Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zgoda Co do Zen 4, ale jakby zanim się dowiedziałem, ktoś mi powiedział że PS4 będzie na procu od tableta to też bym nie uwierzył. 

 

Na razie większa szansa na Zena 5. Tak sugerują najnowsze plotki: że x3d cache, zen 5 i RDNA 5 aka UDNA. 

 

Zobaczymy. To akurat moim zdaniem mniej ważne. Wolę starszą architekturę, ale z większą ilością MB w cache i z większym budżetem prądu i ciepła.

 

Mogę się mylić, ale strzelałbym, że Zen 6 pewnie da marginalną poprawę względem Zen 5 licząc takie same ilości cache. 
 

Edytowane przez VRman
  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
18 godzin temu, Spychcio napisał(a):

@VRman w PS6 będzie na 100% ZEN6. Nikt nie da CPU z 2024r. (ZEN5) albo jeszcze starszego (ZEN4).

 

 

Zen6 to będzie piękna architektura, chyba największe zmiany odkąd powstała architektura :D O nalewanie będzie w PS6. 

Opublikowano (edytowane)

@Phoenix.

Jakie największe odkąd powstała architektura Zen? O czym ty piszesz, człowieku?

Jesteś w wątku o PS6, więc tu skupiamy się na wydajności w grach. Tylko.

 

 

https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/amds-zen-6-based-desktop-processors-may-feature-up-to-24-cores

 

Tyle same L3 na każdy rdzeń. 

Więcej rdzeni na CCD = nieprzydatne do gier. W grach więcej niż 8 jaj się do niczego nie przyda

Rdzenie o niskim poborze prądu - to przecież nic nie da, bo w żadnej grze tego sensownie nie da się wykorzystać. Przynajmniej nie do tego, na czym skorzystałby gracz, bo do liczenia jakichś DRMów i tego, co wrzucą tylko dlatego, że mają je do dyspozycji, to oczywiście. I pewnie do tego, aby konsola brała mniej prądu w menu lub przy oglądaniu filmów lub pobierania aktualizacji.

 

 

Jak wiesz o jakichś rewolucyjnych zmianach to wrzuć linka. 

 

edit: Jeszcze NPU. Tylko że tutaj będzie APU więc ten segment będzie w GPU a nie w CPU. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
21 godzin temu, Vulc napisał(a):

Ja w przypadku nowej generacji nie mam żadnych, szczególnych wymagań. Będąc przez lata graczem głównie konsolowym, od dłuższego czasu już tego klimatu nie czuję. To czego brakuje przede wszystkim to po prostu... gier. Exclusivy były dla mnie wyznacznikiem sprzętu, definiowały jakie pudło kupię i kiedy. Teraz konsola to kurzący się element salonu, bo większość gier chodzi lepiej na PC, oferując znacznie większe możliwości konfiguracji. A exy, kiedyś w ogóle nie dostępne nigdzie indziej, odchodzą do lamusa.

Podobnie. Zamiast ps5, zdecyduję się chyba na zakup nowego laptopa. Akurat zagram we wszystko co chcę i bez łaski czy będzie jakaś aktualizacja 60 fps czy nie (tak rdr2, do ciebie mówię).

Opublikowano

Po tej mizerii jaką zobaczyłem w aktualnej generacji, wobec kolejnej nie mam praktycznie jakichkolwiek oczekiwań. Ciężko się czymkolwiek podniecać. Wypada czekać na Nintendo i drugiego Switcha, a "dużym" się po prostu przyglądać z boku i tyle. Najlepiej na tym wyszedł rynek PC i tak. MS niby kwestii sprzętu nie odpuszcza całkowicie, więc tutaj czysto teoretycznie mogą jeszcze czymś ciekawym zaskoczyć (handheld, bardziej otwarte środowisko samego Xboxa i natywne wsparcie np. dla Steama). Ale to tylko koleje gdybanie. 

Opublikowano

Z tym Steamem na klocku, to moim zdaniem to pewne. Nie wiem tylko czy to będzie natywnie, lokalnie, czy tylko połączenie biblioteki Steam z usługą streamowania gier. 

 

Oba warianty pasują do nowego kierunku MS, który widać w ostatnich latach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

FSR4 robi robotę a do premiery PS6 na 100% będzie już FSR5.

 

Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie RX 9070 i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 1440p/60fps skalowane do 4K (FSR5 Quality).

Dodać do tego ZEN5/ZEN6 8/16, 24GB pamięci GDDR7.

 

Dobrze się zapowiada.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.04.2025 o 23:22, Spychcio napisał(a):

Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie xxxx i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 1440p/60fps

PS3: Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie xxxx i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 720p/60fps
PS4: Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie xxxx i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 1080p/60fps
PS5: Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie xxxx i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 1440p/60fps

images.jpeg
:E :E :E 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano
W dniu 24.04.2025 o 23:22, Spychcio napisał(a):

FSR4 robi robotę a do premiery PS6 na 100% będzie już FSR5.

 

Niech tylko dadzą do tego GPU przynajmniej na poziomie RX 9070 i będzie ładnie śmigało... gry w natywnym 1440p/60fps skalowane do 4K (FSR5 Quality).

Dodać do tego ZEN5/ZEN6 8/16, 24GB pamięci GDDR7.

 

Dobrze się zapowiada.

