Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@Krzysiak Daj im spokój. Wyobraź sobie, że masz forum bez ludzi, a Twoja ukochana firma totalnie przestaje się liczyć w gamingu... Wiesz jaka tam musi być depresja? :(

Ciekawe, bo nigdzie w tekstach i komentarzach czytelników nie ma śladu o tym co piszesz, nikt tam nie optuje za Intelem, więc kolejne bzdury. Widać masz jakąś fiksację nie da się ukryć. Bez tego żyć nie możesz? :)

Życie tam zdaje toczy się na portalu nie na forum, pod artem masz prawie 400 komenatrzy. Musisz się z tym pogodzić i najlepiej zająć naszym podwórkiem, a nie ciągle zerkać do somsiada :D 

Widzę nic się nie zmieniło bo razem z krzysiem szukacie dymu, jakby ostatnio było mało i przez to zamknęli nam PClaba ;) 

Edytowane przez Piła
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Marcusfff napisał(a):

Pewnie to pytanie już padło, ale nie mogę znaleźć. Czy ktoś ma blade pojęcie albo domniemanie o której rusza sprzedaż proca?

17:00

Edytowane przez Umpero
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Piła napisał(a):

Ciekawe, bo nigdzie w tekstach i komentarzach czytelników nie ma śladu o tym co piszesz, więc kolejne bzdury, widać masz jakąś fiksację nie da się ukryć. Bez tego żyć nie możesz :)

Weź już odbij typie, bo nudny się robisz z tym bronieniem PPC. Jak chcesz to pewnie chłopaki Ci chętnie powklejają screeny, jak nas cisnęli po premierze 15 gen w tych swoich upośledzonych komentarzach. 

 

Personalnie. Łącznie z @tomcug. Więc skończ pisać te swoje głupoty nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. 

Edytowane przez PiPoLiNiO
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, sniper76 napisał(a):

@aureumchaos

Wziąłem pastę Noctua NT-H2 której nie trzeba wygrzewać i od razu działa poprawnie :) po za tym Masz przynajmniej 3 lata z głowy.

Dostałem tą pastę z chłodzeniem. I musiałem ściągać bo zupełnie nie chciała się rozprowadzać. Wróciłem do NT-H1.

Edytowane przez bourne2008
Opublikowano
17 godzin temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Będziesz płakać? 

Bez osobistych wycieczek proszę, rozmowa jest o procesorach a nie portalach i ich metodach testowych.

23 minuty temu, Piła napisał(a):

Widzę nic się nie zmieniło bo razem z krzysiem szukacie dymu, jakby ostatnio było mało i przez to zamknęli nam PClaba ;) 

Panowie, obaj już kończcie ten spór, i wracamy do tematu wątku.

Opublikowano
50 minut temu, razeks napisał(a):

Przecież ten 9800x3d jest kotem niesamowitym, premiera roku. Pod 5090 to nie widzę żadnej innej możliwej opcji bo każdy inny proc będzie go blokować. A w sumie karty pokroju 4090/5080 w 1440p też pokażą pełnię mocy tylko na 9800x3d.

Niby tak, ale 5800X3D i tak zapewnia stabilne 1%, i 0.1% w większości gier. Więcej FPS uzyskam ze zmiany 4070 na potencjalnego 6070, niż samej zmiany procesora, a nawet można zaczekać aż 9800 będzie po 1400-1500 zł. To jest procesor dla osób które mają już teraz 4090 albo planują 5090. Fajnie że 9800 generuje 400 klatek w F1, ale monitor 165 Hz się chyba nudzi :E Fajnie, że 9800 ma 140 klatek w Cyberze, ale to chyba tylko z 4090, bo na 4080 pewnie różnica byłaby mniejsza. 

Opublikowano

Dzisiaj dopiero zauważyłem testy u Liptona, wygląda że nowy rysiek w grach pięknie pozamiatał. Teraz poczekam jakiś czas aż cena spadnie i uciekam od tej pobłądzonej niebieskiej strony mocy.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, bourne2008 napisał(a):

To przez niego

 

 

"Legendarne" słowa wypowiedział Raja - "very cool, very quiet, amazing oc", aczkolwiek to było chyba w kontekście GPU.

Edytowane przez DR3GGO
  • Like 1
Opublikowano
20 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Weź już odbij typie, bo nudny się robisz z tym bronieniem PPC. Jak chcesz to pewnie chłopaki Ci chętnie powklejają screeny, jak nas cisnęli po premierze 15 gen w tych swoich upośledzonych komentarzach. 

 

Personalnie. Łącznie z @tomcug. Więc skończ pisać te swoje głupoty nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. 

Nie typie, to ty byłeś prowodyrem wojenek i chamstwa, a teraz zgrywasz ofiarę. Takie same screeny są na ciebie gdzie pokazałaś swój wybitny poziom, a robiłeś to od dłuuugiego czasu. Nawet Kadjo ci zwracał uwagę, pewnie niesłusznie ;) Czytam jedno i drugie miejsce, tam zaczęli się do kilku userów z PCL przywalać bo sami robiliście gnój. Tomcuga żadna inwektywa nie dotknęła (chyba  że komentarz wywalili), kolejna ściema. Teraz widzę przenosisz swoje zwyczaje tutaj, aby pewnie ubogacić wartość tego forum. Jakoś inni potrafią się opanować, a ty zwyczajnie kłamiesz na temat wyników, podejścia redakcji czy czytelników. Masz jaką obsesję. Jako społeczność forum nie powinniśmy czegoś takiego tolerować niezależnie od medium o jakim się ktokolwiek wypowiada. To miejsce powinno być ostoją normalności, szacunku i uczciwości. Wiesz dlaczego tam nikt pod testem 9800X3D słowem się o forum i o was nie zająknął? Bo ich nie obchodzi, widać zwady tam nie szukają jak nie są prowokowani. Bierz przykład.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mistrzu @tomcug, byłeś ujęte razem ze mną, @Krzysiak i kilkoma innymi czy nie byłeś? :)

No jak "byłeś ujęty" w kontekście że w jednym poście was wymieniono, to faktycznie zbrodnia, chyba że sugerujesz iż towarzystwo dla tomcuga nieciekawe :D A teraz przypomnij mi czy gdzieś ktoś został tam obrażony słowem powszechnie uznawanym za wulgarne, albo sugerowano że, no nie wiem, delikatnie rzecz ujmując padł na głowę? Nie, to była twoja i dwóch kolegów domena. Weź już wreszcie zluzuj majty, bo czytanie pomówień, oszczerstw i kłamstw jest zwyczajnie męczące. Wymiana 17 procków Intela chyba nie służy... A to nie ty przypadkiem weryfikowałeś ich test CP2077 i wyszło, że masz tam zbliżony FPS? ;) Co za ironia. 

 

Nie podoba mi się taka bezsensowna nagonka i przeinaczanie faktów, bo internet jest dzisiaj zalany takim łajnem, a tutaj chciałbym szukać uczciwych i sprawdzonych informacji, a nie takiego bełkotu. Mam nadzieję że EOT i poziom ITH będzie wyższy od PCL.

Edytowane przez Piła
  • Like 2
Opublikowano

Ja na pewno nie kupie na premierę będę czekać na promocje, nie dam za proca więcej jak 1800zł, ale na pewno już 5800x(za 1250zł w czasach gdy 1800+ kosztował) się za bardzo zestarzał, kwestia czy np 7800x3d skoczą na 1200zł to się nie będę zastanawiać:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...