Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A kto tak uwaza? Wiadomo ze roznica bedzie, ale delikatna a nie 3x wieksza.

C4 jest lepszy i to zauwazalnie od tego modelu co masz w sygnaturce, bo nie zapominaj ze jak juz kupisz ten tv za 15k to musisz robic to co roku jezeli chcesz zawsze byc na szczycie.

A do tego zeby juz bardzo dobrze sie bawic w oled hdr tak jak Odin pisal 4k wystarczy.

Opublikowano

Jeszcze jakbyś napisał o wielkościach ekranów to bym nic nie pisał ale żeś taka bzdurę walna z ta cena ze trzeba było zareagować :D

 

Zapamiętaj sobie raz, jeśli mówimy o OLED'ach to nie ma praktycznie możliwości wręcz zobaczenia różnic miedzy ekranami szczególnie gdy są skalibrowane.

Mogą występować różnice w maksymalnej jasności miedzy generacjami ale jakość obrazu jest praktycznie wszędzie taka sama, nie ważne czy kupisz najtańszy model z 60Hz odświeżaniem czy topke co ci się rozwija jak tapeta za grube miliony.

Rożnicę masz w kolorach na matrycach Samsunga QDOLED bo stosuje on czyste RGB (gdzie w LG masz WRGB stand nazwy ich paneli to WOLED), ale nawet tam wątpię ze zwykły kowalski będzie w stanie wyłapać te różnice jeśli nie będzie miał obydwu TV obok siebie.

 

To jest piękne w oledzie ze nie ważne praktycznie jaki to panel i model, jeśli jest dobrze ogarnięty elektronicznie (a takie są zawsze LG i Samsungi) to obraz na nich będzie topowy.

 

BTW. LG coś kombinuje z ekranami RGB które zapewne najpierw pojawia się w monitorach bo tam najwięcej się narzeka na układ pikseli WRGB.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Sheenek napisał(a):

C4 jest lepszy i to zauwazalnie od tego modelu co masz w sygnaturce, bo nie zapominaj ze jak juz kupisz ten tv za 15k to musisz robic to co roku jezeli chcesz zawsze byc na szczycie

Nie porównuje tego do mojego TV tylko ogólnie… Za 3K masz napis na pudełku a nie „prawdziwy” OLED i HDR. Mówię oczywiście o 65’ i więcej. Pewnie mniejsze ekrany w tych widełkach coś znajdziesz. 

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano

No jak doklejasz sobie warunek ze musi byc 65" to inna kwestia, bo 55" do grania bez problemu fajnego zlapiesz.

14 minut temu, tgolik napisał(a):

W Oledach LG 2025, różnice w jasności HDR są bardzo duże między kolejnymi półkami cenowymi. A G5 ma mieć w ogóle absurdalny poziom jasności.

To prawda ze w tej generacji spora roznica jest.

 

Niemniej do fajnego grania jak komus 55" wystarcza to za 4.5k masz swietny sprzet.

Opublikowano
7 minut temu, userKAMIL napisał(a):

Nie porównuje tego do mojego TV tylko ogólnie… Za 3K masz napis na pudełku a nie prawdziwy OLED i HDR. Mówię oczywiście o 65’ i więcej. Pewnie mniejsze ekrany w tych widełkach coś znajdziesz. 

Bzdury wypisujesz. Nie wiesz totalnie w jaki sposób działa rynek TV.

 

Co roku takie LG wydaję nową serie. LG C3 - C4 - C5 itd.

 

Taki LG C4 w formacie 65" rok temu premierowo miał cenę ~3k euro :E, obecnie jest do kupienia za ~1.3k euro  :E

 

Czyli według twojej logiki rok wcześniej za 3k euro czyli ~12k pln był wypasem, a dzisiaj już jest złomem bo kosztuję ~5k pln :E

 

Tak to działa, premierowe ceny są kosmiczne a ceny znacznie spadają już po kilku miesiącach od premiery, a po ~blisko roku już kosmicznie. A cena zależy znacznie od wielkości. 55" C4 premierowo kosztował 2.4k euro teraz 1k euro. I to dalej ten sam TV :E

 

 

  • Like 1
  • Upvote 7
Opublikowano
41 minut temu, Sheenek napisał(a):

Panie, z jakimi kodami? Skąd te kody bo ja niedługo kupuje.. 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, lukadd napisał(a):

Taki LG C4 w formacie 65" rok temu premierowo miał cenę ~3k euro :E, obecnie jest do kupienia za ~1.3k euro  :E

To teraz znajdź mi taką sama jakość 65’ za 3000zl. 🤷

To, że cena spada ameryki nie odkryłeś.  

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, userKAMIL napisał(a):

To teraz znajdź mi taką sama jakość 65’ za 3000zl. 🤷

Zejdziesz z 65" na 55" dalej masz świetną jakość Oleda C4, tyle, że w mniejszym rozmiarze. A takie C4" 55" w promkach były nawet po 800euro czyli ~3.4k pln.

 

Więc tak można kupić świetnego Oleda w bardzo dobrej cenie. Nie trzeba wydawać 15k :E wystarczy poczekać kilka miesięcy od premiery i można wyrwać kosmicznie taniej.

 

 

Zobacz promka dosłownie z wczoraj na 77" C4 Oled :E  4600euro premierowa cena teraz nowy sezon i za 1700 z hakiem do kupienia :E Ten sam nówka TV. 

A już od kilku miesięcy można było je wyrywać za ~2k euro. 77" C4. Tak to działa w tej branży.

2553391_1.jpg

Edytowane przez lukadd
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Nie wydałeś 15k na OLEDa to nie wiesz co to OLED :E Kij z tym, że wczoraj kosztował 15k a dzisiaj ponad połowę mniej. To już nie ta sama jakość :D 

Edytowane przez Necronom
  • Haha 4
Opublikowano

Skąd was tu dokleili? :D

 

Godzinę temu, Sheenek napisał(a):

To prawda ze w tej generacji spora roznica jest.

Bo to sklejka kilku generacji pod nowymi nazwami 8:E

Który to już raz C5 wychodzi z nową nazwą to już dawno można się pogubić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...