Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Oficjalnie chyba ;) wszystko jest podpięte do sieci, aplikacje do aut, monitoring pozycji itp. 

O pociągach też mówili, że nie da się zdalnie uziemić. A tu taki psikus się wydarzył 🤭

W praktyce z tego co rozmawiam z klientami z automotive - też.

wyjatkiem była kiedyś tesla, nie wiem jak teraz.

 

 

Z pociągami to się pogubiłeś całkiem bo one są budowane tak, aby dało się je zatrzymać zdalnie - poczytaj sobie np. o sygnale radio stop. :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
32 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Ale w czym problem jeździć przepisowo? Nie przekraczać prędkości, nie wyprzedzać na ciągłej itp?  Nie do końca rozumiem... A że medialne jednostki mają koneksje itp? 

Jakoś tak... Mnie tam to nie boli jakoś zaostrzenie kar itp...

 

31 minut temu, marko napisał(a):

Ponad 50kmh za dużo, to nie jest przeoczenie kierowcy. 

 

I tak po krotce napiszę:

- strefa 30kmh w Polsce nie działa. Każdy jeździ 50kmh. 

- pod szkołami stoją znaki 30kmh, nikt tego nie przestrzega. Na obszarach wiejskich ludzie ganiają koło szkół 70kmh i lepiej. 

- brak chodników, ścieżek rowerowych. Małe dziecko jest często zmuszone jechać ulicą. Kierowcy mają to w całkowitym poważaniu.

Do tego wszechobecne chamstwo i agresja drogowa.

 

Więc tak, zabierać prawa jazdy. Za jazdę po utraceniu uprawnień bezwzględne więzienie. 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni? Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę? Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Dla mnie to nie jest bez sensu. Do słuchania poza autem mam słuchawki. 
 

A gdybym już bardzo chciał to wystarczy zostawić zapłon, bez silnika i posłuchać radia. Tworzycie problemy. I to bezsensowne :) 
 

Dziwne, bo w przypadku holenderskich busów takich możliwości nie bylo. O ile dobrze kojarzę to w europejskiej motoryzacji i japońskiej też nie ma takiej możliwości. 

No tak wychodzę na 5 minut i będę słuchawki wkładał %-)

Po co mam zostawiać zapłon, mogę wyłączyć auto i dalej słuchać? 

Jest w każdej motoryzacji, zdalnie mogą ci zablokować teslę, bmw, koreańczyki, japończyki, wszystko, co ma stałe połączenie z internetem i komputer pokładowy nie jest kalkulatorem. Nie chwalą się tym bo to marketingowo nie wygląda dobrze, chyba że oferują usługę "zabezpieczenie auta na wypadek kradzieży, wtedy jeszcze zarobią.

Nie czytałeś nigdy o atakach hakerskich blokujących auta ? Jak haker może to tym bardziej producent, ford składał patent na blokowanie auta, jak nie zapłacisz raty w terminie.

 

 

 

29 minut temu, KiloKush napisał(a):

 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni? Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę? Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

Gdzieś czytałem, że policja dostaje kilka tysięcy takich zgłoszeń tygodniowo, nie mają ludzi na rozpatrywanie każdego zgłoszenia.

Recydywa dostaje kolejną karę i kolejną, co mają robić policjanci, rozstrzeliwać jak dorwą następnym razem? 

Przepisy zaostrzyli i dobrze, to nie zabieranie prawka, bo auto zaparkował krzywo, tylko poważne przewinienia.

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

No tak wychodzę na 5 minut i będę słuchawki wkładał %-)

Czemu nie? 
Zawsze to lepsze niż DJ bez słuchawek. Pozdro dla kumatych. 
 

Ja tu nie widzę problemu. Radio można włączyć na wyłączonym silniku. Serio, to jest tworzenie problemów tam gdzie ich nie ma :) 
 

 

5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Jest w każdej motoryzacji, zdalnie mogą ci zablokować teslę, bmw, koreańczyki, japończyki, wszystko, co ma stałe połączenie z internetem i komputer pokładowy nie jest kalkulatorem. Nie chwalą się tym bo to marketingowo nie wygląda dobrze, chyba że oferują usługę "zabezpieczenie auta na wypadek kradzieży, wtedy jeszcze zarobią.


