Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam kupkę wstydu prawie sto lat, prędzej niż gierki skończy się świat... no, ale myślałem o zakupie nowego PC. Niedługo. Nie teraz, bo nie mam głowy do tych dwóch generacji AMD, tanich, choć popsutych Inteli, drogiego RAM-u, chłodzeń GPU - z których pewnie każde ma wady, spieprzonych wtyczek, półtonowych wiatraczków na cepy, stu modeli płyt głównych... 

Ale na rynku robi się niewesoło. Kupować na siłę, czekać i obserwować? Może to jest ten moment, tak samo jak sześć lat temu, gdy kupiłem tanio 2060S, a potem wiadomo, co nastąpiło?... 

 

Jak wy na to patrzycie, jesteście w podobnej sytuacji? Internety nakręcają się coraz bardziej... a ja nie mam pensji lekarza 100k ani informatyka 20k... :)

 

Edytowane przez Zas
Opublikowano (edytowane)

Ja ci nie trzeba na dziś i chcesz trochę taniej to czekaj do lata. Jeśli nie będzie jakiegoś nietypowego armagedonu na świecie to wtedy są zwykle najniższe ceny na podzespoły i sklepy robią najlepsze promocje bo większość ludu w lecie wydaje kasę na urlopy, rowery i tego typu hobby, a nie gierki i elektronikę :E 

 

Teraz w zimie opłaca się kupić np. rower bo dobre promocje :E 

Edytowane przez lukadd
Opublikowano

Obecnie jest raczej słaby moment na składanie PC, gdybyś przyszedł może z miesiąc wcześniej przed podwyżkami cen RAM-u, to sytuacja wyglądałaby inaczej. Poza tym tak patrząc na rynek, to ostatnio wszystko z dnia na dzień drożeje, co może wynikać z nadchodzącego black friday i świąt. 

 

Jeśli masz obecnie zestaw z sygnaturki i do tego pełno zaległych tytułów, to osobiście raczej wstrzymałbym się z upgarde jeśli wydanie tych minimum 5-6 tysięcy to dla ciebie nie mały wydatek. Bądź co bądź jak trochę zjedziesz z detali to nadal na twoim sprzęcie da się pograć.

 

Jak co roku, pewnie w okolicach wiosny, początku lata ceny podzespołów będą lepsze i będzie opcja wyrwać coś na promce. Jedynie RAM i dyski mogą nie wrócić do dawnych cen, no ale się zobaczy.

 

 

Ewentualnie jest jeszcze opcja na upgarde zestawu z sygnaturki, bo jak grasz w 1440p to wrzucając Ryzena 7 5700X + jakiegoś RX 9070 / RTX 5070 robisz solidny skok wydajności w cenie poniżej 3k

 

 

Opublikowano (edytowane)

No ale wiesz, te 200-300 zł na RAM-ie to jeszcze nie jest dramat. W 2019 dałem za ! TB SSD 650 zł, a wartość tych 600 zł była większa niż teraz. Przepłacić na jednej rzeczy 300-500 zł to nadal lepiej niż przepłacić 3000 zł na kilku :). Choć nie ukrywam, że PC wolałbym znowu złożyć na kilka lat i to wtedy, gdy ogarnę ważniejsze życiowe tematy... 

Z drugiej strony GPU - pomijając apogeum coinowego szaleństwa - specjalnie nie staniały. Może szykuje się kolejny permanentny skok cen... Z jeszcze innej strony nastroje konsumentów na szeroko pojętym zachodzie chyba są takie sobie, wbrew propagandzie korporacji? 

 

Upgrade to chyba za dużo zachodu i za duże ryzyko - stara płyta, zasilacz co ma już ma 10 lat... chyba wolałbym nic poza obudową i dyskami nie zostawiać :)

Edytowane przez Zas
Opublikowano

Bardziej 400-500 zł na RAM, jeszcze niedawno (październik) płaciło się za kości 32GB DDR5 coś koło 370 zł, dziś płacisz ~800-900 zł ;) 

 

Inne rzeczy też podrożały o 10-20% w ciągu ostatniego miesiąca i jest mniej promek, no ale to pewnie pompowanie przed świętami + przed black friday. 

 


GPU obecnie trzymają ceny od dłuższego czasu, ewentualne podwyżki to właśnie te świąteczne tematy. Ale kto wie co będzie po nowym roku, może też wystrzelić z tego samego powodu co dyski czy RAM - ogromny popyt na pamięci w związku z rozwojem AI. 

Opublikowano (edytowane)

Gdy będzie potrzeba to kup sobie ryzena 5600 / 5700x, podkręcisz ram lub kupisz ddr4 3200mhz do podkręcania na 3600mhz i będziesz miał luz na jeszcze 2-3-8 lat. :E
3200mhz idzie jeszcze złapać wśród używanych w miarę tanio ~150 zł lub nawet mniej, ale tam jest chaos.
Zasilacz jeśli jest stary, to możesz szukać jakiegoś młodego Seasonic z dowodem zakupu lub datą + sklep i masz ~7-9 lat gwarancji za 200 zł. Obecny sprzedasz za ileś tam i nie będzie źle.
Ewentualnie jak cię korci to można zrobić podmiankę na taniego intela LGA1700, bo tam każda płyta ma przynajmniej PCIE 4.0,  h610m obsługuje tylko <=3200mhz ddr4.
W praktyce zostaw to co masz i podmieniaj jak będzie dobra okazja, choćby na zasilacz i kartę, jeśli potrzeba.

 

Ponoć w drugim kwartale 2026r wzrosty mają paść na twarz. Na razie i tak zagrasz we wszystko, a gier wart uwagi i tak nie ma dużo. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

tak naprawde to nikt nie wie co bedzie (w sensie cen rynkowych) za miesiąc , dwa, trzy , cztery czy za rok...a jesli mówi ze wie to kłamie. Wiec jesli podejmiesz jakąs decyzje i okaże sie przypadkowo zła to zawsze znajdą sie ludzie którzy powiedzą "a nie mowiłem". To jest zawsze pewnego rodzaju loteria (niezależnie od tego jaki budżet chce się przeznaczyć na upgrade).

ujme to w paru prostych zasadach:

1) masz duże ciśnienie to kup teraz, nie masz ciśnienia to czekaj
2) jak już przyjdzie do kupowania to określ realny budżet (im większy tym większy progress uzyskasz), rozważ też zakup ratalny (wiele osób tak kupuje )

jak już przemyslisz punkt 1 i punkt 2 to możesz wrócić do tego wątku i napisać: Panowie, nadszedł juz czas, chce kupić sprzęt, kasy mam do wydania tyle i tyle , pomóżcie.

A te ciągłe rozkminy "czy jak kupie teraz to zrobie zle czy dobrze" moim zdaniem nie mają większego sensu, dopiero przyszłosc nam odpowiada na to pytanie, a tej nie znamy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...