SuLac0 352 Opublikowano Piątek o 08:03 Opublikowano Piątek o 08:03 5 minut temu, galakty napisał(a): Ale części to nawet dziś nie ma i bez znaczenia czy "chinskie" czy "zachodnie"
trepek 1 337 Opublikowano Piątek o 08:04 Opublikowano Piątek o 08:04 5 minut temu, Petru23 napisał(a): brak głośników b&o (tylko logo na podszybiu) Kuga dalej ma B&O, zniknęło tylko logo z maskownic.
Petru23 249 Opublikowano Piątek o 08:12 Opublikowano Piątek o 08:12 (edytowane) @trepek Odwrotnie. Zostało tylko logo na maskownicy (z drzwi zniknęło) a w środku siedzą zwykle fomoco czy tam Motorcraft. Już rozbierali boczki kugi i wrzucali fotki Edit O, tu już na polskim forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4137615.html Edytowane Piątek o 08:15 przez Petru23
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 08:17 Opublikowano Piątek o 08:17 14 minut temu, SuLac0 napisał(a): i bez znaczenia czy "chinskie" czy "zachodnie" No bez jaj, na części do VW czekasz 4 msc w ASO bo wyrwało wahacz przy wpadnięciu do rowu? Mhm jasne.
SuLac0 352 Opublikowano Piątek o 08:49 Opublikowano Piątek o 08:49 22 minuty temu, galakty napisał(a): No bez jaj, na części do VW czekasz 4 msc w ASO bo wyrwało wahacz przy wpadnięciu do rowu? Mhm jasne. https://www.facebook.com/groups/993145328433258/posts/1406444600436660/ nie ma co generalizowac. jak zle trafisz z serwisem, ubezpieczycielem itd bez znaczenia skad jest auto. bedziesz czekal. faktem jest, ze jak masz czesc na mag, to idzie szybciej. pod warunkim, ze ja masz i nie musisz jej zamawiac ... z chin
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 08:52 Opublikowano Piątek o 08:52 Oczywiście że tak, ale jednak ryzyko u Chińczyka jest dużo większe, oni dopiero budują magazyny itp.
trepek 1 337 Opublikowano Piątek o 09:08 Opublikowano Piątek o 09:08 7 minut temu, SuLac0 napisał(a): https://www.facebook.com/groups/993145328433258/posts/1406444600436660/ nie ma co generalizowac. jak zle trafisz z serwisem, ubezpieczycielem itd bez znaczenia skad jest auto. bedziesz czekal. faktem jest, ze jak masz czesc na mag, to idzie szybciej. pod warunkim, ze ja masz i nie musisz jej zamawiac ... z chin Akumulator 48V nie jest jednak tak popularnym elementem do wymiany jak zwykła część eksploatacyjna jak zawieszenie/hamulce. Jako przykład podam przypadek szwagra, który w nowym Focusie dostał strzała w bok i samochód naprawiał w ASO. Wszystkie podzespoły i części były dostępne praktycznie w ciągu paru dni jak elementy zawieszenia, karoserii, próg, słupek B itd. Poza jednym elementem, na który czekało się bodajże 2 miesiące. Tym elementem był materiał przedniego fotela, który został rozerwany od poduszki powietrznej. Więc jak w chińskich samochodach brakuje tak oczywistych części jak elementy zawieszenia to co będzie w przypadku tych bardziej egzotycznych? Dojdzie do wypadku/stłuczki, odda się samochód na naprawę bezgotówkową do ASO a ASO powie, że jakiś element blacharski, blaszka czy wiązka będzie za rok/dwa albo nigdy i co wtedy? Leasing trzeba spłacać, samochodu nie ma. W sensie samochód jest, tylko czeka na skompletowanie. 1
Wu70 739 Opublikowano Piątek o 09:15 Opublikowano Piątek o 09:15 Ciekawy temat widzę, ociera się trochę (albo i bardzo) o politykę/geopolitykę i ruchy UE. Bez politycznego wsparcia chińczycy przejmą branżę, technologicznie nic ich już nie ogranicza a w przypadku elektryków to my gonimy. Stanie się to co w każdej innej branży gdzie wszedł chińczyk, zrobi lepiej i taniej, zmonopolizuje, później zarobi. Dostępność części czy serwisu to są wszystko etapy przejściowe, będziemy narzekać na dłuższe czekanie ale nic to nie zmieni bo przyjdzie czas kiedy już nie będzie się dłużej czekać Czarno to widzę, obecnie UE nie ma kart do walki, z agresywnego ruchu w sprawie nexperii szybko się wycofali jak chińczyk pogroził.
