MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 9 minut temu, tgolik napisał(a): A po co mi zwykły golf jak za 120 tys. mogę mieć porządną octavię? A po co komuś bieda Octavia z malutkim silnikiem, manualem i żałosnym wyposażeniem, jak za 120k można mieć mocniejszy silnik, automat, bardzo bogate wyposażenie, lepsze materiały i 7 letnią gwarancję? Skonfiguruj tę Octavie aby dorównywała Chińczykowi i wówczas porównaj cenę Tylko proszę nie pisz po co komuś lepszy silnik, automat i wyposażenie Edytowane 2 Października przez MaxaM
Cappucino 222 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 6 minut temu, MaxaM napisał(a): Maluchy przestały być sprzedawane w 2000 roku Zwykły Golf z wyposażeniem dobija do 200k zł, a Passat 250k A teraz sprawdź do jakich cen dobijają samochody premium. Może już weź nie odlatuj, ceny golfa startują od 119tys. a za 140tys. masz wersję r-line. Podobnie passat. To, że masz tak rozległe widełki świadczy o tym, że masz multum możliwości w konfiguracji czego nie ma w chińskich autach. Tam jedynie co możesz zmienić to kolor. Cytat Dla typowej osoby liczy się jedynie o ile portfel będzie lżejszy po kupnie i sprzedaży. Dla typowej osoby kupującej auto premium liczy się prestiż. Cytat Jeśli auto na start było tańsze o 100-150k, to w którym przypadku więcej stracisz? Jeśli utrata wartości będzie większa niż np. mercedesa to ta różnica szybko stopnieje. I nie sądzę by chińskie auto miało mniejszą utratę wartości niż merc czy np. porsche. Cytat A po co Ci teraz rynek części zamiennych? A to teraz nie potrzeba części? Auta jeżdżą 7 lat bezobsługowo? Cytat Rynek ma całe 7 lat na przygotowanie się Rynek?? Chyba producenci. A jaką masz gwarancję, że za te 7 lat jeszcze te marki będą na europejskim rynku? Cytat Aha, czyli dawać markę na wymarciu z nikłą sprzedażą jest ok, ale rosnące chińskie marki ze znacznie większą sprzedażą, to już plankton i nie warto dawać ich do statystyk Zapytaj tych z Samar. Podliczali konkretne marki a nie całe państwo czy mega korporacje zrzeszające kilkanaście firm.
tgolik 545 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Generalnie nie wiem co to jest chińczyk. Zaproponujesz jakiś model? P.S. Mam w tej chwili Rapida wystarczająco mocnego i palącego 5l diesla w ruchu mieszanym, którego nie zamieniłbym na inny samochód. Octavia to dla mnie luksus, niezbyt uzasadniony.
Cappucino 222 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 19 minut temu, MaxaM napisał(a): Maluchy przestały być sprzedawane w 2000 roku Serio? C3,C3 aircross, dacia sandero, jakieś ople, fiaty, jest sporo autek kosztujących w tych widełkach cenowych.
MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 39 minut temu, Cappucino napisał(a): Może już weź nie odlatuj, ceny golfa startują od 119tys. a za 140tys. masz wersję r-line. Jeśli robimy porównania, to porównujemy zbliżone konfiguracje. 39 minut temu, Cappucino napisał(a): Auta jeżdżą 7 lat bezobsługowo? Typowo jeżdżą 2 lata jeśli już mówimy o VW, chyba że właściciel wykupi dodatkową gwarancję maksymalnie do 5 lat. Ale właśnie, to dodatkowy koszt przy zakupie auta. Raczej nikt nie wymienia np. klocków na zamienniki póki auto jest na gwarancji. 39 minut temu, Cappucino napisał(a): A jaką masz gwarancję, że za te 7 lat jeszcze te marki będą na europejskim rynku? Na razie są to znane ogromne koncerny w Chinach jak Chery albo BYD i stawiają u nas fabryki, tzn. w Europie. Jeśli mieliby się zmyć po paru latach, to po co tak inwestują? Ale tak, ja bym się z daleka trzymał od niszowych marek, bo tu jak najbardziej jest ryzyko, że nie tylko u nas znikną, ale też i w Chinach. 