Źródło? :) 

 

Jesli “komputer pokładowy” jest odseparowany fizycznie od systemów mających połączenie zdalne to nie mają tego jak zrobić.

 

 

5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie czytałeś nigdy o atakach hakerskich blokujących auta ? Jak haker może to tym bardziej producent, ford składał patent na blokowanie auta, jak nie zapłacisz raty w terminie.

 


 

Jedyne doniesienia kojarzę w kontekście Tesli. No i pewnie chińskie auta też mogą bo to byłoby spójne z ich systemem oceny społecznej.

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni?


 

To, że będą mniej bezkarni.
 

 

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę?
 

2137 razy. Ale co to ma do rzeczy?

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

A kto powiedział, że to akurat ten problem adresują w tym przepisie? :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano

Typowe marudzenie. Jak cisza o przepisach "nic nie robią, złodzieje tylko kradną!". Jak zmieniają przepisy na bardziej restrykcyjne "i co to zmieni?! tylko pieniędzy szukają!" i klasyka "bogatego nie ruszą, tylko biednego chcą wykończyć!"

 

Także tego...

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Czemu nie? 
Zawsze to lepsze niż DJ bez słuchawek. Pozdro dla kumatych. 
 

Ja tu nie widzę problemu. Radio można włączyć na wyłączonym silniku. Serio, to jest tworzenie problemów tam gdzie ich nie ma :) 
 

 


Źródło? :) 

 

Jesli “komputer pokładowy” jest odseparowany fizycznie od systemów mających połączenie zdalne to nie mają tego jak zrobić.

 

 

Jedyne doniesienia kojarzę w kontekście Tesli. No i pewnie chińskie auta też mogą bo to byłoby spójne z ich systemem oceny społecznej.

To, że będą mniej bezkarni.
 

 

2137 razy. Ale co to ma do rzeczy?

A kto powiedział, że to akurat ten problem adresują w tym przepisie? :) 

Sam tworzysz problemy, nakładanie słuchawek, włączanie radia na wyłączonym silniku?

Po co?

Gaszę silnik i wszystko działa. Mało tego,mam keyless, podchodzę do auta, załącza stację multimedialną, zanim usiądę, zapnę pasy, już navi zsynchronizowane z smartfonem, audiobook/muzyczka już leci.

 

Wpisz w google "hakerzy zdalne wyłączanie auta" , masa tematów, masa przykładów, bmw, nissan, kia, itp. itd. 

Bmw przykladowo ma usługę na  zdalne włączanie auta. 

Każdy producent który oferuje coś podobnego = możliwość wyłączenia auta bez zgody właściciela.

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Sam tworzysz problemy, nakładanie słuchawek, włączanie radia na wyłączonym silniku?

Po co?

Gaszę silnik i wszystko działa.

Jak pisałem wyżej - to po prostu nie jest dla mnie problem. A zdecydowanie lepiej jeśli auto po otwarciu drzwi wyłącza radio i nie muszę tego robić ręcznie. :) 

 

 

16 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

 

Wpisz w google "hakerzy zdalne wyłączanie auta" , masa tematów, masa przykładów, bmw, nissan, kia, itp. itd. 

Bmw przykladowo ma usługę na  zdalne włączanie auta. 

Każdy producent ktory oferuje coś podobnego = możliwość wyłączenia auta bez zgody właściciela.

 

No, ale to są usługi telematyczne - jak nie ma zdalnego zatrzymania pojazdu to haker tego nie wymyśli za bardzo.

i tak - trzeba przed tym chronić. Ale ryzyko wyłączenia auta przez producenta w UE jest nieistniejące. Za to w Chinach istnieje na poważnie :) 

 

Dodatkowo od 2024 roku auta mają nowe wymogi (dyrektywa wp29) i jakikolwiek odstęp zdalny jest dużo lepiej chroniony :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano (edytowane)

Nikt nie musi wyłączać radia ręcznie, póki jestem w pobliżu auta to pracuje, odchodzę od auta, to po czasie jaki ustawie, samo sie wyłączy.

