Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Miałem dzisiaj sen.
To nie był piękny sen.
Ale tak serio, serio miałem ten sen.
5090 po 16 koła %-)

Edytowane przez Mar_s
Najlepiej od razu na dwie strony, żeby nikt nie przeoczył tego wartościowego przekazu.
  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
6 godzin temu, cichy45 napisał(a):

Przynajmniej dali w wymaganiach uczciwie 4090 a nie 4080 jak przy star wars czy Alan wake mimo że każdy wie że z pt to będzie działać tragicznie na wszystkim poniżej 4090. No ale jakby dali 4090 to by ich ludzie zjedli więc wolą dać 4080 oczko niżej mimo że ta GPU się nie nada do tego. 

 

W Indiana Jones plus za szczerość.

Do Ultra 60fps 4K natywne zalecany jest RTX 4080. Więc nawet DLSS nie jest potrzebny.

Do PT/FRTR 60fps 4K DLSS Performance + Frame Generation zalecany jest RTX 4090.

 

Alan Wake 2 4K 60 fps jest z DLSS Quality + Frame Generation, tak samo jest w Cyberpunk 2077.

Indiana Jones and the Great Circle według ich tabelki, ma wyższe wymagania w 4K z PT/FRTR od Alan Wake 2, Cyberpunk 2077.

 

Jeżeli do 4K PT/FRTR  60FPS nie wystarczy sam DLSS Quality na RTX 5090, to będzie grubo. xD

Opublikowano (edytowane)

Kurde, poczytalem troche na temat Unreal Engine 5. Ogolnie bylem zdania ze ten silnik zabija FPSy, szczegolnie jak porownamy go do takiej Decimy.

 

Widzialem pare wypowiedzi bylych pracownikow duzych firm i raczej chwala UE5. Okazuje sie ze developerzy pozwalniali doswiadczonych programistow i zastapili ich nowymi. Albo inaczej, zwolnili bialych a zatrudnili kolorowych.

 

Dlatego to slaby czas zeby kupowac sobie nowe GPU. Coraz bardziej sie sklaniam do odpuszczenia sobie tej generacjii

267.png

Edytowane przez Roman_PCMR
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Roman_PCMR napisał(a):

Kurde, poczytalem troche na temat Unreal Engine 5. Ogolnie bylem zdania ze ten silnik zabija FPSy, szczegolnie jak porownamy go do takiej Decimy.

 

Widzialem pare wypowiedzi bylych pracownikow duzych firm i raczej chwala UE5. Okazuje sie ze developerzy pozwalniali doswiadczonych programistow i zastapili ich nowymi. Albo inaczej, zwolnili bialych a zatrudnili kolorowych.

 

Dlatego to slaby czas zeby kupowac sobie nowe GPU. Coraz bardziej sie sklaniam do odpuszczenia sobie tej generacjii

Silnik ma też swoje, ale na pewno wymaga ogarnięcia.

Co do doświadczonych programistów. Nie ma co się dziwić, że nie chcą pracować w gierkach. Gdzie masz crunch, całe to wciskanie tego gówna LGBTQRWSTB... terminy gonią i nieraz po kilkanaście godzin trzeba zapierdzielać.
Większość dobrze czy bardzo dobrze ogarniętych nawet w Polsce pójdzie na B2B i bez stresu wyciągnie 50k+ pracując w większości na chacie po kilka h dziennie i 5 dni w tygodniu :E

9 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

Bez ulepszaczy... żadnych?
Przypuszczam, że wątpię.

Z Wukogiem? Jeśli mowa o 60fps+ to nie widzę, żeby sobie nie poradziła w 1440p. Inaczej to będzie katastrofa z tak małego przyrostu nowej generacji :E Ogólnie, aby było przyzwoicie to powinna 5090 sobie radzić 70fps+.

 

A gdyby był taki skok jak z Ampere na Adę to można by liczyć na 90+ w 1440p w tej grze z RT, ale tak nie będzie, na pewno nie będzie 8:E

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
1 minutę temu, Roman_PCMR napisał(a):

5090 do grania w 1440p :gordon:

Myślę, że to całkiem dobrze napisane, bo jak 4090 w natywnej 4k nie radzi sobie bez rozmydlaczy, to 5090 powinna spokojnie poradzić sobie w 1440p.

