Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Więc w ciągu 5-lat spodziewajmy się wysypu BEV, których rynek wtórny za bardzo nie będzie chciał kupić. Przede wszystkim ze wględu na chorą utratę wartości, ale też obawy o stan baterii, gdzie będzie to serwisował, itd. Można dyskutować, co jest mitem a co prawdą, ale zwykły szarak nie zainwestuje kilkudziesięciu tys. zł w coś, do czego nie ma jakiejkolwiek pewności. 

Stan baterii można oczywiście sprawdzić, ale człowiek musi nadal mieć w głowie, że to auto ma teraz powiedzmy 5lat, pojeździ tym ze 4 lata i zagadką jest, w jakim stanie będzie 9-letnia bateria i za ile da radę sprzedać to auto.

 

Więc uważam, że jak mają być dopłaty, to powinny być przy umowach długoterminowych, żeby to z perspektywy finansującego miało to jakieś uzasadnienie. Bo tak to sprowadza się do dofinansowywania zabawek dla bogatych.  

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)

"problemem" jezeli chdzi o baterie, sa auta 8+ letnie, bo w mlodszych masz gwarancje. chyba, ze limit km przekroczysz.  wiec to nie jest taka niewiadoma. kupuje uzywane BEV, jade do autoryzowanego serwisu, weryfikuje jego stan i mozemy rozmawiac dalej. dla mnie rozwizanie zdecydowanie lepsze, niz kupowanie uzywanego ICE

 

szkoda, ze dotacje, ktore i tak trzeba wydac, bo pochodza z progamow unijnych, nie mozna bylo chociaz w czesci przeznaczyc na uzywane BEV. oczywiscie na te uzywane, ktore nie byly wczeniej objete zadnym programem/dofinansowaniem.

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
50 minut temu, marko napisał(a):

"o mam autko za 4stówki! wezmę, pojeżdżę 2 lata. a potem to już mnie to nie obchodzi"

Dlatego podoba mi się ten głupi program :D

 

Nie wiem czego oczekujesz "potem to już mnie to nie obchodzi", ludzie mają się przywiązywać do tych samochodów czy co? Ludzie jak kupują nowe spalinowe w leasingach to też je szybko zmieniają ;)

 

46 minut temu, SuLac0 napisał(a):

wiekszym problemem byl tutaj brak BEV w cenach ponizej 100k PLN bo takimi wiekszosc "kowalskich" jest zainteresowana.

Tu miałeś nówkę za 19400 z dotacją (59k bez):

https://www.pepper.pl/promocje/dacia-spring-electric-45-e45-samochod-elektryczny-971757

 

az sie zdziwilem w komentarzach ale niektorzy naprawdę to kupują (specyfikacja to totalna masakra)

Opublikowano

idealne wozidelko po miescie/wiosce. na zakupy, dzieciaki ogarnac :) w nocy ladowanie z gniazdka i kazdego dnia zasieg na te min ~120km. czego chciec wiecej,. wsiadasz, wlaczasz i jedziesz. jakie ma znaczenie, ze rozpedza sie 19s ;)

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Firmy od leasingów nic nie tracą/odbijają bo wartość rezydualna jest właśnie bardzo niska z tych powodów tylko cały deal polega na tym że to producent daje ogromne przeceny na modele z wyprzedaży rocznej więc dotacja pokrywa praktycznie całą utratę wartości.

Ja nie twierdzę, że firmy leasingowe na tym tracą, to byłaby ostatnia rzecz o które bym je posądzał :D

Raczej chodzi mi o to, że taka sytuacja jest nie do utrzymania na dłuższą metę chyba, że nadal będziemy pompować balonik z podatków. Póki co z jednej strony mamy dotacje na zakup elektryka a z drugiej jest  presja na producentach, żeby nakręcać sprzedaż, bo jeśli nie osiągną rocznych targetów, to dostaną kary za nadmierną emisję CO2. Stąd mega obniżki zwłaszcza pod koniec roku.  

Opublikowano
48 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Rozumiem, że dla Ciebie komfort jazdy nie ma znaczenia? 
 

trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ;) ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko :E

 

Cytat

Może to jest odpowiedź na rozbieżne zdania co do BEV :E 

a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie. :gordon:

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, SuLac0 napisał(a):

trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ;) ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko :E

 

a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie. :gordon:

Jeździłem trochę BEV, bo testowałem różne opcje :) 

 

Nie zdecydowałem się na BEV, bo nie chciałem zmieniać jeszcze moich przyzwyczajeń w podróży, czyli dłuższego stawania w miejscach w ktorych niekoniecznie mi się to podoba.  Wybrałem coś pośredniego - auto z napędem całkowicie elektrycznym, ale pod maską mam też generator dla niego :) 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1
Opublikowano

z ladowarkami jest tak, ze tak dlugo jak z nich nie korzystamy, tak dlugo ich nie widzimy ;) potem nagle percepcja sie zmienia. a przyzwyczajenia trudno zmienic i faktem jest, ze zona/dzieci bardzo szybko je weryfikuja ;)

