SuLac0 352 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października ostani rok? troche sie wydarzylo https://robertsspaceindustries.com/roadmap/release-view imo zdecydowanie nie jest to "finansowa spluczka" . nie znam zadnego tytulu "space", ktory pozwala na taki poziom imersjii, tak w samej rozgrywce jak i oprawie audio-wizualnej.
Element Wojny 4 775 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października A to w ogóle ma jakąś datę premiery, bo trailer to widziałem chyba z 4 lata temu?
AndrzejTrg 2 740 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października Jak się portfele twórcą zapełnią a jak widać mają ich dużo, albo są bardzo pojemne 1
Vulc 2 191 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października (edytowane) 2 godziny temu, SuLac0 napisał(a): imo zdecydowanie nie jest to "finansowa spluczka" . nie znam zadnego tytulu "space", ktory pozwala na taki poziom imersjii, tak w samej rozgrywce jak i oprawie audio-wizualnej. Jak nazwać grę za przeszło już chyba 800 milionów, siedzącą po bodajże 12 latach w wersji alpha? Wystarczy ją odpalić w jakiś free dzień, aby się przekonać o jej toporności. A listę dodanych rzeczy to można zrobić w 5 minut, gdzie większość z niej stanowią jakieś małe bzdety. Nie zrozum mnie źle, uwielbiam takie klimaty, ale wracając do gry jak jest dostępna za darmo do testów, zmian widać tyle co nic. Edytowane 10 Października przez Vulc 3
Nigher92 54 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października ja mam nadzieje ze jak juz wyjdzie squadron 42 to bedzie to przynajmniej gigantyczna gra na przynajmniej 100h a nie gowno na 20 godzin bo tego sie obawiam niestety.
SuLac0 352 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października @Vulc nie jestem graczem "free fly", ktore staram sie omijac, bo wiem, ze wtedy testuje sie glownie "wytrzymalosc" backendu w SC spedzam wiele godzin tyg i zdecydowanie widze postep w tym projekcie jak i $ ktore na niego ida. to widac i czuc . godzinne, stabilne sesje, to nie jest juz cos nadzwyczajnego "problem" z finansowaniem SC jest taki, ze jest to projekt crowtfundingowy, a to oznacza wieksza przejrzystosc jego finasowania, niz w przypadku "kreatywnej ksiegowosci" korporacyjnych tytulow AAA+, na ktore ida grube dziesiatki/setki milionow $, a ktore sa odgrzewanymi kotletami i crapami, o ktorych zapomina sie pol roku po ich premierze. zdecydowanie latwiej hejtowac finasowanie, ktore jest przejrzyste - https://cloudimperiumgames.com/blog/corporate/cloud-imperium-financials-for-2023 , w odniesieniu do tego, ktorego poziom tylko nam sie wydaje, ze znamy. w mojej opinii jako aktywnego gracza, projekt SC rozwija sie zdecydowanie lepiej niz wydaje sie to wiekszosci jego obserwatorow z zewnatrz. imo SQ42 bedzie na max 10h. przynajmniej pierwsze epizody i wyglada na to, ze bedzie to bardziej interaktywny film, niz gra na poziomie np. SW Outlaws itp. blizej mu tutaj chyba bedzie do Wing Commander III. SQ ma wprowadzic w lore swiata mmo jakim jest SC.
Asag 284 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października Takie same teksty widzę od LAT na różnych forach. "Już zaraz będzie beta i release", "A nie, musieli zmienić silnik więc się opóźni, ale góra za 2 lata release!", "A w sumie jeszcze muszą dopracować grę, nie ma co się śpieszyć", "To musi tyle trwać bo gry z takim rozmachem jeszcze nie było!". Mówisz o tytułach za setki milionów, SC dobija do miliarda. Mówisz o grach które zostały wydane. SC to gra o której jeszcze przez lata będą mówić "A jeszcze muszą dopracować ten ficzer więc to oczywiste że jeszcze nie wydane". I dla mnie tyle w temacie. Dopóki tego nie wydadzą ta gra dla mnie nie istnieje. A raczej istnieje jako największy wyłudzacz kasy i nic więcej. 2
Zas 287 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października 12 godzin temu, Element Wojny napisał(a): A to w ogóle ma jakąś datę premiery, bo trailer to widziałem chyba z 4 lata temu? Zaraz po tym jak WOŚP skończy grać.
