Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Sidr napisał(a):

Po Residentach chyba sprawdzę w końcu tą gre. Da rade na R7700/5070ti grać w 4K z RT z DLSS jakość i FG2?

Pewnie da, ja w 3440x1440 na 4080 Super (to chyba odpowiednik 5070Ti) mam coś od 80 do 115 klatek z PT i furą modów (oczywiście z wszystkimi współczesnymi "polepszaczami" obrazu)

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1
Opublikowano
8 godzin temu, PaVLo napisał(a):

PT w tej grze wyłącza wszystkie efekty RT, a dodatkowo nie wiadomo czemu obciąża GPU. Najlepiej to wyłączyć i używać samego RT, wtedy mamy wszystkie efekty oświetlenia i genialny klimat.

No wyłącza bo PT jest nadrzędne i zastępuje RT, PT obciąża gpu ? Skąd to zdziwienie 😆 Z RT przecież nie ma wszystkich efektów i tak efektownego oświetlenia więc coś ci się tam srogo pomyliło ;) 

Opublikowano
10 godzin temu, PaVLo napisał(a):

PT w tej grze wyłącza wszystkie efekty RT, a dodatkowo nie wiadomo czemu obciąża GPU. Najlepiej to wyłączyć i używać samego RT, wtedy mamy wszystkie efekty oświetlenia i genialny klimat.

Jak PT może wyłączyć RT jak to jest to samo tylko liczone w bardziej zaawansowany i realistyczny sposób :hihot:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Path_tracing

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

To chyba zależy od implementacji. W Cyberku od zawsze był tylko RT, PT dodali znacznie później i to liczy oświetlenie zupełnie inaczej, więc może stary RT jest wtedy odstawiany na boczny tor. W Alanie 2 to wyglądało tak jakby PT było tą najwyższą możliwą opcją RT do ustawienia, ale tam to było od poaczątku, więc ma to sens.

 

AI mówi tak: "Ray tracing is the general technology of simulating how light travels by tracing rays from a camera into a scene, while path tracing is a specific, more advanced algorithm that builds on ray tracing by tracing numerous random paths of light rays bouncing through the scene to simulate more complex and realistic global illumination. Think of ray tracing as a basic tool, and path tracing as a more complex application of that tool that is computationally more expensive but produces more photorealistic results."

 

Czyli PT to taki wypasiony RT ;) ale w grach to po prostu może być inny silnik, tak chyba jest w CP2077, bo u Redów był najpierw RT, Potem Uber RT a później PT.

Edytowane przez Ryszawy
Opublikowano
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Jeśli ktoś pisze ze PT "wyłącza" RT to najprawdopodobniej nie rozumie czym jest i jak działa RT.

Ja bym uzyl slowa zastepuje ;) 

5 minut temu, Kadajo napisał(a):

PT to zaawansowane RT.

Dokladnie tak: "Path tracing to bardziej zaawansowana i dokładna metoda ray tracingu, która symuluje wszystkie możliwe ścieżki światła, podczas gdy tradycyjny ray tracing śledzi pojedyncze promienie od kamery do sceny."

Opublikowano
9 minut temu, Ryszawy napisał(a):

Kadajo, no masz rację i nie masz racji ;) Bo w CP2077 PT po prostu wyłącza starszą implementację, którą jest RT, ale PT to też RT, więc...

No tak, ale to już takie bardziej marketingowe gadania.

I jak zwykle, to właśnie marketing powoduje ze ludzie mają namieszane w głowach.

RT to RT a PT to rodzaj implementacji RT.

A ludzie myślą PT to nie RT, bo w opcjach gry na opcji RT widza "Off"... :E

 

To tak samo jak z Anty Aliasingiem.

AA to pojęcie ogólne.

Czy DLAA to nie jest AA ?

Czy TAA to nie jest AA ?

I jedno i drugie to jest AA tylko jego nazwa informuje nas o implementacji.

A co się dzieje jak ludzie mają w opcjach gry dla DLSS ustawione DLAA ? Nie wiedza ze to AA, myślą ze to dalej DLSS :E

A nie każda gra opcje DLAA ma pod AA. I jest to mylące.

Mało tego istnieje rodzaj DLAA  który nie jest tym od Nvidii :E Directional Local Anti-Aliasing czy Dynamic Layered Anti-Aliasing

 

I dokładnie tak samo jest z Path Tracingiem, to po prostu bardziej zaawansowany Ray Tracing.

 

Moim zdaniem poprawna implementacja w opcjach byłby taka:

RT=ON

Advance RT (PT)=On

 

Gdzie pierwsza opcja jest zawsze aktywna a druga jest opcjonalna która dodaje lepsza jakość.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Tutaj pełna zgoda, Wszystkiemu jest winny marketing Nvidii, ten ich RTX on. I te wszystkie filmiki na Tubie z "Next-Level Raytracing", tak na ciebie patrzę Digital Dreams ;)

 

"Moim zdaniem poprawna implementacja w opcjach byłby taka:

RT=ON

Advance RT (PT)=On

 

Gdzie pierwsza opcja jest zawsze aktywna a druga jest opcjonalna która dodaje lepsza jakość."