 

Problem z autami jest taki, ze wszystkie to mają, to czy masz taką opcję widoczną, czy jako usługę czy nie , to też zdalnie mogą aktywować, ale ona jest, hakerzy to wykorzystują, więc tym bardziej producent może. 

Nie wiem jakie jest ryzyko w UE, ale możliwość jest, czy na chińskich autach jest większe ryzyko?

Wątpię, bo było by to marketingowe samobójstwo, gdyby jakakolwiek firma sama z siebie zablokowała auta, czy to europejska czy amerykańska, czy chińska. 

Trzeba sobie jednak zdawać sprawę z tego że mają takie możliwości.

A to że UE zmieni przepisy, nie ma wpływu, jak jest możliwość to producent może, a haker znajdzie w końcu sposób, bo nie ma zabezpieczeń których nie da sie złamać.

 

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano

maja  i co w tym zlego? mamy rok 2025, wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka. ja nie mam problemu z tym, ze auto jest monitorowane i zarzadzana przez producenta. traktuje to jako pakiet bezpieczenstwa. a, ze ktos sie wlamie, to nic nowego. wazne, aby producent odpowiednio wtedy reagowal. 

Opublikowano
5 minut temu, SuLac0 napisał(a):

wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka

akurat ten argument z lodówką jest dośc mocno głupi, już Samsung pokazał gdzie ma swoich klientów i ich prawa :E nic tylko czekać aż lodówki zaczną się otwierać wyłącznie po obejrzeniu reklamy.

 

 

Osobiście ze "smart-urządzeń" nie korzystam bo zwyczajnie nie widzę w nich nic dobrego. Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

Opublikowano
9 minut temu, SuLac0 napisał(a):

maja  i co w tym zlego? mamy rok 2025, wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka. ja nie mam problemu z tym, ze auto jest monitorowane i zarzadzana przez producenta. traktuje to jako pakiet bezpieczenstwa. a, ze ktos sie wlamie, to nic nowego. wazne, aby producent odpowiednio wtedy reagowal. 

Pisałem to w kontekście tego, że chińczyk może wyłączyć autobus, ale europejski, amerykański też może, żadna nowość. 

Opublikowano
18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nikt nie musi wyłączać radia ręcznie, póki jestem w pobliżu auta to pracuje, odchodzę od auta, to po czasie jaki ustawie, samo sie wyłączy.

Jak pisałem - ja kompletnie nie wiem gdzie jest problem, a jak teraz się pojawia "ustawianie wyłączania" to już w ogóle. 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

 

Problem z autami jest taki, ze wszystkie to mają, to czy masz taką opcję widoczną, czy jako usługę czy nie , to też zdalnie mogą aktywować, ale ona jest, hakerzy to wykorzystują, więc tym bardziej producent może. 

Nie, nie mają ;) 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie wiem jakie jest ryzyko w UE, ale możliwość jest, czy na chińskich autach jest większe ryzyko?

Na pewno w samych Chinach ryzyko jest dużo większe, bo tam istnieje cały ten kretyński system oceny społecznej. 

 

 

 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

A to że UE zmieni przepisy, nie ma wpływu, jak jest możliwość to producent może, a haker znajdzie w końcu sposób, bo nie ma zabezpieczeń których nie da sie złamać.

Ok, twórz problemy dalej :) 

1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a):

Pisałem to w kontekście tego, że chińczyk może wyłączyć autobus, ale europejski, amerykański też może, żadna nowość. 