SuLac0 352 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października (edytowane) wczoraj byl CitizenCon. coroczny event, na ktorym CIG prezentuje ogolny status i nadchodzace zmiany na najblizszy rok. jeszcze w tym roku bedzie dostepny nowy uklad - Nyx i to co robi Genesis w Starengine ... wbija obca rasa - Vanduul , nowe statki, nowe bronie, nowe misje fabularne, crafting, a, ze Nyx z Levskim, to glownie kopanie i transport, to i tutaj tez beda zmiany no i Tactital Srike Groups w koncu "orgi" beda mialy co robic. wyglada tez na to, ze przyszly rok to SQ42 a odnosnie pytania, "kiedy wydadza". odpowiedz brzmi - nigdy to jest mmo, ktory bedzie istnial tak dlugo, jak ludzie beda grali i ZAWSZE bedzie cos w niej dodawane i poprawiane. jak ktos liczy na tytul podobny do np Starfielda itp, no to zdecydowanie nie ten adres Edytowane 12 Października przez SuLac0 1
Asag 284 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października To że coś jest MMO nie znaczy że nie jest wydawane, potem po prostu dostaje patche z nowym contentem. Ale co do nich to się nie pomyliłeś, wieczna alpha/beta i brak release bo kasa musi płynąć. 2
SuLac0 352 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października (edytowane) zdefiniuj prosze slowo "wydana" ? bo np. wg redsow CP na PS5 zostal "wydany". New World? tez zostal "wydany". Tarkov? dla wielu graczy "wydany". w obecnych czasach, nie ma czegos takiego jak "wydana" gra. szczegolnie mmo. bo to, czy wydawca/producent, nazwie cos "gra wydana" , wcale nie oznacza, ze da sie w nia w ogole grac. w SC nie brakuje contentu. ba. jest go tyle, ze nie jestes w stanie go ograc w pare godz grania, jak np misje fabularne Onyx/ASD, albo eventy. SC ma obecnie status "early access", jak wiele juz gier na np.steam grajac poswiecasz swoj czas na testowanie pewnych mechanik, contentu, dobrze sie przy tym bawiac, jak to w EA. w zamian dostajsz np. itemy powiazne z twoim kontem - bron, pancerze, malowania, ekwipunek itd itp. ktore nie znikna po "wipe" jezeli taki bedzie. wiec czy gra ma status "wydana", czy EA, nie ma dla mnie wiekszego znaczenia - gram jak wiele tys innych graczy i zdecydowanie czerpie z tego przyjemnosc. a chyba o to chodzi w graniu. czy nie? czy chodzi o to, ze gra zostala "wydana"? btw moje top gry w statusie EA wiec prosze, nie pisz mi, ze "jezeli cos nie jest wydane, to nie istnieje". Edytowane 12 Października przez SuLac0
Marcusfff 274 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października (edytowane) Star Citizen z wyglądał dobrze, patrząc z boku, przez pierwsze 2-3 lata. Potem jak pojawiły się "uzbieramy tyle, to dodamy to" stało się jasne, że ta gra nigdy ma nie zostać wydana. To jest jak z ogłoszonym remontem w kościele. Edytowane 12 Października przez Marcusfff
SuLac0 352 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października filmiki robione wiecej niz pol roku temu, sa juz w wiekszosci niekatulane. cale $45. wiecej wydajemy na g.tytuly, ktore laduja do kosza po 10h grania...