  • Like 1
Opublikowano
36 minut temu, Passt napisał(a):

Ja raczej wezmę RTX 5090, bo powinna sobie poradzić w rozdziałce natywnej 1440p bez ulepszaczy z gierkami na silniku UE 5.x.

Powinna dać radę spokojnie z Black Myth Wu Kong.

Do 1440p 5090?
To raczej overkill.
Mój 3080 Ti sobie spokojnie radzi w tej rozdziałce...

 

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

ja juz to gdzies pisalem. zapomnijcie w najblizszych latach o 4k 60fps+ bez ulepszaczy z RT na katach z serii 90, jesli 5090 bedzie lykac bez DLSS i FG gry w 1440p z PT to bedzie dobrze. Cos czuje ze po Outlaws, a teraz indiana jones bedzie coraz wiecej gier w ktorych nie bedzie mozna wylaczyc RT. Oczywiscie za jakies 15 lat RT na zadnej karcie nie bedzie robilo wrazenia jak dzis np HBAO ktore kiedys masakrowalo

Edytowane przez Eltik
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Ja już kompa sobie przygotowałem pod nowe grafy. Zasilator wymieniony na 1kW, mobo wymienione na Asrocka x870 Steel Legend co by mieć PCI-E 5.0, ale póki co zostaje na 7800X3d, myślę, że do 4k więcej mi nie potrzeba póki co. Teraz tylko czekać na oficjalne ogłoszenie a później płacz i rozpacz :E

Edytowane przez GAZuOOT
Opublikowano
10 minut temu, GAZuOOT napisał(a):

Ja już kompa sobie przygotowałem pod nowe grafy. Zasilator wymieniony na 1kW, mobo wymienione na Asrocka x870 Steel Legend co by mieć PCI-E 5.0, ale póki co zostaje na 7800X3d, myślę, że do 4k więcej mi nie potrzeba póki co. Teraz tylko czekać na oficjalne ogłoszenie a później płacz i rozpacz :E

A masz podłączony dysk nvme pod to mobo?

Opublikowano
4 minuty temu, Umpero napisał(a):

A masz podłączony dysk nvme pod to mobo?

Dyskacza mam na PCI-E 4.0 i śmiga no problem. Upgrade mobo robiłem bardziej z myślą o grafach, bo powinny mieć interfejs już w wersji 5.0

Opublikowano
3 minuty temu, GAZuOOT napisał(a):

Dyskacza mam na PCI-E 4.0 i śmiga no problem. Upgrade mobo robiłem bardziej z myślą o grafach, bo powinny mieć interfejs już w wersji 5.0

A wiesz, że w tym mobo podłączając dysk nvme grafa współdzieli z nim złącze PCIE i dla grafy zostaje PCIE 5.0 x8 czyli masz PCIE 4.0 x16 ? %-)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Umpero napisał(a):

Mój 3080 Ti sobie spokojnie radzi w tej rozdziałce...

No jasne, że sobie radzi w 1440p.

 

Na samym steam jest grubo ponad 100k gierek. Ile z nich nie pójdzie na takim 3080Ti w 1440p 60fps+?

Pewnie jakoś poniżej 0,5%.

A nawet jeśli wziąć pod uwagę tylko gry nowe to może ~1-2% i to głównie tych największych gniotów zwykle nie wartych nawet tracenia czasu na ogrywanie będzie miało problemy.

 

34 minuty temu, Eltik napisał(a):

Cos czuje ze po Outlaws, a teraz indiana jones bedzie coraz wiecej gier w ktorych nie bedzie mozna wylaczyc RT.

