Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, Karro napisał(a):

Tak ci się wydaje. Generator to NVIDIA Intel ,AMD w tej kolejności 

Arrow lake i Radeon. Tak ogólnie to co może pójść nie tak w dobrym teście cpu 😆

To do mnie? Jeśli tak, to co mi się "wydaje"? Podialogujesz? ;) 

Opublikowano

Jeśli chodzi o 800x600 w SoTR, to w tym ustawieniu na monitorze 16:9 obraz jest na pełnym ekranie i postacie nie są za grube, więc teoretycznie ilość obiektów renderowanych jest ta sama, co w rozdziałce 1280x720. Ale jak to się dzieje, że proporcje są zachowane, to nie mam pojęcia.

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, wamak napisał(a):

Jeśli chodzi o 800x600 w SoTR, to w tym ustawieniu na monitorze 16:9 obraz jest na pełnym ekranie i postacie nie są za grube, więc teoretycznie ilość obiektów renderowanych jest ta sama, co w rozdziałce 1280x720. Ale jak to się dzieje, że proporcje są zachowane, to nie mam pojęcia.

Masz rozciągnięty obraz i nadal widzisz mniej na 4:3 na monitorze 16:9 :E Rozciągnięcie na poziomie wyświetlacza nie ma żadnego wpływu na CPU.

Edytowane przez sideband
Opublikowano
11 minut temu, sideband napisał(a):

Masz rozciągnięty obraz i nadal widzisz mniej na 4:3 na monitorze 16:9

Właśnie że nie w tej grze.

1280x72020250823213855_1.thumb.jpg.37dd3f2c888493d0134df35f7c030318.jpg

800x60020250823213950_1.thumb.jpg.1fd1dd5366f2824b433373182f10bd86.jpg

 

Tego właśnie nie rozumiem.

  • Thanks 1
Opublikowano
3 godziny temu, sideband napisał(a):

Mniej widocznych obiektów na ekranie spada ilość draw calls co przekłada się na niższe obciążenie CPU ;) Obliczenia się nie zmieniają tylko jest ich mniej.

Ty dobrze wiesz, że nie musisz mi tłumaczyć takich rzeczy, więc tylko chciałeś wtrącić swoje trzy grosze. Obliczeń może być mniej lub więcej, więc nie masz racji a ja napisałem ogólnie.

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, sideband napisał(a):

Nie tłumacz się wiadomo kto miał racje :E

Pite już było?

 

Tak na szybko zrobione, nie szukałem specjalnie, proste porównanie. 

 

Taki niby mądry, to przeanalizuj, przy których proporcjach ekranu, w tej grze, jest więcej obiektów widocznych na ekranie. 😁 Zachowam sobie twoje mądrości na pamiątkę. 😁

 

Najniższe ustawienia.

1280x720.

SOTTR_2025_08_24_01_02_04_024.thumb.png.c180875fec9d85f7a5f2608f9e5831b3.png

 

800x600.

SOTTR_2025_08_24_01_02_22_690.png.3055feedf1d7ecd39715e9f7fd636f01.png

 

P. S. @sideband twierdzi, że na drugim zrzucie ekranu jest widocznych mniej obiektów. 😁

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1
Opublikowano

Już nie przeżywaj :E

To teraz masz czas na szukanie tytułów z obsługą UW, które i tak nie wyświetlają prawidłowo obrazu powyżej 16:9. Cała teoria się sprawdzi, że w szerszych formatach nie widać więcej na ekranie :E

Opublikowano

@tomcug, serio? Dalej w to brniecie?

 

Najpierw była mowa o SotTR a dopiero później ja napisałem to.

16 godzin temu, SebastianFM napisał(a):

Przy innych proporcjach co innego jest widoczne na ekranie, gra wykonuje inne obliczenia więc wydajność też jest inna.

 

Następnie @sideband się zaczął mądrzyć, a że akurat w przypadku tej gry nie miał racji to już nie moja wina.

Opublikowano

Ale ja się z Tobą zgadzam, że nie ma się co czepiać semantyki. Dla danej klatki w 4:3 obliczeń jest mniej niż w 16:9, więc cały zestaw obliczeń dla jednej klatki jest inny (a konkretnie mniejszy), więc mnie to uproszczenie nie przeszkadza.

Opublikowano

@tomcug, właśnie chodzi o to, że nie zawsze mniej. To zależy od gry. Kolejny przykład to Horizon Forbidden West. Dla formalności piszę, że nie ma znaczenia, czy w opcjach gry Format obrazu ustawiony zostanie na Automatyczny czy zostanie wybrany właściwy dla danej rozdzielczości.

 

1280x720, 286 FPS.

1024x768, 226 FPS.

 

@sideband, widzę, że argumenty się skończyły. 😁 A ja nie musiałem długo szukać kolejnej gry, w której przy proporcjach ekranu 4:3 widać więcej niż przy 16:9.

 

HorizonForbiddenWest_2025_08_24_13_14_22_715.thumb.png.9ee940712847977a78ae0536373c1b53.png

 

HorizonForbiddenWest_2025_08_24_13_15_13_541.thumb.png.9ddc8a30dc26cac60dbcd9dcadcf03cd.png

 

HorizonForbiddenWest_2025_08_24_13_11_26_461.thumb.png.aadfa5bf9ce8d6cd44c449b5fca6f353.png

 

HorizonForbiddenWest_2025_08_24_13_11_11_184.thumb.png.2ecdf3ad3e14efe85c89f9119b185834.png

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...