Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

daj spokoj, nie znizaj sie do poziomu bergercs

 

image.png.5e93fd32ac69e6d0350048ae1bb5faaf.png

 

to, ze cos obecnie nie do konca sie sprawdza/dziala, albo procedury testowe tego nie uwzgledniaja, nie oznacza, ze w przyszlosci nie bedzie to standardem.

 

  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, SylwesterI. napisał(a):

Jeśli klamki w aucie są zagrożeniem, to wina producenta, jest to niebezpieczne i dziwię się ze jeszcze nikt po wypadkach nie wygrał w sądzie.

Producent musi to zmienić, a przede wszystkim poprawić w już istniejacych autach.

A sam pomysł chowanych klamek, nie jest zły, zawiedli projektanci. 

Podobnie z domami, mieszkaniami, otwieranie drzwi na zasadzie keyless bylo by bardzo wygodne.

Szczególnie w USA, gdzie Kinder niespodzianka jest zbanowana 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam taką klamkę w TM3. 

Denerwuje mnie tylko fakt, że jest w kolorze nadwozia i w nocy nie widać gdzie się znajduję więc trzeba jej szukać. 

Z praktycznego punktu widzenia wolał bym standardową klamkę. 

 

 

A tak działa otwieranie z aplikacji gdy jest zamarznięta.

 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):


Można również napisać, że jest szansa, że drzwi z chowaną klamką również się otworzą :E 

Jakie szanse na to? Realne. Naciągane 2%? A drzwi z tradycyjną klamką, że otworzysz ... 98%? :Up_to_s:

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kyle napisał(a):

Jakie szanse na to? Realne. Naciągane 2%? A drzwi z tradycyjną klamką, że otworzysz ... 98%? :Up_to_s:

A jakie masz szanse, że przy uderzeniu nie uszkodzisz mechanizmu drzwi ? 

W 2009r miałem dość poważy wypadek i pomimo, że w samochodzie rozwalony prawy przód to z mojej strony drzwi nie dało się otworzyć. Straż mechanicznie rozrywała drzwi. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

to, ze w przypadku aut elektr staja sie "modne" chowane klamki/ich brak, wynika tez z innego faktu. np. roznic w budowie instalacji elektr. jezeli w przypadku auta spalinowego pierwsze co sie robi, to odcina baterie 12V, aby uniknac zwarcia i zaplonu oparow paliwa. w przypadku BEV, sa procedury "odcinania" tylko baterii trakcyjnej/WN. pozostale uklady(drzwi) moga byc wiec nadal zasilane 12V. 

Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

 

”nie jestem właścicielem domu wielorodzinnego…. a Ona tak jak by ktoś ją strzelił, zapowietrzyła się, nie wiedziała kompletnie co powiedzieć i w końcu „aaaaa to nie mamy dla pana oferty i się rozłączyła „ 😂

Ja zawsze mówię, że mieszkam w bloku.. podobna  reakcja :E 

  • Confused 1
Opublikowano
2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

to, ze cos obecnie nie do konca sie sprawdza/dziala, albo procedury testowe tego nie uwzgledniaja, nie oznacza, ze w przyszlosci nie bedzie to standardem.

Ale my mówimy o tym co jest TERAZ ziomek, a na chwilę obecną chowane klamki w klimacie gdzie jest śnieg z deszczem to dość ryzykowny sposób otwierania drzwi. 

PS zawsze można mieć klamki na płasko z drzwiami i wycięciem na dłoń ¯\_(ツ)_/¯ 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Kyle napisał(a):

Fajne wyglądają te chowane klamki z Tesli, które teraz masowo kopiują Chińczycy w swoich rodzimych samochodach ... tylko szkoda, że takie beznadziejne w awaryjnej sytuacji. Także osobiście wolę tradycyjne (NIE chowane).

Nawet nie wiesz jak bardzo doceniam Kugę (poza pozbyciem się fizycznego panelu klimy, który chociaż dali na stałe na ekran, bez wywoływania). Również za klamki i bezkluczykowe otwieranie.

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

a ja pisalem o "bezklamkowcach" :) po jakiego w w ogole robic otwory w drzwiach? potem ze cos zamarza, lakier sie rysuje, urywa sie. same problemy z tym. :E 

 

 

 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
3 godziny temu, Petru23 napisał(a):

Nawet nie wiesz jak bardzo doceniam Kugę (poza pozbyciem się fizycznego panelu klimy, który chociaż dali na stałe na ekran, bez wywoływania). Również za klamki i bezkluczykowe otwieranie.

Dokładnie. W Mondeo MK5 byłem bardzo zadowolony z systemy KeyLess Entry i system działał perfekcyjnie. Czy to otwieranie czy zamykanie. Z chwytaniem klamki po zmroku tak jak w Tesli nie miałem problemów :E 

 

Opublikowano

Keyless to jeden z najlepszych systemów w aucie, jeśli chodzi o wygodę.

Teraz nie kupie auta bez tego, zawsze szukalem po kieszeniach kluczyków, teraz karta w kieszeni, autko samo się otwiera, zamyka. Czasem wskakuję na stację po napój, albo kanapkę to nawet auta nie gaszę, odejdę samo się zamknie, podchodzę otwarte, gotowe do jazdy.

