Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, Totek napisał(a):

 

Ale nadal jest wiele do poprawienia, często zamiast coś uprościć do bólu, ujednolicić na większości stacji to nadal trzeba robić szpagaty. Co sklep/stacja to inna apka, kilka kart w portfelu, promocje niczym rebusy matematyczne, ogólnie czuję się już zmęczony i przytłoczony tym wszystkim. 

 

Co do obniżek to spoko, tylko szkoda, że jeżdżąc na LPG, praktycznie wszystko mnie omija, prócz kolejki przy kasie %-) 

 

Dobra, musiałem pomarudzić :hihot:

Chyba lepsza jest dywersyfikacja i konkurencja niż jedna apka do wszystkiego? Z Taxi masz 4 aplikacje. Do sklepów których chodzisz masz 3. Telefony masz tak mocarne że szkoda się rozpisywać, serio robi Ci różnicę ile tych apek masz? Bo mi nie. 
Jeżdżąc LPG już i tak masz -50% promocję :E 

 

 

 

Opublikowano

Tylko nikt mi zwrotu z programu czyste powietrze na LPG nie da, a jednak musiałem zainwestować. Chociaż z drugiej strony to najlepsza inwestycja jaką mogłem w życiu poczynić, przebija lokaty, obligacje, solary, bo już po roku jeżdżę taniej niż zbiorkomem :D

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

do samego testu, jako testu laboratoryjnego glownie to, ze komora klimatyczna, to nie to samo co tunel aerodynamiczny.

"bez wpływu zmiany natężenia ruchu, wiatru, pogody lub z powodu możliwego korka."

ok laboratorium.

 

"Możliwe kondycjonowanie akumulatorów do szybkiego ładowania nie było aktywne."

bo? wiekszosc nowych BEV z automatu zalacza kondycjonowanie, jezeli ma wbita trase w navi, a to robi roznice, ale ok. laboratorium

btw. ciekawe kiedy zrobi ktos testy wplywu szybkiej jazdy, przy niskich temp. na temp samej baterii

 

nie ma slowa o oponach. tak wiec laboratorium, te same warunki, ale rozne opony? nie ma wzmianki o tym, aby ich parametry zostaly uwzglednione np.  opory toczenia.

 

wiec test fajny, ale dla mnie wartosciowy tylko pod wzgldem pokazania sprawnosci energetycznej napedu przy duzych predkosciach, reszta ma wartosc jak NEDC/WLTP, bo dokaldnie tym jest - testem laboratoryjnym

 

 

 

@Totek ale to wszystko zajmuje przeciez tylko 3 min wiec w czym problem :rotfl:

a co jak nie ma wbitej trasy w nawigację, bo nie ma takiej potrzeby? co jeśli jestem na urlopie i po prostu jadę, gdzie mnie droga poniesie? bardzo dużo ludzi tak robi, jak po prostu zwiedzają dany kraj. Jazda autem, to nie zawsze jeżdżenie z punktu A do B. 

ale co o oponach? to mając BEV nie mogę sobie kupić opon jakie mi się podobają / na jakie mnie stać, tylko muszę jak debil patrzeć, czy przypadkiem nie stracę na nich 10km zasięgu? Ty tak na poważnie? zresztą, testowali na oponach, z którymi te auta wychodzą z fabryki.

z tunelem aerodynamicznym masz na myśli ciągnąć się za ciężarówką? bo nie ogarniam, jaki tunel aerodynamiczny masz na myśli na trasie. 

 

wzięli kilka aut, porównali jak bardzo producenci mijają się z prawdą w broszurkach dotyczących zasięgu. Wyszło, że w broszurkach po prostu łgają, bo można mówić o zmiennych warunkach, gdy różnice wynoszą 10-15% względem tego, o czym zapewnia producent, a nie 40-60. To jest po prostu wprowadzanie klienta w błąd i gdyby nie chora ideologia polityczna, normalny producent musiałby wycofać taki produkt z rynku, oddać pieniądze oszukanym klientom i zapłacić jeszcze karę. To niczym nie różni się od Diesel Gate, gdzie broszurki swoje, a testy rzeczywiste swoje. 

 

dzisiaj tankowałem 14minut, bo umyłem jeszcze auto na stacji. 

