Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, cichy45 napisał:

No ale bez vsynca będzie gpu pluć więcej klatek niż monitor ma herców, co jest bezsensowne, bo wtedy masz tearing i cały sens gsynca szlag trafia. A vsync przy fps = hz ekranu daje opóźnienie nie większe niż 1 klatki obrazu - nikt tego nie zauważy i nie poczuje.

Dlatego blokuje sie klatki np riva tuner ;) Ale kazdy ustawia pod siebie wiec nie mam tez zamiaru komus narzucac innych metod. Nigdy nie uzywam vsync i uzywac nie bede.

9 minut temu, galakty napisał:

Ale to jest ich wymysl ,nawet sama nvidia w instukcji nie pisze nic o vsync bo go po prostu gsync nie wymaga ;)

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, wamak napisał:

Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają

Sam limit FPS nie gwarantuje stabilnego FPS więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu - przy vsync wtedy on wchodzi do gry i opóźnia wyświetlenie zbyt szybkiej klatki tak żeby nie było tearingu.

 

Teoretycznie limit kilku fps poniżej max Hz powinien automatycznie być aktywowany przy trybie niskiego opóźnienia / reflexu ale nie w każdej grze to działa więc w tej sytuacji wchodzi limit max fps ze sterownika.

Edytowane przez cichy45
Opublikowano

A na koncu i tak vsync off jest gicio ;) : " G-SYNC is the best, most flexible syncing solution available on Nvidia hardware, with no peer (V-SYNC OFF among them) in the sheer consistency of its frame delivery."

 

No ale nie ma co drazyc, szkoly sa rozne wiec niech kazdy robi po swoejmu :D

Przed chwilą, cichy45 napisał:

więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu

Napewno przekorczy jak zrobisz limit innym programem ;) Szkoda ze odkad gsync istnieje jakos tego tearingu bez vsynca z lockiem nie widzialem :D

Opublikowano
15 minut temu, wamak napisał:

Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają włączyć Vsync. Przecież Vsync jest niepotrzebny, jak się ustawi limit klatek.

Vsync w sterowniku ON, w grze OFF. Wtedy masz najmniejsze różnice we frametime. 

Sam limit klatek może powodować "przebijanie" bariery. 

Opublikowano (edytowane)

Dobra, bo i tak przy aktywnym vsync mówimy o opóźnieniu MAX 6 milisekund przy 165 Hz i mniej przy szybszych ekranach. 

 

Konia z rzędem temu, kto w ślepym teście w powtarzalny sposób wskaże gdzie te 6ms jest więcej a gdzie mniej :)

 

Z resztą sam Carmack kiedyś powiedział (a nie można mu chyba odmówić doświadczenia z szybkimi grami) że opóźnienia poniżej 20 ms są generalnie nieodczuwalne dla ludzi.

Edytowane przez cichy45
  • Like 1
Opublikowano
19 godzin temu, m@rcinpl napisał(a):

Ale tak działa gsync.

Panel gsync on

Panel vsync on

W grze vsync off

I limiter -3hz w Panelu NV

Dokładnie tak mam zawsze ustawione i gierki hulają jak trzeba.

Opublikowano
45 minut temu, Doamdor napisał(a):

Info na temat RTX 5090 są bardzo dobre, więc idealnie będzie pasował do 9800X3D.

Ja patrzę w kierunku 5070Ti, ale odnośnie niego to nawet nie wiadomo czy pojawi się w lutym razem z 5070. 

A ja chcę kartę na poziomie 4080S z przynajmniej 16GB pamięci. 

Opublikowano
18 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Ja patrzę w kierunku 5070Ti, ale odnośnie niego to nawet nie wiadomo czy pojawi się w lutym razem z 5070. 

A ja chcę kartę na poziomie 4080S z przynajmniej 16GB pamięci. 

To czemu nie kupisz 4080S ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Wymagania wystrzeliły, ale zaczęło się to już na pierwszym verdańsku, na początku miałem 160-180FPSów a na Calderze miałem poniżej 100.  Grałem w to od początku, część ludzi może nie pamięta jakie tam były problemy techniczne, serwery wywalało czasami co mecz, a ilość bugów i ta wyblakła grafika też męczyła oko. Pograłeam jeszcze kilkaset godzin na Al-mazrach, Mnie najbardziej wkurzał zbyt mocny Aimassist, K+M praktycznie bez szans z padami. Jednych wkurzało SBK ale było coś jeszcze, dużo latało tego po reddicie coś w rodzaju większego Hp dla słabszych graczy...
    • Twoje sugestie o stronniczość stają się niesmaczne. Przyhamuj, bo to nie moja wina, że Intel potrzebuje 250 watów, żeby dorównać AMD z poborem 80 watów (vide 14900K vs 7800X3D). Poza tym każdy zainteresowany może sobie pokazać wyniki Intela z wyższym PL jednym kliknięciem myszy.
    • No to jakby zejść z dyskiem do 1TB to masz dużo wydajniejsze GPU:   https://www.mediaexpert.pl/carts/sharing/01676c4f
    • Uhm. Tak samo jak poszli opierdzielić Nvidię i AMD za cyrki z boomem na kopanie itp, co zaduszało rynek PC przecież bardzo. Nvidia swoich partnerów traktuje jak gówno a tym myślisz, że producenci RAMu, którzy z własnej woli CHCĄ niedoborów, bo już powiedzili, że nie zamierzają rozbudowywać produkcji w najbliższym roku, to się przejmą? ojojoj! Rynek pc padnie i stracimy przez to 0,1% zarobków jakie teraz doimy na AI, ojojooooooooojj. och nieee.    Niestety nikt się nie przejmuje konsekwencjami. Branża gier niszczy zainteresowanie grami z głupich powodów. Branżę VR już udusili głupimi decyzjami i nikt się nie patrzył na to, że tracą intratny i duży rynek jaki mógłby powstać po kilku latch normalności. AMD i Intel nie miały problemu gdy płyty pod nowe platformy kosztowały kupę kasy udupiając zainteresowanie nowymi prockami.    Jedyna interwencja Nvidii i rozmowy z partnerami i kanałami sprzedaży to była przed premierą serii 40xx i polegała na działaniach mających podbić ceny przez wstrzymywanie staroci w magazynach i niedopuszczenie do obniżki nadal przepompowanych cen.   Jak kolega wyżej pisze - niech ten cały PC gaming już udupią, bo serce boli jak się widzi jak go szatkują minigunem od 2021r. PC gaming w formie steam machines o mocy kartfola, w formie klonó steam decka za góry hajsu, w formie gówna na ARM z emulacją, w formie miniPC i laptopów za 3x tyle ile skrzynka, z Windowsem pełnym bugów i szpiegowania, z grami na Unreal Engine, z grami pod RT bez wersji bez RT, z DRMami oddającymi władzę nad własnym kompem chińskim korporacjom, z grami na 2/10 - niech to zdechnie już bo ciężko patrzeć na tą agonię.   PS. Kolejna przewaga grania retro.    Jak ja do mojego ulubionego kompa chcę więcej pamięci to ZA DARMO sobie dodaję, o tak:   wysarczy przesunąć suwaczek. Łyso wam teraz, pececiarze?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...