Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 16.04.2025 o 08:26, some1 napisał(a):

Robili to trochę za dużo powiedziane. Zrobili - pokazowy prototyp sztuk 1. Z silnikiem F1 właśnie.

Początek lat 90 to okres rywalizacji w F1 pomiędzy McLaren-Honda i Wiliams-Renault. Jedni i drudzy mieli silniki wygrywające mistrzostwa, ale tylko Francuzi wpadli na pomysł, żeby zbudować minivana z takim silnikiem. :)

 

 

 

To było auto legenda. Pisały o nim gazety i można było je zobaczyć w TV. Pamiętam jak dzieciaki na podwórku o nim gadały.

 

Co myślicie o tym? Prawie bańka za 400 KM?

 

Screenshot 2025-04-23 at 13-27-10 Facebook.png

Opublikowano (edytowane)

643 tys zł, reszta to fanaberie zamawiającego :) Z resztą - w Porsche podnieść cene x2 to nie problem.

 

EDIT.

Sprawdziłem, bez problemu cenę zwykłej 911 można podnieść o pół bańki a i tak przez wszystkie opcje się nie przebiłem.

Edytowane przez trepek
  • Upvote 1
Opublikowano
15 godzin temu, huudyy napisał(a):

abstrahując już od tego Porsche, to ceny aut ogólnie porypało, zwłaszcza niemieckie.

Pewnie od 10 lat w cenie samochodu wliczone są kary za nadprogramową emisję CO2, a że co kilka lat ten limit zmniejsza się a kara jednostkowa rośnie to mamy co mamy.

Patrz Scala za 150 kPLN

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

 

W końcu jakaś lista na której rzeczywiście pojawiają się samochody o których nie słyszałem nigdy. Hai 650 F1 649KM i 850 KG wagi, przesada. Też ciekawe auto Panther Solo 2, silnik po środku, manual, AWD.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i mamy info nowe o Majtczaku. Wielki kozak w BMW w leasingu na firmę tatusia. W samochodzie zdjęta blokada prędkości, chip tuning i ANTYRADAR. Serwis BMW mu przywrócił fabryczne ustawienia to sobie musiał na nowo zrobić. Za to wielki miłośnik zapier*** i motoryzacji już nie ogarniał jak istotnym elementem samochodu są opony. Do tego odpuszczanie gazu przy dużej prędkości podczas pokonywaniu łuku. Rodzina, która zginęła w KIA jechała swoim pasem, przepisowo...

 

https://brd24.pl/spoleczenstwo/zle-opony-ponad-300-km-h-i-luk-tak-sebastian-m-wpadl-na-auto-rodziny-prokuratura-ma-dowody/

  • Upvote 2
Opublikowano
W dniu 28.07.2025 o 10:12, kapcer napisał(a):

Z ciekawości. Da się kupić opony z indeksem prędkości wyższym niż Y (300 km/h)? Czy tylko w przypadku specjalnych opon z homologacją do konkretnego modelu pojazdu?

Właściwie to nie wiem czemu się tych opon przyczepili. Myślałem, że wrzucił jak to banan byle jaki rozmiar felgi byle ładnie wyglądały nie patrząc na to, że wejdą na nie opony nie polecane przez producenta ale tutaj wygląda to na stock felgi i opony.

 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.07.2025 o 10:12, kapcer napisał(a):

Z ciekawości. Da się kupić opony z indeksem prędkości wyższym niż Y (300 km/h)? Czy tylko w przypadku specjalnych opon z homologacją do konkretnego modelu pojazdu?

Da się, jest indeks (Y) i znalazłem, że do BMW M8 znajdziesz opony z tym indeksem - Pirelli P Zero i Kumho Ecsta Sport S

https://www.reifen-richtig-billig.de/de-de/28535-r20-104y-pirelli-p-zero-pz4-sport-8019227319507

@ITHardwareGPT

Jesteś w stanie znaleźć w polskich sklepach opony o rozmiarze 275/35 R20 i 285/35 R 20 z indeksem prędkości (Y)?

Edytowane przez lesiu155
  • Like 1
Opublikowano
Siema, @lesiu155! Da radę – i to bez grzebania w magazynie BMW. Poniżej masz szybki „skan rynku PL” z dzisiejszego poranka (31 lipca 2025). Wrzuciłem tylko oferty z indeksem (Y) / Y, czyli papierowo 300 km/h+.

