Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

 

 

4 godziny temu, X360 napisał(a):

Ja do Tomcuga napisałem że z DLSS Quality jest większe zużycie VRAM,niż w natywnej rozdzielczości według ciebie.

Mam nadzieję że zareaguje. On jest szefem portalu,i raczej nie powinienen sobie pozwolić na pisanie takich totalnych bzdur na swoim portalu IT.

Bo brak tak podstawowej,elementarnej wiedzy jak twojej, jest niespotykany i nieprawdopodobny na jakimkolwiek innym portalu IT.

 

Screenshot(544).thumb.png.437b7fff00e024b7555a1efc8a691234.png
Screenshot(543).thumb.png.6eb952dc5e5053d8a096b697d64cb7d6.png

DLSS ULTRA P vs DLAA na max ustawieniach

Zobacz że nawet 864p upscalowane do 4k bierze 10GB :O 

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

 

 

 

 

 

 

 

 

Screenshot(544).thumb.png.437b7fff00e024b7555a1efc8a691234.png
Screenshot(543).thumb.png.6eb952dc5e5053d8a096b697d64cb7d6.png

DLSS ULTRA P vs DLAA na max ustawieniach

Zobacz że nawet 864p upscalowane do 4k bierze 10GB :O 

Bierze 10GB,a w natywnej-DLAA bierze 15GB Cyberpunk

A Kadajo i Sideband twierdzą że jest na odwrót.Że z tym DLSS 864p bierze więcej VRAM,niż natywna...

Jak włączysz DLSS Quality,będzie nadal mniejsze zużycie VRAM niż w natywnej-DLAA

No ręce po prostu opadają,na to co oni powypisywali...

Edytowane przez X360
Opublikowano

Ale im chodzi o to, że w 864p bierze mniej bez DLSS chyba. W sumie to nie wiem dokładnie. 

W każdym bądż razie jak chcesz posłuchac cos od ludzi, którzy maja pojecie tu masz wywiad z Devsami od Dooma


Całkiem ciekawy, mowia tam min. że DOOM w najnowszym patchu wykorzystuje w pełni Shader Execution Rendering. itp idt innymi slowy w pełni wykorzystuje potencjał architektury Ada lovelace. Czyli trzeba bylo czekac ponad 2.5 prawie 3 lata od premiery na gre, ktora wykorzysta architekture karty graficznej :P 

A do innych  @Karro czy @Kyle  UE niezbyt lubi sie z blackwellem, natomaist jak spojrzycie na gry na najnowszym Frostbite np FC 25 albo Battlefield 6, to juz zupełnie inne rozdanie. Lipton jest raczej dobrym recenzentem, natomiast dobór gier z reguly kazdy reviewer sobie indywidualnie wyznacza a to tez ma znaczenie.


 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie sprawdzisz tego, ponieważ DLAA vs natywne nawet bez TAA pokaże mniejsze użycie dla DLAA w sofcie, którego używacie ;) Hwinfo też pokazuje bzdury w kwestii alokacji vs rzeczywistego wykorzystania.

A dane, które podałem pochodzą od NV ;)

Edytowane przez sideband
Opublikowano
6 godzin temu, Karro napisał(a):

10vs 15 GB to ogromna różnica ale nie ważne może być i 0.5 . Dlss zmniejsza a nie zwiększa . Tak było i będzie . Nowe  ma nawet kompresować ,tworzyć tekstury czy coś tam takiego pisali. I nie, 5080 w indianie i każdej innej grze będzie szybsze od 4080

No niby tak, ale dalej potrzebujesz sporo pamieci dla DLSS.

Co innego jeżeli mówimy o wydajnosci w indianie no i wydajnosci po OC ogólnie, gdzie blackwelle maja wiekszy zapas mocy anizeli wczesniejsze wersje. 

Opublikowano
10 godzin temu, Karro napisał(a):

z internetów

Ześ sie zafiksował na jakimś błedzie liptona

Pewnie blad szkolny nie zrestował gry po zmianie ustawień.

W wiekszosci dziala,nie wszędzie

Ty nie masz masz na nazwisko czasem „Pomyłka” ? 🤣 

Opublikowano
49 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

No niby tak, ale dalej potrzebujesz sporo pamieci dla DLSS.

Co innego jeżeli mówimy o wydajnosci w indianie no i wydajnosci po OC ogólnie, gdzie blackwelle maja wiekszy zapas mocy anizeli wczesniejsze wersje. 

Będzie ale o jakąś śmieszną wartość a każdy oczekiwał dużo więcej.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

O błędach człowieka z jakimś tam doświadczeniem, pisze osoba mająca problem z rozszyfrowaniem 21:03 :hahaha:

Nie od dziś wiadomo że Blackwell po włączeniu RT i DLSS potrafi spaść do wydajności 4080 Ady :D Taka udana generacja 🤣

12 godzin temu, Karro napisał(a):

On sie tylko pomylił

Pełno w testach pomyłek

Jakiś dowód ? 

12 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie napiszę ci, jak ty wyglądasz, nie potrafiąc odszyfrować 21:03 :boink:

 

Niestety myślenie u niektórych nie jest mocną stroną, weź na to poprawkę ;) 

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano
44 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

Będzie ale o jakąś śmieszną wartość a każdy oczekiwał dużo więcej.

Zgadza sie, ja oczekiwałem wiecej od OC. No ale źle nie jest. Jest toteż zależne od gry i ustawien. 
asdLIP.thumb.png.1320ad7e57cc69ff003e814d16a04888.png



Screenshot(577).thumb.png.27ae3c2703dc0e5e90ac2e22626e9cb6.png
Default


Screenshot(578).thumb.png.ee1bbca2fe3af5d8507ba29e7620777c.png
OC

Czyli masz 10FPS ~ 14% i to taka średnia po OC. sa gry gdzie bedzie wiecej, a sa gry gdzie bedzie mniej.

Taka gra, która nie za bardzo jest podatna na OC to SotTR w 4k

SOTF104.thumb.jpg.813e5b46962f5394120ef4abe2b0c7fb.jpg

sotr117.thumb.jpg.fb1455b3006b8f04320af3d52e8cb816.jpg

W reszscie gierek to jest te 14-16% przynajmniej na moim GPU. Jak inni maja to tez jest loteria jaki sie komu chip trafi. 
 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

wzrostach generacyjnych.

Wzrost generacyjny miedzy 4080S, a 5080 to padlina i tu nie ma co dyskutowac ;)  I majac to gpu nie bede udawal, ze jest innaczej.

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 2
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...