wamak 332 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 5 minut temu, Kadajo napisał(a): Co prawda nie ma wyników stock, ale sprawdź teraz przy np. blokadzie klatek na 60 jaki masz pobór mocy na UV a jaki masz na OC. Sprawdziłem w grze, nie w benchmarku OC z PL do 292W UV do 232W Przy zablokowanych klatkach metoda UV ma znaczną przewagę w efektywności energetycznej. Jednak też nie jest idealna, bo warto mieć kilka profili w zależności od gry. Ja np. do mało wymagających gier mam profil 762 mV.
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada No i właśnie dlatego jedna metoda nazywa się OC a druga UV. Nie można sobie nagle na OC mówić UV bo sobie obniżyłem PL. Chodzi o poprawne nazywanie rzeczy i rozumienie tego co się robi.
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) 19 minut temu, Kadajo napisał(a): Bo w OC chodzi o to aby uzyskać jak największą wydajność a w UV obniżyć pobór mocy z zachowaniem wydajności STOCK. po prostu ty ustawiasz v do mhz a on mhz do V 19 minut temu, Kadajo napisał(a): Kompletnie ignoruje stany pośrednie karty które zdecydowanie będą się gorzej energetycznie zachowywać przy OC niż przy prawidłowo wykonanym UV. to też zalezy od podejscia Moze to ty ignorujesz bo masz za wysokie v na stanach pośrednich i przepalasz prąd na darmo a on nie Jedynie moze go spotkać niesabilnośc na 1 np z 30 stanów w P0 a bądzmy poważni, dobrze sie nie da tego sprawdzić na zyletki na 30 stanach energetycznych tj. swoje v do mhz. Chyba ze ktoś tygodniami siedzi Edytowane 11 Listopada przez janek25
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 13 minut temu, wamak napisał(a): OC z PL do 292W UV do 232W Przy zablokowanych klatkach metoda UV ma znaczną przewagę w efektywności energetycznej. I dochodzimy do FINAŁU. wallec cały czas mówi ze jego metoda jest taka sama i ze to UV a właśnie udowodniłeś jak bardzo one się różnią i jak bardzo jego metoda nie dość ze nie jest UV to podnosi jeszcze zużycie energii i temperatury. Bardziej zapewne niż stock. 1 1
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) 11 minut temu, Phoenix. napisał(a): W skrócie ruszając suwakiem PL nie obniży napięcia do danego MHz więc to żadne UV od 2 stron pisze ze dodaje 150mhz do V ustalonego przez nvidie ... Edytowane 11 Listopada przez janek25
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 1 minutę temu, janek25 napisał(a): po prostu ty ustawiasz v do mhz a on mhz do V No nie, bo to nie ma znacznie co do czego ustawiasz tylko co chcesz osiągnąć. Jak nie obniżysz napięcia to nie ważne jakie fikołki będziesz robił nie ma zdanego UV. Jak podniesiesz częstotliwość to nie wazne jaki sobie PL ustawisz, robisz OC. 3 minuty temu, janek25 napisał(a): to też zalezy od podejscia Tu nie ma żadnego podejścia, jedna metoda to UV która znacznie poprawia perf/W a druga to OC. 1
Phoenix. 4 730 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada No i ? Nic to nie zmienia To nadal nie obniża napięcia i nie jest to UV. 1 minutę temu, Kadajo napisał(a): No nie, bo to nie ma znacznie co do czego ustawiasz tylko co chcesz osiągnąć. Jak nie obniżysz napięcia to nie ważne jakie fikołki będziesz robił nie ma zdanego UV. Jak podniesiesz częstotliwość to nie wazne jaki sobie PL ustawisz, robisz OC. Dokaldnie tak 👌 1
Phoenix. 4 730 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada Drugi baranek co nie rozumie się znalazł.. 1
Krauziak 61 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada To powiedzcie mi jak wycisnąć maxa z rtx 4060 w laptopie? Mam zablokowane sterowanie napięciem z poziomu biosu, górna granica to 1v I 105w w grach .Jedynie krzywa, lub same zegary. Temperatury to też nie problem. Brakuje mi trochę papu w 1440p grając w bf2042. Kręcic? Czy szukać dalej wyższych zegarów z UV.
