Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
16 minut temu, VRman napisał(a):

Czyli jest... regres? A przecież taka moda na ECO :E

Pobór w idle zależy od wielu czynników, nastawów, konfigu windy, rozdzielczości/hz, ilości monitorów, głębi kolorów, ilości podpiętych peryferii, dysków itd. 

 

Sama karta graficzna w zależności od modelu może drastycznie się różnić poborem w idle i dokładać ładnie. Również w obrębie tego samego chipu. Np. 4090 FE ~20W, MSI Suprim ~40W :E 

 

power-idle.png

  • Thanks 1
Opublikowano
Godzinę temu, Pavel87 napisał(a):

To jest premium a nie jakiś tam Asrock:

https://www.morele.net/zasilacz-seasonic-prime-tx-1600-noctua-edition-1600w-ssr-1600tr2-ne-14437851

Ostatnio kumplowi składałem kompa i uparł się na ten, póki co, dwa miesiące i działa z 5090 :E 

Potwierdzam. Zasilacz działa świetnie. Przed zakupem sprawdziłem wszelakie testy, łącznie z testami Arisa z hardwarebusters i jedyne do czego się przyczepił to temperatury niektórych podzespołów przy pracy na 115 V zasilaniu i w temp otoczenia 50 stopni Celsjusza. Jako, że za ocean się nie przeprowadzam a w pokoju nie palę opon, to żaden z jego argumentów do mnie nie trafia. Argument cenowy - w momencie zakupu wersja Noctua była o 100 zł tańsza od TX-1600 Prime, więc wziąłem taką, a że są dostępne serie Platinum, Gold za pół ceny - tak jestem tego świadom, ale chciałem konkretną platformę ze sprawnością Ti. Przy wyborze zasilacza zawsze kieruje się producentem platformy (Seasonic, Super Flower, FSP, CWT, HEC, Flextronic, Great Wall, Etasis, Andyson, itp). Moimi faworytami zostali Super Flower i Seasonic, a że dostanie Leadexa 1650 Ti w EU graniczy z cudem decyzja o zakupie Seasonica. 

  • Upvote 5
Opublikowano
52 minuty temu, sideband napisał(a):

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/first-nvidia-reflex-2-tech-demo-available-for-download/

 

Nie wiem czy ktoś wrzucał wczoraj zapomniałem. To już wiadomo dlaczego Reflex 2 schowany do szafy skoro ładnie wali artami przy mniejszej ilości klatek.

Przy wiekszym FPS mega resopnsywne i malo artów, z tym tez ze mniej jest to potrzebne, najlepsze wlasnie bylo by przy okolicach 30-40fps a to niestety oprocz tego ze jest responsywne, dziala fatalnie

Opublikowano

Ale przecież tak samo FG przydałoby się właśnie tam, gdzie FPS jest mniej, ale poniżej pewnego progu zaczyna siadać, tego ktory właśnie by się najbardziej przydał :D

Najwyraźniej AI jest za cienkie w uszach aby dokonać cudów :E

Opublikowano

AI działa w świecie fizycznym, pewnych ograniczeń nie przeskoczy. Skala rozdzielczości renderowania do docelowej definiuje maksymalny możliwy wzrost wydajności, tak samo bazowy FPS definiuje minimalne opóźnienie, poniżej którego nie da się zejść. A próby łamania fizyki zawsze kończą się tak samo. NVIDIA chciała obejść fizykę z dwuslotowym Foundersem RTX 5090, to się skończyło na gorącej suszarce, teraz kolejna próba łamania fizyki z Reflex 2 i się skończy artefaktami do kwadratu przy niskim FPS (bo przy wysokim Reflex 2 do niczego nie jest potrzebny). FG sypiące artami przy niskim bazowym FPS (szczególnie przy mnożnikach ponad x2) + Reflex 2 dokładające kolejne arty od siebie, co może pójść nie tak?

Opublikowano
3 minuty temu, lukadd napisał(a):

Potrafić pewnie potrafi, ale się nie opłaca :E Lepiej iść w układy pod AI skąd czerpią najwięcej hajsów i dostosować je czasami lepiej czasami gorzej pod gierki.

