Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
29 minut temu, Zachy napisał(a):

wyniczki:  

Same testy graficzne w tym Wieśku porobiłeś, szkoda czasu Twojego na nie ;) Natomiast w Cyberpunku 9950X3D jest tylko o ok. 8% szybszy od nietuningowanego 285K, dlatego nic dziwnego, że po mocnym podbiciu NGU/D2D masz podobną wydajność na obu CPU.

Opublikowano

Nie mam odpowiednich save w roznych grach, robie tam gdzie mam jakies zapisy

 

Szkoda ze do Wieśka nie mialem novigradu na przykład

 

Generalnie sa czasami jakies anomalnie ze raz intel raz amd odstaje mocno

 

Np w nowej mafii na intelu mam duzo lepsze wyniki niz na amd, a test raczej poprawnie zrobiony

Opublikowano
13 minut temu, Zachy napisał(a):

Np w nowej mafii na intelu mam duzo lepsze wyniki niz na amd, a test raczej poprawnie zrobiony

Co to znaczy "dużo lepsze"? Ta Mafia jest generalnie grą graficzną, tam procek ma niewiele do roboty.

4 minuty temu, Kyle napisał(a):

Jak masz GPU bottleneck w 1920x1080, to po prostu ... obniż rozdzielczość.

Przy testowaniu poza Nowigradem to pomoże jak umarłemu kadzidło. Nie ma żadnego sensu robić testów CPU w miejscach, które od CPU nic nie wymagają ;) W Cyberpunku też liche miejsca (wbudowany benchmark chyba i jakieś inne niewymagające za wiele od CPU).

Opublikowano (edytowane)

Tu np czasami sie lock fps zalacza, wczesniej mialem na amd na 240, teraz na intelu mialem na 204 i nie idzie tego zmienic:

image.png.817bfa8f09c0dfdfae94b1965fb63a64.png

 

image.png.d449f55d865956bec7c10af8a2db7ee2.png

 

image.png.c08a63328e62a4196f80cc70b614f0e2.png

 

Tu jakas anomalia, sprawdzalem 2x na intelu - to samo, niestety mam albo amd albo intela zlozonego i nie jestem teraz w stanie na amd ponownie sprawdzic:

 

image.png.dd6693cc2587ab00585d236308aa241d.png

 

Tu nie moge w 1080p zrobic, bo mi kawalek ekranu tylko gra pokazuje :)

a w oknie nie chcialem robic testu. wiec to tylko ciekawostka

 

image.png.22e4772371c4abef16b695b48fa3157d.png

 

CIV VII - ture na Intelu liczy szybciej, fps w tym tescie SI nizszy,

ale w tescie graficznym obie ida pod korek. nie mozna sync wylaczyc a 240 to maks mojego monitora.

 

image.png.71a1c4f2c2028165226406d67c885dcb.png

 

 

Ide dalej walczyc z ramem / biosem plyty.

Nie daje mi spokoju to ze 9000 tym razem nie moge wbic

a mam 2 cpu rozne - jeden mc sp 67, drugi mc sp 65.

Nieduza roznica w sumie, a nie mam odniesienia czy to kiepski/sredni/dobry IMC

 

na pierwszej sztuce wbijalem 9000 gear 2 cl 40 bez problemu, ale to tez byla Taichi OCF.

 

 

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
30 minut temu, Zachy napisał(a):

Tu np czasami sie lock fps zalacza, wczesniej mialem na amd na 240, teraz na intelu mialem na 204 i nie idzie tego zmienic:

image.png.817bfa8f09c0dfdfae94b1965fb63a64.png

Skąd pewność, że to blokada FPS, a nie lipna wydajność Arrowa w tej grze? xD Obniż zegar CPU i zobacz, co się stanie.

