Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
50 minut temu, Jedi88 napisał(a):

Pojedyncze przypadki które odbiły się szerokim echem. 

Sterowniki do rx'ów 580 i 480 to był koszmar, ciągłe crashe i ponowne instalacje na czysto, które uja dawały, człowiek rwał włosy takie to były piękne i stabilne czasy. "Pojedyńcze przypadki" jak nic :E

 

50 minut temu, Jedi88 napisał(a):

Jeśli pogodziłeś się z faktem bycia dymanym przez korporacje 

Kupienie gpu oznaczało, że mnie wydymali? Kurde nic nie poczułem, małe ujki pewnie mają :cool:

 

50 minut temu, Jedi88 napisał(a):

jesteś w stanie walczyć o ich interes to żaden lekarz, ani medykament ci już nie pomoże.

Ale co mamy robić? Siedzieć cały czas na 10,20-letnich kartach żeby nie dokładać się do krwiożerczych korpo? Nikt tu nie walczy o ich interes, my po prostu chcemy pykać w nowe gry, tylko i aż.

  • Confused 2
  • Upvote 4
Opublikowano
6 godzin temu, Alai_de_Loin napisał(a):

Rob RMA, gram w D4 mordując dla relaksu i nie mam żadnych problemow, mało tego na zadnym tytule nie miałem jeszcze problemow, z wyjątkiem sytuacji kiedy ograniczyłem power limit w Afterbourner o 10%.

Tak jak mówię jeszcze dla pewności w swoim kompie sprawdzę na innym rdna4, bo ani 2 ani 3 nie robi problemów. Ale pewnie skończy się właśnie RMA.

Opublikowano

@Jedi88 

Rozumiem, że chciałbyś za każdym razem mieć oprogramowanie dopracowane perfekcyjnie ale to nie jest możliwe ponieważ warunki środowiska się zmieniają, a przetestowanie wszystkich wariantów jest praktycznie niemożliwe. Kupując lub otrzymując oprogramowanie zawierasz umowy adhezyjne i albo się godzisz na takie rozwiązanie albo rezygnujesz z produktu.  Nie możesz również powiedzieć że karta graficzna nie działa.

Twoje oczekiwanie są relatywnie wysokie w stosunku do mnogości różnych zależności w tym przetwarzaniu X produktów (gier) X producentów przez X kart graficznych współpracujących z X innych komponentów kolejnych X producentów. Zawsze może wyjść coś czego nie przewidział, któryś z producentów i to nie zawsze ten od sterowników karty :). Gwarancji na to nie ma i nie będzie.

 

Ceny kart to zupełnie inna kwestia i zasadniczo cena podstawowa odnosi się do samego sprzętu, a producent gwarantuje jakiś przedział wartości technicznych, które urządzeniu musi spełniać, żeby uznać je na funkcjonujące prawidłowo (co też jest dyskusyjne).

 

Traktuj to jak zakup wczasów nad Bałtykiem - nocleg i jedzenie masz zagwarantowane, a pogoda zawsze będzie... (jakaś).

Opublikowano
22 godziny temu, tomcug napisał(a):

Napisał Ci po prostu, jak jest. Twierdzisz, że kiedyś były lepiej dopracowane produkty i sterowniki? Znikającego smoka w 3DMarku pamiętasz? Radeona 8500 ze słabiutkimi sterownikami, które do tego cięły jakość AF i AA? GeForce'y FX, które leżały i kwiczały przy pełnej precyzji, więc NVIDIA podmieniała kod shaderowy, gdzie się dało? Radeony HD 2000 i HD 3000 ze zwalonym sprzętowo MSAA, które było bardzo wolne? Przykładów mógłbym mnożyć, ale jaki to ma sens, przecież obserwator tego rynku "od kart 4 MB" powinien te wszystkie oraz inne rzeczy wiedzieć %-)

Akurat w przypadku Radeona 8500/9100 problemem nie była jakość AA/AF tylko sterowniki same w sobie, które były mega niestabilne. Do tego dochodziły ograniczenia sprzętowe przez co w niektórych grach nie było pewnych efektów. W tamtych latach jeszcze ATI też miało problem ze sterami od strony CPU tylko ludzie nie mieli pojęcia w temacie to wymyślili teorie, że Radeony wraz z wyższą rozdzielczością przyśpieszają :E Co do FX-ów NV mogła bez problemów podmieniać FP32 na FP16, ponieważ DX9 i starsze nie miały obostrzenia stosowania tylko FP32, które weszło w DX10.

Opublikowano (edytowane)

@Krzysiak@Alai_de_LoinJa tak ustawiam z zupełnie innego powodu. Chodzi o to, aby klatki nie przekroczyły odświeżania monitora, bo wtedy jest tearing. Zamiast tego zwykle włącza się Vsync, ale to powoduje laga. Wolę te 3 klatki na sekundę mniej, niż większego wyraźnie laga.

Edytowane przez wamak
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Alai_de_Loin napisał(a):

Ktos pisał ze ustawia ilość klatek o te 3 lub 4 mniej, znaczy ze 144 Hz schodzi do 141 lub 140.

