Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, MadDog napisał(a):

W tej cenie masz np. AORUS FO27Q2 albo MSI 271QPX E2. Do MSI masz teraz dodatkowo bundla Monster Hunter Wilds i 30 dolców na Steam Wallet.

Czy zauważę dużą różnicę w jakości obrazu w grach w stosunku do mojego obecnego monitora? 

IMG_7674.jpeg

Opublikowano

Wada IPSów to przede wszystkim brak czerni, srebrzenie czy tzw. "backlight bleeding". 

Moja rada - zanim napalisz się na OLEDa to poczytaj i popatrz sobie na VRR Flicker, gorsza jakość czcionek (ale moim zdaniem nie ma tragedii) i wypalanie ekranów. Jeśli te rzeczy nie będą Ci przeszkadzać to wtedy śmiało bierz. Najgorszą z tego wszystkiego dla mnie to jest VRR Flicker. 

Opublikowano (edytowane)

Skoro już vrr flicker jest wspomniany...

Nie można po prostu ustawić dowolnego stałego fps, przez co nie będą zachodzić zmiany odświeżania, ale przynajmniej frame pacing będzie dobry?

Chciałbym móc ustawić sobie stałe 40, 45, 50, 55fps, a nie tylko 30, 40, 60, 120fps, które pasuje do 120hz w moim TV. :P

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
Godzinę temu, musichunter1x napisał(a):

Chciałbym móc ustawić sobie stałe 40, 45, 50, 55fps, a nie tylko 30, 40, 60, 120fps, które pasuje do 120hz w moim TV. :P

Pogoogluj, widywałem dyskusje o modyfikacji różnych rzeczy w TV. Zobacz. Może akurat się da.

Opublikowano
2 godziny temu, VRman napisał(a):

Pogoogluj, widywałem dyskusje o modyfikacji różnych rzeczy w TV. Zobacz. Może akurat się da.

Aż tak nie pali mi się, aby zmodyfikować częstotliwość odświeżania do 90 / 110hz lub 45 / 55hz, szkoda że nie można wymusić z poziomu komputera, a próbowałem. Przy VRR pewnie jest to bezproblemowo możliwe.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, galakty napisał(a):

Rozdmuchany problem.

Dokładnie, gram sobie w WZ z VRR i fps sobie lata 130-150-200 tak jak kiedyś na IPS z gsynciem bez żadnych problemów.

 

To problem głównie dla ludzi lubiących się w graniu z dropami do 30-40fps. Generalnie wszyscy straszą a w większości przypadków będzie po prostu działać.

 

  

7 godzin temu, Kiper09 napisał(a):

Aż tak? 😂

Tak, czarna tapeta na pulpit robi wrażenie :D

Edytowane przez Wu70
  • Upvote 1
Opublikowano

Lol - VRR Flicker nie tylko występuje przez skoki frametimu ale bardzo często występuje w ciemnych scenach w grach przy normalnych wartościach FPS.

Na szczęście nie występuje to aż nadto ale potrafi irytować. Kupujesz monitor za kupę kasy a tu się okazuje, że w różnych sytuacjach obraz ci miga jak głupi.

Wg mnie to nie rozdmuchany problem a największa bolączka monitorów OLED i przez chwilę nawet miałem chęć zwrócić go z powrotem do sklepu.

Można na szczęście temu zaradzić wyłączając freesync/gsync no ale wtedy mamy trochę mniej płynny obraz. Pal licho jak mamy ilość klatek w górnym zakresie odświeżania OLEDa bo OLEDy są bardzo szybkie ale jak już działamy np. w zakresie 60-100Hz to ja osobiście widzę już brak freesynca.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Nie strasz :(

 

Oby nie. Paneli nie robi się dla jednego producenta monitorów. Może wystarczy zerknąć na innych producentów.

Jakbym miał strzelać, to może obsuwa premiery.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
W dniu 28.02.2025 o 21:24, Rico650 napisał(a):

Chyba się zaczynam przekonywać do trybu HDR. Obecnie ogrywam Avatara i powiem Wam, że kosmos. W Cyberpunku jakoś ten tryb mi nie siedział,

W Cyberpunku musisz wybrać odpowiedni tryb, bo jeden jest oszukany i nie pamiętam który :E 
Do tego maksymalną jasność monitora możesz tam ustawić, a domyślnie może być za mało lub za dużo. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

A jakie masz gpu bo wlasnie gigus nie ma certyfikatu nvidia i jestem ciekaw jak z nvidia dziala?

Nvidia, 3090 działa pięknie z VRR w WZ, limit jak wcześniej 237 klatek i sobie działa plug&play

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, VRman napisał(a):

Nie strasz :(

 

Oby nie. Paneli nie robi się dla jednego producenta monitorów. Może wystarczy zerknąć na innych producentów.

Jakbym miał strzelać, to może obsuwa premiery.

Zgadza się. Dlatego pierwsze co poszukałem jakichkolwiek informacji w sieci odnośnie innych producentów. Cisza. A mentalnie się już nastawiłem, że w marcu siądzie pierwszy OLED. To wykasowanie z strony producenta MSI nie wróży dobrze. Jakbyście coś zasłyszeli to podrzućcie proszę :)

  • Upvote 1
Opublikowano

Szczerze? Nie pamiętam. Jakoś w styczniu gdzieś na jakiejś stronce mi się rzuciło jak zaczęło się robić głośno na temat tej matrycy. Nie mniej nadal jest zastanawiające, że opis tego monitora zniknął z strony producenta. 

Opublikowano
2 godziny temu, musichunter1x napisał(a):

W Cyberpunku musisz wybrać odpowiedni tryb, bo jeden jest oszukany i nie pamiętam który :E 
Do tego maksymalną jasność monitora możesz tam ustawić, a domyślnie może być za mało lub za dużo. 

w cp2077 trzeba przede wszystkim obniżyć punkt czerni, bo czarny jest szary, a przez to traci się na kontraście

Opublikowano
20 minut temu, Krzyzak napisał(a):

Szczerze? Nie pamiętam. Jakoś w styczniu gdzieś na jakiejś stronce mi się rzuciło jak zaczęło się robić głośno na temat tej matrycy. Nie mniej nadal jest zastanawiające, że opis tego monitora zniknął z strony producenta. 

To nic nie znaczy inni producenci też mają modele 500Hz QD, ale są niedostępne na stronie z opisem.

 

Opublikowano
8 godzin temu, musichunter1x napisał(a):

W Cyberpunku musisz wybrać odpowiedni tryb, bo jeden jest oszukany i nie pamiętam który :E 
Do tego maksymalną jasność monitora możesz tam ustawić, a domyślnie może być za mało lub za dużo. 

Już jest tylko jeden.

Opublikowano
13 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Dokładnie, gram sobie w WZ z VRR i fps sobie lata 130-150-200 tak jak kiedyś na IPS z gsynciem bez żadnych problemów.

 

To problem głównie dla ludzi lubiących się w graniu z dropami do 30-40fps. Generalnie wszyscy straszą a w większości przypadków będzie po prostu działać.

 

No i mruga przy wczytywaniu mapy itp. W grze? Chyba tylko Tarkov mi mrugał, ale tak samo na miniled było i to wina gry, a nie monitora de facto.

 

Ciemne sceny? Nie mruga. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...