A za kontroler bedzie robila magiczna wrozka ze skrzydelkami? :E Dorzuc do tej listy pamieci HBM, dGPU zmiast APU

Opublikowano
6 godzin temu, ryba napisał(a):

A za kontroler bedzie robila magiczna wrozka ze skrzydelkami? :E Dorzuc do tej listy pamieci HBM, dGPU zmiast APU

Pamiętaj, że mówimy o końcu 2027/2028r. 

Wtedy rynek będzie wyglądał całkiem inaczej (cena/wydajność) niż dzisiaj.

Opublikowano (edytowane)

@Spychcio   Jak juz, to przecieki informacji mowia raczej o koncu 2026/2027 z nowymi konsolami, a one sa juz zrobione na "dzisiaj", a nie za 3 lata. Sredniak pokroju 9060 + Zen5, to max na co mozesz liczyc. @kanon7 juz to podsumowal. Konsola ma byc tania, a nie kombajnem - jak to sie konczy widzielismy przy premierze PS3. To ma miec TDP max 200W, byc jako apu - a tu nie upchasz bog wie ilu tranzystorow i jednostek jak CPU/GPU maja byc wydajne bez kompromisow, a na koniec chcesz to zakryc stosem X3D Cache. Inzynieryjnie kiepsko to wyglada. Lepiej przypomnij sobie premiery i zywotnosc ostatnich 2 generacji konsol i sparuj to teraz ze swoim hype na PS6 i cena PS5 Pro. Powiedz sam co rynek wybierze: potworka TDP400W i cene >1500$ (pamietaj, do 2028 inflacja bedzie z nami ciagle :E ) czy jednak zostajemy z lekkim kasztanem TDP200W i cena ~600$?

Edytowane przez ryba
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 

Najgorszy parametr dość blisko PS4, reszta lepsza. Ten sprzęcik może pozytywnie zaskoczyć, choć nazywanie tego PS6 portable albo nawet PS5 portable jest bez sensu. Jak na obecny (czołgający się) postęp to i tak bardzo dobre parametry. Liczę na to, że cache zdziała cuda.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
14 godzin temu, kanon7 napisał(a):

PS6 portable - RAM ~145 GB/s, vs. PS4 - RAM 176 GB/s :E 
Śmiali się z XSS, a Sony samo kręci bata sobie, na PS6. 

Nie kręci. 

 

Problem z series S to mniejsza ilość ramu niż series X 

Jak PS6 zostanie na 16GB to nie powinno to generować takich problemów.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Przenośne PS6 może mieć 16GB.

 

A co do hamulcowego, to po pierwsze już widać, że Sony przejęło korpotaktyki Microsoftu i im zupełnie zwisają potrzeby graczy i kondycja branży. Także tutaj jest zagrożenie, że będą na tyle durni, aby wymysić, aby każda gra na PS6 chodziła na przenośnej PS6 natywnie, mimo że ta będzie miała moc na poziomie PS4 sprzed 15 lat. 

Jednak myślę, że aż takimi debilami się nie okażą.

 

 

Co do trzymania XsS pamięcią - no nie. Te GPU i jego parametry to główny problem. Żeby konsola z roku 2020 w grach na cudnym Unreal Engine spadała poniżej 480p to jest po prostu śmiech na sali. Te gówno nigdy nie powinno powstać, tak samo jak robienie gier pod generację z 2020 nie powinno się zaczynać trzy lata później. Ale długo by wymieniać co nasze kochane wielkie korporacje robią z branżą i graczami. 

 

 

Moja szklana kula, która chyba jest magiczna, bo od ok 2009 prawie wszystko dobrze pokazuje:

 

PS6 na 100% będzie miało od 24GB do 64GB RAMu. (W przypadku 64 dopuszczam scenariusz umieszczenia tam dwóch typów pamięci. Np. GDDR7 czy GDDR7x + LPDDR5)

Na 80% od  24 do 32GB

Na 70% od 24 do 48GB

Na 60% tylko 24GB + 0GB innego

Spoiler

I na 100% nigdy tej konsoli nie kupię bo nie będzie oferowała dla mnie żadnej wartości. Gry w 480p+DLSSy+RT w 30fps, gry crossgen do 2032r , gry na Unreal Engine 5/6 i ogólnie gry na 5/10 z mojego punktu widzenia - mogą sobie wsadzić i pokręcić. 

 

Ale z przyzwyczajenia chyba kwestie techniczne mnie interesują. 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

To co zawsze, znacznie lepszy PC.

  

19 godzin temu, VRman napisał(a):

A co do hamulcowego, to po pierwsze już widać, że Sony przejęło korpotaktyki Microsoftu i im zupełnie zwisają potrzeby graczy i kondycja branży. Także tutaj jest zagrożenie, że będą na tyle durni, aby wymysić, aby każda gra na PS6 chodziła na przenośnej PS6 natywnie, mimo że ta będzie miała moc na poziomie PS4 sprzed 15 lat. 

Jednak myślę, że aż takimi debilami się nie okażą.

Ta przenośna PS6 nie będzie żadnym hamulcowym, tam będzie dokładnie ta sama architektura apu, idealny moment na takie wejście i gry tam będą prezentowały gigantyczny przeskok względem PS4 dokładnie tak samo jak robią to dzisiejsze handheldy.

Dla deweloperów 2 konfiguracje sprzętowe to jest nic.

Edytowane przez Wu70

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...