Skocz do zawartości

Jak naprawić 0.1% i 1% lows, mimo dobrego średniego fps? Od czego to zależy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Kendi napisał(a):

W jaki sposób czujesz te spadki? Możesz bardziej opisać te odczucia?

Spowolnienie na mały moment, może mini rwanie obrazu. To tak jakby ustawić 30 fps na 60Hz monitorze, tyle że czuć to może sekundę.

Nikt nadal nie wie jak nagrywać te filmy i co z tym FSR?

Edytowane przez Keller
Opublikowano
10 minut temu, Kendi napisał(a):

Odczuwasz to mniej więcej wtedy kiedy występują te większe skoki na wykresie czy to się dzieje częściej?

Ja nie wiem dokładnie kiedy, bo tego wykresu nie mam w grze tak "real time". Da się to włączyć?

Opublikowano (edytowane)

Tak, da się. Jak wejdziesz w Capframex w zakładkę Overlay, to tam pojawi się tabelka z parametrami możliwymi do monitorowania. Interesuje ciebie frametime

obraz.png.00426a6e8b01147c052eef8c8230c487.png

zaznaczenie z prawej będzie wyświetlać aktualną wartość czasu klatek, natomiast zaznaczenie po lewej wyświetli tobie wykres czasu klatek.

Edytowane przez Kendi
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Kendi napisał(a):

Tak, da się. Jak wejdziesz w Capframex w zakładkę Overlay, to tam pojawi się tabelka z parametrami możliwymi do monitorowania. Interesuje ciebie frametime

obraz.png.00426a6e8b01147c052eef8c8230c487.png

zaznaczenie z prawej będzie wyświetlać aktualną wartość czasu klatek, natomiast zaznaczenie po lewej wyświetli tobie wykres czasu klatek.

Dość dziwne, bo w grze frametime mam bardzo płasko zwykle, a w wyniku jest inaczej :) 

 

O, tak wychodzi jak czuję te spowolnienia. To mały wykres więc wiele nie widać ale coś jest

 

 

frame.png

Edytowane przez Keller
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, ju-rek napisał(a):

cyber.thumb.png.38659ab813c4b1c043e9ce83fa7081b1.png

Vsync pewnie nie masz monitora 60Hz żeby sprawdzić ile spada z tej wartości?

Robiłeś na zewnątrz test? Robiłeś test na stojąco nieruchomo czy ruszałeś, biegałeś?

I czy możesz MSI Afterburner też z 10-15 sekund zrobić tak biegając i ruszając kamerą gdzie się da? Bo Afterburner inne lowsy podaje niż ten program.

Edytowane przez Keller
Opublikowano
4 minuty temu, Keller napisał(a):

Dość dziwne, bo w grze frametime mam bardzo płasko zwykle, a w wyniku jest inaczej :) 

To jest kwestia skalowania samego wykresu. Dlatego wolę korzystać z Presentmona, który robi skalowanie każdego wykresu w locie

Opublikowano
4 minuty temu, Keller napisał(a):

Robiłeś na zewnątrz test? Robiłeś test na stojąco nieruchomo czy ruszałeś, biegałeś?

Test na zewnątrz, trochę pobiegałem. Ten monitor nie ma vsync.

Opublikowano
1 minutę temu, ju-rek napisał(a):

Test na zewnątrz, trochę pobiegałem. Ten monitor nie ma vsync.

Rozumiem, no ale MSI Afterburner może by podał coś innego.

Dla podsumowania dodaję swój też od razu. Różnica jest jakaś między naszymi, ale nie wiadomo, może wynika z Intela.

bezvsync.png

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, ju-rek napisał(a):

 

To jest z odpalonym MSI After

 

 

cyber1.thumb.png.9b00f3ad2d8809f0dfbaaf0b2dd38661.png 

 

To nie na intelu, tylko tu jest 7800x3d :)

7800x3d + 6600XT, tak?

Ale mi nie chodzi by robić wykres z capframe, tylko sam benchmark włączyć z msi afterburnera i zaznaczyć by pokazał 0.1% i 1% lows. I screen z gry gdy pokaże lows po 10-15s mieszania kamerą i biegania. Choć chyba to też się zapisuje do pliku tekstowego.

No ale tak czy siak spadki są, choć nie tak duże jak u mnie.

Edytowane przez Keller
Opublikowano
4 minuty temu, ju-rek napisał(a):

Spadki będą na każdej konfiguracji, nawet 9800x3d i 5090.

