marko 714 Opublikowano Poniedziałek o 21:24 Opublikowano Poniedziałek o 21:24 Z drugiej strony... Ile dni w roku jeździcie w bardzo zimowych warunkach, w sensie że dobra zimówka zrobi różnicę? Ja tam więcej jeżdżę w ciapie / deszczu, gdzie wielosezon lepiej ogarnie odprowadzanie wody niż typowa zimówka. Więc to tak bardziej kwestia wymagań, a nie która opona lepsza w naszym klimacie 2
GordonLameman 8 436 Opublikowano Poniedziałek o 21:30 Opublikowano Poniedziałek o 21:30 Oczywiście, ze kwestia wymagań Ja np. Lubię zimą skoczyć w Alpy albo nawet polskie góry na jakiś slowhop. Zawsze pytają czy mam jak dojechać i że mnie swoją terenówką przywiozą. I wtedy ja - cały na szaro - wjeżdżam na łajcie Nissanem. I muszę tam mieć porządne zimówki i basta. Ale do drugiego auta kupiłbym wielosezon. I raczej bym się nie ekscytował podjazdem o nachyleniu 5 stopni
Krzysiak 1 521 Opublikowano Poniedziałek o 21:40 Opublikowano Poniedziałek o 21:40 @marko dlatego ja tylko jedno auto zostawiam zawsze na sezonowych, by w razie potrzeby to ono było tym "wyjazdowym" Reszta może być na wielosezonie.
TheMr. 2 602 Opublikowano Wtorek o 11:10 Opublikowano Wtorek o 11:10 Mówi się że A4/Zakopane pełne wielosezonow A na insta nawet kolega w BMW z letnimi mi wyskoczył co się zakopał i musiał powietrze spuszczać Ja w góry jadę za tydzień, większych problemów nie zamierzam mieć, ale łańcuchy się przydadzą pewnie.
serwal4 162 Opublikowano Wtorek o 15:31 Opublikowano Wtorek o 15:31 Ignoranci będą, założy (pół biedy jak dobrej klasy) jakiś ping-pong wielosezon, ma te prawne oznaczenia, że to zimówka i davaaaaj w góry; I mam tu na myśli faktyczną zimę, spory mróz i tony kopnego śniegu... do pewnego etapu wielosezon sobie poradzi... do pewnego. Ja jestem świadomy, że AS, który musi jako tako kleić w lato, nie będzie tak elastyczny przy -15/-20 i dalej (zwłaszcza po np. nocce) jak typowa zima; Pół biedy jak zabierze ze sobą łańcuchy (mimo, że są popularne trasy i tak wymagające łańcuchów w zimę, jak np. Szczyrk - Wisła via przełęcz Salmopol); Tak wiem, do Zakopca dojedzie względnie utrzymaną a4, centrum posypane, nocleg przy Hotelu z zadaszonym parkingiem to po co zimówka... A potem wpadnie na pomysł lokalnej atrakcji, boczna droga już nie taka, na co dzień umiejętności takie a nie inne i ... jest jak jest. 1
Kakarotto 727 Opublikowano Wtorek o 18:12 Opublikowano Wtorek o 18:12 6 godzin temu, TheMr. napisał(a): kolega w BMW z letnimi 1 1
Gret 554 Opublikowano wczoraj o 06:05 Opublikowano wczoraj o 06:05 Po roku w końcu jakis test vectorow season gen3. W kompnym śniegu jechać jada ale żeby sie jakoś super trzymały to nie. Zimówki robią dużo większe wrażenie. Ale i tak bym nie zmienił do mojej jazdy, w góry jednak tak średnio bym powiedział. 1
MadDog 303 Opublikowano wczoraj o 07:01 Opublikowano wczoraj o 07:01 I ja też wrzucę mały update odnośnie Crossclimate 3 Sport. Dzisiaj u mnie napadało sporo śniegu. Co do jazdy to raczej nie mam tutaj większych zastrzeżeń. Napęd AWD robi też swoje i auto śmiało ciągnie do przodu na tych oponach. Jednak hamowanie to już inna para kaloszy. Mam wrażenie, że auto potrzebuje sporo większej odległości do zatrzymania w porównaniu do mojej poprzedniej Octavi na oponie zimowej. Szeroki kapeć w Stingerze też ogólnie nie pomaga. Przy niskich prędkościach czuć, że opona dużo gorzej wbija się w śnieg. Zobaczymy jak będzie później bo jeszcze uczę się tego samochodu i tego jak zachowuje się na tych oponach. Ale dojechać do pracy to spokojnie dojechałem. Trasa 10km z czego 90% to nieodśnieżona droga lokalna za miastem. 1 1
trepek 1 350 Opublikowano wczoraj o 07:34 Opublikowano wczoraj o 07:34 No to zamówiłem te BFGoodriche. Zobaczymy co to za guma.