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) 4 minuty temu, Kadajo napisał(a): Jak nie obniżysz napięcia to nie ważne jakie fikołki będziesz robił nie ma zdanego UV. na prawde on robi to samo co ty tylko inną metodą 8 minut temu, janek25 napisał(a): po prostu ty ustawiasz v do mhz a on mhz do V Jego metoda jest bardziej zaawansowana wiec moga wieksze błedy wyjsc za dobrych czasów sie likwidowało boosty u nvdii i robiło starego Edytowane 11 Listopada przez janek25
wallec 821 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 13 minut temu, wamak napisał(a): Sprawdziłem w grze, nie w benchmarku OC z PL do 292W UV do 232W Przy zablokowanych klatkach metoda UV ma znaczną przewagę w efektywności energetycznej. Jednak też nie jest idealna, bo warto mieć kilka profili w zależności od gry. Ja np. do mało wymagających gier mam profil 762 mV. Daj maksymalny stabilny offset +mhz i power limit na 66% 1
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 6 minut temu, janek25 napisał(a): od 2 stron pisze ze dodaje 150mhz do V ustalonego przez nvidie ... Czyli robi OC 1
MarcoSimone 672 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada UV bawię się conajmniej od GTX 970. Ta sama metoda, czyli przez krzywą. A tutaj widzę wciąż to wiedza tajemna
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada Teraz, Krauziak napisał(a): To powiedzcie mi jak wycisnąć maxa z rtx 4060 w laptopie? Mam zablokowane sterowanie napięciem z poziomu biosu, górna granica to 1v I 105w w grach .Jedynie krzywa, lub same zegary. Temperatury to też nie problem. Brakuje mi trochę papu w 1440p grając w bf2042. Kręcic? Czy szukać dalej wyższych zegarów z UV. Jak nie możesz ruszyć napięcia to pozostaje ci klasyczne OC. Jak docierasz do PL i tez go nie możesz zmienić to nic już nie zrobisz. Te blokady nie dziwią, bo laptop ma bardzo ograniczone chłodzenie.
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 17 minut temu, wamak napisał(a): Jednak też nie jest idealna, bo warto mieć kilka profili w zależności od gry. Ja np. do mało wymagających gier mam profil 762 mV. on tez moze ustawić 10 profil przez PL +mhz i wyjdzie na to samo 2
wallec 821 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) Wy naprawdę jak robicie UV to zostawiacie zegary takie jak ori krzywa czy przy niższym napięciu ustawicie takie zegary żeby było minimum jak stock MHz? Bo jeżeli zostawiacie stockowa krzywa tylko blokujcie ja np w 0.95v to epic faul Edytowane 11 Listopada przez wallec 1
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 4 minuty temu, MarcoSimone napisał(a): UV bawię się conajmniej od GTX 970. Ta sama metoda, czyli przez krzywą. A tutaj widzę wciąż to wiedza tajemna z maxwllem to sie robiło tak a nie przez velvet
Phoenix. 4 730 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 3 minuty temu, Kadajo napisał(a): PCMR jak widać trudna rzecz 1
SebastianFM 344 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) @Kadajo, zwiększenie Core clock to jest OC, tu nie ma wątpliwości. Powiedzmy, że w danej grze GPU działa na częstotliwości 2800 MHz i napięciu 1,1 V a po zwiększeniu Core clock o 150 MHz będzie działać na częstotliwości 2950 MHz i napięciu nadal 1,1 V. Jednak to jest przypadek bez zmniejszonego PL. A jak będzie wyglądała sytuacja przy zmniejszonym PL? Jak będzie to wyglądać przy niepełnym obciążeniu GPU? Skąd założenie, że GPU najpierw wybiera na jakim napięciu ma pracować i to dla napięcia odczytuje częstotliwość z krzywej. Według mnie o wiele bardziej logiczne jest, że najpierw jest wybierana częstotliwość pracy i dla tej częstotliwości używane napięcie z krzywej. Zwiększenie Core clock powoduje, że dla każdej częstotliwości jest niższe napięcie. Edytowane 11 Listopada przez SebastianFM 1
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada @SebastianFM przecież jak robisz offset to sterujesz cala krzywa. Jeśli wychodzisz poza stock, czyli robisz OC to karta przecież zawsze będzie dążyła do wyższych częstotliwości od bazowej za wszelką cenę, niewazne w jakim miejscu krzywej będziesz. Co się dzieje jak karta dobija do PL lub bezpieczniej temperatury? Zbija zegary. Co się dzieje jak masz +150Mhz do rdzenia ? Masz OC wiec jakim cudem karta ma pobierać mniej prądu i się mniej grzać. I test wamaka dokładnie to pokazał. No ludzie przecież to są podstawy OC i UV... 1
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 3 minuty temu, SebastianFM napisał(a): Zwiększenie Core clock powoduje, że dla każdej częstotliwości jest niższe napięcie. nie, powoduje ze są inne mhz do V ustawionego przez nvidie Metodą plaskiego V moze z kolei sie okazać ze od jakiegoś stanu pośredniego dali wieksze V niż zrobiła to nvidia Takie to uV Inna sprawa ze boosty nie są az tak zaawansowane ze w gpu load 90 procent bedzie inne mhz niz przy 92 wiec to tylko teoria najcześciej
wallec 821 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada (edytowane) Dalej nie rozumiesz że to jest dokładnie to samo z tym że sterowane przez kartę a nie zablokowane przez ciebie w jednym punkcie Różnica jest taka że u mnie na lajtowym obciążeniu jest wyższa wydajność a u was niższy pobór ale wasz pobór jest losowy a mój zawsze taki sam @Kadajo Edytowane 11 Listopada przez wallec
Kadajo 7 418 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada 1 minutę temu, wallec napisał(a): Dalej nie rozumiesz że to jest dokładnie to samo z tym że sterowane przez kartę a nie zablokowane przez ciebie w jednym punkcie @Kadajo Przecież wamak ci pokazał ze nie jest.
janek25 191 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada bo on mysil ze v do mhz przez niego jest lepsze niz nvdii a jego reka zawsze daje +2 stopnie lepiej przy wymianie pasty od innej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się