający dzieciaki oglądające auto na parkingu :E 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
20 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Nie dopisałem 

8 lat gwarancji lub do 192tys km przebiegu. Jeśli degradacja w tym okresie przekroczy 30% bateria kwalifikuje się do wymiany gwarancyjnej.

 

Dzisiaj procesowałem wynajem auta - nowej Corsy E.

Przy uwzględnieniu dotacji w kwocie 40tys zł (żona ma stare 25 letnie auto do zezłomowania), wpłata własna 9tys zł, limit  km 25tys rocznie, rata za wynajęcie 3zł brutto/ms :E. Z pakietem ubezpieczenia OC/AC 130zł/ms. 

 

To ta oferta z samochodowy.pl?

 

Gdzie to jest procesowane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...