 

Tak właśnie jest w Alan Wake 2

Edytowane przez Ryszawy
Opublikowano

PT to PT, a RT to RT.

PT jest rozwinięciem RT i część efektów najlepszą jakość/wierność uzyskuje się przy użyciu PT, ale wymaga więcej spp od RT.

To co jest CP2077 to i tak jest mocno uproszczone i daleko temu do rzeczywistego PT :hihot:

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Wiadomo, że uproszczone, wydajność i tak fatalna bez rozmydlaczy. I chyba nie będzie lepiej, bo teraz cała para w AI a nie w ślicznusią graficzkę dla graczy. Mamy jeszcze w odwodzie "Unbiased rendering" ;)

Albo całość liczoną przez AI, gdzie PT, RT, wierzchołki, siatki, geometria nie będą miały znaczenia.

Edytowane przez Ryszawy
Opublikowano
14 godzin temu, sideband napisał(a):

@PaVLo

PT gra wygląda najlepiej i to nie podlega jakakolwiek dyskusji. 

Efekty z RT muszą zostać wyłączone bo zostają zastąpione.

Może trzeba resetować grę, ale po włączeniu PT, znikały u mnie wszystkie cienie i świetlne efekty, gra wyglądała jak z PS4. Po włączeniu RT miałem wszystkie efekty.

3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Jak PT może wyłączyć RT jak to jest to samo tylko liczone w bardziej zaawansowany i realistyczny sposób :hihot:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Path_tracing

Nie wiem, może taki sinik, ale u mnie samo PT robiło wersję gry z PS4

Opublikowano
13 godzin temu, Ryszawy napisał(a):

Pewnie da, ja w 3440x1440 na 4080 Super (to chyba odpowiednik 5070Ti) mam coś od 80 do 115 klatek z PT i furą modów (oczywiście z wszystkimi współczesnymi "polepszaczami" obrazu)

Good. Lekka optymalizacja ustawień, dlss, koło 100 fps + gsynci będzie ok.

Opublikowano
25 minut temu, PaVLo napisał(a):

Sami zobaczcie, dla mnie PT likwiduje sporo efektów 

 

Nie likwiduje. Tylko zmienia całą scene. Jest bardziej zależne od źródeł światła i powierzchni. Wlasnie bardzo duza czesc ujec w nocy jest ciemniejsza na PT, gdzie z RT jakies swiatlo jest. Wszystko zależy. Masz po prostu bardziej realistyczne odzwierciedlenie fizyki światła i tyle. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jak pisał Sideband, obydwie metody są kulawe, bo żeby to działało w czasie rzeczywistym to sporo rzeczy trzeba zrobić niezbyt dokładnie. Z RT postacie w CP2077 wyglądają kiepsko, Z PT, też kiepsko, ale lepiej :)

 

Do tego na Nexusie jest mod, który wyłącza te fejkowe światła, których Redzi używają w grze w trybie RT (domyślnie z PT ona dalej tam są, tylko jakby to powiedzieć, są już niepotrzebne)

Edytowane przez Ryszawy
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy nie lepiej byłoby grać z samym RT bez PT, a za to z jakimś ReShade tylko też nigdy to nie będzie idealne w każdej lokacji chyba, że zrobili jakiś config który z gry zrobi nam filmowy filtr ale to też nie dla każdego byłoby optymalne.

