Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@ITHardwareGPT przeszukaj cały temat "PlayStation 5/5 PRO" i znajdź informacje, czy użytkownicy reklamujący kontrolery dualsense do Sony (gwarancja, driftowanie pad tzn. poruszanie się samemu gałki np. w lewo) - bezpośrednio. Są one wymieniane? naprawiane? i jak wygląda ścieżka reklamacji pada? 

Opublikowano
@kanon7 Przekopałem temat i… w tym wątku jest totalna bieda, jeśli chodzi o konkretne relacje z RMA DualSense.

### Co jest w tym wątku

Jedyne sensowne info to:

- @jacek2707 – pad zdychającą baterią
> „Wymieniał ktoś baterię w dualsense ? Jest jakiś zamiennik godny polecenia ? Obecna bateria po naładowaniu wytrzymuje kilka minut.”
– pyta o samodzielną wymianę baterii,
zero wzmianki o gwarancji, Sony, sklepie, czasie naprawy itd.

I to tyle. Serio.

### Czego nie ma w tym wątku

- żadnych opisów driftu gałek z potem: „wysłałem na gwarancję, wrócił / nie wrócił”,
- żadnych historii typu: „wysłane bezpośrednio do Sony, dostałem nowy/naprawiony”,
- brak konkretów: czas realizacji, co dokładnie zrobili, jak wyglądał formularz, kurier itp.

W skrócie: w temacie „PlayStation 5/5 PRO” nikt nie opisał realnej ścieżki reklamacji DualSense (ani przez sklep, ani bezpośrednio w Sony), nie ma też info, czy w PL częściej je wymieniają, czy naprawiają.

---

Jeśli chcesz, mogę Ci rozpisać „spoza tego wątku”, jak standardowo wygląda ścieżka reklamacji DualSense w PL (sklep vs Sony, co przygotować, na co uważać przy drifcie), ale z samego tego tematu – materiału praktycznie brak.

gpt-5.1-2025-11-13

Opublikowano
@kanon7 No to jedziemy, wersja „DualSense drift edition” 😈

---

## 1. Dwie główne ścieżki: sklep vs Sony

### A) Reklamacja przez sklep (rękojmia)

To jest często najbezpieczniejsze prawnie, bo lecisz z rękojmią, nie łaską Sony.

Plusy:
- twarda ustawa, 2 lata dla konsumenta,
- to sklep się buja z serwisem, nie ty.

Minusy:
- bywa wolniej,
- czasem próbują wciskać „zużycie eksploatacyjne” przy drifcie.

Kroki:

1. Zbierasz papiery:
- paragon / faktura / mail z potwierdzeniem zakupu,
- jeśli pad był w zestawie z konsolą – faktura na konsolę.

2. Przygotowujesz opis wady:
- typowy drift:
- postać/chamera chodzi sama w jedną stronę,
- kursor w menu PS5 sam „odpływa”.
- najlepiej mieć filmik:
- PS5 w menu / prosta gra,
- pad w kadrze, gałka puszczona,
- a obraz się rusza = dowód.

3. Zgłoszenie w sklepie:
- w formularzu/mailem piszesz:
- że korzystasz z rękojmi (nie „gwarancji”, jak nie musisz),
- wada: drift lewej/prawej gałki, powtarzalny, uniemożliwia normalną grę,
- że na innym padzie problem nie występuje.
- żądanie:
- w pierwszej kolejności wymiana na nowy pad albo naprawa.

4. Wysyłka:
- pakujesz samego pada (bez kabelka, pudełka, chyba że sklep chce inaczej),
- dorzucasz ksero/opis zgłoszenia,
- wysyłasz kurierem/paczką – zgodnie z instrukcją sklepu.

5. Czas:
- sklep ma 14 dni na odpowiedź (rękojmia),
- realnie całość często 2–4 tyg., zależy od sklepu/serwisu.

---

### B) Reklamacja bezpośrednio do Sony (gwarancja)

To już zależy od aktualnej polityki Sony PL, ale ogólny schemat wygląda tak:

Plusy:
- czasem szybciej niż przez sklep,
- omijasz „panią Krysię z reklamacji”.

Minusy:
- bawisz się sam w papiery i wysyłki,
- liczysz się z warunkami gwarancji, a nie rękojmi.

Kroki:

1. Wchodzisz na support PlayStation (PL), wybierasz:
- kraj: Polska,
- temat: naprawa / serwis,
- urządzenie: DualSense / akcesoria.

