Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wcześniej była rozmowa o autach widmo na dziennych w nocy, dziś mogę dorzucić ameby co walą przeciwmgielnymi kiedy widoczność na pozycjach to ~500m. Lekka mgła i już każdy włącza to co ma i wali innym w oczy... 

Btw. zachowanie goodyear vector 4seasons gen-3 na mokrym przy temperaturze ~2C bardzo pozytywne. Kleją bardzo fajnie. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Totek napisał(a):

Heh, ja często włączam dodatkowo przeciwmgłowe bo auto na nich fajniej wygląda :D Taki mój mały świat :D

Przednie to jeszcze pal licho, tylne walą po gałach i pewnie na nich nie jeździsz bo non stop byś miał w lusterku długie auta z tyłu. 

Opublikowano

Zakładam, że przekazanie w formie darowizny?

"'Podatek PCC-3 nie jest w tym przypadku obowiązkowy, gdy zbycie auta odbywa się na zasadach darowizny i dotyczy członków najbliższej rodziny. Co jednak bardzo ważne, zwolnienie jest możliwe tylko wtedy, gdy w ciągu sześciu miesięcy od daty zawarcia umowy darowizny zostanie powiadomiony właściwy urząd skarbowy. Osoba obdarowana musi więc złożyć druk SD-Z2"

Opublikowano (edytowane)

Bardziej chodziło mi o:

 

 

"Warto zaznaczyć, że istnieje dość szeroka grupa osób, które są zwolnione z podatku PCC-3, nawet jeśli kupują samochód od osoby fizycznej. Deklaracja nie interesuje więc:

członków najbliższej rodziny (małżonków, zstępnych, wstępnych, rodzeństwa, pasierbów, ojczymów, macoch, zięciów, synowych, szwagrów),"

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
22 godziny temu, Gret napisał(a):

Wcześniej była rozmowa o autach widmo na dziennych w nocy, dziś mogę dorzucić ameby co walą przeciwmgielnymi kiedy widoczność na pozycjach to ~500m. Lekka mgła i już każdy włącza to co ma i wali innym w oczy... 

Btw. zachowanie goodyear vector 4seasons gen-3 na mokrym przy temperaturze ~2C bardzo pozytywne. Kleją bardzo fajnie. 

Ciekawe, bo na moim odcinku eSki nikt nie włączał tylnych przeciwgłowych gdy trzeba było, przy prędkościach rzędu 120 i widoczności ok. 200m na hamowanie jest już za późno.

Te opony są bardzo dobre w każdych warunkach, ale 2C to jeszcze nie jest trudny temat. Nie dalej jak 3 tygodnie temu musiałem jechać autem w okolicach 0C (sucho) jeszcze jak miałem założone letnie Continentale(2022) i nic się nie działo.

Opublikowano (edytowane)

PCC-3 nie trzeba, ale musisz właśnie złożyć SD-Z2, to jest potwierdzenie zwolnienia z podatku jak US to klepnie.

 

Właśnie mi się przypomniało, że ja muszę też go złożyć tylko w sprawie mieszkania :D

 

Edytowane przez Kowal_
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kowal_ napisał(a):

PCC-3 nie trzeba, ale musisz właśnie złożyć SD-Z2, to jest potwierdzenie zwolnienia z podatku jak US to klepnie.

 

Właśnie mi się przypomniało, że ja muszę też go złożyć tylko w sprawie mieszkania :D

 

A mi, że dałem żonie auto w darowiznie :E i ma się na to 6 miesięcy, 3 już minęły :E Dobrze, że jest to forum :D 

Edytowane przez KiloKush
  • Like 1
Opublikowano

Swoją droga już miałem jutro odbierać od brata tego 508, ale on jeszcze nie dostał tablic do tego CLA...do tego drugie auto oddał wczoraj do mechanika bo wyskakuje 1 bieg, no i 508 mu potrzebny :E Także wszystko przesunięte o tydzień.