SuLac0 354 Opublikowano wczoraj o 07:35 Opublikowano wczoraj o 07:35 tyle gadania o oponach, a i tak wystarczy jeden na letnich jadacy zygzagiem 20-30km/h i za nim procesja . oczywiscie trzymanie odstepu to nadal egzotyka. 1 1
Kakarotto 727 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) 8 godzin temu, Gret napisał(a): Po roku w końcu jakis test vectorow season gen3. W kompnym śniegu jechać jada ale żeby sie jakoś super trzymały to nie. Zimówki robią dużo większe wrażenie. Ale i tak bym nie zmienił do mojej jazdy, w góry jednak tak średnio bym powiedział. Moje vectory mam od 2,5 roku i dziś zrobiłem drugi test śnieżny. Agresywny start to buksuje jak w zimówkach, ale do normalnego jeżdżenia są wystarczające. Nie czuję różnicy z zimówkami, a śniegu tym razem trochę spadło i jeszcze mokry. Na chodniku, tam gdzie wychodzone, ślisko jak na lodzie. Jak szedłem do garażu i przekraczałem drogę osiedlową, to tam, gdzie były koleiny, to się prawie wywaliłem. Też jak na lodzie. Na parkingu przed marketem chłopa skodą zarzuciło i pierwsza myśl, że był na letnich. Przejeżdżam tym samą trasą i też mnie dupą lekko zarzuciło. Parkuję, wychodzę z auta i prawie była tragedia. Wyjazd z parkingu pod górkę i auto przede mną zaczęło się ześlizgiwać, dobrze, że byłem daleko. Przymarzało widocznie i tu już żadna opona nie pomoże. Dla testu wziąłem auto na zimówkach i też tam, gdzie wyślizgane rzuca trochę dupą. 7 godzin temu, MadDog napisał(a): Crossclimate 3 Sport. Stingerze Do takiego auta, to bym nawet nie rozważał wielosezonu premium, szczególnie na zimę inną niż kilka dni w roku ze śniegiem do paru cm. Tak czy tak, raczej bezproblemowo pojeździsz, ale na spokojnie. Inaczej też w zimę się jeździć nie powinno. 7 godzin temu, SuLac0 napisał(a): tyle gadania o oponach, a i tak wystarczy jeden, na ogół sebix w bejcy starszej niż on, na letnich jadacy zygzagiem 20-30km/h i za nim procesja . oczywiscie trzymanie odstepu to nadal egzotyka. Pozwoliłem sobie zedytować twój post, by bardziej odzwierciedlał nasze realia. Z drugiej strony bejca by tam już pewnie w rowie leżała i nic nie blokowała. Edytowane 17 godzin temu przez Kakarotto
galakty 3 317 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Na mokrym śniegu to większość opon pojedzie. Problem się robi jak się ten śnieg ubije... Dziś z osiedla trudno wyjechać było, lekka górka + ubity śnieg + mróz i pozamiatane.
galakty 3 317 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu No nie powiesz mi że ubity śnieg + mróz to nie jest problem Nawet na SKP gość się śmiał że odśnieżając widział jak ludzie boksują kołami.