O co w tym chodzi i dlaczego tak to ustawiacie, jeżeli oczywiście ustawiacie.

Myślę że mogło ci chodzić o co innego niż Krzysiak odpowiedział, owszem istnieje taki problem od lat (zależy to od ekranu) że trzeba tworzyć rozdzielczość niestandardową np zamiast 144hz zrobić custom resolution z odświeżaniem 143 i wtedy problem z wysokim taktowaniem pamięci w spoczynku potrafił ustąpić, natomiast te "3" klatki o których piszesz ograniczasz po to aby nie występowało rozrywanie ekranu pomimo włączonej synchronizacji bo tak potrafi się dziać, 2 też działa jak coś :E na ograniczeniu o 1 już potrafią być jaja z wyłączaniem freesync/gsync przez chwilowe przekroczenie zakresu bądz właśnie tearing 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
9 godzin temu, Send1N napisał(a):

Myślę że mogło ci chodzić o co innego niż Krzysiak odpowiedział, owszem istnieje taki problem od lat (zależy to od ekranu) że trzeba tworzyć rozdzielczość niestandardową np zamiast 144hz zrobić custom resolution z odświeżaniem 143 i wtedy problem z wysokim taktowaniem pamięci w spoczynku potrafił ustąpić, natomiast te "3" klatki o których piszesz ograniczasz po to aby nie występowało rozrywanie ekranu pomimo włączonej synchronizacji bo tak potrafi się dziać, 2 też działa jak coś :E na ograniczeniu o 1 już potrafią być jaja z wyłączaniem freesync/gsync przez chwilowe przekroczenie zakresu bądz właśnie tearing 

Dzięki za wyjaśnienie.

Wiec ja, mam monitor 2K z odswierzaniem 180Hz a karta graficzna to 9070 xt i nawet jeżeli jest to wersja OC to nie mam się co martwic o przekroczenie tych 180Hz :)

Ale jest kilka pytań, ktoś pisał ze Vsync robi lagi, ze lepiej zrobić inaczej, ze to i tamto i zrobił mi się mętlik.

Fakt ze do Diablo IV ciężko dobrać parametry bo coś się dzieje dziwnego z obrazem mimo dużego odświeżania, dużego, znaczy większego niż 75Hz jak to do tej pory miałem.

Nie gram w CSy i inne valoranty, w strzelankach przechodzę misje i tylko misje z poziomem trudności ustawionym na  (czy moge zagrać tato), moj monitor obsługuje Freesync, wiec lagi jako takie są dla mnie nie zauważalne.

 

To  Vsync zostawić czy nie? ulepszona synchronizacja zostawić czy nie?  bo teraz się już trochę pogubiłem.

Nie mam tez problemow z zegarem pamieci, a miałem wcześniej w przypadku 7900XTX, jesli oczywiscie fakt ze te pamieci chodzily na maksymalnym zegarze moze byc uznany za problem.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

@Norrberrto

 

Oczywiście polega to na minimalizowaniu ryzyka i odpowiednie przetestowanie jest możliwe, przy zatrudnieniu odpowiedniej ilości odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Ale chytre korporacje redukują zatrudnienie optymalizując koszty jednocześnie podnosząc ceny (z czego z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu się cieszycie).

 

Najlepszym przykładem jest game dev, gdzie zatrudniane są dzieci bez kwalifikacji, ale jakie gry są wypuszczane to mieliśmy przykład choćby Battlefielda 2042.

 

Myślicie, że w inżynierii jest inaczej? Aktualnie na budowach usiłuje się zlikwidować działy QA/QC oraz HSE (BHP), no bo po co komu takie koszty. Wydaje się wam, że przy budowie fabryki produkcji leków, czy żywności przestrzegane są najwyższe normy jakościowe? xD

 

Rozumiem, że przechodzimy z posiadania czegoś na własność, na wynajem produktu za cenę wyższa, niż kiedyś to samo dostępne było na własność.

 

Jak to nie mogę powiedzieć, że karta graficzna nie działa?:D Kupiłem kartę 2 miesiące temu, i jak przestanie działać, to wyślę na na rękojmię do sklepu, lub na gwarancję producenta z komentarzem, że nie działa. Nie muszę być ekspertem.

 

Nie chcę mi się komentować następnej części o mnogości rozwiązań, czyli kolejnego komentarza obronnego pod tytułem "biedne korporacje nie mogą wszystkiego przewidzieć, dlatego musisz być ich testerem za swoje własne pieniądze, które zapłaciłeś za produkt".

 

Ceny kart są sztucznie podbijane, prymitywnymi zagrywkami psychologiczno-marketingowymi duopolu, (bo Intel w wyższej lidze GPU się nie liczy). Ten układ działa wyłącznie dlatego, że wytresowane społeczeństwo daje się nabierać za każdym razem na te same sztuczki, bo gdyby karty po premierze zalegały na półkach, to przewartościowane ceny szybko poszybowały by w dół, wedle praw rynku o czym pisałem już wielokrotnie.

