AUTO 29 Opublikowano 4 Października Opublikowano 4 Października Może mi ktoś wyjaśnić jak definiowane są kategorie "Gra roku na PC" i "Konsolowa gra roku" w plebiscycie Golden Joystick? Moimz daniem takie kategorie miałyby sens obok kategorii "Gra roku" gdyby dotyczyły tylko gier dostępnych na daną platformę (czyli w kategorii "Gra roku na PC" powinni znaleźć się jedynie gry niedostępne na konsolach i analogicznie w drugiej kategorii same gry niedostępne na PC). Tymczasem po nominacjach widzę, że poszli inną drogą - najlepsza gra zdaniem społeczności PCtowej i najlepsza gra zdaniem społeczności konsolowej. W tym przypadku kierując się logiką i wiedząc, że tytuł gry roku zawsze zgarnia gra dostępna na PC, na konsolach lub zarówno na PC i na konsolach należy założyć, że nominacje do głównej nagrody powinny być wybrane z nominacji do nagród na najlepszą grę roku dla PC i dla konsol. Skoro E33 nie została nominowana w żadnej z tych kategorii to nie powinna być również nominowana w kategorii "Gra roku". Źle rozumuję? Od razu dodam, że sam uważam, że E33 bardzo zasługuje na nominację do GOTY (sam dałbym kilka nagród - najlepsza muzyka, najlepszy scenariusz, najlepszy artstyle) ale dziwnie będzie jak dostanie nominację przy braku nominacji do gry roku na PC i na konsole.
Wootps 2 Opublikowano 5 Października Opublikowano 5 Października (edytowane) W końcu znalazłem trochę czasu by ograć ten tytuł i pewnie nie napiszę nic odkrywczego, ale natchęło mnie by skrobnąć parę słów o niej, szczególnie, że gdzieniegdzie gra robi za nowego mesjasza, przełomowe mechaniki i generalnie jest turbo overhyped, w spojlerach spoilery : Muzyka - klimatyczna, jeden z najmocniejszych punktów gry, wpasowuje się świetnie w klimat. Irytująca natomiast jest powtarzalność utworów walcząc z danym typem przeciwników, czy też przebywając wiele razy w jednej lokalizacji. Grafika - od strony artystycznej super, widać, że sporo czasu poświęcono na dopieszczanie wyglądu postaci oraz przeciwników. Poza tym, grafika jest przeciętna, trochę drewniania, praktycznie zerowa interakcja z otoczeniem, przeciętna jakość tekstur. Są pewne wyjątki, ale lokalizacje po których biegamy często wydają się puste, na jedno kopyto, korytarzowe, sprawiają wrażenie wydmuszek. Na plus cut scenki oraz animacje podczas walk. Fabuła - kolejny mocny punkt, choć im dalej w las tym gorzej. Gdy wszystkie karty na końcu drugiego aktu zostały odkryte, to z jednej strony miałem wow Spoiler (mocny plot twist) , a z drugiej miałem takie trochę meh Spoiler (jakieś walki magicznych malarzy i pisarzy, malarze walczą między sobą w obrazie, niechże porozmawiają w prawdziwym świecie jak ludzie, a nie przeprowadzają pseudo kłótnie w magicznym obrazie i to przez tyle lat, brzmi to jak drama pięciolatków xDD). Cała ta otoczka tajemniczości, mroku, dramatu ludzi zamieszkujących Lumiere budowana od początku gry zamienia się momentalnie w groteskę. Walka - niby w porządku, ale po dłuższym czasie monotonna. Gdyby skupić się na pierwszej połowie głównego wątku to