trepek 1 337 Opublikowano Piątek o 09:20 Opublikowano Piątek o 09:20 Godzinę temu, Petru23 napisał(a): Odwrotnie. Zostało tylko logo na maskownicy (z drzwi zniknęło) a w środku siedzą zwykle fomoco czy tam Motorcraft. Już rozbierali boczki kugi i wrzucali fotki Jeździsz Kugą a nie wiesz. Głośniki z systemu B&O w Kudze mają napis... FoMoCo, czyli OEM Forda. Zestaw B&O z 2020r: https://allegro.pl/oferta/ford-kuga-mk3-b-o-glosnik-wzmacniacz-subwoofer-12058139032?reco_id=acd21072-c6ba-11f0-a6a9-e6fc4624c450&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 09:27 Opublikowano Piątek o 09:27 11 minut temu, Wu70 napisał(a): Bez politycznego wsparcia chińczycy przejmą branżę Bez europejskiego dodaj, bo wsparcie polityczne to akurat Chińczycy mają Dopłaty i prawie zerowe marże, to jak mają europejscy konkurować? No nie da się.
Wu70 739 Opublikowano Piątek o 09:38 Opublikowano Piątek o 09:38 Oczywiście chodziło o europejskie wsparcie/ochronę rynku Coś w tym kierunku było robione, jakieś mini cła + większe dla tych marek którym wyszła pomoc państwa w dochodzeniu. No ale wiadomo cło 10% to śmiech.
Petru23 249 Opublikowano Piątek o 09:39 Opublikowano Piątek o 09:39 (edytowane) @trepek Wiem to od kiedy zamówiłem kuge. Znalazłem info na brytyjskim forum na początku roku. Już gdzieś o tym pisałem Przedlift w st z normalnym graniem brzmiał wystarczająco dobrze, biorąc pod uwagę brak suba. Tu gra nie gorzej + sub ale jest baaaardzo wrażliwy na jakość sygnału źródła. Zazwyczaj przeciętnie, ale jak się trafi dobra jakość tidal lub YT po bt albo z dab a nawet FM to aż zadziwia, jak dobrze to gra i na chwilę można uwierzyć, że to faktycznie w pełni B&O. No ale... Ale efekt psuje wykończenie i trzeszczenie Edytowane Piątek o 09:44 przez Petru23
trepek 1 337 Opublikowano Piątek o 09:44 Opublikowano Piątek o 09:44 @Petru23 To pokaż, że kiedyś były inne głośniki
Petru23 249 Opublikowano Piątek o 09:47 Opublikowano Piątek o 09:47 Teraz, trepek napisał(a): @Petru23 To pokaż, że kiedyś były inne głośniki Na forum gdzie znalazłem foto pisano, że stosowano we wcześniejszych generacjach głośniki z lepszych materiałów, wyższej jakość o szerszym paśmie. Przestano w okolicach pandemia, czyli w nowej Kudze. Nie umiem znaleźć źródła ponownie, szukałem kilak razy. Trafiłem też na testy fabrycznego audio premium sprzed ilus lat. W drugą stronę, czy masz potwierdzenie, że nie było innych głośników stosowanych?
