galakty 3 332 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu Właśnie wczoraj się wkurzałem, bo stoi przede mną hybryda i rusza delikatnie i sprawnie, a ja łutututut w miejscu mielę i dopiero ruszam I to zwykła Corolla z napędem na przód, jakby miała silnik elektryczny na tylnej osi to w ogóle... Ja wiem że opony dużo robią, ale różnica była taka jakbym miał letnie, a on zimowe. I nagle taka Dacia z silniczkiem z tyłu nie wydaje się głupia 1
trepek 1 357 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu (edytowane) To prawda, ruszanie w Toyocie jest mega płynne. Skubańce dopracowali ten aspekt do perfekcji. 7 minut temu, galakty napisał(a): I nagle taka Dacia z silniczkiem z tyłu nie wydaje się głupia No ten nowy Bigster 4x4 to podwójna hybryda - raz, że na gaz a dwa, że mild hybrid. To jest bardzo sensowny samochód Edytowane 16 godzin temu przez trepek 1
galakty 3 332 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu Szkoda tylko że kwestie bezpieczeństwa w wypadku kuleją... Gdyby nie to to patrząc na ceny europejskiej motoryzacji całkiem spoko wygląda.
trepek 1 357 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu I tak nowa Dacia będzie bezpieczniejsza niż jakikolwiek 10 letni samochód. Smutna prawda ale prawda.
Gret 557 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 3 minuty temu, trepek napisał(a): I tak nowa Dacia będzie bezpieczniejsza niż jakikolwiek 10 letni samochód. Smutna prawda ale prawda. Czy aby na pewno?
galakty 3 332 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 7 minut temu, trepek napisał(a): I tak nowa Dacia będzie bezpieczniejsza niż jakikolwiek 10 letni samochód. Smutna prawda ale prawda. No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej
Gret 557 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 1 minutę temu, galakty napisał(a): No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej A konstrucyjnie zaraz 20lat, jakies volvo z 2015 to juz w ogóle pewnie niszczy ta dacie pod tym względem.
trepek 1 357 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 8 minut temu, Gret napisał(a): Czy aby na pewno? Blacha się starzeje. 5 minut temu, galakty napisał(a): No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej Podrzuć linka Tylko do testu, gdzie testują 10 letni samochód vs nowa Dacia.
galakty 3 332 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Nie znajdę teraz, ale masz tu: https://www.euroncap.com/en/results/dacia/bigster/54881
trepek 1 357 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu No ok, jak znajdziesz to wrzuć test porównawczy 10 letniego samochodu, takiego co już przejechał powiedzmy te 100 czy 150 tys km vs nowa Dacia, przetestowanego wg obecnie obejmujących założeń.
galakty 3 332 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 4 minuty temu, trepek napisał(a): No ok, jak znajdziesz to wrzuć test porównawczy 10 letniego samochodu, takiego co już przejechał powiedzmy te 100 czy 150 tys km vs nowa Dacia, przetestowanego wg obecnie obejmujących założeń. I co ma 150k zmienić jeśli chodzi o elementy konstrukcyjne? Przecież nie rdzewieją i się nie rozpadają. No ale dobra, możesz sobie wziąć inne obecne auto i porównać z Dacią. Pewnie Polo czy Megane wygra i tak. To Ty mi zakładasz błąd, więc udowodnij.