9 godzin temu, TheMr. napisał(a):

Ja pier. Polska. Nie to że nie mogłoby się to wydarzyć w innym państwie, ale tyle razy ile podróżowałem po Europie to takie sytuacje nigdy mi się nie przydarzyły. Co innego potyczka gangsterów z bronią pod hotelem :E 

Kulturka. Nawet łuski zostawili :E 

 

W sumie zapomniałem, że w Polsce w lokalach gastronomicznych można zatankować auto. Choć zdarzają się wyjątki, bo są albo karteczki, że po zapłaceniu za paliwo należy niezwłocznie przeparkować auto (gdzie większość i tak ma to w dvpie), albo są oddzielne kasy dla tych, co płacą tylko za paliwo. Fakt faktem, w Polsce jest z tym patologia. 

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, marko napisał(a):

a co jak nie ma wbitej trasy w nawigację, bo nie ma takiej potrzeby?

Jedzie na pamięć tak samo jak samochodem spalinowym? 

 

14 godzin temu, marko napisał(a):

co jeśli jestem na urlopie i po prostu jadę, gdzie mnie droga poniesie? bardzo dużo ludzi tak robi, jak po prostu zwiedzają dany kraj.

Sugerujesz, że ludzie w obcym kraju poruszają się bez nawigacji, gdzie ich droga poniesie? Takiego argumentu przeciwników EV jeszcze nie słyszałem ale jak widzę, staracie się :lol2:

14 godzin temu, marko napisał(a):

ale co o oponach? to mając BEV nie mogę sobie kupić opon jakie mi się podobają / na jakie mnie stać, tylko muszę jak debil patrzeć, czy przypadkiem nie stracę na nich 10km zasięgu? Ty tak na poważnie?

Wiesz o tym, że każda opona ma swój indeks i opór toczenia, który przekłada się na zużycie energii czy spalanie? Do EV możesz kupić praktycznie te same opony co do zwykłego auta spalinowego. Chcesz aby auto paliło Ci mniej na trasie to zwyczajnie kupujesz lepsze, droższe opony. To samo tyczy się EV. 

 

14 godzin temu, marko napisał(a):

z tunelem aerodynamicznym masz na myśli ciągnąć się za ciężarówką? bo nie ogarniam, jaki tunel aerodynamiczny masz na myśli na trasie. 

Opór powietrza - mówi Ci to coś? W teście ten czynnik był wykluczony więc z automatu wyniki są kompletnie nie miarodajne. Każdy samochód ma swój własny współczynnik oporu powietrza, który wpływa na zużycie energii czy paliwa. 

 

14 godzin temu, marko napisał(a):

wzięli kilka aut, porównali jak bardzo producenci mijają się z prawdą w broszurkach dotyczących zasięgu. Wyszło, że w broszurkach po prostu łgają, bo można mówić o zmiennych warunkach, gdy różnice wynoszą 10-15% względem tego, o czym zapewnia producent, a nie 40-60. To jest po prostu wprowadzanie klienta w błąd i gdyby nie chora ideologia polityczna, normalny producent musiałby wycofać taki produkt z rynku, oddać pieniądze oszukanym klientom i zapłacić jeszcze karę.

Przecież to samo robią producenci aut spalinowych a Ty bijesz tylko w jedną stronę. Opisałem stronę wcześniej przykład ale się powtórzę. Brat w 2024r kupił sobie Porshe Cayenne S E-Hybrid o mocy 520km, które według katalogu producenta spala 3.9l/100km w mieście. Rzeczywistość jest taka, że spalanie w mieście jest 3x większe od tego co deklaruje producent. 

Podawane przez producentów spalanie czy zużycie energii mierzone jest w warunkach laboratoryjnych, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi warunkami na drodze dlatego są takie rozbieżności.

 

14 godzin temu, marko napisał(a):

dzisiaj tankowałem 14minut, bo umyłem jeszcze auto na stacji. 