trepek 1 337 Opublikowano Piątek o 09:56 Opublikowano Piątek o 09:56 1 godzinę temu, Petru23 napisał(a): Testowy egz 2024 znacznie różni się od egz wyprodukowanych po połowie 2025 pod kątem jakości wykonania i wyposażenia. Brak asystenta parkowania (po prostu sobie zniknął bez informowania, foldery go wyszczególniają), brak głośników b&o (tylko logo na podszybiu), jakość spasowania zła. 2 minuty temu, Petru23 napisał(a): Na forum gdzie znalazłem foto pisano, że stosowano we wcześniejszych generacjach głośniki z lepszych materiałów, wyższej jakość o szerszym paśmie. Przestano w okolicach pandemia, czyli w nowej Kudze. Zdecyduj się, czy chodzi Ci o zmiany modelowe 2024 a 2025 czy zmiany przed pandemią/po pandemii. Jak już zdecydujesz się to daj mi znać jakiego czasookresu się trzymamy i jakiej generacji Kugi. Skaczesz po datach i generacjach jak Schreiberowa po męskich członkach, nie nadążam. 2 1
Cappucino 222 Opublikowano Piątek o 09:56 Opublikowano Piątek o 09:56 22 godziny temu, GordonLameman napisał(a): No i KIA pracowała na swoją dobrą opinię jakieś 20 lat. A nie 2-3 lata i setki tysięcy złotych na głup-influencerów w necie Dokładnie, pisałem o agresywnej polityce marketingowej chinoli. Jeszcze jedna uwaga jak ktoś porównuje debiut chińskich aut do koreańskich czy japońskich. Koreańskie koncerny te liczące są...dwa, właściwie jeden bo to ten sam holding, japońskich liczących się jest...w sumie jeden, Toyota, mazda to nisza, podobnie jak honda która miała zamiar wycofać się z UE, w Polsce salony znikają a jak będzie niewiadomo. Nissan na skraju bankructwa, dalej szuka partnera, reszta to tło. A tu nagle wjeżdża cały desant chińskich no name, nie ma szans, by choćby połowa przetrwała na rynku. Tu nie ma miejsca na tyle marek. Klienci w europie są przyzwyczajeni do lokalnych koncernów i raczej mały procent przesiądzie się na chińskie auta. Te ostatnie to głownie klient który do tej pory kupował używane auta. 23 godziny temu, Grexons napisał(a): Zdecydowanie tak nie powinno być ale to niestety znak czasu. Sam bardzo jestem ciekaw czy właśnie kolejne lata przyniosą zmianę postrzegania chińczyków czy zostaną na tym samym poziomie że to tylko "chińczyk". Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka? 2
Petru23 249 Opublikowano Piątek o 09:58 Opublikowano Piątek o 09:58 Teraz, trepek napisał(a): Zdecyduj się, czy chodzi Ci o zmiany modelowe 2024 a 2025 czy zmiany przed pandemią/po pandemii. Jak już zdecydujesz się to daj mi znać jakiego czasookresu się trzymamy i jakiej generacji Kugi. Skaczesz po datach i generacjach jak Schreiberowa po męskich członkach, nie nadążam. Miałem ma myśli logo z głośników a tylko na podszybiu. Wcieło "logo z". Nie zauważyłem
Cappucino 222 Opublikowano Piątek o 09:58 Opublikowano Piątek o 09:58 23 godziny temu, Grexons napisał(a): Przecież każde DSG to zautomatyzowany manual z sprzęgłem i dwumasą nie ważne czy to DQ200 DQ250 czy Dq500. Nie, to zautomatyzowany manual z dwoma sprzęgłami. 22 godziny temu, Petru23 napisał(a): Volvo zostało wykupione przez Chińczyków / MG zostało wykupione przez Chińczyków. Tylko, że Volvo zostało sprzedane jako w pełni prosperująca firma produkująca samochody z kilkudziesięcioletnim bagażem doświadczeń, natomiast w przypadku MG Chińczycy kupili dwie literki, napis na klapie.
