Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pascal a nawet Maxwell to nadal karty o wiele, wiele wydajniejsze od tego co siedzi w Xbox Series S.

Ba. W rasterze i tam gdzie nie psuje mu wyniku podejście developera (nastawienie na rzeczy, których Pascal nie umie, a które nie są wcale niezastąpione) 1080ti odstawia najnowszy low-end zwany mid-endem (5060) 

Wsparcie dla RT w XsS pominę, bo wiadomo ile to ma sensu.

 

Gdzie są ekolodzy, ja się pytam. ;)

 

  • Confused 1
Opublikowano
14 minut temu, VRman napisał(a):

1080ti odstawia najnowszy low-end zwany mid-endem (5060) 

Nie trzeba się tak rozpędzać, przecież już rtx3060 się z tym wyrównał, a że potem dali 8gb Vramu... rtx5060 już nie tak daleko do rtx2080ti, bo przecież to wydajność bliska rtx3070, gdy sterowniki nie zawodzą.

Opublikowano
30 minut temu, VRman napisał(a):

1080ti odstawia najnowszy low-end zwany mid-endem (5060)

Ronson, ja rozumiem, że nostalgia, ale bądźmy awruk poważni. Nawet w gierkach DX 11 5060-tka dosłownie kasuje 1080 Ti.

  • Upvote 2
Opublikowano
13 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Nie trzeba się tak rozpędzać, przecież już rtx3060 się z tym wyrównał, a że potem dali 8gb Vramu... rtx5060 już nie tak daleko do rtx2080ti, bo przecież to wydajność bliska rtx3070, gdy sterowniki nie zawodzą.

Dobra, to odstawia 4060tkę i współczesne karty za ponad tysiaka (5050)

W każdym razie trochę lipa, że odcinają support. Przynajmniej mogliby dać support w kwestiach bezpieczeństwa - np. jeśli wyjdzie, że znowu w sterach jest jakaś dziura do wykorzystania przez hackerów/wirusy, to niechby wydali poprawkę. 

Niepotrzebne generowanie e-złomu. 

 

Co do 20xx to nie sądzę, żeby skasowali support przed 2030r. choć jeśli odchodzą od gamingu to wszystko się może zdarzyć.

Teraz, tomcug napisał(a):

Ronson, ja rozumiem, że nostalgia, ale bądźmy awruk poważni. Nawet w gierkach DX 11 5060-tka dosłownie kasuje 1080 Ti.

Zależy w jakich. Zwormz się bawi w testy na różnych kartach i lubię oglądać jego filmiki. Wypada lepiej w niektórych grach od 7600 czy 4060. pixell fill i texture fill oraz przepustowość RAMu ma wyższe od 5060. Może fakt, że z 5060 się rozpędziłem.. chociaż jeśli zabraknie VRAMu... :D

 

 

Opublikowano
3 minuty temu, VRman napisał(a):

Zależy w jakich. Zwormz się bawi w testy na różnych kartach i lubię oglądać jego filmiki. Wypada lepiej w niektórych grach od 7600 czy 4060. pixell fill i texture fill oraz przepustowość RAMu ma wyższe od 5060. Może fakt, że z 5060 się rozpędziłem.. chociaż jeśli zabraknie VRAMu... :D

Pitu pitu. God of War:

gow.png.85950391f0aaba2e9471de6bf60bd9e4.png

Dying Light 2 DX 11:

dl2.png.6d71e89be392a177c080a59a23e12fcf.png

Nawet nie ma co porównywać, to zupełnie inna klasa wydajności.

6 minut temu, VRman napisał(a):

chociaż jeśli zabraknie VRAMu... :D

- gierki niewykorzystujące ficzerów DX 12 Ultimate

albo

- zabraknie VRAM-u

pick one

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, VRman napisał(a):

Ja tylko przypomnę, że Pentium 166MMX + Tseng ET600 = pełna płynność w emulacji Amigi 500. Piszę z praktyki, bo na takim grałem. Może nie wszystkie gry ale 100% tych które sprawdzałem, więc sądzę, że raczej wszystkie.