31 minut temu, Zachy napisał(a):

image.png.c08a63328e62a4196f80cc70b614f0e2.png

 

Tu jakas anomalia, sprawdzalem 2x na intelu - to samo, niestety mam albo amd albo intela zlozonego i nie jestem teraz w stanie na amd ponownie sprawdzic:

 

image.png.dd6693cc2587ab00585d236308aa241d.png

Ewidentnie różne detale/skaler w tej Mafii się ustawiły, taka różnica jest niemożliwa. Horizon nie wiem, ale też wygląda mega podejrzanie. Taka różnica w teście GPU na 100% inne ustawienia graficzne.

33 minuty temu, Zachy napisał(a):

CIV VII - ture na Intelu liczy szybciej,

Tu i tu na dobrą sprawę 18 s, różnica na poziomie błędu pomiarowego.

 

Tylko proszę nie obraź się za to, co napiszę, ale ewidentnie masz grube anomalie w tych testach i tylko ludzi w błąd będą wprowadzać te Twoje pomiary. Nie wychodzi Ci to testowanie i tyle w temacie.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, tomcug napisał(a):

Ewidentnie różne detale/skaler w tej Mafii się ustawiły, taka różnica jest niemożliwa. Horizon nie wiem, ale też wygląda mega podejrzanie. Taka różnica w teście GPU na 100% inne ustawienia graficzne.

I tu i tu tak samo poustawiane:)

Dlatego mowie ze jakas anomalia.

 

Horizon tez jakis dopal, a zadnych upscallerow nie mam wlaczonych

 

Sprawdze jeezcze z tweakowanym ramem 8600cl38 v1.5 + timingibprofilu asusa

 

13 minut temu, tomcug napisał(a):

Skąd pewność, że to blokada FPS, a nie lipna wydajność Arrowa w tej grze? xD Obniż zegar CPU i zobacz, co się stanie.

Bo na amd losowo tez mi blokowalo klatki, a to ue4.x jest wiec patrzac po innych grach ma 4/5 arrow w nich mocno nienodstaje od granite ridge

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
1 minutę temu, Zachy napisał(a):

I tu i tu tak samo poustawiane:)

Nie ma takiej możliwości, skoro są takie różnice w wynikach. Podeślij mi Twój zapis i Ci pokażę, że nie ma żadnej różnicy AMD vs Intel :)

Opublikowano (edytowane)

No ja to jeszcze sprawdze jak amd spowrotem wloze :D

ale jak gralem w mafie  takiego wysokiego FPS nie mialem w niej,

to akurat dorze pamietam.

 

jak chcesz sprawdzic - odpal rozdzial 10, nie ruszaj kamera - widok zza samochodu na rozlegla lokacje

takie miejsce sobie do testow wybralem (jak zwykle  czapy :) ).

 

 

 

Poprawione wyniki z ramem - 8600 cl38-52-25-52 + reszte timingow asus 8600 cl38 v1.5

 

Teraz Horizon wyglada normalniej:

image.png.6c623e90e215250334cdc79289feafb4.png

 

image.png.ae2047f30554b93c67252f6d4d814dbb.png

 

 te wyniki same fps + wattage gpu to z miejsca na ryneczku w dzien z ludzmi.

image.png.98f87ca5e31d7328cf2ae6f3a559a502.png

 

image.png.c3ec487ac14b5af2e3a9a868c6a0cd31.png

 

co ciekawe tuningowanie ramu... powoduje ze w tych samych testach / miejscach testowych wattage GPU rosnie...

 

jeszcze Civ VII sprawdze i dorzuce, dwa testy - SI i GPU.

 

image.png.f1ce97c30d661ec59a7fdb717a9f3645.png

 

 

A tu ciekawostka - 8400 cl34 i wyniki jak na am5 z 9950x3d :)

 

image.thumb.png.4aa835ed43419e15bd683b03271f44fe.png

 

zaraz sprobuje to wbic,

ale nie wiem czy nie musialbym gskill 6000cl28 v1.35 wlozyc zamiast modolow z CKD.