SuLac0 352 Opublikowano Piątek o 10:50 Opublikowano Piątek o 10:50 23 minuty temu, trepek napisał(a): Akumulator 48V nie jest jednak tak popularnym elementem do wymiany jak zwykła część eksploatacyjna jak zawieszenie/hamulce. oczywiscie, ze nie jest. nie to, ze jakos nie widze problemu z chinczykami, ale nie ma co generalizowac, ze dotyczy on tylko ich. szczegolnie wlasnie w przypadku gdzie europejski automotive staje sie bardziej chinski niz europejski. wiadomo, czysto-chinskie marki maja teraz wiekszy problem logistyczny, bo dopiero sie "rozkladaja z majdanem" . bardziej chodzi tutaj o panujacy hejt i dezinformacje. jakies, takie nakrecanie sie, ze moze byc juz tylko gorzej. akurat w to watpie, mimo, ze jak bede bral nowe auto, marki chinskie-koreanskie-dalekiego wschodu, beda trzecim-czwartym wyborem. jezeli w ogole. brac chinczyka, to europejskiego
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 11:02 Opublikowano Piątek o 11:02 Godzinę temu, Cappucino napisał(a): Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka? Te pierwsze bo Chińczyki tracą aktualizacje po 6 msc od premiery... A Samsung przez 2-3 lata wypuszcza nowe wersje Andka + łatki są na 5 lat chyba. Xiaomi po 6 msc już zwłoka 2-3 msc w łatkach 1
Grexons 7 Opublikowano Piątek o 12:13 Opublikowano Piątek o 12:13 2 godziny temu, Cappucino napisał(a): Nie, to zautomatyzowany manual z dwoma sprzęgłami. Żle napisałem, ale chyba każdy choć trochę sie interesujący wie że tam są dwa sprzęgła aktualnie mam DQ200 i jedna wymianę sprzęgieł za sobą i jakoś to działa. W poprzednim samochodzie miałem DQ250 po programie i 480NM w benzynie i to było zacne połączenie 2 godziny temu, Cappucino napisał(a): Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka? Ja to chyba jestem jednak pro chińczyk bo wprawdzie aktualnie mam Motorole, ale właśnie jedzie do mnie oppo find x9 pro czyli chińczyk z krwi i kości. Jakoś bardziej pasuje mi ten rozwój jako całość (nie mówiąc o baterii gdzie S26ultra ma mieć nadal 5000mah) niż taka stagnacja choćby Korei.
Cappucino 222 Opublikowano Piątek o 12:31 Opublikowano Piątek o 12:31 16 minut temu, Grexons napisał(a): Żle napisałem, ale chyba każdy choć trochę sie interesujący wie że tam są dwa sprzęgła aktualnie mam DQ200 i jedna wymianę sprzęgieł za sobą Ta skrzynia ma fabrycznie za mało oleju, zaleca się zalanie dużo większą ilością niż deklaruje producent i powinna dłużej śmigać.
Grexons 7 Opublikowano Piątek o 12:37 Opublikowano Piątek o 12:37 Tak też uczyniłem i przy wymianie dolali więcej.
Katystopej 980 Opublikowano Piątek o 13:09 Opublikowano Piątek o 13:09 (edytowane) 4 godziny temu, trepek napisał(a): Więc jak w chińskich samochodach brakuje tak oczywistych części jak elementy zawieszenia to co będzie w przypadku tych bardziej egzotycznych? Tata mój kilka miesięcy temu pojechał służbowym ZSem na serwis olejowy, poprosił również o wymianę wycieraczek bo one u nasz szybko się niszczą na budowach, powiedzieli że wycieraczki płyną, będą do 2msc, trzeba było kupić zamienniki na allegro Edytowane Piątek o 13:09 przez Katystopej
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 13:37 Opublikowano Piątek o 13:37 (edytowane) Godzinę temu, Cappucino napisał(a): Ta skrzynia ma fabrycznie za mało oleju, zaleca się zalanie dużo większą ilością niż deklaruje producent i powinna dłużej śmigać. Przy suchym sprzęgle? Tam przede wszystkim program trzeba robić, jak to od 10 km/h jedzie na półsprzęgle i 2 biegu to jak mają sprzęgła nie siadać. Jełopy z VW. No ale to już pochodna "ekologii". Edytowane Piątek o 13:38 przez galakty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się