Skocz do zawartości

RAMU ZABRAKNIE!!! - temat panika kolejnego nadmuchanego problemu pierwszego świata sztucznie wykreowanego przez korporacyjnych księgowych. (Wątek zbiorczy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prawdę mówiac dużo ludzi poskładało sobie w ostatnich latach całkiem mocne maszynki na AM4 czy intelach 12gen+ z 16-32GB pamięci. Na najbliższe 2-3 lata są oni w miarę ustawieni. Patrząc na to że coraz więcej mówi się o optymalizacji to całkiem możliwe że nawet na dłużej. Paradoksalnie ten kryzys może wyjść nam na dobre %-)

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie wyjdzie nam na dobre, bo zarządy w firmach niczego nie rozumieją, bo nie słyszą głosu ludzi znających perspektywę gracza.  To OT, więc zwijam:

Spoiler


gracze: Osiem lat czekaliśmy. Dawać poważny postęp!

MS i Sony: Nikt nie kupi już konsol, więc damy tabletowe gówno do PS4/Xone, bo jedyna opcja, żeby kupili, to że będzie tanio, a i tak pewnie niewiele konsol sprzedamy

 

gracze: chcemy gier chodzących poprawnie

wydawca Borderlands 4: 80fps w 1440p na 5090 + 9800X3D i jest OK. 

 

Gracze: kupujemy SSD żeby nie było przycinek

wydawcy gier: Unreal Engine jest super. Trochę tam coś tnie, ale tego na screenshotach nie widać, więc dobrze jest.

 

Gracze: Chcemy fajną fabułą i dobrze napisane postacie

wydawcy: diverse and inclusive!

 

Gracze: dawać tańszy sprzęt lub postęp w perf/$!

Nvidia i AMD: AI, AI, AI! 

 

Gracze VR: Dawać fajne gry z budżetem powyżej 1000$ a nie popierdółki

Meta: wydamy 60mld $ na popierdółki i horizon metaverse, a po trzech latach krzyku graczy, że mają to w dupie i tego nie chcą, powiemy "no faktycznie" i przytniemy pompowanie w to kasy o 50%. 

 

Gracze: dawać wydajne proce do gier!

AMD: Nie (przez dekadę) Ale nie wyszedł nam pomysł z v-cache w serwerach. Może ktoś z graczy to kupi?

gracze: TAK! TAAK! Dawać to!

(X3D się sprzedaje, gracze chwalą)

AMD: to moze wydamy następcę 5800x3D, ale pewnie nikt nie kupi

gracze kupują

AMD: To może następcę 7800X3D, ale pewnie nikt nie kupi

(gracze kupują)

 

Intel: Wincyj rdzeniuf! Rdzenie, rdzenie rdzenie! Każdy chce masę rdzeni e-cores!

Gracze (facepalm)

Intel z 80%  w segmencie entuzjastów zjeżdża do 2%

 

gracze: dawać dobre i tanie płyty

niektórzy producenci płyt: najważniejsze oświetlenie RGB. Są ludzie co dopłacą +100% za RGB. Modele bez RGB kasujemy

 

 

Bywały też takie wspaniałe decyzje jak olanie dostosowania interfejsu gry do platformy. Do CAŁEJ platformy jak konsole czy PC.  Nawet gdy było oczywiste, że absolutnie rozwali to odbiór gry i sprzedaż. 

 

 

Mogę tak jeszcze sporo przykładów wymieniać, ale chodzi mi o jedno: Oni tam bardzo często nie mają zielonego pojęcia co robią i liczenie na to, że nagle przez podwyższenie cen RAMu zacznie się era świetnej optymalizacji gier, jest niestety złudnym myśleniem życzeniowym. To się nigdy nie wydarzy. Nie w przypadku wielkich korpo robiących gry AAA.

 

Dadzą nam AI, ray-tracing i jak sprzęt nie będzie wyrabiał to prędzej wydawca postawi na cloud gaming, albo hybrid (połowa idzie na kompie/konsoli, a część np. AI leci z serwerów zdalnych) niż zoptymalizuje grę. Zresztą jakby optymalizowali "bo drogo" to wcale byśmy na tym tak dobrze nie wyszli, co widać po tym jak wygląda sprawa z VRAMem. 70$ różnicy w cenie karty, niemal zerowy spadek wydajności, a tekstury mogłyby być znaczne lepsze. Zamiast tego gry robione pod karty 8GB wyglądają do dupy, a nam się wciska pierdoły jak RT czy inne lumeny-srumeny, które też coś poprawiają, ale nie za 70$ tylko za +17000$ do ceny kompa aby odzyskać straty wydajności. 