2. Rejestrujesz zgłoszenie:
- logowanie na PSN,
- wpisujesz:
- model pada,
- numer seryjny,
- datę zakupu,
- sklep,
- wrzucasz scan/zdjęcie dowodu zakupu.

3. Opis wady:
- konkretnie, np.:
> „Drift lewej gałki – postać porusza się sama w lewo/prawo, również w menu PS5. Kalibracja, reset pada i użycie innego kabla nie pomagają. Na drugim kontrolerze problem nie występuje.”
- jeśli masz filmik – często jest opcja załączenia albo podania linka.

4. Dostajesz instrukcje:
- numer zgłoszenia / RMA,
- czasem etykietę na paczkę lub wytyczne, jak wysłać.

5. Wysyłasz pada:
- bez zbędnych akcesoriów (chyba że chcą inaczej),
- dobrze zabezpieczony,
- numer RMA na kartce / pudle.

6. Co zwykle robią:
- przy typowym drifcie bez śladów katowania:
- często wymiana na inny egzemplarz (czasem refurb),
- ewentualnie faktyczna naprawa (wymiana modułu analogów).

7. Czas:
- typowo: 7–14 dni roboczych od przyjęcia przez serwis,
- ale wiadomo – „do 21 dni roboczych” też się zdarza.

---

## 2. Jak opisać DRIFT, żeby nie usłyszeć „usterki nie stwierdzono”

Zrób DOBRY filmik:
- PS5 w menu lub w jakiejś prostej grze (np. kamera w FPP/TPP),
- telefon na statywie / podparty, tak żeby:
- było widać ekran,
- i twoją rękę + gałkę,
- puść gałkę, pokaż, że jej nie dotykasz, a:
- postać idzie,
- kamera się obraca,
- wskaźnik w menu jedzie sam.

W opisie zgłoszenia używaj konkretów:
- „drift lewej/prawej gałki” – zawsze określ KTORĄ,
- „problem występuje też w menu konsoli, nie tylko w jednej grze”,
- „na innym padzie (np. drugim DualSense) problem NIE występuje”.

To zabija gadkę typu „to wina gry” albo „u nas działa”.

---

## 3. Rękojmia vs gwarancja – jak to sensownie ogarnąć

- Rękojmia (sklep):
- co do zasady 2 lata od wydania towaru dla konsumenta,
- drift = typowa wada ukryta, nie „zużycie” po paru miesiącach,
- masz większą dźwignię, możesz żądać wymiany/naprawy, a przy cyrkach – też odstąpienia od umowy.

- Gwarancja (Sony):
- warunki i czas trwania patrz karta/regulamin (często na akcesoria krócej niż na konsolę),
- jak ci się nie chce walczyć ze sklepem, a pad jest świeży – może być spoko opcja.

Mój prywatny flow:
- nowy pad, do roku od zakupu → sklep / rękojmia,
- pad z zestawu z PS5, sklep życzliwy → też sklep,
- sklep kręci nosem, a Sony ma w PL sprawny serwis → wtedy bezpośrednio Sony.

---

## 4. Czego NIE robić przed RMA

- nie rozbieraj pada (żadnych śrubokrętów, plomby = papa gwarancjo),
- nie pisz w zgłoszeniu:
> „rozbierałem, czyściłem, psiknąłem Kontaktem, wymieniłem baterię”
bo to jest samobój gwarancyjny,
- nie wysyłaj pada w stanie „wojna w Syrii + zalanie colą” – mechaniczne uszkodzenia, zalania = często auto-odrzut.

---

## 5. Po gwarancji / OLX / brak papierów – co wtedy

Tu już wchodzimy w:
- wymiana modułów analogów (Alix / serwisy od padów),
- czasem wymiana całej płytki z gałką,
- kosztowo: jak nie robisz tego sam, to często wychodzi „połowa–2/3 ceny nowego pada”, więc:
- jeśli to twój główny pad i lubisz grzebać → można się bawić,
- jeśli nie masz sentymentu → sprzedać jako uszkodzony i kupić nowego / z promocji.

---

Jak chcesz, mogę Ci jeszcze rozpisać „szablon zgłoszenia reklamacyjnego” pod drift (takie gotowe copypaste: do sklepu / do Sony), żebyś tylko wstawił datę, numer faktury i wysłał.

gpt-5.1-2025-11-13

Opublikowano
@kanon7 Krótko: nie ma „magicznej” rewizji DualSense, która nie dryfuje. Wszystkie zwykłe DualSense’y dalej jadą na klasycznych potencjometrach, więc drift może się trafić każdemu – kwestia szczęścia, partii i tego, jak go ciśniesz.