Tyle, że nie doczytałeś, bo:

 

Cytat

Niewątpliwie technicy firmy Yutong w Chinach mają możliwość zdalnego wyłączenia każdego pojazdu. Mogą też wysłać po prostu aktualizację, która go unieruchomi na dobre. To dość niepokojące znalezisko, zwłaszcza w kontekście tego, że porównywalny autobus holenderski nie był wyposażony w takie urządzenia

https://autoblog.spidersweb.pl/autobusy-yutong-zdalne-wylaczenie-norwegia 

 

 

Zatem problem zaistniał tylko w chińskich autobusach. A twoje ekstrapolowanie tego na wszystkich producentów nie ma pokrycia w materiale - nawet tym dotyczacym tych konkretnych autobusów. 

Opublikowano

ale wlasnie o trend jaki panuje tutaj chodzi. byle lodowka, odkurzacz jest teraz online, wiec skad te dywagacje na temat auta? wlasnie od auta oczekuje, ze bedzie w pelni monitorwany i zarzadany, tak pod katem bezpeczenstwa, wygody jego eksploatacji. 

Opublikowano
Teraz, SuLac0 napisał(a):

ale wlasnie o trend jaki panuje tutaj chodzi. byle lodowka, odkurzacz jest teraz online, wiec skad te dywagacje na temat auta? wlasnie od auta oczekuje, ze bedzie w pelni monitorwany i zarzadany, tak pod katem bezpeczenstwa, wygody jego eksploatacji. 

Nie każdy tego oczekuje :) 

 

 

Dobrze by było, żeby każdy miał w tym zakresie wybór. Dodatkowo powinno istnieć rozwiązanie rpoblemu kupna auta z drugiej ręki, tzn. drugi właściciel nie powinien być zmuszany do płacenia producentowi, chyba że sam chce dodatkowe usługi. 

Opublikowano
14 minut temu, huudyy napisał(a):

Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

W salonie i w jadalni mam oświetlenie oparte o philipsa hue  i nic ustawień nie gubi, a bardzo cenię możliwość regulacji natężenia i barwy oświetlenia. 

Opublikowano (edytowane)

no coz, ja oczekuje i dlatego "wyrazam zgode" na uslugi monitorujace, bo o taka jestem pytaty czy to po wstepnej konfiguracji auta, czy tez jak zaczynam z nich korzystac,  jak i place za dodatkowe uslugi oferowane w tym zakresie przez producenta. moze kiedys doczekam, ze np.telemetria bedzie miala realne wplyw na np. poziom ubezpieczneia komunikacyjnego czy na zycie. 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
19 minut temu, huudyy napisał(a):

Osobiście ze "smart-urządzeń" nie korzystam bo zwyczajnie nie widzę w nich nic dobrego. Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

Nie spotkałem się z czymś takim. Mam parę smart-gniazdek i żarówek i to fajne urządzenia, można sobie coś zdalnie włączyć/wyłączyć, zmienić barawę/natężenie światła. Fajny bajer, nic bez czego by się nie można obejść ale jak może trochę ułatwić życie to czemu nie.

Opublikowano (edytowane)

Ja tam smart home lubię, ale bez przesady. Rolety, sterowanie ciepłem i piecem (+ sterownik w każdym pokoju), smart zamek, bramy garażowa i wjazdowa sterowana z poziomu CarPlay czy sterowanie światłem - to są bardzo spoko rzeczy. 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
18 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Jak pisałem - ja kompletnie nie wiem gdzie jest problem, a jak teraz się pojawia "ustawianie wyłączania" to już w ogóle. 

Nie, nie mają ;) 

Na pewno w samych Chinach ryzyko jest dużo większe, bo tam istnieje cały ten kretyński system oceny społecznej. 

 

 

 

Ok, twórz problemy dalej :) 

Tyle, że nie doczytałeś, bo:

 

https://autoblog.spidersweb.pl/autobusy-yutong-zdalne-wylaczenie-norwegia 

 

 

Zatem problem zaistniał tylko w chińskich autobusach. A twoje ekstrapolowanie tego na wszystkich producentów nie ma pokrycia w materiale - nawet tym dotyczacym tych konkretnych autobusów. 