Tutaj też optymalizacja to może w formie "loading... please wait" co trzy kroki by ma chodzić na kompach z 8GB RAMu ;)

Mamy rok 2025. Korpo od największego komunikatora na świecie właśnie ogłosiło zabranie się za problem z pamięcią w Discordzie. Poważna firma, więc rozwiązaniem problemu jest.. skrypt wyłączający i restartujący apkę Discorda gdy program przekroczy 4GB zajętego RAMu.

W Microsofcie nawet ogarnąć aktualizacji systemu nie potrafią i od kilku lat są poważne wtopy. 

Zobaczymy te optymalizacje wywołane cenami RAMu jak świnia niebo.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, VRman napisał(a):

Nie wyjdzie nam na dobre, bo zarządy w firmach niczego nie rozumieją, bo nie słyszą głosu ludzi znających perspektywę gracza.  To OT, więc zwijam:

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

gracze: Osiem lat czekaliśmy. Dawać poważny postęp!

MS i Sony: Nikt nie kupi już konsol, więc damy tabletowe gówno do PS4/Xone, bo jedyna opcja, żeby kupili, to że będzie tanio, a i tak pewnie niewiele konsol sprzedamy

 

gracze: chcemy gier chodzących poprawnie

wydawca Borderlands 4: 80fps w 1440p na 5090 + 9800X3D i jest OK. 

 

Gracze: kupujemy SSD żeby nie było przycinek

wydawcy gier: Unreal Engine jest super. Trochę tam coś tnie, ale tego na screenshotach nie widać, więc dobrze jest.

 

Gracze: Chcemy fajną fabułą i dobrze napisane postacie

wydawcy: diverse and inclusive!

 

Gracze: dawać tańszy sprzęt lub postęp w perf/$!

Nvidia i AMD: AI, AI, AI! 

 

Gracze VR: Dawać fajne gry z budżetem powyżej 1000$ a nie popierdółki

Meta: wydamy 60mld $ na popierdółki i horizon metaverse, a po trzech latach krzyku graczy, że mają to w dupie i tego nie chcą, powiemy "no faktycznie" i przytniemy pompowanie w to kasy o 50%. 

 

Gracze: dawać wydajne proce do gier!

AMD: Nie (przez dekadę) Ale nie wyszedł nam pomysł z v-cache w serwerach. Może ktoś z graczy to kupi?

gracze: TAK! TAAK! Dawać to!

(X3D się sprzedaje, gracze chwalą)

AMD: to moze wydamy następcę 5800x3D, ale pewnie nikt nie kupi

gracze kupują

AMD: To może następcę 7800X3D, ale pewnie nikt nie kupi

(gracze kupują)

 

Intel: Wincyj rdzeniuf! Rdzenie, rdzenie rdzenie! Każdy chce masę rdzeni e-cores!

Gracze (facepalm)

Intel z 80%  w segmencie entuzjastów zjeżdża do 2%

 

gracze: dawać dobre i tanie płyty

niektórzy producenci płyt: najważniejsze oświetlenie RGB. Są ludzie co dopłacą +100% za RGB. Modele bez RGB kasujemy

 

 

Bywały też takie wspaniałe decyzje jak olanie dostosowania interfejsu gry do platformy. Do CAŁEJ platformy jak konsole czy PC.  Nawet gdy było oczywiste, że absolutnie rozwali to odbiór gry i sprzedaż. 

 

 

Mogę tak jeszcze sporo przykładów wymieniać, ale chodzi mi o jedno: Oni tam bardzo często nie mają zielonego pojęcia co robią i liczenie na to, że nagle przez podwyższenie cen RAMu zacznie się era świetnej optymalizacji gier, jest niestety złudnym myśleniem życzeniowym. To się nigdy nie wydarzy. Nie w przypadku wielkich korpo robiących gry AAA.

 

Dadzą nam AI, ray-tracing i jak sprzęt nie będzie wyrabiał to prędzej wydawca postawi na cloud gaming, albo hybrid (połowa idzie na kompie/konsoli, a część np. AI leci z serwerów zdalnych) niż zoptymalizuje grę. Zresztą jakby optymalizowali "bo drogo" to wcale byśmy na tym tak dobrze nie wyszli, co widać po tym jak wygląda sprawa z VRAMem. 70$ różnicy w cenie karty, niemal zerowy spadek wydajności, a tekstury mogłyby być znaczne lepsze. Zamiast tego gry robione pod karty 8GB wyglądają do dupy, a nam się wciska pierdoły jak RT czy inne lumeny-srumeny, które też coś poprawiają, ale nie za 70$ tylko za +17000$ do ceny kompa aby odzyskać straty wydajności. 

Tutaj też optymalizacja to może w formie "loading... please wait" co trzy kroki by ma chodzić na kompach z 8GB RAMu ;)

Mamy rok 2025. Korpo od największego komunikatora na świecie właśnie ogłosiło zabranie się za problem z pamięcią w Discordzie. Poważna firma, więc rozwiązaniem problemu jest.. skrypt wyłączający i restartujący apkę Discorda gdy program przekroczy 4GB zajętego RAMu.