oceniłbym ją pozytywnie, ponieważ odblokowujemy nowe umiejętności, postacie, więc dużo się dzieje. Jednak im dalej, a tym bardziej chcąc robić side content, to tym częściej człowiek ma dość, widząc po raz X dokładnie tą samą animację przeciwnika, słysząc dokładnie tą samą muzyczkę i wyklikując po raz X tą samą kombinację klawiszy. Momentami po prostu wiało nudą, trzymałem pada w jednej ręce i naparzałem jeden przycisk(parowanie bądź unik) przez kilkanaście sekund, bo przeciwnik ma kilka ruchów pod rząd, gdzie każdy ruch to jakiś kombos składający się z kilku ciosów. Nie mogę nazwać tego angażującym gameplayem, ani tym bardziej przełomowym. Dodać do tego trzeba balans który jest mocno zrypany, najlepiej świadczy o tym fakt, że w pewnym momencie Spoiler dostajemy nagle unlocka na damage >9999. IMO próba rozwiązania problemu po najprostszej linii oporu. Side content - ma ciekawe momenty, niestety część rzeczy tutaj nie zagrała do końca, bo finalnie side content to dla mnie jeden z największych minusów gry. Owszem jest kilka ciekawych rzeczy (niektóre wpisy w dziennikach), czy też postaci, ale jest to tylko skrawek całości side contentu, który jednak dużo lepiej sprawdziłby się, gdyby został jakoś płynnie wpleciony w ramach głównego wątku Spoiler (chociażby przybliżenie wątku Clea, czy nawet Simona) , a tak sprawia to wrażenie sztucznego, nudnego wydłużania gry. Dodajmy do tego wspomniany wcześniej brak balansu pomiędzy tym co się dzieje w głównym wątku, a side contentem i mamy przepis na słabizne. Postacie - oceniam pozytywnie, dobrze napisane, spoko dialogi w cut scenkach, dobry voice acting, acz nie do końca przekonuje mnie Spoiler system relacji Verso z resztą zespołu, jest to strasznie na siłę zrobione, ani nie wymaga to dużego wysiłku, ani nie daje to jakiejś satysfakcji, zostało to dodane tylko po to by zdobywać kolejne umiejętności gradientowe - sprawia wrażenie kolejnej rzeczy zrobionej szybko, po najprostszej linii oporu. Moim zdaniem solidne 8/10, gdyby skupić się na głównym wątku to mógłbym podciągnąć do 8.5/10. ale do 10/10 jest tej daleko, a zdecydowanie za daleko by mówić o tym produkcie jako gra dekady. Edytowane 5 Października przez Wootps 2
babayaga 136 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Skończyłem. 8.5/10 w mojej prywatnej skali. 24h wg steam. Największym i poważnym minusem tej gry dla mnie jest to, że jest to jrpg. No totalnie nie trawię tego gatunku. Ostatni raz grałem w FFVIII lata temu. Później wszystko omijałem. Więc to, że w ogóle zdołałem grę skończyć, to zasługa świetnego scenariusza, muzyki, wykreowanego świata i klimatu oraz ciekawości co będzie dalej i o co tu w końcu w tym wszystkim chodzi. Potyczki zaczynały nudzić już po 8h. Nie wiem ile walk było, ale leciałem tylko i wyłącznie wątek główny i było tego mnóstwo. W ostatniej lokacji, wrogów już omijałem :E. Zastanawiam się jak mocno lepiej by mi się w nią grało jakby to był np. soulslike :P. Nie tracąc oczywiście na reszcie plusów. No cóż, za to fani jrpg mają pewnie znakomity tytuł.