Vulc 2 191 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października 1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a): wiec czy gra ma status "wydana", czy EA, nie ma dla mnie wiekszego znaczenia - gram jak wiele tys innych graczy i zdecydowanie czerpie z tego przyjemnosc No i spoko, jak zapłaciłeś i nadal chcesz płacić za nieukończony, niedoszlifowany produkt, który pochłania absurdalnie duże kwoty, nie oferując proporcjonalnie wysokiej jakości, Twoja sprawa. Nie zmienia to faktu, że taka polityka "wydawnicza" i dotychczasowy postęp, są mocno wątpliwe. Łagodnie mówiąc. To produkt nadal mocno zabugowany, toporny. I to nie moje bajdurzenie, po prostu przeglądam fora. Nic w tej grze nie uzasadnia wpompowanych pieniędzy, a mówimy tu o kosmicznej kwocie, nawet pamiętając o tym, że to się rozkłada na kilkanaście lat developingu. Można sobie tylko zadać pytanie ile z tej kwoty rzeczywiście poszło na ten cel, a ile "zagospodarowano" w inny sposób. Wybacz, ale jeśli ktoś ten tytuł odpali na kilka godzin, po czym stwierdzi że widać ten budżet, to mogę się tylko w tym momencie zaśmiać. 1
SuLac0 352 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października no coz. przegladajac fora/filmiki masz taka, a nie inna opinie, ja spedzajac setki godz przez ostanie mies, a moze i tys godz przez te lata w tym projekcie, mam zupelnie odmienne zdanie. tak jak pisalem, jak ktos sie nastawil, ze dostanie gotowa gre od A-Z, to sie pomylil. nie tak dziala ten projekt. nikogo nie namawiam, aby stal sie jego czescia, ale pisanie, ze nic sie tam nie dzieje, ze kosztuje to tyle $, wrecz, ze to scam i dopisywanie do tego jakis dziwnych terorii, mimo dostepnych raportow i danych finansowych, to wykazanie sie kompletna niewiedza w tym temacie. trudno sie wtedy prowadzi konstruktywna polemike
Vulc 2 191 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października Ale jaką polemikę chcesz prowadzić? To, ile przy tym dłubią i ile już wydano, nie stanowi tajemnicy poliszynela. To, w jakim jest stanie - jak na taki budżet i tyle lat pracy - również nie. I o tym wspominają także ludzie w ten projekt zaangażowani, bo można się przy czymś dobrze bawić, a równocześnie nie mieć klapek na oczach.
SuLac0 352 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października no i dobrze sie bawie, o czym, caly czas przeciez pisze a ile to kosztuje i ile pracy? tyle ile potrzeba. uwazasz, ze da sie taniej, szybciej uzyskac podobny/lepszy efekt? wolna droga. KS tylko czeka na takich wizjonerow "Haters gonna hate"
Kna1st 3 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Trochę wejdę pomiędzy Wasze dywagacje o kwotach i czasie włożony w przygotowanie tej gry, bo zainteresowałem się tematem. Jakoś wewnętrznie zawsze bliżej mi bylo do takiego zdania jak ma Vulc, ale ale. Teraz chcąc wybadać temat gry i sensownosci jej zakupu chciałbym wiedzieć jak to wygląda od strony technicznej i Ogólnego funu z gry. Swego czasu na ps4 miałem setki godzin przegrane w Elite dangerous, która też miała swoje bolączki ale bawiłem się świetnie. A że sprzęt mam aktualnie pozwalający na odpalanie gry, to czy SC jest aktualnie w takim stanie technicznym, że nie będę się więcej wqrzal, mając do dyspozycji 1-2h na granie, niż czerpał radości z samego grania? Po prostu chciałbym wrócić do czegoś w kosmosie, w Elite znów musiałbym startować od nowa a tam już sporo widziałem, więc wolałbym wypróbować coś nowego. Tak odkładając na bok cała ta otoczkę przewalania kasy, podejścia do wyciągania jej od graczy, status samej gry itp. Czy samo granie jest tutaj przyjemne czy jest to bug na bugu, wywalanie z gry, jakieś kombinacje alpejskie żeby ominąć coś co nie działa w mechanice itp?