Opublikowano

Jak dla mnie elektryki mają największy sens w autach o dobrych osiągach. Wszystko co ma <4s do setki jest drogie w utrzymaniu i naprawach. BMW serii M i tak nikt nie chce posiadać po okresie gwarancji. Te auta ludzie biorą najchętniej w najem albo leasing z opcją oddania dealerowi. Jeśli ma się użytkować auto 2-5 lat to trwałość baterii mało kogo obchodzi. To będzie zmartwienie kolejnego właściciela albo dealera. BMW M5 traci na wartości 5-9 tys zł miesięcznie. W tej kasie można mieć nie jednego elektryka, który na co dzień dostarczy podobnych wrażeń.

Opublikowano

Tak szczerze, to tak na szybko licząc,  ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata, gdyby moja żona tym jeździła do pracy :E Uwzględniając oczywiście te 5 stów/msc w kalkulacjach i ładowanie z gniazdka bez foto :E

Opublikowano (edytowane)

Uruchomił mi się kalkulator. Poprawcie jak coś źle policzyłem. Za 1,6mld zł zrobią prezenty ~50tys. osobom, które się tym pobawią w leasingach, a potem po prostu oddadzą. Dofinansowanie zwiększy udział BEV na polskich drogach o... 3 promile. Krótkoterminowo, bo jak wcześniej pisałem, ktoś to potem musi kupić. Czy kupi, to jest bardzo dobre pytanie. Średnia utrata wartości po 5-latach: ICE 39%, Hybrid 37%, BEV 49% (dane z rynku USA). Najważniejszym pytaniem pozostaje, czy po 1. BEV klient ponownie pójdzie i weźmie następne BEV bez dopłat. Bo to powinno być celem, a nie szybkie poprawienie statystyk. 

 

No jakby nie patrzeć, zabawka dla bogatych. Nawet jeśli 5stów miesięcznie za auto brzmi śmiesznie.

 

Kolejna ciekawa sprawa ze wczoraj, że USA wycofują się z porozumienia paryskiego. Może to też mocno wpłynąć na kolejne decyzje producentów samochodów.

Edytowane przez marko
  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, dannykay napisał(a):

ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata

470 brutto a to jeszcze obniża podatki to w zasadzie ciężko wyjść na minus :D w sumie nawet prywatnie to fajna oferta

 

Tego jest więcej ale ten ioniq 5 to top1 oferta jaką widziałem bo to 77kWh

 

Tutaj Opel co też był ostatnio:

 

https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/2873-opel-mokka-e

Opublikowano

Nie dla psa kiełbasa :P

 

Musisz niestety pozostać przy niehigienicznym tankowaniu. Ew. kup sobie gumiaki, żebyś przypadkiem nie wdepnął w jakąś plamę przed dystrybutorem ;)

 

Sprawdziłem, jak to wygląda z ładowarkami w takich Bieszczadach. Ot, zwykły urlop. No to jak właściciel domku nie ma wallboxa, to pozostaje dogadywać się czy można podłączyć auto przedłużaczem do zwykłego gniazdka. Bo ładowarek publicznych to garstka.

Opublikowano (edytowane)

Ja się zastanawiam nad drugim autem jako elektrykiem za jakiś czas. Zima gorzej bo panele nic nie generują praktycznie. Ale okres wiosna-wczesna jesień miałbym jazdę niemal za darmo.

 

Ale tylko i wyłącznie jako drugie auto.. Nigdy jako podstawowy wóz. 

 

Inna kwestią jaka mnie nurtuje to to, że można zauważyć jakiś ruch cenowy w dół miejscami nowych aut. A używki? Ceny w opór podbite ile się da. I wtedy człowiek sobie zadaje pytanie czy jest sens kupować kilkuletnie auto za 70-90k czy nie lepiej kupić coś półkę albo dwie niżej ale nowe..

Edytowane przez larry.bigl
  • Upvote 1
Opublikowano
43 minuty temu, dannykay napisał(a):

Źle do tego podchodzicie. Większość z nas ma kilka samochodów w domu. Dla mnie byłoby to super rozwiązanie na drugi samochód właśnie.

to już ustaliliśmy. Drugie autko wokół komina jak najbardziej.

40 minut temu, Arczevski napisał(a):

Właśnie dokładnie jako drugie auto bym to traktował ale i tak nie widzę tego, że jadę 20km czy potrzebuję czy nie, żeby podładować.

to akurat jest problem, że o ile w  (dużych) miastach jako taka infrastruktura istnieje, tak mieszkaj kawałek poza i jak nie masz własnej ładowarki, to jesteś zgubiony.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...