Czyli nie potrafi, bo zamienia GPU w akcelerator AI który a kant dupy w grach można rozbić, jednocześnie wmawiając wszystkim (a przede wszystkim nowemu pokoleniu) ze tak ma być i ze to przyszłość i w ogóle to zamknąć mordę i zryć co dali. :E

 

Opublikowano
2 minuty temu, tomcug napisał(a):

Skoro NVIDIA "nie potrafi", to co powiedzieć o AMD? Oni z wysokiej półki już od dwóch generacji całkowicie wypadli, a licząc RT, to od 12 lat ich w niej nie ma.

Bo RT to piękna sprawa idealnie się będzie nie skalowało w nieskończoność wiec Nvidia w nieskończoność będzie teraz wmawiała ze to przyszłość gemingu.

Szkoda ze AMD musi to nadganiać zamiast wymyślać samemu coś, co by te cale RT zakopało.

No ale za mało kasy i ogólnie kogo to obchodzi.

 

Jedyna dobra technologia jaka wyszła spod reki Nvidii od czasów GTX 1080 Ti to DLSS.

To jest jedyna rzecz która faktycznie wpływa pozytywnie na jakość obrazu i poprawia jednocześnie wydajność.

Potrzebowali tylko na to 6 lat. Może na dopracowanie FG potrzebują 12 albo 20 :E

 

Ale czy Nvidia naprawdę chce abyśmy mieli dobre karty ? Czy na pewno im na tym zależy ? A nie na tym żebyśmy je musieli zmieniać co pół roku ? :E

 

 

 

Opublikowano

Ciężko konkurować z takim hegemonem. 

nVidia mogłaby kupić amd i intela i mocno by tego nie odczuła.

mi nie podoba się wymuszanie rt w nowych grach przez co mobilne sprzęty znowu zostaną daleko w tyle bo nie będą miały wydajności żeby takie gry uciągnąć.

Opublikowano
4 minuty temu, lukadd napisał(a):

Potrafić pewnie potrafi, ale się nie opłaca :E Lepiej iść w układy pod AI skąd czerpią najwięcej hajsów i dostosować je czasami lepiej czasami gorzej pod gierki.

Tylko przy AI też są potrzebne przyrosty wydajności na tensorach, a wydajność w FP8 wzrosła niewiele, a mydlą oczy FP4 jeżeli chodzi o Rubina. Dlatego lecą z TDP jak głupie :hihot:

Po Rubinie się okaże czy NV nie ma pomysłów na rozwój obecnej architektury i złapali ścianę ;)

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, tomcug napisał(a):

Skoro NVIDIA "nie potrafi", to co powiedzieć o AMD? Oni z wysokiej półki już od dwóch generacji całkowicie wypadli, a licząc RT, to od 12 lat ich w niej nie ma.

Nie ma co przesadzać. Dzięki najnowszemu FSR4 przegonili 2-letni DLSS 3,5 i do najnowszego niewiele im brakuje. A i właśnie do RT, które z generacji na generację jest coraz lepsze, ma to spore znaczenie. Widać że AMD wzięło się ostro za tę technologię po latach nokautu.

Edytowane przez Smalec
Opublikowano
27 minut temu, Kadajo napisał(a):

Ale przecież tak samo FG przydałoby się właśnie tam, gdzie FPS jest mniej, ale poniżej pewnego progu zaczyna siadać, tego ktory właśnie by się najbardziej przydał :D

Najwyraźniej AI jest za cienkie w uszach aby dokonać cudów :E

zakres minimalnego FPS 180 przy MFGx4 jest jeszcze ok, w jakiejs trudniejszej lokacji, przez wiekszosc gry bedzie to raczej zakres 200-220fps z MFGx4, to jest ok. Natomiast jeżeliby sie dało odjąc jeszcze z 5-10ms, I to bylo by MFG 200fps ale z latency 30ms. To wtedy mucha nie siada, mozna uzywac. Natomaist ten Reflex 2 z tego co mi wiadomo obniza latency na pół. Tylko co z tego skoro wyglada to beznadziejnie, juz lepiej było by żeby z tych 40-45ms odjął z 10ms na 30-35ms ale tych artów nie bylo. 

Opublikowano
18 minut temu, Dimazz napisał(a):

mi nie podoba się wymuszanie rt w nowych grach przez co mobilne sprzęty znowu zostaną daleko w tyle bo nie będą miały wydajności żeby takie gry uciągnąć.

