GAZuOOT 192 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 3 minuty temu, Umpero napisał(a): A wiesz, że w tym mobo podłączając dysk nvme grafa współdzieli z nim złącze PCIE i dla grafy zostaje PCIE 5.0 x8 czyli masz PCIE 4.0 x16 ? A może i tak być, chociaż w specyfikacji nie znalazłem info o przycinaniu prędkości pci-e 5.0 po wsadzeniu nvme. Ale no problem, mój dysk i tak siedzi w dolnym slocie (bo jest 4.0 i będzie tam miał chłodniej) i co najwyżej stracę drugi slot pci-e (który mi kompletnie nie jest potrzebny).
DżonyBi 1 971 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 (edytowane) 12 minut temu, Umpero napisał(a): A wiesz, że w tym mobo podłączając dysk nvme grafa współdzieli z nim złącze PCIE i dla grafy zostaje PCIE 5.0 x8 czyli masz PCIE 4.0 x16 ? Skad to info? Wg instrukcji zadne gniazdo M.2 nie ma wplywu na pierwsze gniazdo od GPU. Spoiler Edytowane 6 Grudnia 2024 przez DżonyBi
GAZuOOT 192 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Aha, to tak się bawimy Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie. 2 1
Passt 45 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 1 godzinę temu, Umpero napisał(a): Do 1440p 5090? To raczej overkill. Mój 3080 Ti sobie spokojnie radzi w tej rozdziałce... mam nieco inne zdanie 1 godzinę temu, Alek_M napisał(a): Myślę, że to całkiem dobrze napisane, bo jak 4090 w natywnej 4k nie radzi sobie bez rozmydlaczy, to 5090 powinna spokojnie poradzić sobie w 1440p. Tak właśnie myślę 2 godziny temu, JeRRyF3D napisał(a): Bez ulepszaczy... żadnych? Przypuszczam, że wątpię. Poniżej jest wykres bez ulepszaczy w natywnej 1440p. Jeśli RTX 5090 będzie lepszy przynajmniej o 50% w RT (a myślę ,że więcej) od 4090 , to powinno być OK. Takie czasy
DżonyBi 1 971 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 (edytowane) 10k+ za karte, zeby grac w ~60fps w rozdzielczosci 1440p. Juz nawet gpu sprzedane. Takie rzeczy tylko na ithardware. Lepiej bys wyszedl na ekranie 4K z dlss Q. Obraz lepszy jak natywne 1440p na ekranie 2.5k. Edytowane 6 Grudnia 2024 przez DżonyBi 5
JacekRTX 254 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Nie chce mi się przekopywać tematu, czy ktoś wie jaki nowe karty będą miały interfejs PCIex 4.0 czy 5.0 ?
Send1N 4 178 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 (edytowane) 37 minut temu, GAZuOOT napisał(a): Co to za wynalazek? Edytowane 6 Grudnia 2024 przez Send1N
Doamdor 1 788 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 49 minut temu, lukadd napisał(a): No jasne, że sobie radzi w 1440p. Na samym steam jest grubo ponad 100k gierek. Ile z nich nie pójdzie na takim 3080Ti w 1440p 60fps+? Pewnie jakoś poniżej 0,5%. A nawet jeśli wziąć pod uwagę tylko gry nowe to może ~1-2% i to głównie tych największych gniotów zwykle nie wartych nawet tracenia czasu na ogrywanie będzie miało problemy. I co z tego, że w Indianie nie możesz wyłączyć RT. Jak ta gra lata już w przedpremierowym buildzie w 4k bardzo spoko z RTGI W Stalkerze bez grama RT masz 2 x mniej klatek jak w tej grze z GI robionym za pomocą RT A gdzie podziało się PT/FRTR?
GAZuOOT 192 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 14 minut temu, Send1N napisał(a): Co to jest za wynalazek? Cooler Master Qube 500 Flatpack z bocznie zainstalowanym AIO Arctic 280mm :). Wiem czerwony wentyl tam pasuje jak..... Ale z obu stron i tak nie mam szyby więc tego nie widać 1
Umpero 979 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Godzinę temu, JacekRTX napisał(a): Nie chce mi się przekopywać tematu, czy ktoś wie jaki nowe karty będą miały interfejs PCIex 4.0 czy 5.0 ? 5.0 1 godzinę temu, GAZuOOT napisał(a): Aha, to tak się bawimy Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie. Ale tam sterylnie. Co to za buda, że żaden pyłek kurzu tam nie zawitał?
GAZuOOT 192 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 3 minuty temu, Umpero napisał(a): Ale tam sterylnie. Co to za buda, że żaden pyłek kurzu tam nie zawitał? Jak pisałem wyżej, Cooler Master Qube 500, a mikro kurz jest (chociaż ze 2 miesiące nie przedmuchiwałem budy), tylko ledwo widoczny. Buda jest cała ofiltrowana, nawet śledzie z tyłu mają nałożoną siatkę magnetyczną. W budzie zrobiłem pozytywne ciśnienie, czyli więcej wentyli wpycha powietrze niż je wyciąga, a to powoduje, że powietrze do obudowy nie jest zasysane przez każdą szczelinę, tylko tam gdzie są wentyle i filtry :).