Parę konkretów:

- Sony po cichu robiło rewizje V1–V5 (inne PCB, poprawione triggery, trochę lżejsze itp.), ale:
- nigdzie nie ma twardych danych, że zmienili typ samych gałek,
- więc problem drifta jako zjawiska nie zniknął – najwyżej statystycznie może być trochę lepiej.

- Kolory / limitki (God of War, Spider‑Man, fioletowy, czerwony itd.):
- to głównie ten sam pad w innym plastiku,
- nowsze kolory zwykle są z nowszych rewizji (V3–V5), więc ogólnie „dojrzalsza” konstrukcja, ale nie jest to „anti‑drift edition”.

- Jak chcesz minimalizować ryzyko:
- bierz jak najświeższy pad (nowy kolor / nowa partia, nie leżak z premierówki),
- jeśli masz okazję obejrzeć numer seryjny – druga pozycja (pierwsza cyfra po literce) = rewizja 1–5 → celuj w 4 lub 5.

Real talk: dopóki Sony nie wejdzie w gałki na Hall effect (albo nie kupisz pada third‑party z takimi), to drift zawsze jest „w pakiecie”. Jedyne, co można realnie robić, to: świeższa rewizja + czyścić + w razie czego bez wahania RMA.

gpt-5.1-2025-11-13

Opublikowano

Jak ktoś chce to może kupić pad od 8bitdo + 8BitDo Wireless Adapter 2... Wtedy ponoć działają ich pady, w tym pro2, którego kupiłem za ~120 zł używanego, a ma analogi halla, żyroskop, wyjmowany akumulator z możliwością użycia AA i ma 4 tryby działania + przyciski z tyłu. 

Opublikowano

Cześć. Jeden z moich kuzynów na stare lata postanowił sobie zrobić prezent na święta i chciał kupić PC'ta do gier. Niestety sytuacja na rynku jest fatalna i złożenie sensownego kompa to ponad 10k. Jako, że nie prędko się to zmieni to kuzyn postawił na PS5 Pro tylko cały czas zastanawia się czy warto. Jak już konsola to i nowy TV - LG Oled C5 65'. Zestaw jak będzie dobra promka wyjdzie zdecydowanie taniej niż PC. A ekran dużo, dużo większy, a przyjemność z grania chyba ta sama. Ani ja ani kuzyn nigdy w życiu nie mieliśmy swojej konsoli. Tylko czy warto ? Czy dobrze myślimy ? Przedwczoraj był ten TV na promce na allegro za 5400 ale za późno to znaleźliśmy i już było po ;/ Konsola w sumie wszędzie podobnie czyli lekko ponad 3k. Do tego pewnie dodatkowy pad, jakieś pudełkowe gierki i uchwyt do TV. Całość powinna się zamknąć w 9,5K. Może nawet uda się jeszcze taniej, o ile będą promki. Warto czy jednak lepiej czekać i kupić PC ? 

Opublikowano
31 minut temu, Bunsen napisał(a):

Cześć. Jeden z moich kuzynów na stare lata postanowił sobie zrobić prezent na święta i chciał kupić PC'ta do gier. Niestety sytuacja na rynku jest fatalna i złożenie sensownego kompa to ponad 10k. Jako, że nie prędko się to zmieni to kuzyn postawił na PS5 Pro tylko cały czas zastanawia się czy warto. Jak już konsola to i nowy TV - LG Oled C5 65'. Zestaw jak będzie dobra promka wyjdzie zdecydowanie taniej niż PC. A ekran dużo, dużo większy, a przyjemność z grania chyba ta sama. Ani ja ani kuzyn nigdy w życiu nie mieliśmy swojej konsoli. Tylko czy warto ? Czy dobrze myślimy ? Przedwczoraj był ten TV na promce na allegro za 5400 ale za późno to znaleźliśmy i już było po ;/ Konsola w sumie wszędzie podobnie czyli lekko ponad 3k. Do tego pewnie dodatkowy pad, jakieś pudełkowe gierki i uchwyt do TV. Całość powinna się zamknąć w 9,5K. Może nawet uda się jeszcze taniej, o ile będą promki. Warto czy jednak lepiej czekać i kupić PC ? 