O mobilne granie bym się nie martwił. Bo ma się dobrze jak nigdy. Ogólnie dziś indory koszą system i wiele gierek AAA :E 

 

Ostatnie premiery AAA np. Bloodlines2 to wynik ~27 k graczy w peak na steam, czy Ninja Gaiden 4 ~11k graczy.

 

Ostatnie premiery indyków:

Escape from Duckov - 255k graczy :E 

RV There Yet? -36k graczy

Opublikowano
38 minut temu, Smalec napisał(a):

Nie ma co przesadzać. Dzięki najnowszemu FSR4 przegonili 2-letni DLSS 3,5 i do najnowszego niewiele im brakuje. A i właśnie do RT, które z generacji na generację jest coraz lepsze, ma to spore znaczenie. Widać że AMD wzięło się ostro za tę technologię po latach nokautu.

Nie mają wydajnościowo nic ponad 5070 Ti w obecnej generacji i tyle w temacie. Od premiery serii GTX 900 niestety AMD nie może nawiązać walki w wysokim segmencie, seria RX 6000 to była anomalia w tym względzie, bo dzięki lepszej litografii dorównali RTX 3000, ale tylko, jeśli nie uwzględnić RT. Można się oszukiwać, ale NVIDIA dominuje ze znaczną przewagą od lat.

Opublikowano

W serii 6000 i 7000 poza RT jeszcze potężnie odstawali z upscallerami.

 

Teraz też bym się nie rozpędzał z chwaleniem FSR4, bo w ruchu to jest nadal kaszana. Nie to, że DSR4 jest w tej kwestii jakiś super.

 

Jak tylko przestali potężnie odstawać, to wrócili do wycen z dupy i znowu "to co ma Nvidia minus 50$". Problem w tym że w Europie to jest nie -50$ a wręcz +50$. 

Tak to oni odzyskają rynek, ale chyba antyków w muzeach elektroniki jak już Radeon zupełnie przestanie być widoczny w sklepach

Opublikowano (edytowane)

@tomcug

Wydaje mi się, że gdyby chcieli, to by spokojnie zrobili odpowiednika, albo nawet ciut lepszą kartę od 5080. Może po po prostu im się to nie opłaca patrząc na koszty pracy inżynierów, w stosunku do niszy jaką są karty segmentu na 5 tysięcy w górę i zapotrzebowanie na nie. Skąd to wiem? Bredzę :E

Edytowane przez Smalec
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Tylko przy AI też są potrzebne przyrosty wydajności na tensorach, a wydajność w FP8 wzrosła niewiele, a mydlą oczy FP4 jeżeli chodzi o Rubina. Dlatego lecą z TDP jak głupie :hihot:

Po Rubinie się okaże czy NV nie ma pomysłów na rozwój obecnej architektury i złapali ścianę ;)

Według mnie ścianę pokazali już w aktualnej generacji- zobacz, że wydajność wzrosła liniowo z poborem prądu... Gdyby Nvidia ponazywała karty np RTX5090-->RTX 4090Ti to tylko niuanse by zdradziły, że coś się jednak tu zmieniło więcej

Opublikowano
17 minut temu, jankooo napisał(a):

Według mnie ścianę pokazali już w aktualnej generacji- zobacz, że wydajność wzrosła liniowo z poborem prądu... Gdyby Nvidia ponazywała karty np RTX5090-->RTX 4090Ti to tylko niuanse by zdradziły, że coś się jednak tu zmieniło więcej

W cyberpunku 4k bez RT na ustawieniach ultra natywniej 5090 jest blisko 50% szybszy, wiec tutaj troche przesadzasz

Opublikowano
Godzinę temu, lukadd napisał(a):

O mobilne granie bym się nie martwił. Bo ma się dobrze jak nigdy. Ogólnie dziś indory koszą system i wiele gierek AAA :E 

 

Ostatnie premiery AAA np. Bloodlines2 to wynik ~27 k graczy w peak na steam, czy Ninja Gaiden 4 ~11k graczy.

 

Ostatnie premiery indyków:

Escape from Duckov - 255k graczy :E 

RV There Yet? -36k graczy

Ty tak serio? Gry za ponad 300zł porównujesz do jakiś tanioch?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...