Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Lypton napisał(a):

W kwestii zaimków - ale wiecie, że w świecie Eory istnieje coś takiego jak wędrówka dusz (po naszemu reinkarnacja) i będące jej skutkiem przebudzenie duszy, czyli świadomość osoby może rozbić się na więcej podświadomości, będących jej poprzednimi wcieleniami albo poprzednie wcielenie może całkowicie przejąć jej jestestwo. Niebinarność jest wpisana w lore serii. 

 

Aloth, jeden z towarzyszy z PoE, był "przebudzony" - czasem kontrolę nad jego ciałem przejmowała świadomość kobiety.

W Pillarsy grałem jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam to w całej serii mamy 3 przypadki "przebudzeń" (na wszelki wypadek wrzucam w spoiler, jak ktoś nie chcę informacji z PoE):

Spoiler

Aloth, Maerwald i protagonista - Watcher. I w przypadku 2 pierwszych nie jest to zbytnio pożądane, a wręcz niechciane/szkodliwe zjawisko, Maewald jest śliniącym się wrakiem człowieka, a Aloth skrzętnie ukrywa Iselmyr. I nie widzę tam za bardzo niebinarności, Aloth najchętniej pozbyłby się swojej drugiej osobowości, Maewald pewnie swoich 2 też. A przeszłość protagonisty nie przejmuje nad nim kontroli (Aloth), ani nie jest na tyle przytłaczająca, że powoduje utratę zmysłów (Maewald). Oczywiście sprawę komplikuje fakt, że dusze dzielą się dalej na więcej części, fragmenty są tracone na zawsze, cały mechanizm jest wodą na koło młyńskie bogów etc. Plus istnieją pewne nieścisłości jeśli chodzi o dusze, Watcherów, Cipherów i przebudzonych.

 

Opublikowano (edytowane)

@tuhmunud

 

Spoiler

Nie są to częste przypadki, zgadza się. Ale są. Przeszłość nie przejmuje kontroli nad protagonistą, ponieważ u niego występuje najlżejsza odmiana przebudzenia - wspomnienia poprzednich żywotów. W kwestii Alotha, jego quest ma dwa rozwiązania - pozbycie się Iselmyr albo jej zaakceptowanie. 

 

Jeszcze główny anatgonista jedynki był przebudzonym, ale u niego działało to na preferencyjnych warunkach.

 

Świat Eory jest światem, w którym do istnienia zaimków trudno się przyczepić, bo zgodnie z lore, możesz w nim być dwiema i więcej osobami w jednym ciele albo mężczyzną w ciele kobiety i vice wersal. Nie jest to coś nagle z dupy wprowadzonego w zasady rządzące światem, jak w Veilguard. 

 

Edytowane przez Lypton
Opublikowano

Mi tam zaimki by nie przeszkadzały jakby była opcja włącz/wyłącz, albo ewentualnie jakaś postać czy tam parę z tymi zaimkami,. ale taka że nie przyjmiesz albo wywalisz z drużyny jak by za bardzo denerwowała i grasz dalej:) Jak w życiu:)


I dla "tęczowych" wtedy jest gra i ich serce nie boli i dla mnie starego zgreda też.

Pewnie wtedy LGBT-owcy by krzyczeli ale jak to nie dla wszystkich - to wszyscy muszą mieć;)

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Lypton napisał(a):

czasem kontrolę nad jego ciałem przejmowała świadomość kobiety.

I przedstawiała swoje zaimki? Dotyczyło to każdej postaci? Bo teraz zaimki jak mniemam będzie miał każdy?

Kurde. To dawno nie grałem, bo nie pamiętam!

 

 

Błagam. Kolejna gra z rąk kolorowłosych freaków.

 

 

Swoją drogą "art" director.

 

GdYYpx2XUAAumbn?format=jpg

Edytowane przez crush
  • Haha 5
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, crush napisał(a):

I przedstawiała swoje zaimki? Dotyczyło to każdej postaci? Bo teraz zaimki jak mniemam będzie miał każdy?

Kurde. To dawno nie grałem, bo nie pamiętam!

A skąd takie mniemanie, że każdy? Sranie jest o wybór zaimków przy tworzeniu bohatera, a w ramach roleplayu, zgodnie z duchem lore, możesz zrobić sobie they/them. Co najpewniej będzie miało wpływ na zaimki stosowane wobec mc przez NPC. Było to też możliwe np. w Baldur's Gate 3. A zesrańska w necie z tego powodu sobie nie przypominam.

