Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, skypan napisał(a):

Rozumiem, że masz serię RTX 5000 ? Mi i u moich znajomych na RTX 4000 na najnowszych sterownikach wszystko działa bez problemu. 

Dokładnie.. na razie nie chce cofać sterowników, bo inne gry działają mi dobrze, więc poczekam aż to załatają.. 

Opublikowano
W dniu 17.05.2025 o 15:37, green1985 napisał(a):

No niestety, czyste reinstale AB i HW też nie pomogły [...]

Odpowiem sam sobie, bo może komuś kiedyś pomoże - problem braku odczytu w RTSS w końcu się rozwiązał. Nie wiem jak, ale uaktywnił się Radeon (integra z 9800X3D). Wyłączałem go w menadżerze urządzeń zaraz po zainstalowaniu W11, więc albo któraś aktualizacja W11 albo podczas którejś zmiany sterów nVidii się sam uaktywnił O_o W Afterburnerze cały czas był wybrany RTX w ustawieniach, ale dopiero po ponowym wyłączeniu Radeona w menadżerze Afterburner zaczął znowu wszystko poprawnie pokazywać. Stery najnowsze 576.52, w KCD2 i EA WRC stabilnie.

Opublikowano
18 godzin temu, Isharoth napisał(a):

Tragedia z tymi sterownikami. Zauważyłem że najczęściej crashują gry na UE4/5

 

Wracam aż na 572.83, bo z tego co wyczytałem, tam jest w miarę stabilnie. 

To nie dotyczy stricte UE w wielu grach są różne problemy również tak jak przy UE z kompilowaniem shaderów.

Błąd z 576.52

Changing a setting in the "NVIDIA Control Panel" -> "Manage 3D Settings" may trigger shader disk cache rebuild

Także o czym mowa :E Lista bamboli cały czas się powiększa.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

GeForce 590.10 SM 6.9 Preview Driver Win10/11

 

Testowy sterownik z obsługą Shader Execution Reordering (SER)

 

Shader Execution Reordering (SER) to nowa funkcja DirectX Raytracing (DXR). Jej głównym celem jest zwiększenie wydajności śledzenia promieni (ray tracing) poprzez inteligentne porządkowanie wykonywania shaderów na GPU.

 

 Korzyści z SER

- W grach z path tracingiem może zapewnić nawet 2x lepszą wydajność.
- Poprawia efektywność wykorzystania GPU.

 

 Wymagania techniczne

SER jest częścią Shader Model 6.9 – każda zgodna karta graficzna i sterownik musi akceptować shadery z SER, ale jego faktyczna aktywacja zależy od sprzętu i sterownika.

NVIDIA: obsługa na kartach RTX 40 i 50, z odpowiednimi sterownikami (preview).

 

https://buzzheavier.com/1jkaq631w47q

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1
Opublikowano

A co ty chcesz testować skoro SER ma wsparcie na poziomie sterowników od dawna. Tylko musi być dodany kod do gry dla wsparcia SER.

Teraz SM6.9 wprowadził oficjalnie wymagane funkcjonalności, które pojawiły się w ADA.

Opublikowano (edytowane)

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

Edytowane przez sideband
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś ma problem z rtx4xxx to komuś pomogło opóźnienie wyłączenia sterownika? https://helpx.adobe.com/substance-3d-painter/technical-support/technical-issues/gpu-issues/gpu-drivers-crash-with-long-computations-tdr-crash.html

Będę tego próbował z rtx4060, bo jednak wywaliło również Expedition 33, po montażu już we właściwym komputerze. 

 

Edit. Oh i Cyberpunk był fałszywym tropem, bo wywala się losowo nawet przy <7gb użycia pamięci.

Chyba nie będę nigdy sprzedawał rtx3070 z r5500 i zostawię do "retro" w 4k np. Resident Evil Remakes, bo nie sprawiają problemów.

Edit.2 Jedynak chyba pomogło, bo E33 nie wywaliło w ciągu paru godzin, a wcześniej stało się to w pierwszych ~30 minutach. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

"potwór" 3060ti też może ?

Niech mnie dżuma... Side rozwinął temat  :balon:

Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

No teraz rozumiem. Ze mną trzeba jak ze starym psem :hihot:

 

images.jpeg.cf6effd8e57f56f7358ebdc930002ad9.jpeg

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Te stery to taka ciekawostka. Raczej nie mają zaimplementowanych tych wszystkich poprawek, które wniosły stery 57x.xx dla RTX50xx

W każdym razie zainstalowałem i nic nie wybuchło i działają normalnie (na RTX40xx)

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, leven napisał(a):

"potwór" 3060ti też może ?

Niech mnie dżuma... Side rozwinął temat  :balon:

Z tego co rozumiem, przynajmniej po googlowaniu to Ampere ma SER (Shader Execution Reordering) oraz OMM (Opacity Micro-Maps), ale bez Displaced Micro-Meshes.
Poza tym 8gb Vramu i tak zabije karty w RT, więc mała strata...

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Nie ma ;) SER i OMM wprowadzono w ADA.

Poza tym rozwiązanie SER od NV nie jest w pełni sprzętowe dlatego powoduje pewien narzut i jedynie Intel posiada w pełni sprzętowe rozwiązanie.

rt.png

Edytowane przez sideband
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czy moglby ktos pomoc w watku ponizej? Ewentualnie, czy posiada ktos GTX 1660 Ti Max-Q (laptop), albo 1660/Ti/1650/Super (w laptopie) i moze sprawdzic czy mu boostuje na najnowszych sterach?

 

 

Edytowane przez daerragh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...