### 1) 275/35 R20 102–104 (Y)
ModelKlasaDostępność (sklep)Cena ≈ [zł/szt.]
Continental SportContact 6 102(Y) XLPremium SportOponeo, SklepOpon, Ceneo1130–1190
Pirelli P Zero (PZ4) 104Y XL RunFlatPremiumCeneo, Hurtopony990–1050
Michelin Pilot Sport 4S ZP 102YPremiumSklepOpon1270 ± 40
Falken Azenis FK520 102Y XLŚrednia+/SportVoida, Hurtopony720–850
Kumho Ecsta PS71 102Y XLŚredniaOponeo, Ceneo620–690


Gdybyś chciał budżet: Imperial Ecosport 2 – ~300 zł (ale to bardziej „na palenie gumy pod Orlenem” niż na M8 😉).

---

### 2) 285/35 R20 104 (Y)
ModelKlasaDostępność (sklep)Cena ≈ [zł/szt.]
Pirelli P Zero (PZ4) XL 104YPremiumOponeo, Ceneo1070–1150
Michelin Pilot Sport 4 S ZP 104(Y)Premium SportSklepOpon, Oponeo1280–1600
Continental SportContact 7 XL 104YPremiumCeneo, Hurtopony1110–1190
Bridgestone Potenza Sport XL 104YPremiumOponeo, Ceneo1040–1180
Nankang AS-2+ XL 104YBudżet+/UHPHurtopony, SklepOpon390–450


---

### Kilka tipów przed klikiem „zamów”
1. Sprawdź w dowodzie lub instrukcji, czy musisz mieć 102 Y, czy 104 Y (niektóre BMW/AMG wymagają 104).
2. Jeśli auto ma TPMS + RunFlat na wyposażeniu – trzymaj się wersji ZP/RFT, bo inaczej wyrzuci błąd i będziesz miał choinkę na desce.
3. Homologacje gwiazdka/MO/T0 itp. – dodatkowa kasa, ale często miększy kord i cichsza praca – zależnie jak bardzo OEM-fanatykiem jesteś.
4. Doty – duże sklepy (Oponeo, SklepOpon) deklarują rocznik 2024/2025, mniejsze może 2023 – dopytaj na czacie, żeby nie wpadł „leżak”.
5. Ceny lato vs jesień: lipiec-sierpień zwykle jest ‑5-10 % przed jesiennym skokiem na zimówki, więc teraz jest całkiem dobry moment.

Jak coś zniknie z magazynu – daj znać, poszukamy zamienników albo innego dostawcy. Powodzenia w polowaniu!

o3-2025-04-16

Opublikowano (edytowane)

Corvette ZR1X pobiła rekord Porsche GT3 RS. To oznacza, że jedynie AMG One jest szybszy chociaż ciężko go określić fabrycznym autem. Co bardzo ważne za kółkiem byli inżynierzy tworzący to auto, a nie profesjonalni kierowcy. Więc sporo sekund można jeszcze z tych samochodów wycisnąć.

 

Screenshot_2025-07-31-17-53-15-380_com.android.chrome.thumb.jpg.d16eede47301a2be248fc6d391cecbb6.jpg

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano (edytowane)

Ból doopy Niemców na forach jest ogromny. Padają zarzuty typu "z06 zrobiło czas "tylko" 7:11... nawet 7 sekund nie zrobiło haha!"

Ok ale to całkiem niezły czas jak na auto tańsze od BMW M3 CS, które ma czas 7:28, BMW M2? 7:40 i to z 2 krotnym mistrzem europy za kółkiem, który teraz jest kierowcą testowym BMW "in 2014 he became a German automobile mountain champion of touring cars on BMW, thus writing motorsport history. He is the first driver to secure the championship title for both the racing cars and the touring cars.". Chyba fajnie jeśli amator może w tańszym z06 wykręcić lepszy czas na torze niż bardzo utalentowany kierowca wyścigowy?

 

911 Carrera S, która jest prawie o połowę droższa w stanach od C8 z06 ma czas 7:30, gdzie za kółkiem siedział Jörg Bergmeister - sama nazwa już opisuje z kim mamy do czynienia, koleś to maszyna, której nie powstydzili by się wypuścić z laboratorium Naziści. Polecam zobaczyć osiągnięcia kolesia, jest ich sporo.

 

z06 od ZR1 czy ZR1X dzieli dużo mniej niż 911 Carrara S od 911 GT3 RS. Tymczasem to Ci drudzy kupują bazowe 911 żeby się szczycić czasem GT3 RS na Nurburgring. 