Opublikowano (edytowane)

Apropos zamarzających klamek, dawno temu miałem Seata Cordobę w którym notorycznie zamarzał mechanizm klamki w przednich drzwiach (wystarczyło minus pół stopnia, jakiś feler w projekcie, ten model z tego słynął). Wsiadanie przez bagażnik opanowane do perfekcji bo centralny wtedy to był luksus  :lol2:

 

Pierwszej zimy otwieram auto (jakimś cudem akurat zadziałało), odpalam silnik żeby się rozgrzał, wysiadam odśnieżyć szyby, próbuję wejść z powrotem i klamka zdążyła zamarznąć - zostałem przed zamkniętym, uruchomionym samochodem z kluczykami w środku... Na szczęście po jakichś 15 minutach rozgrzał się na tyle, że klamka odmarzła :D

Edytowane przez Boldwyn
  • Haha 5
Opublikowano
11 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Ja mam taką klamkę w TM3. 

Denerwuje mnie tylko fakt, że jest w kolorze nadwozia i w nocy nie widać gdzie się znajduję więc trzeba jej szukać. 

Z praktycznego punktu widzenia wolał bym standardową klamkę. 

 

do 3/y na ali za 800-1000zl mozesz kupic podswietlane klamki - dodatkowo elektryczne wiec wysuwaja sie same

14 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Ja mieszkam w domu postawionym na działce 3000m z garażem gdzie mam założoną ładowarkę z 3F 11kW. Do miasta mam 10km i nie wyobrażam sobie bym musiał tam jechać by się naładować. 
Parę razy zdarzyło się że będąc na zakupach w Kauflandzie z czystej ciekawości i później potrzeby podłączyłem auto na ich ładowarce aby zobaczyć jak to wygląda w praktyce i faktycznie z niskiego stanu baterii podczas normalnych zakupów auto naładowało się do ustalonego limitu 80% - jest to kompletnie nie odczuwalne dla kogoś kto mało jeździ. 
Ja z racji częstych, krótkich wyjazdów musiał bym co 3 dzień na zakupy jeździć do miasta by miało to sens ale jak ktoś mało jeździ to jest to jakieś rozwiązanie. U mnie się nie sprawdzi.
 

no to ja wiem bo w domysle ze masz do miasta tyle oznacza ze raczej mieszkasz w DOMU ewentyalnie w nowszym budownictwie gdzie masz ładowarke

ale powiem ci ze ja jakbym wrocil do bloku na moj stary adres w krakowie, to pewnie z auta bym zrezygnowal całkiem, na zime traficar 1-2 w tygodniu zeby cos zalatwic i tyle :E 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Keyless to jeden z najlepszych systemów w aucie, jeśli chodzi o wygodę.

Przy okazji jeden z lepszych sposobów by pozbyć się auta (kradzież na gameboya :E

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)

Zwróć uwagę, że często to jest dwuetapowa akcja - najpierw skanują auto pod np. marketem, potem podjeżdżają w nocy, łażą z gameboyem I anteną by po kilku minutach na spokojnie odjechać furą w siną dal. 

W przypadku niektórych aut nawet nie trzeba bawić się w skanowanie klucza, bo wystarczy zaciągnąć z klamki i po zawodach :E

Nawet Polsat robił o tym krótki material, można się zapoznać 

https://youtube.com/watch?v=0_SpYIY7rXQ

 

To jest właśnie koszt postępu - kiedyś złodziej przynajmniej musiał nauczyć się używania wytrychów albo lishi toola, do tego ogarnięcie zapłonu/immobilizera, czasem jakieś dodatkowe blokady, a teraz byle debil z krótką instrukcją ogarnie to w parę minut. 

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)

Tak, już widzę ten napad stulecia, gazety będą pisały "zorganizowana grupa przestępcza przeprowadziła śmiały atak dwuetapowy, po to żeby Sylwestrowi uprowadzić niezwykle cenny samochód marki Dacia Duster"

A poza tym to mam AC :P

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
31 minut temu, huudyy napisał(a):

Zwróć uwagę, że często to jest dwuetapowa akcja - najpierw skanują auto pod np. marketem, potem podjeżdżają w nocy, łażą z gameboyem I anteną by po kilku minutach na spokojnie odjechać furą w siną dal. 

W przypadku niektórych aut nawet nie trzeba bawić się w skanowanie klucza, bo wystarczy zaciągnąć z klamki i po zawodach :E

Nawet Polsat robił o tym krótki material, można się zapoznać 

https://youtube.com/watch?v=0_SpYIY7rXQ

 

To jest właśnie koszt postępu - kiedyś złodziej przynajmniej musiał nauczyć się używania wytrychów albo lishi toola, do tego ogarnięcie zapłonu/immobilizera, czasem jakieś dodatkowe blokady, a teraz byle debil z krótką instrukcją ogarnie to w parę minut. 

Ok. Kojarzę u znajomych na osiedlu że ukradli tak BMW X3 i Kie Sportage. 
Ja i tak mam w garażu, a poza tym - to nie moje tylko “prezesa banku” :metal:

  • Haha 3
  • Upvote 1
Opublikowano
6 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Ok. Kojarzę u znajomych na osiedlu że ukradli tak BMW X3 i Kie Sportage. 
Ja i tak mam w garażu, a poza tym - to nie moje tylko “prezesa banku” :metal:

U mnie w zeszłym roku w ciągu tygodnia zwinęli 2 Stingery. 
Kia Stinger dość często jest kradziona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...