Paw79 134 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października (edytowane) https://www.gry-online.pl/newsroom/clair-obscur-expedition-33-otrzyma-solidna-porcje-nowosci-znakomi/z12f153 Cytat Z okazji imponującego sukcesu gry studio ogłosiło, że pracuje nad aktualizacją, która trafi na wszystkie platformy. Znajdziemy w niej: nowe, grywalne środowisko; świeże walki z bossami; dodatkowe stroje dla wszystkich członków ekspedycji; więcej wersji językowych. Ponadto twórcy dali do zrozumienia, że to nie koniec niespodzianek i nie mogą się doczekać, aby ujawnić, nad czym aktualnie pracują. Ooo tak... Liczę na: Spoiler Simona V2 , lub kogoś podobnego, kto będzie potrafił napsuć krwi moim postaciom na 99 poziomie. Edit: Nie mogłem tak tego zostawić. Edytowane 8 Października przez Paw79 3
jankooo 252 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Godzinę temu, Paw79 napisał(a): nowe, grywalne środowisko czyli szykuje się nowa lokalizacja do zwiedzenia, miło będzie powód do odwiedzin i sprawdzenia co tam znów zmalowali
Paw79 134 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) Spoiler https://www.reddit.com/r/expedition33/comments/1ozoe7z/not_again/ Kontekst: Dziś ogłoszono nominacje do The Game Awards 2025. Ekspedycja została nominowana w dwunastu kategoriach. Edytowane 18 Listopada przez Paw79
Jaycob 1 934 Opublikowano Czwartek o 19:58 Opublikowano Czwartek o 19:58 (edytowane) Grubo. Jak coś to można już głosować. Dla mnie dodanie tej gry w kategorii gier indie obok takich tytułów jak Hades 2 i Silksong to jakieś nieporozumienie i nie powinna się tam znaleźć. https://thegameawards.com/nominees edit: Okiem_deva także podobnie myśli: Edytowane Czwartek o 20:53 przez Jaycob 1 1 1
ODIN85 3 500 Opublikowano Piątek o 00:41 Opublikowano Piątek o 00:41 Przecieźm to nie jest gra AAA i robiło to 33 ludzi. Wszystko się zgadza.
Paw79 134 Opublikowano Piątek o 02:45 Opublikowano Piątek o 02:45 6 godzin temu, Jaycob napisał(a): Dla mnie dodanie tej gry w kategorii gier indie obok takich tytułów jak Hades 2 i Silksong to jakieś nieporozumienie i nie powinna się tam znaleźć. Jak uwielbiam Ekspedycję, tak tu muszę się zgodzić. Uderzyło mnie to zresztą już zaraz po nominacjach. Nie mam pojęcia na jakich zasadach wciśnięto ten tytuł do dwóch kategorii indie. Przecież mieli wydawcę (Kepler Interactive), budżet wg oszacowań na poziomie ~40mln euro, a przy produkcji brało łącznie udział ok. 200 osób. To nie jest indie pod żadnym względem, poza faktem że jest to debiut Sandfall Interactive, no i na początku (przez pierwsze kilka lat) rzeczywiście pracowali jak typowo "indycze" studio. Ba! Pod pewnymi względami nawet Silksong i Hades 2 są "za duże" na te kategorie, mimo że one akurat w pełni się kwalifikują (a na pewno o wiele bardziej od E33). IMO przynajmniej jedna z kategorii mogłaby być dla prawdziwie "indyczych indyków", takich jak Schedule 1, Megabonk, Ball x Pit, Blue Prince czy Look Outside (2025r. pod względem ilości świetnych indyków to w ogóle jest jakiś kosmos). 1
Jaycob 1 934 Opublikowano Piątek o 08:18 Opublikowano Piątek o 08:18 Dokładnie. Większy budżet, setki osób w napisach końcowych, wysokiej jakości grafikę, voice acting...Pod względem skali i profesjonalizmu Clair 33 zdecydowanie wyróżnia się na tle innych. W tej samej kategorii nominowano Blue Prince, Ball X Pit czy Absolum - typowe, małe gry indie. Różnica w rozmachu między nimi chyba jest oczywista. Sam CEO Sandfall przyznał, że to produkcja AA. I dla mnie też na taką produkcję wygląda. Dlatego nominacja w kategorii Best Indie Game wygląda dość dziwnie. Już Golden Joystick Awards (gdzie, swoją drogą, Clair 33 wygrało jako Ultimate GOTY ) podeszło do tego bardziej sensownie: https://insider-gaming.com/golden-joystick-awards-2025-all-award-winners/ Best Indie Game Self Published Hollow Knight: Silksong (WINNER) Hades II Sword of the Sea PEAK Keep Driving Spilled! Lonely Mountains: Snow Riders DELTARUNE Promise Mascot Agency Consume Me Best Indie Game Blue Prince Citizen Sleeper 2: Starward Vector Wanderstop Skin Deep Despelote Herdling Abiotic Factor Baby Steps Caves of Qud Deep Rock Galactic: Survivor
Element Wojny 4 775 Opublikowano Piątek o 10:28 Opublikowano Piątek o 10:28 Zagłosowałem. W kategorii RPG KCD2 oczywiście, ale w większości innych poszło na Clair.