 

 

 

Ale priorytety się zmieniają. 

 

Tamto to był DOS, żadnych syfów w tle, żadnych durnych overlayów, funkcji oszczędzania energii, poprawek na dziury w zabezpieczeniach itp. itd. itezet

 

edit: Aha, i rozdzielczość była nieskalowana, bo to była era CRT więc na pewno nie wymagało to tyle co skalowanie dzisiaj. Odpalałem tylko gry więc pewnie 320x240. Żadnych tam hi-resów ;)

Amiga 500 miała chyba procesor o predkosci 7000KHz :) zeby nie napisac 7MHz 

Opublikowano (edytowane)

Dobra już dobra.

Ale nadal to nie jest bezużyteczny złom, który powinno się wywalać/utylizować.

 

edit

8 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Amiga 500 miała chyba procesor o predkosci 7000KHz :) zeby nie napisac 7MHz 

Zgadza się, ale żeby ją poprawnie zaemulować, potrzeba było emulowania całości, a z tym sobie niestety zupełnie nie radziły nawet 486 z kartami na PCI.

Była taka ściema, programik co to wyświetlał "rękę" (boot screen Amigi 500) i udawał, że coś robi ze stacją dysków, ale całość miała jakieś 300KB i była powodem jednego z największych rozczarowań jakie przeżyłem w roku 1993. Człowiek młody i głupi - myślałem, że na 386SX dam radę gry z Amigi odpalać :lol2:

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
8 minut temu, VRman napisał(a):

Dobra już dobra.

Ale nadal to nie jest bezużyteczny złom, który powinno się wywalać/utylizować.

 

edit

Zgadza się, ale żeby ją poprawnie zaemulować potrzeba był emulowania całości, a z tym sobie niestety zupełnie nie radziły nawet 486 z kartami na PCI. Była taka ściema, programik co to wyświetlał rękę z boot screenem Amigi 500 i udawał, że coś robi ze stacją dysków, ale całość miała jakieś 300KB i była powodem jednego z największych rozczarować jakie przeżyłem w roku 1993. Człowiek młody i głupi - myślałem, że na 386SX dam radę gry z Amigi odpalać :lol2:

 

No Amiga 500 i Amiga 600 miały podobne procki, ale nie jest łatwo to emulowac, jak rozumiesz sam juz teraz. Podobnie jak PS2 nie było łatwo emulowac bo ta konsola miała 128bitowy procek. Dopiero w czasach Core2Duo i Core2Quad wiekszosc gier działała w 50-60FPs. Ja miałem do czynienia z amiga 1200 :) miala 14Mhz procesor wszystko działało bardzo dobrze i płynnie. Gierki jak Cannon Fodder i inne działały w pełni krasy. Teraz obecnie mozesz sobie emulować bez problemu na taki 9950X3D 2-3 staty od PS3 i odplaic 3 różne jednoczesnie gry płynnie działajace. Moc obecnych procesorow jest dalece niedoceniona wedlug mnie i mało ludzi teraz tak naprawde uzywa w pełni 16rdzeniowych proecsorow sa po prostu tak mocne. Ale fajnie ze miales amige (commodore :)) rozumiesz komputery troszke inaczej, zawsze szersze spojrzenie na rzeczywistosc komputerowa

Opublikowano
31 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

No Amiga 500 i Amiga 600 miały podobne procki, ale nie jest łatwo to emulowac, jak rozumiesz sam juz teraz. Podobnie jak PS2 nie było łatwo emulowac bo ta konsola miała 128bitowy procek. Dopiero w czasach Core2Duo i Core2Quad wiekszosc gier działała w 50-60FPs. Ja miałem do czynienia z amiga 1200 :) miala 14Mhz procesor wszystko działało bardzo dobrze i płynnie. Gierki jak Cannon Fodder i inne działały w pełni krasy. Teraz obecnie mozesz sobie emulować bez problemu na taki 9950X3D 2-3 staty od PS3 i odplaic 3 różne jednoczesnie gry płynnie działajace. Moc obecnych procesorow jest dalece niedoceniona wedlug mnie i mało ludzi teraz tak naprawde uzywa w pełni 16rdzeniowych proecsorow sa po prostu tak mocne. Ale fajnie ze miales amige (commodore :)) rozumiesz komputery troszke inaczej, zawsze szersze spojrzenie na rzeczywistosc komputerowa

