Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na dobranoc, jednak rzeczywiście ten nowy model DLSS z RR sporo wydajności zjada na rtx3070, ale ciekawe jak byłoby z czymś dużo lepszym z RR.
@tomcugPorównanie rtx3070 vs rtx4060ti byłoby świetne w takim przypadku, choć w sumie bezsensowne, bo Vram może się skończyć, więc może rtx3080 vs rtx4070 z transformerem na ~balance, RR oraz RT ultra w 1440p?
Taki marny rtx4060ti ma więcej AI TOPS niż rtx3090ti.

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Proszę o taga jeśli ktoś zobaczy testy w 8K, z rozbiciem na AVG i LOWS.
Na razie w tym co tu wrzucacie znalazłem dwa słupki i widzę 25-40%. Ciekawe czy są jakieś wyjątki, gdzie będzie więcej.

+40% w VR to nie byłoby tak tragicznie.

Opublikowano

Chodzi o stosunek pewnych rzeczy to ostatecznej wydajności.

Wyniki  w 8K pozwolą zgadywać jak karta wypadnie w VR, bo już są takie, którym przydałoby się renderować 90+fps przy 2-3x ilości pikseli jaką ma 4K. 

 

Opublikowano
45 minut temu, sideband napisał(a):

 

A przy kolejnej generacji to definitywnie będzie widać gdzie NV skręca i raczej to będzie AI i neural rendering.

W tym kierunku idziemy, widać jak przy standardowej rasteryzacji kuleje wydajność w 4k, a gdzie tu mowa o 8k. Wyświetlacze mają coraz wyższe odświeżanie, wymagania puchną i nie da się tego "standardowo" zaspokoić. 

 

Bardziej mnie intryguje inna sprawa, w jakim kierunku pójdą Sony i MS z konsolami przyszłej generacji. Ficzery NV idealnie pasowałyby do podniesienia płynności, dla nas premiera może wydawać się słaba, ale Kurtas może puszczać oczko. Jeśli to chwyci w konsolach to kierunek rozwoju jest nieunikniony :Crash:

Opublikowano
38 minut temu, Tornado3 napisał(a):

Może da to do myślenia co nie którym, że lekarstwem na 5xxx nie będzie 6xxx. Mam tu na myśli głównie wszystko poniżej XX90

Wystarczy spojrzeć ile Microsoft zostawia kasy u NV to wiadomo dlaczego są przychylni dla neural rendering :E

 

https://github.com/neatchee/nvidiaProfileInspectorForkAIO/releases/

 

Jak ktoś potrzebuje poprawionego nvinspectora.

 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

A ja mam wrażenie, że widzę więcej artefaktów w CP2077 :smiech:

Z ciekawości wrzuciłem te nowe biblioteki do RDR2 i od razu kwiatki wyszły :E Chodzi o radar i te kwadraty. Może za stara gra :E

RedDeadRedemption224_01.202500_35_23.png.3f2bd622a1f9c05ff685b3d8cfa704ef.png

Edytowane przez maras2574
Opublikowano

Nieźle, 536 strona była w czwartek tak po drugiej jak tutaj wchodziłem, 573 strona teraz w piątek o drugiej. Tylko zerknę na ostatnie 3 strony, nie będę oczywiście tego wszystkiego czytał. Recenzje RTX 5090 średnie, za mały przyrost mocy przy tej cenie i poborze energii.

  • Haha 1
Opublikowano
3 godziny temu, maras2574 napisał(a):

Z ciekawości wrzuciłem te nowe biblioteki do RDR2 i od razu kwiatki wyszły :E Chodzi o radar i te kwadraty. Może za stara gra :E

RedDeadRedemption224_01.202500_35_23.png.3f2bd622a1f9c05ff685b3d8cfa704ef.png

Myślę, że RDR2 to jest swego rodzaju dobry przykadl że idac dalej z ustawieniami graficznymi nic sie nie zyskuje tylko wydajnosc sapda.Tak jak producent dał Finest quality to w zasadzie to daje 99% możliwej jakosci obrazu. Osobna rzecza jest HDR w tej grze, (bardzo dobry) a czym innym te 1%, bo tesselacja wody na maxa nic nie daje a ubja wydajnosc mega mocno. I podobnie jest w tych nowych grach, czesto tam opcja pomiedzy ULTRA a Cinematic czy UBER nie wnosi nic a FPS /2. 

RDR2 dobra optymalizacja, piekna grafika, HDR, 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Spychcio napisał(a):

A co? Mają po 800W?:hihot:

tylko 4% wiecej PL. Chyba że jakis niereferent miałby 2 wtyczki. Ale raczej kazdy ma jedna wiec 600W max. I poleci OC pamieci wieksze, bo niereferenty powinny miec lepsze chlodzenie na VRAM

Edytowane przez maxmaster027

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...