bleidd 477 Opublikowano Piątek o 11:08 Opublikowano Piątek o 11:08 (edytowane) Same here. Mimo, że KCD2 mi totalnie nie podeszło a Clair to dla mnie gra dekady, to uczciwie muszę Henryczkowi oddać, że RPGiem jest znacznie lepszym. Edytowane Piątek o 11:08 przez bleidd 1
Jaycob 1 934 Opublikowano Piątek o 11:36 Opublikowano Piątek o 11:36 Gra dekady. Do drugiej części nie ma co do tego wątpliwości - przy RPG to ta gra nie stała.
bleidd 477 Opublikowano Piątek o 11:57 Opublikowano Piątek o 11:57 Dla mnie to gra dekady, od dawna nic tak mnie nie pochłonęło i nie skłoniło do rozkminiania tak dokładnie fabuły, jej niuansów i znaczenia. Do tego styl artystyczny, postaci, muzyka i zamknięta formuła (nienawidzę sandboxów). Dla mnie idealny mix, nie będę jednak nikogo przekonywał, że ma uważać to samo A sama nominacja do kategorii RPG dziwna, tam nie ma nic z RPGowości poza punkcikami i wyposażeniem czyli coś co ma obecnie co druga gra akcji. 2
Element Wojny 4 775 Opublikowano Piątek o 12:03 Opublikowano Piątek o 12:03 (edytowane) Wiadomo że ludzie mają różne gusta i guściki, ale w kategorii ścieżka dźwiękowa po prostu nie wyobrażam sobie scenariusza, gdzie Clair nie zgarnąłby głównej nagrody. Soundtrack jest po prostu genialny, w pewnych aspektach wręcz wybitny. Mógłbym stać w miejscu nic nie robiąc i po prostu słuchać tej muzyki godzinami. Edytowane Piątek o 12:03 przez Element Wojny 2 1
Grolshek 515 Opublikowano Piątek o 12:06 Opublikowano Piątek o 12:06 Świetna króciutka giereczka na kilka wieczorów, ot posłuchać świetnej muzyki, pooglądać obrazki, posłuchać fajnej opowieści. Sama gra to tap tap tap w te same przyciski, następny boss tap tap tap w te same przyciski i tak 50h. Mnie znudziła w połowie, dokończyłem na odpierdziel. Infantylna opowieść dla pensjonarek. A przy KCD2 to nawet nie ma podjazdu.