W Microsofcie nawet ogarnąć aktualizacji systemu nie potrafią i od kilku lat są poważne wtopy. 

Zobaczymy te optymalizacje wywołane cenami RAMu jak świnia niebo.

 

Nie obraź się kolego. Myślisz że producenci pustaków prowadzą firmy żeby realizować głos ludzi budujących domy? Producenci paszy dla świń produkują paszę żeby świnie nie były głodne? Serio? To jest zwykły biznes. A po co chodzimy do pracy? żeby pracodawca mógł firmę utrzymać? To jest prosty system zależności. Jesteśmy w gospodarce kapitalistycznej w której robi się rzeczy które się opłacają. Był już taki inny system...........

Opublikowano
2 godziny temu, Totek napisał(a):

Prawdę mówiac dużo ludzi poskładało sobie w ostatnich latach całkiem mocne maszynki na AM4 czy intelach 12gen+ z 16-32GB pamięci. Na najbliższe 2-3 lata są oni w miarę ustawieni. Patrząc na to że coraz więcej mówi się o optymalizacji to całkiem możliwe że nawet na dłużej. Paradoksalnie ten kryzys może wyjść nam na dobre %-)

Nagle się okaże że i RAMu jak i VRAMu wystarczy...

 

Telefony tez ładowali po 12GB, a chinole i tak apki w tle ubijają xD 

Może pójdą po rozum do głowy i wystarczy mniej RAMu jak na iPhone.

  • Upvote 1
Opublikowano

Do WQHD 16GB DDR4 i 12GB VRAM wystarczyłoby mi w zupełności do premiery RTX 60xx. No ale przyjęło się, że obecnie minimum to 32GB RAM i 16GB VRAM, a najlepiej 64GB RAM i 32GB VRAM. :E

Ponoć więcej znaczy lepiej, to mam najwięcej. :hihot:

 

Sprzedający coraz odważniej podnoszą ceny, sprzeda, czy nie sprzeda? 

 

obraz.thumb.png.76d3756bbe19cd1568d68441eb72b22d.png

Opublikowano
Godzinę temu, Doamdor napisał(a):

Do WQHD 16GB DDR4 i 12GB VRAM wystarczyłoby mi w zupełności do premiery RTX 60xx. No ale przyjęło się, że obecnie minimum to 32GB RAM i 16GB VRAM, a najlepiej 64GB RAM i 32GB VRAM. :E

No cóż, sam miałem fazę na im więcej tym lepiej, a teraz jakoś się uspokoiłem i nawet jakbym miał 90 FPS w nowym W4 to by mi starczyło z palcem w nosie i nawet na średnich detalach.

 

Bo nie oszukujmy się, dzisiaj suwaki na max w prawo praktycznie bez porównania obraz w obraz nie widać różnicy. 

Opublikowano
46 minut temu, galakty napisał(a):

No cóż, sam miałem fazę na im więcej tym lepiej, a teraz jakoś się uspokoiłem i nawet jakbym miał 90 FPS w nowym W4 to by mi starczyło z palcem w nosie i nawet na średnich detalach.

 

Bo nie oszukujmy się, dzisiaj suwaki na max w prawo praktycznie bez porównania obraz w obraz nie widać różnicy. 

A jak jest dynamiczna rozgrywka to w ogóle detale się nie liczą. W wielu grach nawet przeszkadzają.

  • Haha 2
Opublikowano
15 godzin temu, Doamdor napisał(a):

Do WQHD 16GB DDR4 i 12GB VRAM wystarczyłoby mi w zupełności do premiery RTX 60xx. No ale przyjęło się, że obecnie minimum to 32GB RAM i 16GB VRAM, a najlepiej 64GB RAM i 32GB VRAM. :E

Ponoć więcej znaczy lepiej, to mam najwięcej. :hihot:

 

Sprzedający coraz odważniej podnoszą ceny, sprzeda, czy nie sprzeda? 

 

obraz.thumb.png.76d3756bbe19cd1568d68441eb72b22d.png

 

 

Jak złapałeś czarodzieja z epic to sprawdź zużycie na ten moment zamiast pisać głupoty.

 

  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.12.2025 o 12:05, Adamiakadam00 napisał(a):

Nie obraź się kolego. Myślisz że producenci pustaków prowadzą firmy żeby realizować głos ludzi budujących domy? Producenci paszy dla świń produkują paszę żeby świnie nie były głodne? Serio? To jest zwykły biznes. A po co chodzimy do pracy? żeby pracodawca mógł firmę utrzymać? To jest prosty system zależności. Jesteśmy w gospodarce kapitalistycznej w której robi się rzeczy które się opłacają. Był już taki inny system...........