 

Traktuj to jak chcesz, ale tak jak wspominałem wypuszczanie na rynek wadliwego produktu 20 lat temu kończyło się tym, że firma na tym traciła oraz miała złą reputację, a produkty zalegały w magazynach.

 

Dzisiejsze wytresowane społeczeństwo chapie wszystko i jeszcze walczy w imię zysku tych korporacji.;D Czemu nie mogę się nadziwić.

Edytowane przez Jedi88
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Send1N napisał(a):

Myślę że mogło ci chodzić o co innego niż Krzysiak odpowiedział, owszem istnieje taki problem od lat (zależy to od ekranu) że trzeba tworzyć rozdzielczość niestandardową np zamiast 144hz zrobić custom resolution z odświeżaniem 143 i wtedy problem z wysokim taktowaniem pamięci w spoczynku potrafił ustąpić, natomiast te "3" klatki o których piszesz ograniczasz po to aby nie występowało rozrywanie ekranu pomimo włączonej synchronizacji bo tak potrafi się dziać, 2 też działa jak coś :E na ograniczeniu o 1 już potrafią być jaja z wyłączaniem freesync/gsync przez chwilowe przekroczenie zakresu bądz właśnie tearing 

Pytanie jak takie coś zrobić? Co bym nie ustawił to mam bląd w G.Refresh Rate i zmiana na CVT/GTF/DMT/Manual nic nie pomaga.
Widzę poradniki na reddit i yt, ale nic z tego nie działa :D 

Edytowane przez Vexis
Opublikowano
7 minut temu, Vexis napisał(a):

Pytanie jak takie coś zrobić? Co bym nie ustawił to mam bląd w G.Refresh Rate i zmiana na CVT/GTF/DMT/Manual nic nie pomaga.

Nie zbija ci memek na pulpicie?? Jaka karta i jaki monitor ?? Wgl obecnie jakie powinny byc prawidlowe takty na pamiecie w idle?? 

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Nie zbija ci memek na pulpicie?? Jaka karta i jaki monitor ?? Wgl obecnie jakie powinny byc prawidlowe takty na pamiecie w idle?? 

Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, bo przełączam się między różnymi monitorami, ale teraz na GCB3486WQSCP-B1 + 6950XT pamięci wskakują przy 240 Hz na 2238 MHz i ani drgną :D Pobór gdzie normalnie mam kilka W skoczył do 40-41W i tak trzyma.

Co ciekawe ja już po kliknięciu custom resolution mam błąd :D I nijak to się ma do wszystkich opisanych przypadków, o których czytam. Nie mam możliwości edycji czegokolwiek, bo przez błędy nie mogę żadnych zmian wprowadzić.
 

obraz.png

Edytowane przez Vexis
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Vexis napisał(a):

 

obraz.png

Wejdź w utwórz rozdzielczość niestandardową i tam gdzie timing standard zmień na CVT - ograniczone wygaszanie (drugie od góry) bo widzę że masz po angielsku :E kolejna sprawa to jak wejdziesz tam pierwszy raz to zapisz sobie ile wynosi stockowy g-pixel clock (khz) bo jak wpiszesz jakąś swoją wartość refresh rate to z miejsca on też się przestawia najczęściej na nieobsługiwany xD zmień odświeżanie np na te 239hz a pixel clock wklep taki jaki był stock gdy wszedłeś do tej zakładki.

5 godzin temu, Alai_de_Loin napisał(a):

To  Vsync zostawić czy nie? ulepszona synchronizacja zostawić czy nie?  bo teraz się już trochę pogubiłem.

Zostaw sobie samo freesync bez dokładania żadnej dodatkowej synchronizacji :thumbup:

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
16 godzin temu, Send1N napisał(a):

Myślę że mogło ci chodzić o co innego niż Krzysiak odpowiedział, owszem istnieje taki problem od lat (zależy to od ekranu) że trzeba tworzyć rozdzielczość niestandardową

To jest ograniczenie sprzętowe, którego do tej pory nie ogarnęli.

Ale da się to ogarnąć sterownikiem tylko AMD tego nie potrafi. Pamiętam jak ktoś na Linuxie to ogarnął tam są otwarte stery to można w nich grzebać ;)

Opublikowano (edytowane)

U mnie na żadnym ekranie się to nie zdarzyło czy to 60hz / 75hz / 144 / 170 / 180 trzeba mieć farta :E np u @Krzysiak ten problem wystąpił na jednym z dwóch monitorów bodajże 165hz jeżeli dobrze pamiętam :hmm: więc co jest konkretnie tego przyczyną to do końca nie wiem, mam teraz monitor 180hz i ten problem też nie występuje bez grzebania przy custom resolution jak i na poprzednim i dwóch TV ;) Ale temat bardzo znany od lat :/ 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Do czasu 290x miałem to zawsze wszystko powyżej 65Hz i pamięci właziły na maxa.

Na Win7 do pewnej wersji sterowników dało się to ogarnąć clockblockerem później jak coś grzebnęli to już nic się dało nic zmienić. Ale problem jest w sprzęcie nie w sofcie ;)

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...