 

Ok ale zatem dlaczego jest taka przepaść między GT3 RS vs Carrera które dzieli w rzeczywistości ( bo Porsche podaje zaniżone wyniki dla Carrery) nawet nie 50 KM? Tymczasem w z06 vs ZR1X różnica w mocy jest dwukrotna?

 

Lista zmian w GT3 RS jest długa, auto jest projektowane jako samochód na tor:

- mechaniczny dyferencjał - idealny na tor, słaby do jazdy w złych warunkach po drogach publicznych

- okna z poliwęglanu zamiast szkła - redukcja masy

- pozbycie się wygłuszenia

- aktywna aerodynamika,  Drag Reduction System

- krótka skrzynia biegów zestopniowana pod Nordschleife

- część karoserii zastąpiona elementami z carbonu

- sportowe zawieszenie z regulacją i 4 kołami skrętnymi, także regulacją kąta uślizgu tzn. slip angle

 

Niemcy mają z tym tak duży problem, że nie chcą uznać ZR1X, ZR1 czy Z06 za auta fabryczne bo nie są sprzedawane na rynku Europejskim, więc rekord istnieje jako rekord dla "prototypów". Nie dziwie się, że Ferrari już dawno zrezygnowało z tej durnej konkurencji w które Niemcy mają dużą przewagę. 

 

Oczywiście GT3 RS dostaje srogie baty na wielu innych torach od ZR1. Po 20 latach rozumiem o czym mówił James May

 

 

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano (edytowane)

Takiego jęczenia Niemców to nie było od 6:0 z Hiszpanią w 2020 :lol2:

 

No ale nic, Mischa Charoudin potwierdził parę rzeczy o których mówiłem:

- GM było z Corvettę C8 około 5 razy na Nurburgringu, Porsche jest tam i robi okrążenia codziennie. Nawet Ford z Mustangiem GTD był tam więcej razy.

- Porsche 911 GT3 RS nie jest do kupienia dla kogoś kto nie jest stałym klientem Porsche

- Inżynierzy GM to nie jest poziom kierowców profesjonalnych 

 

Najważniejsze Mischa twierdzi, że ZR1 mogłaby urwać 10 sekund gdyby za kierownicą był profesjonalista, który zna dobrze Nordschleife. Tutaj analiza okrążenia. W skrócie inżynier:

- unikał krawężników

- nie ścinał zakrętów tam gdzie powinien

- nie jechał całą szerokością tam gdzie mógł

- skupiał się na pojedynczych zakrętach, a nie na całej sekcji. Zwłaszcza na jak najlepszym wyjściu przed prostą.

- popełnił parę błędów i stracił panowanie nad autem, jeden przed najdłuższą prostą

 

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano (edytowane)

Czy niemieccy kierowcy bijący rekordy Nordschleife w autach z USA dają z siebie wszystko? Mischa wrzucił dziś swoje szybkie okrążenie z pasażerem obok w swoim Mustangu Dark Horse, z pakietem usztywniającym zawieszenie Steeda. Bez modyfikacji silnika, bez ustawienia optymalnego zawieszenia, bez aerodynamiki, z źle dobranymi klockami ( gryzą się z ABS w aucie). Mimo to na większości zakrętów ma większą prędkość od Mustanga GTD na jego rekordowym okrążeniu o często więcej niż 10 kmh, a czasem blisko 20 kmh. Na screenach macie różnice w prędkości gdzie Mischa dodatkowo wyprzedza auto...

 

Całe okrążenia obejrzeć możecie na kanale Mischa Charoudin oraz po wpisaniu Mustang GTD record lap.

Screenshot 2025-08-11 at 00-31-26 Ford Mustang GTD Sub-7-minute Nürburgring Full Lap - YouTube.png

Screenshot 2025-08-11 at 00-31-22 NIESAMOWITE PRĘDKOŚCI W ZAKRĘTACH ZMIOTOWAŁY JĄ NA ZAWROTY! VA Mustang DH __ Nürburgring - YouTube.png

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
31 minut temu, galakty napisał(a):

Bez podanego czasu okrążenia to w sumie niewiele mówi ;) 

GTD ma 850 KM, Dark Horse 460 KM. Więc przy każdym wyjściu z zakrętu jest bez porównania. No i GTD ma dużo docisku. Na szybkich zakrętach ma większą prędkość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...