Wczoraj wjechałem do garażu, podłączyłem auto - 1 minuta :E

 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Wczoraj wjechałem do garażu, podłączyłem auto - 1 minuta :E

Długo podłączałeś, kable się zaplątały? 8:E

 

U mnie 99% tankowań to kilka sekund podłączenie wtyczki, mega wygoda. Na G12W leci 0.7zl/kWh bez PV, ciekawe czy jeszcze to zbiję na taryfie dynamicznej bo jak czytam to i tak jest limit ceny maksymalnej jak w normalnych taryfach i nie da się stracić, dziwne

Opublikowano

@marko podziel sie informacja, ile pali w miescie Twoj "polelektyk" , a ile przy 120/140km/h. oraz jaka jest roznica zima/lato i jak to sie ma do katalogowych wartosci . nadal chcesz dyskutowac o wprowadzaniu w blad i "chorej ideologii politycznej" . wlasnie te wszystkie pluginy, spalinowe elektryki, to jest najwiekszy przekret ekologiczny i oklamywanie klientow. nie widzisz tego, czy nie chcesz widziec?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Długo podłączałeś, kable się zaplątały? 8:E

Otworzyć garaż, wjechać, podłączyć kabel, zamknąć garaż... Jak wiatru nie ma to schodzę do 40sekund bo drzwi nie muszę blokować :E

 

5 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Na G12W leci 0.7zl/kWh bez PV

 U mnie w G12W wychodzi 0.77zł/kWh co w zimę daje mi 14zł/100km. Już teraz w słoneczne dni PV produkuje ~30kWh dziennie więc liczę, że od marca do października auto będzie robić za magazyn energii - czytaj jazda za free ;) 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
W dniu 8.02.2025 o 22:13, Camis napisał(a):

Przyjechali kazali założyć instalacje PV za 160k zł na nowych warunkach a teraz trza płacić   :rotfl2:

 

 

 

Czytałem artykuł i z tym kolesiem od kilofa to przeanalizowali rachunek i okazało się, że  na rachunku była głównie opłata za moc bierną, bo miał źle ustawioną instalację. Ale niewiele mediówdobgrzebało ię tak daleko, większość skupiło się na sensacyjnych nagłówkach.

  • Upvote 2
Opublikowano

To tak jak ten, co parę alt temu przeszedł na inną taryfę, ale zapomniał wyrejestrować firmę którą miał w szopie u siebie na podwórku i zdziwiony, że dostał rachunek 12 tysięcy czy jakoś tak :D 

Opublikowano
6 minut temu, sabaru128 napisał(a):

Myślałem że filmiki, które pokazują że nie można czegoś zrobić w samochodzie bo nie ma się wykupionej subskrypcji to fake filmiki ale wychodzi na to że to faktycznie prawda.

 

https://ithardware.pl/aktualnosci/jeep_uzytkownicy_reklamy-38896.html

Teraz nawet warsztaty muszą mieć subskrypcję i łączność z serwerami producenta aby odczytać kody błędów :E

 

Opublikowano

@Klakier1984 Co w tym dziwnego? Ogrzewanie domów jednorodzinnych gazem to etap przejściowy w ramach transformacji energetycznej.

Wcześniej takim było przejście z "kopciuchów" na nowoczesne piece z podajnikiem. Też robiono to zachętami-dotacjami do wymiany. Teraz już na węglowy nie dostaniesz dotacji a niedługo go nie zainstalujesz, a za jeszcze kilka lat w ogóle będzie zakaz palenia węglem. Np w Krakowie już jest, reszta Małopolski to chyba 2030 czy niedługo później.

Z gazem będzie kolejne 20 lat jeszcze pewnie, skoro dopiero od 2040 nie będzie można ich instalować w już stojących budynkach, to pełny zakaz ogrzewania gazem pewnie dopiero ok 2050.

 

P.S. Twoje "niedługo" to 5 lat dla nowych domów i 15 dla już istniejących. Moim daniem całkiem długo.

Opublikowano (edytowane)

W domach jednorodzinnych... A co z Wielorodzinnymi kamienicami np? Pompe ciepla mam sobie w na sciane powiesic ktora mam 120lat? Co z tego ze budynek bedzie docieplony jak i tak nawet przy tym samsym zurzyciu ETS2 zadba ze rachunki beda coraz wyzsze? Powodzenia z taka logika. Po pogonieniu lewicy z komueuropy moze uda sie to jeszcze zatrzymac. W USA juz slomki wrocily z plastiku (papierowe do napojow to najglupszy pomysl jaki mozna bylo wymyslic). Eurpejczycy tez musza przetrzec oczy i moze USA to pokaze. 