bleidd 477 Opublikowano Piątek o 12:24 Opublikowano Piątek o 12:24 No tak, Kingdom Come Deliverance 2 – monumentalna symulacja biegania po lesie i spadania z konia. Gra, w której połowę czasu spędzasz patrząc, jak Henryk dyszy jak po maratonie, a drugą połowę wczytujesz save’a, bo zachciało ci się podnieść jabłko w złej wiosce. Fabuła? Klasyczna opowieść o chłopku-roztropku, który znowu musi zrobić sto przysług, zanim łaskawie ruszy główny wątek, w tracie którego będzie słuchał tysiąca drętwych dialogów bez krztyny polotu. Mechaniki? Realizm tak ‘realny’, że człowiek zaczyna tęsknić za arkadami, byle tylko nie czyścić miecza po raz setny. Ale spokojnie – jak ktoś lubi symulator łażenia od karczmy do karczmy i słuchania NPC-ów, którzy mówią wolniej niż kolejka na poczcie, to brzmi jak GOTY bez konkurencji. A do artyzmu Clair Obscur to nawet nie ma podjazdu, zwykłe czeskie nieociosane drewno. Jak widać bardzo łatwo sprowadzić dowolną grę do karykatury. 1 6
Element Wojny 4 775 Opublikowano Piątek o 12:29 Opublikowano Piątek o 12:29 (edytowane) 4 minuty temu, bleidd napisał(a): No tak, Kingdom Come Deliverance 2 – monumentalna symulacja biegania po lesie i spadania z konia. Ja akurat gram w KCD2, i wczoraj miałem kilka takich momentów że hoho - jakiś gość dorwał babę w lesie, no to reaguję. Ja na sobie jakieś szmaty, lekki ekwipunek, a koleś pełna zbroja, hełm, tona żelastwa. Walnął mnie raz widzę krew się leje no to spierdzielam - i co? I nic, koleś biegnie za mną w tej pełnej zbroi, normalnie jakiś Pudzian i Korzeniowski w jednym, w końcu kończy mi się wytrzymałość, a ten nie dość że do mnie w tej zbroi dobiegł jakby nigdy nic, to jeszcze zaczął mnie napierdzielać, gdzie ja nawet nie zdążyłem nic wytrzymałości zregenerować. No i oczywiście zatłukł mnie na miejscu... realizm w uj. Edytowane Piątek o 12:29 przez Element Wojny
ODIN85 3 500 Opublikowano Piątek o 13:20 Opublikowano Piątek o 13:20 (edytowane) 1 godzinę temu, Grolshek napisał(a): Świetna króciutka giereczka na kilka wieczorów, ot posłuchać świetnej muzyki, pooglądać obrazki, posłuchać fajnej opowieści. Sama gra to tap tap tap w te same przyciski, następny boss tap tap tap w te same przyciski i tak 50h. Mnie znudziła w połowie, dokończyłem na odpierdziel. Infantylna opowieść dla pensjonarek. A przy KCD2 to nawet nie ma podjazdu. Króciutka chyba na Easy Edytowane Piątek o 13:47 przez ODIN85
JeanPepin 333 Opublikowano Piątek o 13:46 Opublikowano Piątek o 13:46 (edytowane) 1 godzinę temu, Grolshek napisał(a): Świetna króciutka giereczka na kilka wieczorów, ot posłuchać świetnej muzyki, pooglądać obrazki, posłuchać fajnej opowieści. Sama gra to tap tap tap w te same przyciski, następny boss tap tap tap w te same przyciski i tak 50h. Mnie znudziła w połowie, dokończyłem na odpierdziel. Infantylna opowieść dla pensjonarek. A przy KCD2 to nawet nie ma podjazdu. Trochę za surowo imo, ale jednak mnie również infantylność w tym tytule denerwowała momentami, po prostu za dużo tego było i wyszło imo, powiedzmy, nienaturalnie. Mi się swietnie grało, gdyby nie te kontry w walce bym odpuscil tytuł (nie cierpie turowej walki), ale końcowka gry mnie mocno rozczarowała, w sensie jak zbliżamy się do finału i idziemy "pod górę" to tyle tam było naje***ch walk że zasypiałem po prostu, więc przez to nie mogę powiedzieć że to moje goty, no bo chyba nie o to chodzi żebym się męczył na końcu. Muzyka? Jasne. Art direction? byłem momentami zachwycony. debiut - nie ma konkurencji. rpg? Beka Edytowane Piątek o 13:46 przez JeanPepin 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się