No spoko, tylko ludzie tu niektórzy jadą przez 10 stron że winny jest HDD i upierają się jakby wszystko jego wina. LOL.

Opublikowano
1 minutę temu, Keller napisał(a):

No spoko, tylko ludzie tu niektórzy jadą przez 10 stron że winny jest HDD i upierają się jakby wszystko jego wina. LOL.

No wiesz, przy doczytywaniu tekstur w grze na pewno SSD jest lepsze. Na takim HDD może mocniej "chrupnąć" 

Opublikowano
1 minutę temu, ju-rek napisał(a):

No wiesz, przy doczytywaniu tekstur w grze na pewno SSD jest lepsze. Na takim HDD może mocniej "chrupnąć" 

No ale nie chrupie, problemem są tylko te lowsy, co wpływa na poczucie płynności.

Opublikowano (edytowane)

No ja nie mam takiego odczucia, jak trochę "polatałem" na tym komputerze, ale tu 7800x3d i pamięci DDR5, więc pewnikiem jest płynniej.

Edytowane przez ju-rek
Opublikowano
2 minuty temu, Keller napisał(a):

No ale nie chrupie, problemem są tylko te lowsy, co wpływa na poczucie płynności.

odinstaluj cały MSI afterburner lacznie z Rivatuner statistic server, potem zainstaluj sam MSI bez statisic, sciagnij i zainstaluj apke od nvidii frame view, tam tez sa 1% low tzn spadki, i sprawdz czy dalej one występują. Bo bylo sporo info na temat tego ze to wlasnie apka od MSI odpowiada za spadki i dipy

Opublikowano

Lowsy też wynikają z doczytywania dysku przecież.

Do tego Cyberpunk ma miejscówki, gdzie wskakuje niski fps, zwłaszcza w dodatku. Radek 6600XT to tez demon prędkości nie jest przecież więc będziesz miał spadki fpsów

Podsumowując nic z tym nie zrobisz. Ta gra tak po prostu działa. Idź i graj bo nic z tym nie zrobisz.

Opublikowano
1 minutę temu, maxmaster027 napisał(a):

odinstaluj cały MSI afterburner lacznie z Rivatuner statistic server, potem zainstaluj sam MSI bez statisic, sciagnij i zainstaluj apke od nvidii frame view, tam tez sa 1% low tzn spadki, i sprawdz czy dalej one występują. Bo bylo sporo info na temat tego ze to wlasnie apka od MSI odpowiada za spadki i dipy

RTSS ma z tym niewiele wspólnego. RTSS służy tylko do wyświetlania nakładki. Całym zbieraniem danych zajmuje się Afterburner i to on jest przyczyną w tym przypadku

Opublikowano

To jest najgorzej zoptymalizowana miejscówka w CP2077. Tutaj fpsy spadają chyba na każdym sprzęcie. Więc nie dziw się, że fpsy będą lecieć pysk na takiej karcie jak 6600XT.

Opublikowano
Godzinę temu, Keller napisał(a):

Gość mi nagrał filmik 

 

Nie widzicie tu tych spowolnień i mini cięć? Ja widzę. Gość ma SSD!!!

A grasz z frame generation?

Ja np gram i nie czuje absolutnie zadnych dropow czy dipow a gra pokazuje 1%low nisko, poniewaz to jest polowa FG, jak FG wylacze to wtedy 1% low jest w granicach 10% sredniego FPS. 

 

Screenshot2025-02-09214445.thumb.png.5a05ce722df96a1ae8910578568a408c.png

 

Screenshot2025-02-09215015.thumb.png.efa62b67bd444f441d260b4c928eaabd.png

 

Screenshot2025-02-09220423.thumb.png.2bb163a76e5e3451507a2018dfe1fbfb.png

 

Screenshot2025-02-09215949.thumb.png.82d42f984df9e735f4f6d63f140a6526.png

 

Jak widzisz 1% low jest dokladnie taki z czego FG czerpie bazowy FPS, po czym jest podwajane. Mimo że gra ma średnio 80-100fps a 1% low jest 40-50 to absolutnie nie ma zadnego tearingu czy spadkow wydajnosci, jakichkolwiek problemow caly czas plynnie działa 

Na takich ustawieniach gram tzw preset overdrive 4k
 

Screenshot2025-02-09212633.thumb.png.1d6ba8acf58f9195bfb4ffd9e6ec500e.png

grałem na tym najnowszym modelu transformer gra sie wysmienicie, nie wiem czy jakakolwiek druga gra jest tak dobrze zoptymalizowana co cp77

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...