 

Zadowlonie i poparcie spoleczne widze jest:

 

image.thumb.png.0182ad2fe0058c70813907963ebb7646.png

Edytowane przez aureumchaos
Opublikowano

@aureumchaos budynki wielorodzinne najlepiej podpinać do miejskiej sieci ciepłowniczej.

Jeśli mowa o takich, gdzie każdy samodzielnie ogrzewa mieszkania, to też a jak się nie da to to samo co z domami jednorodzinnymi będzie.

Nie wiem kto i jak miałby "pogonić" "lewicę" z UE. Ani co miałoby to zmienić.

W różnych państwach wygrywają i rządzą tak partie lewicowe, centrowe jak konserwatywne. U nas przecież rządził konserwatywny PiS gdy ustalano i uchwalano obecnie wdrażane plany dotyczące transformacji. W wielu państwach UE podobnie u władzy była i jest prawica czy centrum.

 

Za wyjątkiem populistycznych dzbanków reszta rozumie zagrożenia wynikające ze zmian klimatycznych, i konieczność walki z nimi. W tym kluczowej dekarbonizacji.

 

Jeśli piszesz o USA to Trump i rząd federalny to jedno, ale wiele zależy od poszczególnych stanów. Taka Kalifornia i Nowy York raczej nie wyłamią się z wewnętrznych transformacji. A za kilka lat zmieni się Prezydent i na poziomie państwowym również wrócą do porozumień klimatycznych i będą nadganiać.

Aczkolwiek nie mam pojęcia co to ma do tematu transformacji w samej Polsce i UE.

Opublikowano

@Badalamann Kilka osob juz mnie to obrazalo jak brakowalo argumentow. Smog jest problemem, czy zmiany kliatyczne zwolnia wraz ze mniejszona iloscia Co2 produkowana przez czloweika to temat rzeka. To co dzis wydaje sie niemozliwe moze sie zmineic dosc szybko. Od czasu covida slyszalem wiele niemozliwych rzeczy, pamietam jak bylo niemozliwe zeby Trump wygral wtedy 1 kadencje (druga byla juz gwarantowana), bylo niemozliwe zeby Rosja zaatakowala Ukraine ale sie stalo. Ostatnie lata pokazaly, ze wiele rzeczy szyblo i niewiarygodnie sie zmienia. Dunski wywiad pisze ze za 5 lat rosja bedzie gotowa do walki z polowa europy, dxzis wydaje sie to nie mozliwe... W polsce grzeje sie gazem 2mln ludzi. W skrajnym ubostwie zyje o ile pamietam 2,5mln. Nic tak nie motywuje ludzi do wyjscia na ulice jak bieda. Transformacja o ile jest potrzebna to tmpo wprowadzania jest za szybkie. I bieda tym spowodowana zemsci sie szybciej niz pozniej. Z moimch wszystkich znajomych nikt pozytywnie sie o tym nie wypowiada, kazdy chce to zatrzymac, czesc w ogole nie wierzy ze to przejdzie bo ludzie beda glodowac. Jakby nie patrzec jestesmy statytystyka ktora mowi ze jest wiecej oporu do transformacji niz klaskania. 

Opublikowano

No i dziś wciąż montuje sie nowe instalacje gazowe. Można w nowych budynkach jeszcze 5 lat, a w już używanych można będzie 15. Im bliżej terminów granicznych tym więcej osób będzie odchodziło od tych instalacji. To będzie proces trwający z 2-3 dekady, zanim wejdą zakazy grzania gazem.

 

Natomiast to samo co piszesz apropo gazu z dekadę temu pisano o paleniu bezklasowym węglem i "tym czym się da". Że masa biednych ludzi grzeje "kopciuchami" bo są biedni, nie dadzą rady zmienić i Polska/UE się wycofa ze z zakazów, albo będzie bunt społeczny i Polska wyjdzie z UE xD

O tym jak wyszło pisałem wyżej, możesz to też zwyczajnie zaobserwować w rzeczywistości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...