Tankietka 218 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Ja to bym sobie kupił 5080 ale tutaj prognozy fachowców, że to będzie kupa i tylko 5090, więc już sam nie wiem.
galakty 3 332 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 3 godziny temu, Eltik napisał(a): ja juz to gdzies pisalem. zapomnijcie w najblizszych latach o 4k 60fps+ bez ulepszaczy z RT na katach z serii 90, jesli 5090 bedzie lykac bez DLSS i FG gry w 1440p z PT to bedzie dobrze. Cos czuje ze po Outlaws, a teraz indiana jones bedzie coraz wiecej gier w ktorych nie bedzie mozna wylaczyc RT. Oczywiscie za jakies 15 lat RT na zadnej karcie nie bedzie robilo wrazenia jak dzis np HBAO ktore kiedys masakrowalo Ja to mógłbym się założyc, że już nigdy 4k 60FPS+ bez DLSS i FG nie będzie możliwe w grach AAA
Spychcio 802 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 31 minut temu, galakty napisał(a): Ja to mógłbym się założyc, że już nigdy 4k 60FPS+ bez DLSS i FG nie będzie możliwe w grach AAA Spokojnie ogarniemy taki poziom, jakość oświetlenia ma swoje granice a GPU cały czas zwiekszają moc. To tylko kwestia czasu:) Kiedyś każdy myślał, że nigdy nie będzie GPU, które ogarnie Crysisa w 1080p
Doamdor 1 788 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 1 godzinę temu, galakty napisał(a): Ja to mógłbym się założyc, że już nigdy 4k 60FPS+ bez DLSS i FG nie będzie możliwe w grach AAA 4
Kartofel 35 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 W dniu 5.12.2024 o 07:08, galakty napisał(a): Stawiam że 2-3 lata i DLSS/FSR zacznie być natywną techniką AA i nie będziesz miał nawet opcji wyboru, tylko skalowanie (Native, Quality, może Double Native czy coś takiego) Podejrzewam że raczej nie. Obecnie gry w 1080 po włączeniu tych "upiększaczy" wyglądają po prostu słabo. Zresztą i tak trzeba około 50-60 fps w native aby był sens te ficzery uruchomić. 1
kolo.d 33 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 W 4K DLSS ma największy sens - w takim RDR2 najlepszy efekt AA miałem właśnie na DLSS Q. Rozdzielczość 1080p to już dawno przeżytek, skoro nawet przy 1440p z DLSS Q czasami to słabo wygląda (np. Diablo 4). 1
Tolfu 36 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 1 godzinę temu, Tankietka napisał(a): Ja to bym sobie kupił 5080 ale tutaj prognozy fachowców, że to będzie kupa i tylko 5090, więc już sam nie wiem. Właśnie też nad tym myślę
ODIN85 3 502 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Podadzą ceny to sytuacja będzie jasna. 1
Spychcio 802 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Opublikowano 6 Grudnia 2024 Skoro seria 5000 nadal będzie w 5nm to mam nadzieję, że w 6000 doczekamy się 3nm. Wtedy taki przeskok z 5070ti na 6080 miałby dla mnie jakiś sens bo pewnie byłoby 50%+ do wydajności. Wiem, że to sporo czasu, ale lubię spoglądać w przyszłość
sideband 1 775 Opublikowano 7 Grudnia 2024 Opublikowano 7 Grudnia 2024 W dniu 5.12.2024 o 17:38, Totek napisał(a): RT ma nieograniczone zapotrzebowanie na moc, można w paczach do gry dodawać coraz większą ilość promieni i wymagania mogą rosnąć w nieskonczoność. RT to święty graal. Nie bardzo nawet pewnych efektów nie da się uzyskać za pomocą RT. Co innego PT, ale i tak będą mieszane techniki i będzie wykorzystywane m.in mapowanie fotonów czy śledzenie fotonów.
Kartofel 35 Opublikowano 7 Grudnia 2024 Opublikowano 7 Grudnia 2024 @sideband a RT / PT to jest to samo co Lumen i MegaLights w Unreal engine?
Totek 784 Opublikowano 7 Grudnia 2024 Opublikowano 7 Grudnia 2024 17 godzin temu, GAZuOOT napisał(a): Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie. Ryzykant z ciebie oby nie było pusto przez najbliższe 2-3 lata 9 1
JeRRyF3D 1 726 Opublikowano 7 Grudnia 2024 Opublikowano 7 Grudnia 2024 2 godziny temu, Kartofel napisał(a): @sideband a RT / PT to jest to samo co Lumen i MegaLights w Unreal engine? Nie RT / PT, to pewne sposoby liczenia światła generalnie / globalnie w sofcie. Lumen i ML to wewnętrzne tricki / narzędzie w samym Unrealu. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się