35 minut temu, Cappucino napisał(a): Serio? C3,C3 aircross, dacia sandero, jakieś ople, fiaty, jest sporo autek kosztujących w tych widełkach cenowych. Ale co to zmienia? Porównujemy odpowiedniki aut. I nie są to typowe auta. Typowe auto to coś na wzór golfa. 37 minut temu, tgolik napisał(a): Generalnie nie wiem co to jest chińczyk. Zaproponujesz jakiś model? Chyba najwięcej szumu robi Omoda i Jaecoo, z tańszych MG, jeszcze BYD i BAIC są warty uwagi. Każdy z tych producentów ma parę modeli. To się sprzedaje. Resztę na razie traktowałbym jako ciekawostkę. Wrzuć na YT i będziesz mieć milion prezentacji. Ja to ogółem mam pragmatyczne podejście i niebawem planuję kupno auta i będzie 'nasze'. Ale za parę kolejnych lat jeśli nasza motoryzacja się nie obudzi, to zamiast rozmawiać 'czy warto kupić chińczyka', będziemy rozmawiać 'czy warto kupić zachodnią markę'. Doskonale rozumiem Wasze podejście, bo miałem podobne jeszcze pół roku temu jak o Chinczykach wiedziałem w zasadzie nic. A teraz czym więcej informacji, tym bardziej jestem zaskoczony. Nawet już pierwsi znajomi takimi jeżdżą. Edytowane 2 Października przez MaxaM
TheMr. 2 602 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Octavia za 80-120k zł? To chyba z 2020 roku 150k za 2.0 TDI w automacie. A żeby dostać to co w chinczyku to spokojnie pod 180k dobije. 1
Camis 5 885 Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października (edytowane) 2 godziny temu, Cappucino napisał(a): Pisałem też o zamiennikach, części w serwisach kosztują krocie, więc tanio kupujesz, drogo serwisujesz. Nie wiem jak w innych markach ale Chery (Jaecoo i Omoda) daje 7 lat gwarancji, więc po co w tym przypadku zamienniki?. 1 godzinę temu, Cappucino napisał(a): A jaką masz gwarancję, że za te 7 lat jeszcze te marki będą na europejskim rynku? Taki Chery Automobile działa od 1997. https://pl.wikipedia.org/wiki/Chery_Automobile https://pl.wikipedia.org/wiki/Chery_Holding Edytowane 2 Października przez Camis 1
MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 24 minuty temu, TheMr. napisał(a): Octavia za 80-120k zł? To chyba z 2020 roku 150k za 2.0 TDI w automacie. Ale silnika, skrzyni i wyposażenia nie widać z zewnątrz, więc po co dopłacać i tu już Skoda lepiej wypada, bo znany znaczek Edytowane 2 Października przez MaxaM
Cappucino 222 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 1 godzinę temu, Camis napisał(a): Nie wiem jak w innych markach ale Chery (Jaecoo i Omoda) daje 7 lat gwarancji, więc po co w tym przypadku zamienniki?. Oczywiście zakładasz, że marka będzie za te 7 lat na rynku. Tego nie wie nikt. Części zamienne to także części eksploatacyjne które nie podlegają gwarancji. 2 godziny temu, MaxaM napisał(a): Raczej nikt nie wymienia np. klocków na zamienniki póki auto jest na gwarancji. Ale płacisz za nie, to część eksploatacyjna która nie podlega gwarancji, jak wiele innych rzeczy w samochodzie. W zależności od serwisu, możesz mieć własne części, olej, filtry itd. Więc tańsze zamienniki. Cytat Jeśli robimy porównania, to porównujemy zbliżone konfiguracje. To, że coś na papierze wygląda lepiej, nie oznacza, że tak będzie w praktyce. Cytat Ale co to zmienia? Porównujemy odpowiedniki aut. Wiesz na co odpisujesz? Pisałeś, że w europie nie ma już małych aut z przedziału 70-80tys. więc wskazałem twój brak wiedzy. 1 godzinę temu, MaxaM napisał(a): Ale silnika, skrzyni i wyposażenia nie widać z zewnątrz, więc po co dopłacać i tu już Skoda lepiej wypada, bo znany znaczek Ale na ten znaczek znajdziesz kupca w przyszłości bez problemu. To auto, które ogarnie niemal każdy mechanik i do którego sa wszystkie części dostępne. Wolisz chińczyka bo ma wincyj bajerów, co z tego, skoro działają jak chcą i kiedy chcą. Balkan pokazywał to już nie raz, to samo obsługa multimediów. Strasznie podniecony jesteś tymi chińskimi autami, kolorowe, świecą i kupa bajerów. Coś jak wieża stereo 1500W na bazarze. 