Skocz do zawartości

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.12.2024 o 19:00, Kadajo napisał(a):

Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ?

Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K

 

Kurde ciekawy przypadek ta gra.

To działa na tej zasadzie, że jak dasz max bufor to gra przechowa w pamięci wszystkie textury w wysokiej rozdzielczości i tak je wyświetli. Nawet jak to będą jakieś dalsze textury, gdzie zbytnio z lupą różnicy nie znajdziesz.

 

Jak dasz mniejszy bufor to część wybranych textur będzie przechowywana w niższej rozdzielczości tak wyświetlona. Gra sobie to sama dobiera w zależności od sceny. Mogą to być plakaty czy jakieś inne poszczególne textury.

 

Tu masz porównanie z jednej sceny i przy okazji widać użycie vram. Bufor med vs max.

Na buforze med głównie widać niższej rozdzielczości textury na piasku na płachcie w prawej dolnej części ekranu, czy np. ten duży kamień. Minimalnie plakaty bardziej rozmyte. Ale zdecydowana większość textur jest dalej w wysokiej rozdzielczości.

https://imgsli.com/MzI3MzM3

 

Ogólnie działa to dynamicznie i w zależności od sceny i gdzie jesteś będzie się zmieniać. W tej scenie już przy buforze high, będziesz miał te textury piasku w wysokiej rozdzielczości. Na teksturach plakatów z pewnego dystansu zaobserwujesz jedynie trochę większe rozmydlenie itd.

 

Ogólnie bufor High jest optymalny. Ale jak ktoś gra w 1080p to i med czy może nawet low styknie nie robiąc masakry dla całokształtu.

Dodatkowo gra przy instalacji daję możliwość nie instalowania całej paczki textur w hi-res (~40GB). Tego nie testowałem, ale wtedy wygląda na to, że po prostu wszystkie textury będą w niższej rozdzielczości.

 

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

To jest doczytywanie obiektów tz. LOD a nie textur a idTech nie radzi sobie z roślinnością o czym zresztą już pisałem wcześniej. Nawet na oficjalnym gameplayu od MachineGames widać jak był ten etap w łodzi pokazywany na co zresztą zwrócił uwagę Mestre 10 miesięcy przed premierą i jak widać nie poprawili tego i nie poprawią bo to silnik do zamkniętych pomieszczeń typu Doom a nie do pół sandboxów

 

 

Na tym fragmęcie rozgrywki jest to szczególnie widoczne właśnie przez to że płyniemy a ten z początku gry gdzie jest dżungla nie ma aż takich problemów bo się wolniej przemieszczamy a sam obszar jest korytarzowy. 

Edytowane przez azgan
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Jaycob napisał(a):

Dokładnie, bardzo często występuje takie smużenie na UE5.

To nie cecha UE, a generalnie gier używających RT.
A ponieważ ostatnio lwia część wychodzi na UE, to tę cechę klei się z automatu do UE.
Ale to RT. Próbkowanie i szumy (i walka & algorytmy ze skutecznym "odszumianiem"), to cecha RT. ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

Po prostu z powodu wydajności musi być stosowana niska liczba próbek na piksel, co powoduje ogromne zaszumienie, z którym odszumiacze sobie nie do końca radzą. Ten efekt występuje w każdej grze z RT, łącznie z BFV, czyli chyba pierwszym tytułem ze śledzeniem promieni.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To nie do końca tak. Sprzęt liczy, co mu nakażesz liczyć.
Przy RTX 9090Ti - wystarczy podbić ilość liczonych promieni i też klęknie.
Moja percepcja, póki co, nie ogarnia sprzętu, który mógłby policzyć WSZYSTKO.
No chyba, że (oby!) dobijemy w końcu do takiej jakości RT / PT, że będzie idealnie wizualnie pow. 60 - 120 fps i nie będzie warto już tego gonić / podbijać / zwiększać.