 

A pan Mark Kern aka Gummz, który rozpętał burzę, to śliska postać. Wywalony z własnej firmy przez zarząd za bycie ch**kiem dla pracowników, a teraz naciąga ludzi na skórki do nowej gry, która najpewniej nigdy nie powstanie - 8 lat w developingu i nawet gameplayu nie ma, twitterowe konto martwe od ponad roku.

 

Edytowane przez Lypton
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Lypton napisał(a):

zgodnie z duchem lore, możesz zrobić sobie they/them

Ale w PoE nie kojarzę żeby ktoś miał they/them, ani niebinarności, więc byłby to precedens. Argument, że dusze z przeszłości i teraźniejszości jakoś się dogadają i utworzą jedną całość byłby sprzeczny z poprzednią narracją, gdzie przy przebudzeniu osobowości z przeszłości były traktowane jako intruzi

Ja dalej gierki nie skreślam, poczekam na recenzje graczy i jak będzie w dobrym stanie technicznym to w passie/na promocji ogram

 

Edytowane przez tuhmunud
Opublikowano

Zobaczymy.

Dla mnie ta gra wstępnie jest w tym samym koszyku co Veilguard.

 

Tym bardziej z tym wyglądem postaci i biorąc pod uwagę, że Pillarsy 2 były okej, a później wydawali słabe tytuły.

Opublikowano (edytowane)

@tuhmunud

 

Precedens właśnie istnieje. Wątek Alotha można doprowadzić do tego, że zaakceptuje swojego intruza i będą koegzystować. 

 

@crush

 

Co wyglądu kobiet - chyba wjechały assety z The Outer Worlds, bo widzę duże podobieństwa. 

Edytowane przez Lypton
Opublikowano
21 minut temu, tuhmunud napisał(a):

Ale w PoE nie kojarzę żeby ktoś miał they/them, ani niebinarności, więc byłby to precedens. Argument, że dusze z przeszłości i teraźniejszości jakoś się dogadają i utworzą jedną całość byłby sprzeczny z poprzednią narracją, gdzie przy przebudzeniu osobowości z przeszłości były traktowane jako intruzi

Ja dalej gierki nie skreślam, poczekam na recenzje graczy i jak będzie w dobrym stanie technicznym to w passie/na promocji ogram

 

9:30 mówi że na 4090 w 4k z DLSS ma 30-40 FPS w miastach...

  • Haha 3
Opublikowano
48 minut temu, Little Sun napisał(a):

9:30 mówi że na 4090 w 4k z DLSS ma 30-40 FPS w miastach...

Tragedia, zapowiada się kolejny typowy tytuł do GAME PASS gdzie nie liczy się jakość tylko ilość. Microsoft i ich "EX'y".

Opublikowano
15 godzin temu, michaelius33 napisał(a):

Skreśliłem Obsidian jak Microsoft ich kupił - oni wszystko sprowadzają prędzej czy później na dno :E

Microsofty, Sony, Amazony. Ogólnie przejmowanie coraz większej ilości studiów growych przez te korporacyjne molochy to straszny rak. Jeszcze niektórzy ludzie temu kibicują, a potem będzie zdziwko że korporacje, w dodatku wszystkie z USA, kontrolują kolejny rynek.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, crush napisał(a):

I przedstawiała swoje zaimki? Dotyczyło to każdej postaci? Bo teraz zaimki jak mniemam będzie miał każdy?

Kurde. To dawno nie grałem, bo nie pamiętam!

 

 

Błagam. Kolejna gra z rąk kolorowłosych freaków.

 

 

Swoją drogą "art" director.

 

GdYYpx2XUAAumbn?format=jpg

Uuu... sexi 🤭

 

Będziesz miał co przerabiać na nowego avatara :lol2:

Edytowane przez azgan
  • Haha 1
Opublikowano
55 minut temu, Isharoth napisał(a):

Microsofty, Sony, Amazony. Ogólnie przejmowanie coraz większej ilości studiów growych przez te korporacyjne molochy to straszny rak. 

I tak jest wszedzie, im wieksza firma tym bardziej wzyscy chca widziec coraz to lepsze cyferki w excelu, dziala to rok, moze piec. Potem upada na ryj i go sobie rozbija.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...