1 godzinę temu, Camis napisał(a): Nie wiem jak w innych markach ale Chery (Jaecoo i Omoda) daje 7 lat gwarancji, więc po co w tym przypadku zamienniki?. Taki Chery Automobile działa od 1997. https://pl.wikipedia.org/wiki/Chery_Automobile https://pl.wikipedia.org/wiki/Chery_Holding Na chińskim rynku, robili wtedy wyroby autopodobne. To jest jedna z niewielu marek która pewno przetrwa na euro rynku, ale cała ta plejada egzotyki wypadnie prędzej czy później. Edytowane 2 Października przez Cappucino
MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 27 minut temu, Cappucino napisał(a): Tego nie wie nikt. Równie dobrze można napisać czy VW będzie na rynku za 7 lat. Mówimy tu o renomowanych koncernach chińskich, a nie o markach powstałych rok temu. 27 minut temu, Cappucino napisał(a): Ale płacisz za nie, to część eksploatacyjna która nie podlega gwarancji, jak wiele innych rzeczy w samochodzie. W zależności od serwisu, możesz mieć własne części, olej, filtry itd. Więc tańsze zamienniki. O ludzie, pokaż kogoś kto przyjeżdża z własnymi klockami na wymianę mając auto na gwarancji Już pomijając fakt, że oszczędność na aucie dziesiątki tysięcy, a oszczędność na klockach parę stówek 27 minut temu, Cappucino napisał(a): To, że coś na papierze wygląda lepiej, nie oznacza, że tak będzie w praktyce. Cytat Np. w zachodnim brak podgrzewanych foteli, w chińskim są. Tak, w praktyce w zachodnim będzie lepiej podgrzewać fotele W zachodnim brak konserwacji podwozia, w chińskim jest. Tak, to chińskie będzie gnić po roku 27 minut temu, Cappucino napisał(a): Wiesz na co odpisujesz? Pisałeś, że w europie nie ma już małych aut z przedziału 70-80tys. więc wskazałem twój brak wiedzy. Ale co mają do tego małe auta? Co to za argument? Że można kupić auto tańsze od chińczyka? To kup sobie rower, jeszcze tańszy będzie. Pracujesz w jakimś salonie czy co? Kończę dyskusję, bo już nie zamierzam odpisywać na coraz bardziej absurdalne bronienie zachodniej motoryzacji. Edytowane 2 Października przez MaxaM 2
Cappucino 222 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 20 minut temu, MaxaM napisał(a): Mówimy tu o renomowanych koncernach chińskich, a nie o markach powstałych rok temu. Który to renomowany chiński koncern, co ma choćby historie zbliżoną do np. VW? To, że istnieją na rynku x czasu, nie oznacza, że robili dobre auta przez tyle lat. Cytat O ludzie, pokaż kogoś kto przyjeżdża z własnymi klockami na wymianę mając auto na gwarancji Ja przyjechałem do serwisu hondy i wstawili takie jakie im przywiozłem kupione dużo taniej niż serwis by mnie skasował za swoje. Żaden serwis nie da ci klocków, tarcz, pasków itd. za friko i gwarancja nie ma tu nic do tego. Cytat Np. w zachodnim brak podgrzewanych foteli, w chińskim są. Tak, w praktyce w zachodnim będzie lepiej podgrzewać fotele Że co?? Ty kiedykolwiek byłeś w salonie VW, skody, bmw itd?? W niektórych markach może nie być w podstawowej wersji, ale żaden problem dołożyć a koszt niewielki. To pokazuje przewagę, że masz możliwość doposażenia każdej wersji indywidualnie i płacisz za to, czego będziesz używał. Cytat W zachodnim brak konserwacji podwozia, w chińskim jest Peron już odjechał ? Ważne, że są "solidne" co potwierdzają rosjanie: https://autokult.pl/rosjanie-narzekaja-trzy-razy-mniej-trwale-od-europejskich,7028495560829504a Dlatego uważam, ze należy się wstrzymać z tym podnieceniem i poczekać dwa-trzy lata, rynek wszystko zweryfikuje. Cytat Ale co mają do tego małe auta? Co to za argument? Że można kupić auto tańsze od chińczyka? To kup sobie rower, jeszcze tańszy będzie. Tu już widzę cała stacja odjechała, wyjaśniłem do czego pisałem. Edytowane 2 Października przez Cappucino