Produkt powstaje, aby zaspokoić potrzeby rynku. Niestety przy marketingu tworzącym "potrzeby", braku konkurencji, regulacjach i przepisach zwiększających próg wejścia masz to co obecnie. ;)

Jak korpo potrafi mieć zapisy, że wszystko co stworzył pracownik należy do nich to powodzenia w dłubaniu na boku..

 

Jeszcze sprawa rozdzielania finansowania, pożyczek itp. wedle zgodności ze "standardami"... Nawet są dofinansowania z pieniędzy publicznych pod gry zgodne z linią ideologiczną. :boink:Podam pierwszy przykład z brzegu - Dustbourne.

Ciekawe jakie dofinansowania dostaje korpo za spełnienie danych założeń lub inne benefity.

 

Dodaj polewkę z braku etyki w biznesie(skoro brak jej w życiu), bo ważny jest tylko papier oraz  wykres wzrostu i masz przepis na drogą marność.

Edytowane przez musichunter1x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @LeBomBa zatem dzisiaj potrzebuje asystentKI, dla koleżanki księgowej. Ważne aby to była kobieta, nawet kosztem niższych kompetencji, bo nie potrzebuję aby mojem mężatej i dzieciatej koleżance ktoś mieszał w głowie i jeszcze doprowadził do rodzinnej tragedii.  Jutro natomiast potrzebuję kierowCY ciagnika siodłowego. Koniecznie mężczyzny, nawet kosztem mniejszego doświadczenia, czy ogólnego oszlifowania umiejętności. Nie potrzebuje miedzy pięcioma samcami jednej samicy, która będzie zamęt niczym onlyfanniara wśród nasieniowców. Poza tym, musi to być osoba silna fizycznie, która będzie dźwigała więcej niż 12 kg.  Szkoda mi czasu na marnowanie go na rozmowy z osobami nie pasującymi do tych profilów. Mój czas jest za drogi. 
    • W modelach darmowych płacisz rozmowami z AI, bo dane z rozmów darmowych w większości zasilają bazy danych AI. W pozostałych przypadkach masz płatne plany.  Korzystanie z Internetu też generuje CO2 w bardzo dużych ilościach. Pewne emisje są nieuniknione, ale pewne możemy ograniczać. Dużo np. zależy od źródła zasilania serwerów. Takie ustawienia są już co najmniej od pół roku jak nie dłużej. 
    • MS był wydawcą na początku ta gra była tylko u nich w sklepie w DX12 później pojawiła się lepiej działająca wersja DX11 na steamie. Ona działa dobrze na 4090 tylko na sterach sprzed Blackwella   Jest bambol w sterach tylko i stąd problem, ale problem pojawia się w 4 akcie, a gra ma 5 aktów    Różnice między sterami jednak nie są tak duże jednak trochę zajęło czasu zanim złapałem, że soft pokazuje bzdury. Dobrze, że już nie testuje bo by mnie głowa rozbolała co potrafi soft obecnie wypluć  Na dzień dzisiejszy tylko do pomiarów wydajności czysto z klatek to presentmon 2.3.1 z Rivy względnie się nadaje do DX12/VK(ale i tak nie mam przekonania), a do DX11 i starszych to klasycznie Fraps. Implementacja CapframeX z PS2.2 pokazuje banialuki, a OCAT, którzy też bazuje na PS potrafi wpłynąć na wydajność grze nawet podnosząc ją  Gdybym nie miał podglądu na odświeżanie monitora to bym założył, że OCAT błędnie odczytuje wydajność. Gsync nie wpływał w żaden sposób na wyniki(sprawdzałem) ,a bez jakiekolwiek softu w tle monitor wypluwał odświeżanie zgodne z wynikiem na PS 2.3.1 z RTSS  Ale to czy 2.3.1 z implementacji z RTSS jest do końca cacy to tego nie wiem trzeba by poświęcić sporo czasu Nie wspominając, że zachowanie na innych buildach Win10/Win11 może być inne  A miałem sobie spokojnie sprawdzać sterowniki 
    • Przecież jesteś, nawet jeśli się tam nie urodziłeś, mentalnie jesteś ruskiem 
    • Przecież to Ty przygotowałeś artykuł, w którym na stock intel bierze mniej prądu od ryzen: https://ithardware.pl/testyirecenzje/intel_core_i9_14900k_test_recenzja_opinia-29743-17.html   Dokładnie to samo co ja napisałem, więc po co dopisuesz coś o odblokowanych limitach? O i znowu, nic nie pisałem o porównaniu wydajności, tylko o poborze mocy ryzena, WTF   Ok, koniec,nie wdaje się w dyskusję bo znowu napisałem jedno tylko o poborze mocy i poleci SPAM, idę grać, piona
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...