Tak, jak jest gdzieś granica logiki / percepcji / pogoni za rozdzielczością. 4K wydaje się "wystarczające", 8K... a niech tam - idźmy i do niej :), ale np. takie 16K wydaje się być po prostu bezcelowe.
I może w końcu dobijemy do takiej "bezcelowej" ilości promieni, gdzie nie warto będzie puszczać ich więcej.
Ale póki co, póki dev decyduje ile promieni leci do liczenia - zabijemy każde GPU. Nawet 9090Ti ;)  IMO.
 

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Upvote 1
Opublikowano

Oczywiście trochę się nabijam, bo RT wyraźnie poprawia oświetlenie, odbicia czy cienie.
Ale jest to wszytko w tej chwili i jeszcze pewnie długo będzie generowane kosztem potężnego spadku wydajności, rozdzielczości, szumów i innych pierdół.

Ogólnie fajnie, że Nvidia przeciera szlaki i dodaje coś, co jeszcze dekadę temu było chyba nie do pomyślenia. 

Ale nie ma co być zaślepionym i pitolić jakieś frazesy ze to jest takie super.

 

Super toto będzie jak faktycznie będzie w wysokiej rozdzielczości, a nie to, co jest teraz.
I ja piszę o ruchu, bo gra to obraz ruchomy, a nie statyczne SS.

Opublikowano (edytowane)

Z chłodną głową obejrzy to.
To 30 lat (!) od gównianych pixelków, po dzisiejszą jakość gier.
Jak myślisz? Ile czasu zajmie nam jeszcze dobicie (z odpowiednią jakością) zaledwie do "śmiesznego" RT / PT?   10 lat? IMO max!

Czyli wielu z nas jednak dożyje.

 

 

 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Ale jest to wszytko w tej chwili i jeszcze pewnie długo będzie generowane kosztem potężnego spadku wydajności, rozdzielczości, szumów i innych pierdół.

Spadek wydajności będzie zawsze ;) Gdyby podążać za logiką "sprzęt jest za słaby", to by nie było żadnego postępu w grafice.

Opublikowano

Marudzenie ciotek klotek przed erą "RT" nowsze tytuły nie mordowały sprzętu :lol2:.

 

Poza tym nikt żadnemu developerowi nie każe zawracać sobie głowy RT czy PT i mogą poświęcić czas na inne kwestie, które mają większy wpływ na rozgrywkę.

Opublikowano

Póki jesteśmy na "sprzętowym dorobku".
IMO za naprawdę niedługo - 10 lat - dobijemy do progu "dalej już nie warto".
Co stało się z video? 4K i pass. Ktoś tam jeszcze bryka pod 8K, ale nie żre.
4K 120 fps z full RT IMO, to 10 lat. A później, to będzie szukanie słomki do oka i ewentualne 8K (które IMO już większego znaczenia w gamingu i jego jakości mieć nie będzie - bo podwójne ekrany i VR też średnio żrą, póki co). 

 

Opublikowano (edytowane)

Moim osobistym prywatnym zdaniem obecne wymagania sprzętowe to totalna "nieistniejąca" fikcja tzn. gra z taką grafiką jak ten najnowszy pierwszym zwiastun Wiedźmina 4 bez żadnego problemu chodziłaby w 4K/120 klatek/RT/PT na sprzęcie sprzed 10-15 lat.

 

Tylko korporacje by wtedy upadły rezygnując z bilionowych zysków na przestrzeni lat.

 

Jeszcze takie pytanie jak myślicie dlaczego gdy dodamy do starej gry sprzed 15-25 fanowsko zrobiony RTX Remix/PT to wtedy wymagania takiej są takie same jak w dzisiejszych grach wydanych np. w tym samym roku 2024 gdy taka gra też ma włączony RT/PT choćby ten ostatni Indiana Jones?

 

Dla przykładu uwzględniając same kartę graficzną

 

GTA San Andreas przechodziłem na GeForce 4

Portal 2 przechodziłem na GeForce 6600

Najnowszy Indiana Jones w minimalnych RTX 2060

 

Po włączeniu RTX Remix/PT/RT wszystkie te gry mają mniej więcej identyczne wymagania :hihot:

W takim przypadku logicznie najnowsze gry w ogóle nie powinny się odpalać lub sprzęt powinien się "spalić" po włączeniu tych technologii.