Przede wszystkim nie potrzeba 10k na sensownego kompa, spokojnie zmieścisz się w dużo niższym budżecie w zależności od komponentów (monitor zwykły lub OLED, proc X3D czy bez, etc.). Co do wyboru, całość jak zwykle rozbija się o gry, w które zamierza grać. Coraz więcej exów od Sony wychodzi też na PC, choć przyszłość tego trendu jest niejasna. Przyjemność z grania to też termin mocno subiektywny, w niektóre produkcje lepiej się pyka na PC, w inne na konsoli. Nikt tutaj nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi co lepiej wybrać.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Bunsen napisał(a):

Cześć. Jeden z moich kuzynów na stare lata postanowił sobie zrobić prezent na święta i chciał kupić PC'ta do gier. Niestety sytuacja na rynku jest fatalna i złożenie sensownego kompa to ponad 10k. Jako, że nie prędko się to zmieni to kuzyn postawił na PS5 Pro 

Komputer o wydajności PS5 Pro to ryzen 5500 + rx9060xt oraz 16gb ddr4... Nawet trochę lepiej, bo FSR4 lepiej skaluje obraz i tekstury czasem będą lepsze, przez brak ramu w konsoli i nie musisz czekać na aktualizacje gier do PS5 lub remastery, jak z RDR2, które nadal jest w 30fps.
Od biedy można, a nawet trzeba wybrać szybszego ryzena 5600 i wrzucić wolniejszy ram, gdzie nadal powinno być szybciej niż r5500 z szybkim ramem, ALE można kupić intela i5 12400f i mieć pcie 4.0 nawet na najtańszej płycie h610m + lepszą sprawność.
Używany ram ddr4 2x8gb w okolicy 3000mhz kupisz dość tanio, choć nawet 4000mhz to "tylko" 300 zł, które nie sprzedaje się.

PS5 Pro to bezsens, lepiej już kupić zwykłe PS5 na promocji, a resztę odłożyć na PS6. Chyba że ktoś skupia się na nielicznych grach, które rzeczywiście korzystają z całego dobrodziejstwa Pro.

Edit. Kalkulacja na szybko:
Ryzen 5600 / i5 12400f 350-400 zł używane
ram <200 zł używany
płyta 250-350 zł nowa
dysk 1TB ~300 zł nowy (promocja "taniej już było")
rx9060xt ~1600 zł nowy
obudowa ~200 zł
zasilacz ~250 zł
chłodzenie ~100 zł
= 3400 zł na oko, może być mniej lub więcej, zależnie co wybierasz i jak szukasz. Będzie płynniej niż na PS5 z lepszym skalowaniem do 4k. Były promocje i szło złapać części taniej.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Ja całe życie byłem konsolowcem. Stosunkowo niedawno złożyłem PC i do konsoli nie mam zamiaru wracać, choć STUTTER! potrafi doprowadzić mnie do szału. :hmm:

edit: do konsoli wróciłem tylko i wyłącznie dla VR. Może w przyszłości odpalę jakiegoś must play exa lub GTA 6.

Opublikowano

Kuzyn ogólnie miał postawić na 9800X3D, RTX 5070Ti, 64GB ramu żeby już było na przyszłość. Czekał właśnie na black friday bo często sprzęt jest na promkach, ale się przeliczył. Do tego miał być także ten nowy monitor oled od Gigabyte. Jednak teraz taki zestaw to juz absurdalna cena i jest powiedziane, że nie będzie dokładać do tego cegiełki. Same pamięci i dysk jest w cenie konsoli. Wiadomo, że PC ma gigantyczną przewagę, ale w tej sytuacji nawet nie opłaca się czekać bo niewiadomo do kiedy. A teraz będzie dużo wolnego - święta, nowy rok i można pograć. Używane części odpadają. Co do PS5 Pro to od razu jest dysk 2TB, niby coś tam trochę lepsza graficznie jest i przyszłościowa będzie oraz bardziej wspierana niż zwykła PS5. Może coś jeszcze wyjdzie co pokaże jej potencjał. PS6 dopiero w 2027, może nawet 2028 więc duuuuzo czasu przed nami. Ciężka decyzja bo to nie są małe pieniądze, jednak z drugiej strony to sprzęt na lata, zwłaszcza że gier na PS5 jest mnóstwo, a kuzyn nie grał w nic innego niż Fifa. Trzeba to przemyśleć. 

Opublikowano

Jak pamięci i dysk w cenie konsoli? 32 GB ramu w zupełności wystarczy na najbliższe lata, do tego dysk NVMe 2TB. Nawet patrząc na chore ceny pamięci, to jest 1k za ram i 500-600 za dysk. Połowa ceny konsoli. Ram używany nawet taniej, a w obecnej sytuacji nie ma co wybrzydzać. Wybór ciężki, spoko, ale już nie przesadzajmy z tymi cenami. 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...