GordonLameman 8 436 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu 14 minut temu, galakty napisał(a): No nie powiesz mi że ubity śnieg + mróz to nie jest problem Nawet na SKP gość się śmiał że odśnieżając widział jak ludzie boksują kołami. W zeszłym roku robiłem test i Nissan poszedł jak czołg. Aż właściciel domków przyszedł obejrzeć auto bo był pewien, że będzie mnie swoim Patrolem wyciągał
marko 714 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu Ja już w zimę 2023/24 pisałem, że ten napęd świetnie ogarnia 1
Seeba03 125 Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu 4 godziny temu, Kakarotto napisał(a): tyle gadania o oponach, a i tak wystarczy jeden, na ogół sebix w bejcy starszej niż on, na letnich jadacy zygzagiem 20-30km/h i za nim procesja . oczywiscie trzymanie odstepu to nadal egzotyka. Tak się składa, że mam kumpla, który odebrał nowe Audi A5 jakieś dwa miesiące temu i stwierdził, że nie będzie wymieniać opon na zimowe/wielosezonowe, bo jeździ z reguły po mieście. Dziś szukał połączeń komunikacji miejskiej, by jutro do pracy dotrzeć 3
Gret 554 Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k?
GordonLameman 8 436 Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu Na Hankook ogarniesz za mniej niż 3 klocki 1
Gret 554 Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu no to o czym my rozmawiamy ale są jakieś dziwne okazy
larry.bigl 452 Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Po pierwszym śniegu mogę stwierdzić, że Nokian Snowproof 1 naprawdę spoko. Dobrze się jeździ. W porównaniu do poprzednich Matador Sibir Snow jest przepaść.
trepek 1 350 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 15 godzin temu, GordonLameman napisał(a): W zeszłym roku robiłem test i Nissan poszedł jak czołg. Aż właściciel domków przyszedł obejrzeć auto bo był pewien, że będzie mnie swoim Patrolem wyciągał Ty masz napęd na 4 kapcie? Jak tak to co 4 kapcie to 4 kapcie. Szczególnie w hybrydach, gdzie start z elektryka jest płynny a nie gwałtowny jak w spalinowych. 1
galakty 3 317 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 4x4 robi robotę, ja u siebie FWD w dieslu to jak dobrze ubiją śnieg i przymrozi nawet bez gazu zamieli kołami Jak na ironię słaba wolnossąca benzyna by się lepiej spisała. Tutaj lekko gaz wcisnę na 2/3 biegu i łutututut 1
GordonLameman 8 436 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 36 minut temu, trepek napisał(a): Ty masz napęd na 4 kapcie? Jak tak to co 4 kapcie to 4 kapcie. Szczególnie w hybrydach, gdzie start z elektryka jest płynny a nie gwałtowny jak w spalinowych. Tak, napęd na 4 koła z osobnym silnikiem na każdej osi i elektronicznym sterowaniem mocą na każdym kole Ale test był robiony w Koszarawie pod szczytem. Właściciel domku jeździł tam Patrolem z oponami z typową kostką. Edytowane 1 godzinę temu przez GordonLameman 1
trepek 1 350 Opublikowano 44 minuty temu Opublikowano 44 minuty temu 25 minut temu, galakty napisał(a): nawet bez gazu zamieli kołami No i właśnie w takim przypadku to jest problem przeniesienia napędu w silniku spalinowym. Silnik ma obroty jałowe poniżej których nie może zejść, skrzynia biegów też ma swoje przełożenie i klops. Albo palenie sprzęgła albo od razu napęd dąży do minimalnej prędkości, jaką może uzyskać pojazd. W przypadku pełnej hybrydy czy samochodu elektrycznego można jechać nawet 0.5 km/h. Ale to też, jak samochód inwalida i z napędem na jedną oś to też nie ma cudów. Miałem lexa ES i jak zmrożony i ubity śnieg na drodze był to przednie koła zrywały przyczepność. W santafetce mam napęd na 4 koła i co dwie osie napędzane to dwie osie napędzane. Po prostu targa do przodu. 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się