PS2 była 64 bitowa, tylko pewne elementy architektury (koprocesory, m.in. Vector Units (VU0 i VU1), które pracowały na danych 128-bitowych) ale mozliwe ze była gdzieś tak marketingowo reklamowana (podobna sytuacja jak z konsolą Jaguar )

Opublikowano

Niczego innego po EA bym się nie spodziewał :)

A zanim SKG zacznie faktycznie działać (jeśli w ogóle uda się coś osiągnąć) to minie trochę czasu.

Ciekawe czy EA nie wyciąga wtyczki właśnie dlatego teraz, bo wie ze jeszcze może to zrobić i nikt nic na to nie poradzi.

Opublikowano
10 minut temu, michaelius33 napisał(a):

A jak to ma działać właśnie w przypadku gier serwisowych ? Bo biorąc pod uwagę że Europa to jakiś ułamek rynku to jest spora szansa, że ci mniejsi wydawcy po prostu nas zleją i nie wypuszczą swojej gry tutaj.

Europa (Unia) wymusiła na Applu USB-c. Czy masz teraz różne Iphony na świecie ? Nie, wszystkie mają USBc.

 

Co do gier serwisowych, ja nigdy nie liczyłem ze gry MP czy jakieś tam MMO, które kompletnie nie mają SP będą żyły wiecznie. Tu chodzi o gry które mógłby i powinny mieć tryby offline aby można po zamknięciu serwerów grac dalej.

Taki Anthem przecież ma tryb SP, nie trzeba grac w sieci. Więc nie powinien znikać.

Prawda tez jest taka ze czyste gry MP tez nie muszą znikać, wystarczy dodać do nich boty i będzie można do nich wracać, dobra to nie będzie to samo, ale nie znikną. 

Dobrze ze te starsze gry MP nadal można ożywić oszukując je ze gramy na prawdziwych serwerach.

Nie wyobrażam sobie dziś nie móc odpalić Unreal Tournament.

6 minut temu, Jaycob napisał(a):

Jakoś nie przypominam sobie, żeby gracze realnie coś ugrali takimi protestami. Nawet jak jest szum. EA nawet nie mrugnie. 

Dlatego trzeba robić coraz większy nacisk.

Myślisz ze dlaczego taki kibel zaczyna się robić w gamingu, bo im na to pozwalamy.

 

Jakbyś pozwolił swojemu pracodawcy aby ci nie płacić to myślisz ze by nie wykorzystał tego ?

Tam, gdzie jest chciwości i duża kasa zawsze będzie problem jeśli nie będzie odpowiednich regulacji i prawo nie będzie się dostosowywać do zmian.

 

 

Wywiad z Ross'em Scott'em. Fajnie to wszytko tlumaczy.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Europa (Unia) wymusiła na Applu USB-c. Czy masz teraz różne Iphony na świecie ? Nie, wszystkie mają USBc.

 

 

Ale to Apple - oni sprzedają masę sprzętu w Europie. 

 

Natomiast jak patrzę na różne gatche w stylu Wutcheringa, Genshina, ZZZ to tam Europa jest na szarym końcu a najwięcej hajsu to Chiny i Japonia, potem Azja, Stany i EU to mały procencik a nawet w nim Europa odstaje.

Opublikowano
8 minut temu, michaelius33 napisał(a):

Ale to Apple - oni sprzedają masę sprzętu w Europie. 

 

Natomiast jak patrzę na różne gatche w stylu Wutcheringa, Genshina, ZZZ to tam Europa jest na szarym końcu a najwięcej hajsu to Chiny i Japonia, potem Azja, Stany i EU to mały procencik a nawet w nim Europa odstaje.