kubikolos 1 324 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 3 godziny temu, tgolik napisał(a): Mam w tej chwili Rapida wystarczająco mocnego i palącego 5l diesla w ruchu mieszanym, którego nie zamieniłbym na inny samochód. Octavia to dla mnie luksus, niezbyt uzasadniony. ja rozumiem ze jestesmy biednym krajem ale octavii to nawet ludzie na minimalnej nie nazywaja luksusem 3
MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 37 minut temu, kubikolos napisał(a): nie nazywaja luksusem To Audi pewnie byłoby już hypercarem 2
TheMr. 2 602 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Nie umniejszając nic Skodzie, to Octavia pewnego pięknego razu była tym lepszym Passatem. Tańsza, lepiej wykonana, VW to zauważył i skrócił zapędy Skody Podgrzewane fotele, kamera 360, auto parking, i bodajże head-up to w Skodzie dodatkowe 40k zł z grubsza, w Chińczyku to standard w wyższych modelach A jak ktoś chce taniego chińczyka to z dopłatą można elektryki wyrwać za 50-60k zł w segmencie małych miejskich samochodów. Powodzenia z id3 z VW w tej kwocie. “BYD Dolphin Surf w podstawowej specyfikacji kosztuje 82 700 zł. Dzięki dopłatom z rządowego programu "NaszEauto" cenę tę można obniżyć nawet do 42 700 zł. Wyższa wersja, Boost, katalogowo to koszt 97 700 zł, ale za sprawą wspomnianych rządowych dopłat spada do 57 700 zł. Topowa odmiana, czyli Comfort, kosztuje 110 500 zł. Dzięki dopłatom jej cenę możemy obniżyć do 70 500 zł.” “Topowa wersja wyposażenia, Comfort, oferuje m.in. kamerę 360 stopni, reflektory LED, podgrzewane przednie fotele i indukcyjną ładowarkę.” 70k zł. Po cłach. Bez cła to pewnie w okolicy 50k zł by chodziło. Tu nawet nie ma szans by Europa się obroniła. Edytowane 2 Października przez TheMr. 1 1
MaxaM 1 658 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 3 godziny temu, TheMr. napisał(a): 70k zł. Po cłach. Bez cła to pewnie w okolicy 50k zł by chodziło. Tu nawet nie ma szans by Europa się obroniła. Standardowe cło na chińskie elektryki wynosi 45%, chyba że firma współpracuje z UE, to ma indywidualną stawkę. Ale nie wnikałem o co dokładnie chodzi. Miesiąc temu ID miały obniżkę, ale wciąż powodzenia z takimi cenami. Te ceny jeszcze można podbić, bo nawet najwyższe modele nie posiadają pełnego wyposażenia. Edytowane 2 Października przez MaxaM
tgolik 545 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 7 godzin temu, kubikolos napisał(a): ja rozumiem ze jestesmy biednym krajem ale octavii to nawet ludzie na minimalnej nie nazywaja luksusem Mówię o nowym samochodzie z salonu. A wg mojej wiedzy nawet burżuje ze średnią krajową kupują tylko używki. Nowe w Polsce kupują tylko firmy. A jeśli chodzi o mnie, to jeśli miałbym na coś wydać grubsze pieniądze, to na kompa do grania. A samochód, ważne żeby miał dobre radio, podgrzewane fotele i radar z przodu, żebym kogoś nie puknął w czasie oglądania youtuba. Więc Rapid (czy tam Scala) wystarczy. Edytowane 2 Października przez tgolik
Camis 5 885 Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października W tym filmie jest wszystko o czym dzisiaj była dyskusja, polecam!. 1
Cappucino 222 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 13 godzin temu, MaxaM napisał(a): Standardowe cło na chińskie elektryki wynosi 45%, chyba że firma współpracuje z UE, to ma indywidualną stawkę. Ale nie wnikałem o co dokładnie chodzi. Miesiąc temu ID miały obniżkę, ale wciąż powodzenia z takimi cenami. Te ceny jeszcze można podbić, bo nawet najwyższe modele nie posiadają pełnego wyposażenia. Vw daje obecnie rabat 18 tys. na id3, 25 tys. na id 4 itd. Minus dopłaty i też robi się ciekawie.