I co z tego, że w Indianie nie możesz wyłączyć RT. Jak ta gra lata już w przedpremierowym buildzie w 4k bardzo spoko z RTGI :E

 

W Stalkerze bez grama RT masz 2 x mniej klatek jak w tej grze z GI robionym za pomocą RT :E

 

 

image.png

Edytowane przez lukadd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Ile potrwa PL2 w Twoim przykładzie? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w sekundach, bo zależy od fizycznej reakcji procesora, taktowania, napięcia i chłodzenia. Przy dobrym chłodzeniu (>250 W), procesor może utrzymywać PL2 nawet dłużej niż „Tau”, bo algorytm liczy średnią, a chwilowe szczyty nie spowodują natychmiastowego zejścia. Jeśli obciążenie jest stabilne na 250 W → średnia rośnie → po pewnym czasie (ok. 1–2× Tau) algorytm zacznie redukować moc w kierunku PL1. tylko Szacunkowo: Tau krótsze (np. 125) → PL2 zaczyna schodzić szybciej, średnia reaguje szybciej → może spaść do PL1 w kilkudziesięciu sekundach. Tau dłuższe (np. 253) → algorytm reaguje wolniej → PL2 może trwać znacznie dłużej, nawet >100 s, zanim moc spadnie w kierunku PL1, mimo że średnia z Tau zaczyna być wyższa od PL1.   Najlepiej robić samemu tety i się przekonać, bo każdy krzem cpu, cooler, konfiguracja, obciążenie itd jest inne.
    • Dla mnie to kolejny skok na kasę Iana Bella. Koleś zawsze obiecuje złote góry. Później mało materiałów reklamowych ale wygląda to całkiem ok. A do premiery jest tak szybko, że nikt się nie zdąży połapać, że to przypudrowany gniot i hajs się zgadza. 
    • @janek25 Tau Ci się tu trochę z PL1/PL2 zlewa, więc rozbijmy to na części pierwsze 😉 - 125 / 253 W – to są PL1 / PL2 (TDP / short turbo). - Tau – to zupełnie osobny parametr w sekundach (np. 28 s, 56 s), a nie „125/253”. Załóżmy więc „książkowy” przypadek Intela: - PL1 = 125 W - PL2 = 253 W - Tau = 56 s - Obciążenie ~250 W non‑stop - Chłodzenie realnie ogarnia >250 W (czyli nie wchodzisz w limit temperatury, tylko w limity mocy). ### Co się wtedy dzieje? 1. Na starcie testu CPU idzie ~250 W (okolice PL2). 2. Algorytm liczy średnią moc z „okna czasowego” Tau: - dla stałych 250 W średnia rośnie wg wykładniczej krzywej. - moment, kiedy średnia dojdzie do PL1 (125 W) wypada mniej więcej po: - t ≈ Tau * ln(2) ≈ 0,7 * Tau - przy Tau = 56 s → ~40 sekund. 3. Około tych kilkudziesięciu sekund CPU zacznie powoli zrzucać zegary, żeby średnia nie przekraczała PL1. 4. Po kilku Tau (3–5×Tau, czyli ~3–5 minut) ustali się na mocy bliskiej PL1, czyli okolice 125 W, o ile BIOS faktycznie szanuje limity Intela. ### A co z chłodzeniem 250 W+? Jeśli: - BIOS ma PL1=125, PL2=253, Tau=56 _i nie są podniesione_, - chłodzenie wyrabia, to i tak długoterminowo zejdzie do ~125 W – bo to wymusza algorytm PL1+Tau, a nie termika. Żeby 250 W „leciało wiecznie”, musi być: - PL1 = PL2 = 253 W albo - PL1 mocno podbite powyżej 125 W albo - Tau ustawione na mega wysokie + „fabryczne OC” płyty (co większość Z690/Z790 robi: PL1=PL2, Tau=max/unlimited). --- Czyli odpowiadając wprost na Twoje pytanie dla scenariusza *czysto po spec Intela*: - przy 125/253 i Tau=56 s oraz stałych 250 W: - po ~40 s algorytm zacznie ściągać moc, - po kilku minutach ustali się mniej więcej w okolicach PL1 ≈ 125 W, - chłodzenie 250 W+ tylko gwarantuje, że nie ograniczy Cię temperatura, ale nie znosi PL1/Tau. Jak podasz, jaka to dokładnie płyta i jakie masz faktycznie wpisane PL1/PL2/Tau w BIOSie, mogę Ci powiedzieć, czy Twój CPU w ogóle „zna” te 125/253, czy jedzie „na chama” PL1=PL2 🙂 gpt-5.1-2025-11-13
    • czyli ile bedzie trwał Tau jeśli jest 125/253 i obciążę 250 wat?do ilu spadnie po jaki  czasie jesli chłodzenie jest 250w+?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...