Dlatego oni się nie będą bawić w rozdrabnianie, jak coś zostanie wprowadzone to globalnie.

Najwazniejsze aby zrozumieć ze dla nich to wszytko to nie jest żaden problem (w sensie dodanie trybów offline)

Oni tego nie robią, bo mogą. A dla mnie to jest nie do pomyslenia aby płacić za coś, co ostatecznie nie jest potem naszą własnością.

Tak wiem ze Steam tez tak działa, ze nie mamy gry nw własność, ale Steam nie wyłączą serwerów, masz dostęp do gier zawsze. Nawet jeśli gra już nie jest w sprzedaży, ale ty ja wcześniej kupiłeś.

Pomyśl co będzie jak taki Gabel odejdzie, prawo się nie zmieni i przyjdzie na jego miejsce jakiś nowy który pierwsze co zacznie robić, to wyłączać serwery, bo będzie mógł legalnie to zrobić.

 

Walczymy o przyszłość i tylko od nas zalezy jaka będzie. Taka jest prawda.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kadajo napisał(a):

Dlatego trzeba robić coraz większy nacisk.

Myślisz ze dlaczego taki kibel zaczyna się robić w gamingu, bo im na to pozwalamy.

 

Jakbyś pozwolił swojemu pracodawcy aby ci nie płacić to myślisz ze by nie wykorzystał tego ?

Tam, gdzie jest chciwości i duża kasa zawsze będzie problem jeśli nie będzie odpowiednich regulacji i prawo nie będzie się dostosowywać do zmian.

Jasne, nie można siedzieć cicho - z tym się zgadzam. Ale też nie ma co się łudzić, że więcej petycji coś zmieni. 

Dopóki nie ma realnych narzędzi nacisku, jak bojkoty albo regulacje prawne - to wydawcy i tak zrobią, co chcą.

Odnośnie analogii z pracodawcą - no właśnie. Jeśli nie masz umowy, prawa pracy to możesz sobie protestować, a pracodawca i tak zrobi swoje. W gamingu mamy dokładnie to samo.

 

Edytowane przez Jaycob
  • Upvote 1
Opublikowano

Tu chodzi o całość. 

Nie ma znacznie czy to będzie Anthem w którego nikt nie gra, czy BF 1 w którego gra masa osób.

 

Takie wyłączanie, jeśli nie wywoła ogania pokaże tylko EA ze w sumie to można zamykać każdy serwer jak już im się nie opłaca.

A jakoś nie chce mi się wierzyć ze im się opłaca trzymać serwery BF3, BF4, BF1, chociażby. Oni się boja backlashu w wyłączeniu tych gier, ale jeśli zobaczą ze w sumie to "nie ma znaczenia" to od razu wyciągną wtyczkę.

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, galakty napisał(a):

Z jednej strony rozumiem, z drugiej... Ojej, zamknęli serwery gry sprzed 5 lat w którą grało 200 osób dziennie, co ja zrobię ze swoim życiem :( 

Prawda, zero wzruszenia, Anthem to nie był hit, ALE komuś ta gra mogła się podobać i mieć dla niego wartość.

Wyłączenie serwerów tak po prostu to trochę nie fair - zwłaszcza, że mogliby dorzucić jakiś tryb offline z botami, żeby dało się chociaż pobiegać po mapie i pograć bez internetu.

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Zobaczcie też ze to w jakiś sposób zmusi ich od razu przy następnych grach aby się zabezpieczyć, będą tryby offline itd.

Kto wie może nawet pójdą po rozum do głowy i zaczną robić dobre gry.

Bo czasem mam wrażenie ze oni te gry robią gówniane specjalnie, zarobią na głównej sprzedaży, a potem powoli gierka umiera, cyk wyciągamy wtyczkę żeby zaoszczędzić na serwerach i lecimy dalej z następną.

Gra usługa to obok mikrotransakcji najgorsze gówno jakie się pojawiło w gamingu.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...