Dimazz 565 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 10 godzin temu, tgolik napisał(a): Mówię o nowym samochodzie z salonu. A wg mojej wiedzy nawet burżuje ze średnią krajową kupują tylko używki. Nowe w Polsce kupują tylko firmy. A jeśli chodzi o mnie, to jeśli miałbym na coś wydać grubsze pieniądze, to na kompa do grania. A samochód, ważne żeby miał dobre radio, podgrzewane fotele i radar z przodu, żebym kogoś nie puknął w czasie oglądania youtuba. Więc Rapid (czy tam Scala) wystarczy. A gdybyś mógł kupić samochód z salonu za te 70k zł z 7-8 letnią gwarancją i mógł jeździć za darmo i korzystać z taniego serwisowania? Kilkuletni używany samochód spalinowy tańszy ale głupa lampa led do takiego peugota 5k zł 1
MaxaM 1 658 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 20 minut temu, Cappucino napisał(a): Vw daje obecnie rabat 18 tys. na id3, 25 tys. na id 4 itd. Minus dopłaty i też robi się ciekawie. VW daje takie rabaty na pewno z dobrego serca, a nie przez chińczyków Ogółem zachodnie marki najbardziej odleciały z cenami elektryków. Mają z czego schodzić Ja jeszcze poproszę uproszczenie konfiguracji. Wchodzisz w konfigurator VW, a tam masz na start 6 wersji, a do każdej wersji jest jeszcze masa wyposażenia do dodania i lekko dodatkowe 50k nalatuje. Plus lepszy silnik, automat i kolejne +30k. Zaczęli już coś robić w tym kierunku. Świeżo zaprezentowany T-Roc ma już tylko 3 wersje i mało dodatków do wyboru. Do tego tylko automat. Mniej konfiguracji, to tańsza produkcja. U Chińczyków z reguły są tylko 2 wersje bez dodatkowego doboru dodatków. Wybierasz albo dość spoko wyposażenie, albo za mało co więcej full opcję. 1
SuLac0 353 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 10 godzin temu, tgolik napisał(a): Mówię o nowym samochodzie z salonu. A wg mojej wiedzy nawet burżuje ze średnią krajową kupują tylko używki. Nowe w Polsce kupują tylko firmy. no nie do konca jest to prawda. szczegolnie ostatnie lata, gdzie bardzo zmienily sie metody finasowania. obecnie odchodzi sie juz od kupowania auta "na lata". wynajem, leasing konsumencki, auta sa zarejestrowane na firme, ale to "kowalski" nimi jezdzi. za nawet 100zl/mies, czyli mniej niz bilet miesieczny na komunikacje,, mozna miec nowe auto z salonu na min. dwa lata. auto przestaje byc jakims wyznacznikiem "posiadania", a staje sie "usluga". jak abo za internet, vod itp 5 minut temu, TheMr. napisał(a): No to mamy po wiatrakach ale CPK postawione na domach i gospodarstwach juz im nie przeszkadza
Cappucino 222 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 9 godzin temu, Camis napisał(a): W tym filmie jest wszystko o czym dzisiaj była dyskusja, polecam!. 10L na setkę? Głośno, kiepska obsługa radia. 100km/h to maks by w miarę komfortowo się poruszać. Tu Balkan wytknął co w tym aucie jest nie tak. https://www.youtube.com/watch?v=EuoO7IdTU9Y 19 minut temu, MaxaM napisał(a): VW daje takie rabaty na pewno z dobrego serca, a nie przez chińczyków Wiadomo , i za to chiny maja plusa wchodząc na nasz rynek. Dziwie się, że taka Skoda jeszcze się nie ogarnęła z cenami. Kodiaq w 2019 startował od ok.90tys. obecnie ok.180tys. Karoq za 140 w górę to też bardzo dużo, elektryczne skody też bez jakiś rabatów. Edytowane 3 Października przez Cappucino 1
tgolik 545 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 15 minut temu, SuLac0 napisał(a): wynajem, leasing konsumencki, auta sa zarejestrowane na firme, ale to "kowalski" nimi jezdzi. za nawet 100zl/mies, czyli mniej niz bilet miesieczny na komunikacje,, mozna miec nowe auto z salonu na min. dwa lata. auto przestaje byc jakims wyznacznikiem "posiadania" Auto za 100 zł/miesiąc? Co to za cuda? możesz podać przykład? Chyba 10-20 razy więcej?
Cappucino 222 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 31 minut temu, MaxaM napisał(a): Ja jeszcze poproszę uproszczenie konfiguracji. Wchodzisz w konfigurator VW, a tam masz na start 6 wersji, a do każdej wersji jest jeszcze masa wyposażenia do dodania i lekko dodatkowe 50k nalatuje. Plus lepszy silnik, automat i kolejne +30k. Zaczęli już coś robić w tym kierunku. Świeżo zaprezentowany T-Roc ma już tylko 3 wersje i mało dodatków do wyboru. Ale to jest to o czym pisałem, masz możliwość skonfigurowania auta jak chcesz i nie musisz płacić za coś czego nie potrzebujesz a było w pakiecie. Edytowane 3 Października przez Cappucino
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się