Problem jest w twierdzeniach: mogę słuchawki, mogę radio on kiedy auto off, ja nic takiego nie muszę, raz ustawiam zasady, potem żadnych słuchawek, żadnego raio on/off.

Mają, tylko jesteś tego nieświadomy. 

My żyjemy w chinach? Ciekawe

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

Opublikowano
10 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Ależ to są kur*%. Nowe przepisy dowalą wszystkim. A Banany dalej będą jeździć z pięcioma zakazami 300 kmh w mieście i chwalić się tym na internecie podpisując się własnym imieniem i nazwiskiem. Ale policja będzie miała w dupie ich szukanie, a sądy ich ukaranie.

 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/10568075,trzy-wykroczenia-i-tracisz-prawo-jazdy-na-zawsze-minister-to-dopiero-poczatek.html

W Polsce kary za wykroczenia są wciąż zbyt niskie, kontroli jest zbyt mało. Ludzie jeżdżą z pięcioma zakazami prowadzenia pojazdów, 100 km/h na 50 km/h w mieście, jedziesz lewym pasem Eską 130 km/h (czyli przekraczasz o 10 km/h) a oni siadają na zderzaku.

 

Łapy ucinać się powinno... Sam lubię dać urwie miodu na prostej czy zakręcie, ale jak jest pusto bo najwyżej uszkodzę sam siebie, a nie przy wysokim natężeniu ruchu. 

Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Problem jest w twierdzeniach: mogę słuchawki, mogę radio on kiedy auto off, ja nic takiego nie muszę, raz ustawiam zasady, potem żadnych słuchawek, żadnego raio on/off.

Nope. Problem jest w Twoim twierdzeniu, że rozwiazanie z wyłączaniem radia/BT przy otwarciu drzwi jest bez sensu. Może dla CIebie- tego nie neguję. Ale cały czas piszę, że dla mnie to rozwiązanie jest bardzo spoko. Dużo lepsze niż to co Ty proponujesz. 

Nie słucham muzyki z auta krącąc się przy nim, bo jedyna sytuacja w której coś takiego robię to jego mycie, a wtedy drzwi i szyby są zamknięte - używam więc słuchawek, co ma zdecydowanie większy sens :) 

 

DLatego cały czas piszę o sobie i dlaczego MOIM ZDANIEM takie rozwiązanie ma sens. 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Mają, tylko jesteś tego nieświadomy. 

NIe zgadzam się - z tego co wiem i oczym zapewnia WP29, jest inaczej :) 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

My żyjemy w chinach? Ciekawe

Nie, nie żyjemy. Nie musisz więc na siłę bronić chińskich producentów, nie dostaniesz za to pozytywnych punktów oceny społecznej :) 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

Ten artykuł udowadnia, że jest inaczej niż napisałeś. 

Autor przynajmniej odwołuje się do źródeł, a nie tylko do swojego - niczym nie uzasadnionego - zdania, jak Ty. 


Tak, zbierają dane o klientach, ale zbieranie danych o klientach nie równa się możliwość zdalnego zablokowania pojazdu. To nie jest to samo. 

 

 

 

Opublikowano
14 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Ja tam smart home lubię, ale bez przesady

Dokładnie. Zajmuję się tym zawodowo i tez uważam, że nie ma co przesadzać. Chłopy na grupkach już tak cudują, że ostatnio było pytanie o integrację smart deski klozetowej z home assistantem. Nie żartuję :E 

  • Haha 2
Opublikowano
5 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

dokladnie. takie mamy czasy. globalizacja, to nie tylko przewalanie wegla z jedno konca swiata na drugi, ale tez przeplyw technolgii. to tez integracja uslug. nakrecanie sie, ze jest to zle, albo ze zblliza nas do konca swiata i "oszukiwanie" sie, ze ma sie wplyw na to, ze nie bedzie sie mniej lub bardziej czescia tego procesu, troche pachnie mi tutaj juz "foliarstwem" i "chinska-fobia". 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników


×
×
  • Dodaj nową pozycję...