Opublikowano

ktoś poleci jakieś dobre kable rozruchowe? mój superb ma jakiś dziwny problem, którego nikt nie potrafi zdiagnozować :E Jak postoi ponad 24h (czasami nawet i mniej) to kompletnie gubi prąd i za cholerę nie idzie namierzyć gdzie spi  ucieka. stała u 3 mechaników przez cały weekend i jak na złość bydlę odpalało. u mnie stała ostatnio ~20h i trup, próba odpalenia zwykłymi kablami nic nie dała. mechanik podjechał ze swoimi to odpaliła na strzała, nie mam pojęcia co to za sprzęt ale moje w porównaniu do nich wyglądały jak zabawkowe :E

Opublikowano (edytowane)

Mam jakieś kable z bricomarche i zawsze działają...tzn mimo posiadania ich od 10 lat (wtedy kupiłem pierwszego diesla i mówili, że diesel to mus kable, więc przed zimą prewencyjnie kupiłem) nigdy nie odpalałem swoich aut, tylko auta sąsiadów, znajomych i nigdy nie zawiodły :E

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
15 minut temu, lewuS napisał(a):

ktoś poleci jakieś dobre kable rozruchowe? mój superb ma jakiś dziwny problem, którego nikt nie potrafi zdiagnozować :E Jak postoi ponad 24h (czasami nawet i mniej) to kompletnie gubi prąd i za cholerę nie idzie namierzyć gdzie spi  ucieka. stała u 3 mechaników przez cały weekend i jak na złość bydlę odpalało. u mnie stała ostatnio ~20h i trup, próba odpalenia zwykłymi kablami nic nie dała. mechanik podjechał ze swoimi to odpaliła na strzała, nie mam pojęcia co to za sprzęt ale moje w porównaniu do nich wyglądały jak zabawkowe :E

Po co, na co i do czego? Ku se pan powerbanka rozruchowego z Baseusa i odpalisz nim padniętego na ament dostawczaka. Taką Astrę 1.6 cdti to można kilka razy z niego odpalać zanim się rozładuje. Kable to przeżytek ;)

Opublikowano
1 minutę temu, Katystopej napisał(a):

Po co, na co i do czego? Ku se pan powerbanka rozruchowego z Baseusa i odpalisz nim padniętego na ament dostawczaka. Taką Astrę 1.6 cdti to można kilka razy z niego odpalać zanim się rozładuje. Kable to przeżytek ;)

https://allegro.pl/oferta/jump-starter-do-samochodu-12000mah-rozruch-booster-do-akumulatora-baseus-14883149166 kupiłem coś takiego z polecenia znajomego, na szczęście nie miałem okazji jeszcze testować. nie mniej kable zawsze warto mieć w zanadrzu 

Opublikowano

W piwnicy mam takie kable, że mógłbym nimi rakiety Falcon Muskowi odpalać, ale odkąd mam powerbanka nie użyłem ich ani razu. Powerbank wrzucony pod siedzenie i jeździ ze mną cały czas, już nie raz zadziwił nie jednego, głównie kierowców hybrydowych Toyot  :E 

  • Like 1
Opublikowano

Benzyny w Toyocie to odpalą z bateryjki od latarki. Jeśli aku w 2l dieslu wypompowane do zera  to tu trzeba boostera za ponad tysiaka (te "tanie" - 300/400 zł zadziałają jak aku jest słabawy ale nie zajechany).

Druga sprawa - powerbanki mają określoną żywotność, jeśli ktoś zamiast naprawić samochód (albo po prostu wymienić akumulator) chce tego używać to "budżet mu się trochę nie zepnie" :-)

 

 

Opublikowano
28 minut temu, bergercs napisał(a):

 Jeśli aku w 2l dieslu wypompowane do zera  to tu trzeba boostera za ponad tysiaka (te "tanie" - 300/400 zł zadziałają jak aku jest słabawy ale nie zajechany).

 

 

Totalnie zdechniętego (8.5V na aku) Ducato 2.3 odpalałem Baseusem za 300zł. mamy ich kilkanaście w firmie od kilku lat, na budowach bardzo się przydają czy to właśnie do dostawczaków czy sprzęty typu sprężarka.

Opublikowano

Ja sobie zrobiłem kable z wiązki zasilającej maszyny w robocie. Likwidowali stacje i kable szły na złom. Z 5 żył wziąłem 2 po 4m, nie wiem jaki to ma przekrój, ale 4mm^2 na pewno. Leżą w garażu i co jakiś czas się przydają żeby kogoś odpalić :D 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam zasadę, że zawsze 2 razy w roku podłączam aku pod prostownik (wiosna i jesień), przed zimą zmieniam zawsze filtr paliwa, do tego auto ma być sprawne (świece żarowe, układ paliwowy). Mimo że klekot nawet po dłuższym postoju nie zawiódł nigdy.

 

Sam aku (varta) w C5 ma już 6 lat, w 307 ponad 5 lat (bosch).

 

W zeszłym roku jak jakoś mrozy przywaliły, to C5 po podgrzaniu z kopa zagadał...połowie ulicy odpalałem auta z kabli :E 

Edytowane przez Krzysiak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...