 

 

Edytowane przez Gothic
Opublikowano
1 godzinę temu, tomcug napisał(a):

Spadek wydajności będzie zawsze ;) Gdyby podążać za logiką "sprzęt jest za słaby", to by nie było żadnego postępu w grafice.

No tak tylko coś się faktycznie za tym spadkiem kryło, a nie teraz dodadzą 3 promienie więcej, położą całą generację kart na plecy a grafika praktycznie się nie zmieni :hihot:
 

Wystarczy zobaczyć gdzie dziś są RTX 3xxx, które jeszcze niedawno były super kartami (o RTX 2xx z grzeczności nie wspomnę) za chwile to samo będzie z RTX 4xxx, a gdzie ta super grafika w grach, które wymaga tej mocy ? Powiem wam gdzie.
W dupie.
Tam, gdzie mają i nas.
Dla nich liczy się tylko abyśmy kupili kolejny trailer, kolejną technologię i kolejną obietnicę :D

 

Tak jak pisze @Zhao gonić króliczka, żeby go nigdy nie złapać, ale kiedyś ta zmiana sprzętu faktycznie dawała to poczucie ze się coś zmieniało.

A dziś ? Proszę was... naprawdę chyba zapomnieliśmy co to znaczy przełom, co to znaczy innowacja. Daliśmy sobie wmówić jakieś korpo pitolenie ze teraz to już nie da rady, nie jesteśmy w stanie.
Ble ble, to wypad z rynku jak nie dajesz rady. Najlepiej to po Nvidii widać jak manipulują, aby tylko wycisnąć ile sie da z lemingów. Oby im się powinęła noga jak Intelowi, tego im serdecznie życzę.

Ale Jensen dalej ładnie na pokazach reklamuje i snuje swoje wizje jak nie o RT to AI.

A wisienką na torcie jest jakość gier, gdzie kiedyś prawie każda gra coś sobą ciekawego reprezentowała a kaszaloty to była naprawdę rzadkość, dziś jest dokładnie na odwrót a gry, które faktycznie są spoko albo na siebie nie chcą zarobić, albo inwestorzy oczekują od nich jakiś nierealnych zysków. A konsumenci jeszcze oczywiście przykładają do tego wszystkiego rękę, bo przecież to od nich idzie kasa na sponsoring tej patoli.
"Bo jaka ja mam alternatywę" - jak zadajesz sobie tak głupie pytanie to już dla ciebie za późno.

 

Krzyżyk na drogę całej tej branży.

Opublikowano
Godzinę temu, Zhao napisał(a):

W tej zabawie zawsze chodzi o to,żeby gonić króliczka i tyle - nigdy mamy go nie złapać

Jakby nie ukatrupili SLI to kto wie... 2x 4090 i PT jak ta lala w 4K ;) 

Opublikowano
46 minut temu, Kadajo napisał(a):

Najlepiej to po Nvidii widać jak manipulują, aby tylko wycisnąć ile sie da z lemingów.

Screen zrobiony. Będzie śmiesznie wyglądać jak go wkleję gdy już kupisz kartę do samolocików :)

44 minuty temu, galakty napisał(a):

2x 4090 i PT jak ta lala w 4K ;) 

900W. Byłoby nawet ciepełko w zimę 🥰

49 minut temu, Kadajo napisał(a):

A wisienką na torcie jest jakość gier, gdzie kiedyś prawie każda gra coś sobą ciekawego reprezentowała a kaszaloty to była naprawdę rzadkość, dziś jest dokładnie na odwrót a gry

Problem w tym, że Ty nie grasz w gry. Ile gier skończyłeś w tym roku? Szukasz problemu tam gdzie go nie ma. W każdym roku jest minimum kilka kozackich gier. 

 

Koła na nowo nikt nie wynajdzie, więc jakich Ty rewolucji się spodziewasz :)

 

Żeby daleko nie szukać, dopiero wyszedł Indiana z kozackim klimatem :)

  • Haha 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...