Skocz do zawartości

Monster Hunter Wilds PC/PS5/Xbox Series


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pograłem, wygląda lepiej niż na PS5, ale działa beznadziejnie, wydajność leci na pysk, za przeproszeniem. Nie tylko u mnie, ale jak widziałem to lepsze karty miewają problem, FSR 3.0.3 bo taka jest wersja, jakoś dziwnie działa i jest zabugowane, co pokażę na filmiku, przejście z DLSS Q 53fps na Balans 58fps, zaś wydajność dało mi z 61fps. Gra sama w sobie też nie wygląda ładnie, ale może to też wina pustyni i nie ma co tam ładnie wyglądać. Gdy jesteśmy w obozie, kilka npc na krzyż a fps na poziomie Dragons Dogmy 2, CPU leci pod 60-70%+ a GPU na ok 65%, jak pamiętam liczby a fps waha się między 38-46fps coś w ten deseń, identycznie jak DG2.

Grafa w ogóle się nie poci, jak i nie ciągnie Watów pod korek. Kompilacja shaderów trwała ok 9min

20241101154810_1.thumb.jpg.d2e0fba94586c21b8c433d11d2f4177b.jpg

 

20241101143414_1.thumb.jpg.f2722c7fe69a20794a9aaf3b06a0b718.jpg

 

20241101153227_1.thumb.jpg.b0148bc9a7d0cfe09fe493770f7726c5.jpg

 

A tu problem z FSR 3.0.3 FG (wersję FSR pokazuje w menu)

 

Opublikowano

U mnie shadery się kompilowały 7 min. Ogólnie obserwacje mam podobne, z GPU pokroju mojego raczej trzeba grać z oszukiwaczami jak DLSS. Też jak w Dragon's Dogmie 2 czasami czuję "masło" ruszając myszką. W obozie FPSy nieźle lecą, u mnie z ~70-80 do 45 (preset high z wyłączonymi bloomami, DoF etc.) DLSS Quality. Jeszcze zdarzyło mi się 1-2x mieć losowy spadek poza obozem, też zużycie GPU spadło, CPU skoczyło.

 

mhw-1.thumb.png.c869a0fb0a71ee02b110fc4c44de9bf6.png

 

image.thumb.png.9a7e6d2079727e12e4da9023a962fa64.png

 

Ostatni Monser Hunter, w który grałem to MH: World (podstawka) i nie wiem czy część zmian była już wcześniej, ale na plus:

  • nasz hunter w końcu coś mówi, a nie tylko stęka
  • Alma jest dużo lepszym Handlerem, chodzi też z nami, komentuje, w końcu jest ten element badawczy
  • Seiket też fajny dodatek, chociaż sterowanie jest dla mnie nieintuicyjne (domyślnie chodzi, trzeba przytrzymać przycisk, żeby przestał)
  • tutoriale moim zdaniem lepsze niż w Worldzie
  • focus mode + rany

Z minusów:

  • HUB jest mały (może to się zmieni później w fabule/przy pełnym wydaniu)
  • liczyłem, że będzie wyglądać lepiej :/
  • wydajność
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobiłem test, niestety ale w tej grze potrzeba też szybkiego procka, jak spoglądałem na tego benchmarka to widziałem miejscami <70% użycia GPU.
Wyniki, preset ultra + dlss jakość- tak mi ustawiło- jedynie ręcznie wyłączyłem motion blur i głębię ostrości. Gra ma możliwość włączenia FG i włączenia RT- chyba same odbicia, taki jest opis.

 

Miejsce gdzie akurat zrobiłem screena z 61% użyciem GPU, procek 88%, mignęło mi 90%+

MonsterHunterWilds_2025_02_05_12_01_58_125.thumb.png.02a6e563ecf6e1ea0719d2d1301e629d.png

 

A tu końcowy wynik, z lepszym prockiem tu powinno być spokojnie z 100 jak nie 120fps.
MonsterHunterWilds_2025_02_05_12_02_58_713.thumb.png.99623ae658ccb495eaeadc220e6edb1d.png

Opublikowano

Kompilacja shaderów u mnie 21 min. :E Zrobiłem kilka testów:

 

Bez RT i z FG:

 

Z-FG-i-RT.png

 

Z FG i z RT (Wysoka jakość):

 

Z-FG-bez-rt.png

 

Dziwna sprawa, że z RT uzyskałem wyższy wynik. :E  Odnośnie samego RT to ja specjalnie dużych różnic nie widzę. Wydaje mi się, że brakuje także ceni. 