trepek 1 357 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Nie, nie mam takiego testu. Wiem, że samochody się zużywają. Powstają mikropęknięcie metalicznej struktury stali, do tego nastepuje jej relaksacja, zmęczenie spawów i zgrzewów. Siłą rzeczy samochód 10 letni nie może być tak samo wytrzymały jak wtedy, gdy był nowy. Pamiętam jeszcze z papierowego wydania AŚ, jak przeprowadzili crash test używanych samochodów (to było lata temu, nie będę rzucał dat bo nie pamiętam). To były bodajże dwa fordy escorty, ich wiek wynosił tyle co średnia wieku używanych aut w Polsce a więc ok 12-13 lat. Jeden ford mocno zmęczony życiem, drugim cycuś malinka. Oczywiście ten drugi ford wypadł lepiej ale i tak gorzej niż w crash testach, gdy był nowy. EDIT: Dobra, pojebało mi się i z fordami to był test boczny: https://www.youtube.com/watch?v=sNITyes-ATM W tym momencie to nie pamiętam kto porównywał jakie samochody. Byłem przekonany, że to ten test. Mniejsza z tym, to było za czasów jak sam jeździłem samochodami zbliżającymi się do pełnoletności i delikatnie mówiąc - nie nastroił mnie optymistycznie tamten test. Stąd to pamiętam. Edytowane 14 godzin temu przez trepek
bergercs 1 403 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu Tyle, że Escorty gnily na potęgę. Jak samochód jest dobrze skonstruowany, to raczej dalej będzie bezpieczny. 5 bieg kiedyś robil fajne testy: Minimum 4 letnia (przedlif, test 2008) Laguna vs drzewo przy 88km/h (!): Maly amochód 5 gwiazdkowy projektowany jak wszystkie Renówki z tamtych lat z priorytetem bezpieczeństwa vs duże Volvo, o którym się mówio, że jest bezpieczne, ale w z lat gdy nie testowano tego (a w reklamach zrzucania z dachu używano samochodów z dospawanymi wzmocnieniami): I jeszcze 5 gwiazdkowa osobówka vs terenówka na ramie (czyli coś co powinno Espace rozjechać: 1
TheMr. 2 606 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu Wpadła mi w ręce gazeta z testami opon. Gazeta niemiecka żeby nie było Zima 225/40/18 1. Michelin Pilot Alpin 5 2. Dunlop Winter 3. Bridgestone Blizzak 6 4. Kumho WinterCraft WP52+ 5. Goodyear UltraGrip Performance 4 6. Hankook Winter i*Cept evo4 7. Continental WinterContact TS870P Pirelli na 10, BFGoodrich G Force Winter 2 n 12. Wielosezon 225/50/17 1. Vredestein Quatrac 2. Continental AllSeasonContact 2 3. Michelin CrossClimate 2 4. Goodyear Vector 4Seasons Gen3 5. Pirelli Cintuarto All Season SF3 6. Dunlop All Season 2 Dunlop niesamowita trwałość 67 kkm. Jeśli chcecie więcej danych na temat hamowania i różnic między zimową a letnią mogę wkleić Całoroczne 215/55 R17 1. Nokian Seasonproof 2 2. Michelin CrossClimate 2 3. Continental AllSeasonContact 2 4. Vredestein Quatrac Pro+
Grolshek 518 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 1. Nokian Seasonproof 2 Mam. Jeżdżą dobrze, głośne strasznie.
trepek 1 357 Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu Do mnie dzisiaj przyszły BFGoodridge W przyszłym tygodniu je założę, w tym się już nie wyrobię.
marko 715 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu 10 godzin temu, galakty napisał(a): Właśnie wczoraj się wkurzałem, bo stoi przede mną hybryda i rusza delikatnie i sprawnie, a ja łutututut w miejscu mielę i dopiero ruszam I to zwykła Corolla z napędem na przód, jakby miała silnik elektryczny na tylnej osi to w ogóle... Ja wiem że opony dużo robią, ale różnica była taka jakbym miał letnie, a on zimowe. I nagle taka Dacia z silniczkiem z tyłu nie wydaje się głupia Tylko to jest mega zdradzieckie. Bo o ile auto z napędem elektrycznym nie ma problemu z kontrolą trakcji, to hamuje jednak podobnie jak zwykłe auta. Czasem możesz sobie nie zdawać sprawy, jak bardzo jest ślisko, dopóki nie zaczniesz hamować 1
NotQuite 80 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 14 godzin temu, trepek napisał(a): Blacha się starzeje. Podrzuć linka Tylko do testu, gdzie testują 10 letni samochód vs nowa Dacia. O ile auto nie jest zgnite, to wytrzymuje zderzenie w podobny sposób jak nowe. Z reguły ulatuje mu 1 gwiazdka. 13 godzin temu, bergercs napisał(a): Tyle, że Escorty gnily na potęgę. Jak samochód jest dobrze skonstruowany, to raczej dalej będzie bezpieczny. 5 bieg kiedyś robil fajne testy: Minimum 4 letnia (przedlif, test 2008) Laguna vs drzewo przy 88km/h (!): Z drzewem to akurat słaby przykład z powodu jego specyfiki jak się wbija w auto. Na niemieckich kanałach strażackich jest mnóstwo takich aut pokazanych po spotkaniu z drzewem. Nawet jak kabina cała, to powyżej 60kph jest już zagrożenie życia z powodu obrażeń wewnętrznych. I nie ma że jedziesz zwykłym golfem, dużym suwem czy nowiutką E klasą. 14 godzin temu, galakty napisał(a): No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej Laguna III to przykład bezpiecznego auta niemniej niż jakieś volvo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się