Edytowane przez Gothic
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • PROWADŹ WOJNĘ W 41. MILLENNIUM Wielokrotnie nagradzane połączenie strategii turowej i kolosalnych bitew w czasie rzeczywistym serii Total War wkracza do mrocznego, fantastycznego świata Warhammer 40,000. Podczas Ery Indomitus cała galaktyka płonie niekończącą się wojną, a los każdej duszy wisi na włosku. Stań na czele legendarnych frakcji, dostosuj swoją machinę wojenną i bierz udział w gigantycznych bitwach, wycinając krwawą drogę pośród gwiazd. Nie ma czasu na pokój. Nie ma czasu na wytchnienie. Nie ma czasu na przebaczenie. Jest tylko wojna. STAŃ NA CZELE CZTERECH LEGENDARNYCH FRAKCJI Prowadź kampanie w Pustce, stając na czele czterech radykalnie różnych frakcji. Każdą z nich stworzono z wykorzystaniem wyjątkowych dla niej, zgodnych z jej charakterem elementów rozgrywki, potężnego uzbrojenia, apokaliptycznych machin wojennych oraz metod prowadzenia wojny. ● Space Marines: Genetycznie wzmacniani wojownicy. Jest ich niewielu, ale dysponują niezrównaną siłą. Odziani w święte pancerze i używający najbardziej zabójczych broni Imperium, ci żołnierze uderzają za każdym razem z niezrównaną, druzgocącą precyzją. ● Orks: Brutalne hordy zniszczenia. Stworzenia niepowstrzymane, niezliczone i żyjące wyłącznie dla wojny. Zalewają pole bitwy niekończącymi się watahami, posługując się nieprzewidywalną bronią i rozklekotanymi machinami wojennymi - a wszystko napędzane pierwotną mocą Aaagh! ● Aeldari: Starożytna, gasnąca rasa obcych, która niegdyś władała gwiazdami, a dziś walczy ze swym nieuchronnym losem. Ci zwinni i nieuchwytni wojownicy uderzają z psychiczną precyzją, używając eleganckiej broni w celu wykorzystania każdej słabości, a następnie znikają w cieniach. ● Astra Militarum: Niezliczone zastępy największej siły zbrojnej ludzkości stanowią bastion z ciała i stali. Legiony żołnierzy maszerują otuleni rykiem czołgów bitewnych i grzmotem artylerii, miażdżąc wrogów dzięki zdyscyplinowanej furii i niezłomnej determinacji. DOSTOSUJ SWOJĄ MACHINĘ WOJENNĄ Wkrocz do bitwy wraz ze znanymi pomniejszymi frakcjami i dowódcami uniwersum Warhammer 40,000 - lub stwórz własną armię dzięki niezrównanej liczbie opcji dostosowywania, które przenoszą do gry swobodę znaną ze stołowej gry bitewnej. ● Spersonalizuj swoją armię: Nazwij swoją grupę, wybierz jej święte kolory i przyozdabiaj jej regimenty za pomocą szerokiego wachlarza symboli, które zasieją strach w sercach wrogów. ● Modyfikuj swoich wojowników: Dostosuj filozofię walki swojej frakcji zarówno podczas kampanii, jak i poszczególnych bitew. Wyposaż swoje oddziały we własny, unikatowy zestaw potężnych zdolności taktycznych, charakterystycznych cech oraz niezrównanego sprzętu bojowego. PROWADŹ WOJNĘ W SKALI GALAKTYKI Prowadź zmagania w galaktycznej piaskownicy, w której nie ma miejsca na pokój, a jedynie na wojnę. Poszerzaj swoje imperium tura po turze - podbijaj planety, ulepszaj floty i zarządzaj swoją gospodarką wojenną, wycinając sobie wśród gwiazd drogę ku dominacji. Walcz, aby decydować o losie całych światów. Podbijaj i ulepszaj twierdze, bombarduj wrogów z orbity i wysyłaj swoje armie na powierzchnie planet, aby brać udział w zapierających dech w piersiach bitwach w czasie rzeczywistym, których stawką są instalacje i regiony planetarne. A gdy zagrożenie wzrośnie zbyt mocno, rozważ użycie apokaliptycznego uzbrojenia, które potrafi wymazywać całe planety. BIERZ UDZIAŁ W ZACIEKŁYCH WALKACH Obejmij dowodzenie nad gigantycznymi armiami zaprawionych w bojach wojowników, prowadząc ich przez brutalne, taktyczne starcia toczące się w najróżniejszych, rozdartych wojną światach o odmiennym klimacie i zróżnicowanych typach pól bitewnych, charakteryzujących się dynamicznymi zniszczeniami. Werbuj swoje oddziały z zabójczego wachlarza jednostek danej frakcji, w skład których wchodzą potężni weterani, elitarne grupy bojowe, górujące nad wszystkimi maszyny kroczące oraz gigantyczne machiny wojenne. Gdy sytuacja nie idzie po twojej myśli, wzywaj uzupełnienia, które ponownie rozpalą ogień twych wysiłków wojennych. Strategicznie wykorzystuj potężne zdolności, aby zdominować przebieg bitwy - od chaotycznych ostrzałów artyleryjskich, przez naloty z powietrza po ataki laserowe. Każde uderzenie zmienia powierzchnię pola bitwy, tworząc nowe osłony i dając świeże możliwości taktyczne.       https://store.steampowered.com/app/4199910/Total_War_WARHAMMER_40000/
    • Cyrk to będzie z używanymi za 2 lata   Ludzie wystawią za ćwierć ceny i nadal będzie zbyt drogo. Zostaną z tym ramem do ddr7.
    • juz zaczynam test CPU + ram tak, profilaktycznie. Grafika bez problemow, nie przekroczyla 68 stopni. 
    • Pamięci przyszły, więc zabrałem się za testy:         Stock XMP:  (ale przy CR 1T i tRAS o oczko niższym)     Stock XMP:  (DDR3-2000 CL9 9-9-27 1T + nieco podkręcone tRFC oraz tREFI na max)     Szybkie OC:  (DDR3-2133 CL8 12-8-28 1T)     Wszystko powyżej już wbija kod "55" na płycie i nie startuje, a ciaśniej wywala błędy w TM5.   Poza tym to muszą być chyba jakieś nowsze PSC lub coś innego, bo są to moduły jednostronne i nie powalają możliwościami OC (wysokie tRCD jest niezbędne do zachowania stabilności powyżej DDR3-2000).   Z tego co kojarzę, to te "OG" PSC są dwustronne przy pojemnościach 2GB na moduł i powyższe nastawy zrobiłyby co najmniej przy prędkościach DDR3-2400/DDR3-2600   Nieco szkoda że trafiły się moduły jednostronne, ale tak czy siak wpadają do kolekcji, bo takich pamięci jeszcze nie miałem
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...