 

Natywnie (bez upscalera) i bez RT:

 

b-EZ-rt-I-n-ATYWNIE.png

 

"Da się grać" - mam wątpliwości. :E Dropy w osadzie miałem do 29 klatek.

 

Generalnie podoba mi się ta zapowiedź, ale pełną wersję sprawdzę, dopiero gdy przekonam się do Monster Hunter Rise, w którego właśnie gram. Nie jestem pewny czy ten typ rozgrywki jest dla mnie. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, Jaycob napisał(a):

Nie jestem pewny czy ten typ rozgrywki jest dla mnie. 

Testowałem na Monster Hunter: World i test wypadł negatywnie. 

 

To taka gra-usługa, ale głośno nikt o tym nie mówi. I jak każda gra-usługa, z ziomkami bawi znacznie lepiej niż solo. Gameplay loop totalnie do mnie nie trafił.

Edytowane przez Lypton
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

Lubię MH ale nigdy nie poświęciłem temu dłuższej uwagi, nie wiedzieć czemu, mam MH Rise na Switchu, bo akurat mimo grafiki to gra się bardzo fajnie.

 

Zrobiłem dwa testy w 4K Ultra.

DLAA + FG


MonsterHunterWilds_2025_02_05_14_59_40_248.thumb.png.84b597aef3d8b11937ba42d9a6334a51.png

 

DLSS Jakość + FG

MonsterHunterWilds_2025_02_05_15_07_17_388.thumb.png.ac352f9d4bf286d8fe0a16c0feaa58e9.png

 

A tu test z yt, RTX 5080 z RX 5900x 4K + dlss jakość + FG
 

Spoiler

obraz.png.a940f373ce51807d6b4a0e779e8a786b.png

 

Edytowane przez Reddzik
  • Like 2
Opublikowano

Yep. Ten ich silnik - RE Engine nie nadaje się do otwartych światów. 

 

Co do FG, cóż... takie czasy. :E 

 

Mimo to będę raczej chciał zagrać w tą grę. Gram już od 12h w Rise i wkręciłem się w te polowanie na potwory. Jednak uprzedzam, gra nie jest dla każdego. Loop gameplayu jest ciągle taki sam. 

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem u nas dopiero od 7go jest dostęp, od 6go był dostęp ale czasu PT.

Sprawdziłem, ubiłem jednego dziada solo.  Ultra + DLAA, w trybie dlss jakość niestety ale w osadzie mam bootlenecka i to dosyć mocnego, z DLAA jest dużo lepiej w 1440p. W czasie bitki z wielkim potworem zależnie od lokalizacji gdzie uciekał miałem 50+ ale przez większość czasu miałem 65-70fps, pewnie z lepszym prockiem byłoby dużo lepiej. To bez RT i FG. Ogólnie grywalne, na pewno gra się sto razy lepiej niż na poprzedniej becie z rtx 3060ti gdzie fps nie powalał. W ogóle nie zmieniłem DLSS. Teraz zmieniłem, to potem odpalę na nowym dlss.


MonsterHunterWildsBeta_2025_02_07_16_52_38_430.thumb.png.ce544856a3689aa557599bd209e68ef9.png

 

Tu w osadzie jest bootleneck, z DLAA mam te 63fps tak jak stałem, bez tego z 10fps mniej
MonsterHunterWildsBeta_2025_02_07_16_36_10_666.thumb.png.8135f97d3215e7059be3369815b593a1.png

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Też przetestowałem u siebie, nie ma tragedii a shadery robiły się równo 10 min ;) 

 

Monster-Hunter-Wilds-Benchmark-08-02-202

 

Grał w to raczej nie będę ale jak widzę, że tutaj jest PL a w Residentach nie ma to mną lekko telepie :P 

 

edit: z generatorem po zmianie DLSS Q na FSR Q

 

Monster-Hunter-Wilds-Benchmark-08-02-202

Edytowane przez lamparcicho

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...