SuLac0 352 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października (edytowane) moja gra wyglada przewaznie tak - odpalam , pokrece sie po lokacji, pokombinuje z ekwipunkiem/ attachmentem, podzespolami statkow - a jest w czym wybierac https://www.erkul.games/ . sprawdze "misje" i wybieram co mam ochote zrobic, albo na co mam wiecej czasu. czasami tylko biore cos, aby sobie polatac, cos wykopac, przewiezc, aby reputacje wbic dla lepszych "misji". jakies FPS na bunkrach/stacjach, albo cos z fabuly lub eventu jak jest. nie mam problemu, aby za kazdym razem robic cos innego. problemem jedynie jest czas, bo wiem, ze jak odpale to min 2-3h z zycia wypadaja imo sesje sa bardzo stabilne. SC to idelany bench jezeli chodzi o stabilnosc systemu, szczegolnie RAM. Edytowane 14 Października przez SuLac0
SuLac0 352 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) jak ktos ma ochote, od 20.11-3.12, przez dwa tyg bedzie mozna wbic do gry i przetestowac statki i pojazdy. za darmo Edytowane 8 Listopada przez SuLac0
Element Wojny 4 775 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada A tu jest w ogóle jakaś kampania fabularna czy sobie tak po prostu zwiedzasz przestrzeń?
Kadajo 7 396 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Tak po prostu sobie zwiedzasz. Dobry benchmark dla PC Jak ktoś myśli, że ma koksa to niech to odpali w 4K ze wszystkim na maksa i zobaczy ile mu FPS wyskoczy
Element Wojny 4 775 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada A w tyłku mam benchmarki, jest od groma programów do tego, myślałem że ta gra to coś więcej niż tylko łażenie i latanie bez celu. Tyle lat to robią, to człowiek myślał że jest chociaż jakaś krótka kampania fabularna, jakieś frakcje organizacje cokolwiek, ale skoro tak widzę że lepiej poczekać na Exodusa i Expanse. Lubię eksplorację, ale w ramach większej kampanii fabularnej a nie łażenie dla samego łażenia.
SuLac0 352 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada a w Exodus i Expanse bedziesz mial frakcje/organizacje? mylisz tytuly - Squadron 42 to SP z wprowadzeniem fabularnym, a Star Citizen, ktory jest tylulem MMO, bedzie jego rozwinieciem. misje, ktore tam sa/beda, wydarzenia, bezposrednio nawiazuja i beda nawiazywac do calego lore. tak, sa juz organizacje w SC. a kazda z nich ma swoja sepcjalizacjei. robione sa eventy pomiedzy orgami dot np. jakis wiekszych bitew. tydz temu byl taki. sa misje, ktorych bez grupy zgranych ludzi, nie jestes w stanie sam zrobic. czy to tylko benchmark? no coz. mozna i tak do tego podejsc. tak samo jak np. do CP2077, Black Myth itp. dla niektorych to tez "tylko" benchmarki
Element Wojny 4 775 Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada (edytowane) Godzinę temu, SuLac0 napisał(a): a w Exodus i Expanse bedziesz mial frakcje/organizacje? Yo, chyba nie do końca ogarniasz temat Oczywiście że w Exodusie będą frakcje na ten moment jeszcze nieujawnione (via Proxima Centauri), a w Expanse masz główne - Ziemian, Marsjan i Belterów którzy są zrzeszeni w odpowiednio UN, RKM i OPA, i mniejsze typu OPA Inarosa czy Black Sky. Ale nie o to chodzi - pytanie było czy będzie tutaj główny wątek fabularny i wiem już że nie ma i nie będzie, bo Squadron z tego co kojarzę to odrębna gra. No szkoda, ale piaskownice są też mają swoich fanów. Edytowane 8 Listopada przez Element Wojny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się