Edytowane przez Zachy
Opublikowano (edytowane)

Mowie co wychodzi.

 

Zmieniam tylko ustawienia ramu, 

A te same miejsca testowe / wbudowane benchmarki i wattage urosl na przekroju testow.

 

Chyba ze byla jakas kaszanka z profilem msi ab :/

Edytowane przez Zachy
Opublikowano (edytowane)

Horizon rzeczywiscie mogl byc zresetowany do ustawień domyslnych, tak jak inne gry i cos przeoczylem.

 

Ale poza ta jedna wszystkie na pewno sa ustawione 1:1, bo nie wszystkie gry po zmianie platformy resetuja ustawienia.

 

Profil msi ab tez utworzony dla 5090 950mv 3112mhz gpu i +3000mem i jwst identyczny dla obu platform

 

Patrzac na wyniki w 1080p potweakowany troche 285k nadrabia sporo.

 

Mnie boli to, ze nie moge testnac na 9000 memek na razie, bo moze z 1-3% by wyniki urosly jeszcze

 

W 3440 285k juz w ogole nie wyglada zle raczej :)

 

najlepiwj jakby ktos np cs2 i inne gry ktore zamulaly na ARL sprawdzil, ja ich nie mam i i tak wykosowalem czesc tytulow z wszystkich posiadanych.

Edytowane przez Zachy
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Zachy napisał(a):

A te same miejsca testowe / wbudowane benchmarki i wattage urosl na przekroju testow.

 

 

To moze byc spowodowane tylko w dwoch scenariuszach:
- grafika sie nagrzewa

- masz cos nawalone tak, ze szybszy ram odmula zestaw i grafika dostaje wiecej pracy.

Edytowane przez ryba
Opublikowano (edytowane)

@Zachy nie chce walkowac Twoich testow i o co z nimi chodzi. Ale trzeba sobie jasno okreslic czy chcesz testowac cpu/mem czy gpu. No bo jak jestes w tescie cpu/mem, a grafika nie jest obciazona na 100%, to wiadome, ze podbijajac w gore cpu/mem i generujesz wiecej FPS, to nagle GPU bierze wiecej papu - w duzym skrocie.

 

@tomcug racja, czy ze starosci juz cos pomieszalem?

Edytowane przez ryba
Opublikowano
49 minut temu, Zachy napisał(a):

Wlasnie oba scenariusze sa mozliwe.

Nie są. W Wieśku FPS Ci nie wzrósł, czyli nic się nie odmuliło.

42 minuty temu, ryba napisał(a):

@tomcug racja, czy ze starosci juz cos pomieszalem?

Racja, ale jemu wzrósł pobór prądu na GPU bez wzrostu FPS ;)

54 minuty temu, Zachy napisał(a):

Patrzac na wyniki w 1080p potweakowany troche 285k nadrabia sporo.

Te wyniki w 1080p i tak są na przynajmniej częściowym bottlenecku ze strony GPU.

Opublikowano

Jakiś bezsens, jeżeli tylko ruszę timing tWRWR_sg to ucina wyniki o połowę.
Musi być na auto tj 64 oO No chyba, że na ASRock trzeba to gdzie indziej przestawiać.

Ps. Goodramy to są kozak ramy. 6400 32-38-38 @ 1.35v lecą na 7600 36-45-45 @ 1.35 oO

 

image.thumb.png.78e4b5b071d27356ac7a0e60e4bc1700.png

Opublikowano
15 minut temu, wallec napisał(a):

Musi być na auto tj 64 oO No chyba, że na ASRock trzeba to gdzie indziej przestawiać.

Nie ma innego ustawienia tego timingu. U mnie nie było takich akcji, obniżanie nie ucinało wydajności.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, wallec napisał(a):

Ps. Goodramy to są kozak ramy

Zgodzę sie... Ale odsłoń to latency teraz - siedemdziesiąt ile masz? ;) 

Edytowane przez sert

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...